Jump to content
ad3ddd

Въпрос за фарове

Recommended Posts

Под фабрично изрязан имам предвид, че има изрязано и подготвено място където да легне баласта. И да, трябва да се направи само дупка през която да мине кабела (тя си е също фабрично отбелязана къде трябва да е).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами там няма информация затова попитах тук,мисля че не е проблем.Просто някои които го е правил ще разпознае ще може ли или не тъи като не съм виждал на акорд или друг модел за да преценя аз.А да свалям фара за проверка е неоправдано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам аз едно питане:

Как да различа фаровете за лява дирекция от тези за дясна?

Че си поръчах фейсови от уж ляв волан но ми се иска все пак да съм сигурен утре като ги видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, rollin написа:

Имам аз едно питане:

Как да различа фаровете за лява дирекция от тези за дясна?

Че си поръчах фейсови от уж ляв волан но ми се иска все пак да съм сигурен утре като ги видя.

То си пише на фаровете - RHD или LHD, съответно за десен или за ляв волан.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска фаровете ги взех, но така и не открих нукъде да пише нито LHD нито RHD... снимка може ли или някой ориентир къде да гледам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не пише RHD или LHD. На гърба на фара(черната пластмаса) има отбелязана с бяла боя буква E (от KE) или буква G (от KG).Това е регионът за който е направена колата първоизточник на фара. Съответно KE е с десен волан, KG e с ляв волан. 

Надписът е само на оригиналните фарове. Ако фарът е на друг производител този надпис го няма.

Редактирано от KrIv
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли нещо подобно на фара, да речем отстрани на корпуса, който се явява кутия за късата светлина: 

 

Approval-mark550.jpg

 

или такова:

 

57edd6c8d4c53_3b644ef7e5c7a5c07cca0c9e40

 

Това са маркировките на фаровете. Теб те интересува комбинацията от букви "HC" или "DC" , което е съкратено за Halogen и Discharge, в зависимост дали са за халогенна или ксенонова лампа. Буквата C показва, че е къса светлина. Ако е R - е за дълга. Гледаш стрелката под тази комбинация от букви (HC) да сочи НАДЯСНО, което значи че тази светлина е за ДЯСНО ДВИЖЕНИЕ по пътищата. Ето повече информация:

 

https://www.hella.co.nz/en/technology/headlamps-and-inserts/decoding-the-combinations/

 

-----------------------------------------

Другият начин, ако маркировките са изтрити: ако погледнеш фронтално в късата светлина (без тя да свети!) и загледаш положението на ламаринката, която реже светлината и по-точно - чупката в средата. Трябва да виждаш изображение, подобно на това:

 

-------------------\______________ 

 

Ако виждаш обаче изображение, подобно на това:

 

_____________/----------------------

 

то е 100 % сигурно, че този фар насочва светлината наляво и нагоре, като за ляво движение по пътищата. С други думи - трябва да виждаш силует, който е огледален на петното, което фарът прави на стената. Ето силует от фар:

 

attachment.php?attachmentid=40001&d=1469

 

Трябва да го виждаш обърнато отлво надясно. Утре ще кача снимка, ако дотогава не си намерил маркировките по фара. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи всичко е точно

 

20190205_171841.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не съм се изразил добре, затова повтарям: под маркировката HC трябва да има стрелка, сочеща НАДЯСНО.

 

Отивам да си снимам фара. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче идва следващия въпрос:

-Ако не са били ксенонови дали е проблем да се прехвърлят от моите стари фарове ксенона че ми е заводски?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А.. измамници, и на моите не са сложили стрелки, а според изискванията - като няма стрелки е за ляво движение. Е, явно не е така.

 

Снимката е на оригинален ляв фар, фейслифт, ксенон. 

 

За прехвърлянето - имаше теми или мнения, казваха, че става, ама е малко играчка. Аз на твое място бих дал още малко пари и бих си сложил чисто нов ксенон на цокъла за халогенна, а автоматичното насочване и пръскалките си ги имаш така или иначе. Даже 55 вата, но да знаеш, че е забранено и не ти давам такъв съвет. 

IMG_20190205_234109.thumb.jpg.ad2a4d39d7b2e9fbc30bdd175989220b.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпросния надпис отпред на стъклото(трудно го снимах)

 

20190205_234404-1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е старият ти ли? На него ги има всички стрелки, сочещи надясно, както е редно. (Тези под HCR (халогенна дълга) и под DC (газоразрядна къса)).

 

Ако е на новия фар - значи всичко е точно. Макар че аз на моите нямам маркировки на "стъклото".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е на новите, само не знам дали са за ксенон или са за обикновени крушки

olx_image_2019-02-04_12-22-00.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж си цокъла на лупата,предполагам различаваш H1 от D2S.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На светло се виждало по-хубаво, отколкото на тъмно, та успях да намеря маркировките и на пластмасата. Ето картинка на левия фар, за сравнение:

 

IMG_20190206_090953.thumb.jpg.6c2a426f4ec650c1523a74a513ba05a1.jpg

 

Дотук освен по надписа на корпуса, че е за лампа D2S, на едната снимка горе се вижда, не знам дали може да се познае по друго само като го гледаш отвън. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че на новите е H1

Дали може да се сложи някакъв преходник за D2S или няма да е ОК?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да прехвърлиш целият ксенонов рефлектор и инвертора(запалката),но ще трябва да правиш отвор на фара за да влезе кабела от запалването към лампата. Лупата е една и съща за халоген и ксенон. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои може ли да ми намери 2 такива пластинки?

Това са за Хонда Акорд 2004 г.

image_0.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не отварям нова тема ще вдигна тази :)

Трябва да сменя фаровете си (2006 facelift type s - не са ксенонови) и получавам оферти сами за англичанки. Едното момче каза, че за 20мин ги обръща като им смени пластините с такива от ляв волан и иска 300лв за 2-та. Другото иска 250лв ама без да ми ги обръща и каза, че мога да си сложа моите шейдъри за да станат за ляв волан. Предполагам под шейдър визира същите пластнини, за които ставаше на въпрос при първият вариант.

 

Вие какво мислите за тази процедура с обръщането по този начин, ок ли е или мога да бера ядове след това?

И също така цената адекватна ли е?

В OLX мярнах на 1-2 места такива, които са ксенон за същата цена около 100-150лв бройка, ама нямат комплект. Мислех, че ксенон-а ще бъде доста по-скъп... Бих предпочел да сложа ксенон, но не съм запознат дали трябва да се прави някаква допълнителна модификация, тъй като моята стоково не е такава, а и май доста трудно се намират.

 

Иначе съвет за какво да гледам, за да не се окаже, че купувам удряни фарове, които вътре са с наместени и подпирани с дунапрен части (както се оказали моите) или пускат конденз и т.н.

 

Благодаря на отзовалите се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само имай предвид, че шейдърите за ксенон и за халоген са различни. Профилът им е различен и светлото петно е различно. Иначе може да се побългарят, то кое ли не може.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да кажеш с кое са различни? Аз мислех, че са еднакви. Поне със сигурност и двете отрязват лъча светлина така ____/¯¯¯¯

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ксенонови фарове по някаква директива (не знам дали е евро) ,но се изискват пръскалки за фаровете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@striking, евтини фарове ксенон няма. Ако са евтини то има нещо което или липсва или е счупено - къде щипки и захвати, не са оборудвани, трябва да се рециклират, че са матирали здраво и тн.. и тн... Качествен ОЕМ ксенон е скъп а ако със завиване е само ОЕМ т.е разбирай афтърмаркет няма. Разликата в цената между обикновен фар и ксенон е няколко пъти. Това което са ти предложили като цена може да ти се струва много но всъщност ако е качествено свършена работата е на 1/4 от цената само на 1 нов ксенонов фар.
Не си написал защо искаш да сменяш твоите, десняк е колата или?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla моите трябва да се сменят поради доста причини за съжаление. Първо правеха конденз и бяха отново за полиране. Но най-основно е, че ме удариха и в следствие на удара, дългите ми светеха в ниското и след като ги отворили в сервиза казаха, че биле позеленели на места заради влагата явно и че някакви части във фара биле подпреди с дунапренчета и разни такива, явно защото преди това са биле удряни и са биле оправени по такъв начин. За пред застрахователя това разбира е било спестено, но пак са отказали финансиране за ремонта им с предтекст, че нямало видими следи по фаровете от удара и за това. Съответно те вече са много зле и рециклирането им ще излезе поне толкова, ако не и повече от това да купя други втора ръка.

 

Колата ми НЕ е десняк, но за съжаление всички фарове, които се предлагат са от десняк. Не държа да бъдат ксенон, защото аз така или иначе не съм бил до сега със ксенон.

Притеснявам се основно, че ще дам 300лв за 2 фара, ще се наложи сигурно да ги полирам за още 60 и накрая да не се окаже, че и ще пускат конденз или рефлекторите им са нагорели вече и т.н., с две думи да дам 300+лв за нови "щета" фарове. За това искам мнения и съвети как да постъпя, защото се налага да ги закупя до няколко дена.

 

ПП:

Сега ми дадоха нова информация, че от сервиза биле казали, че по-добре било да се купят нови фарове Depo за около 200-240лв бройката. Вие както мислите за това? Някой има ли няблюдения за НЕ OEM фарове и конкретно тази марка? Притесняваме да не се окажат със супер кофти рефлектори примерно и да светят много слабо.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Сливане на последователни постове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@striking, т.е фаровете са били зле в самото начало, само си отложил ремонта/подмяната. Ако е имало удар той ще се вижда и това, че са светели ниско а няма видими следи от удар е проблем в самите фарове а не това, че е имало ПТП. Поне така както си го описал ми прилича, че фаровете са закрепени колкото издържат и до там. Щом не си с оригинален ксенон си взимаш афтърмаркет ( неоригинални ) и не го мислиш. Два нови електрически неоригинални фара ( на TYC ) да кажем са под 500лв 2-та, чисто нови. DEPO са същите китайчета като TYC. Не виждам защо не си купиш 2 броя и да забравиш за всичко. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предния ми Акорд 6 имах щета (2008-ма) и ги смених с Depo. Не съм имал ядове и до ден днешен новият собственик на колата няма. Изработката е съвсем прилична и си пасват ОК, светят нормално, не прогаря хрома на рефлекторите и не пожълтяват. За цената си са добра алтернатива на втората ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, те на по-новите са по-зле от на по-старите. Виж си дори на легендата какви пластмасарии са :) Аз имам щета и по фара та чакам замяна с нов. Скоро ще драсна и там за инфо какво са сложили като моят е ксенонов оем фар но камъче му пукна стъклото. За инфо, алтернативните нови ксенонови фарове са по-скъпи от ОЕМ такъв в coxmotor-a :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Фаровете бяха стъклени до края на миналия век. В този са поликарбонатни, но пак зависи от съставките на материала. На Ледженда за сега са добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми каза, че aftermarket фаровете биле зле и светели слабо. И аз за това се двуомя дали да рискувам. Та в общо взето за това се чудя какъв избор да направя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина да е така. За да са сертифицирани, значи отговарят на необходимото качество за производство и най-вече за осветяване.

Депото (спрямо оригиналната Хела) се отличаваше по някои остатъчни "чепаци" на пластмасовите отливки отзад, но видимо, като осветяване и като монтажни позиции на крачетата и диапазон на регулировки си беше ОК.

За да светят по-зле афтърмаркета може да има много странични фактори:

Зле изправена предница

Лош монтаж

Слаби крушки

Некоректно монтирани крушки в гнездата на рефлекторите

Нерегулирани коректно сноп лъчи

Все трябва да решиш нещо, както и кой ще ги слага и регулира.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах Depo по 190лв бройката ама с отстъпка де... Дано всичко да е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте по същия начин ли става с фаровете с лупи ксенон за црв 3та генерация. Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в раздела за CRV-3 си мисля, че ще получиш по-точни отговори. Правил съм прехвърляне, но 7-ма генерация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...