Jump to content
Sign in to follow this  
chy

Грешка 325 на к20а4 црв '02г

Recommended Posts

На 4.01.2020 г. at 8:30, zmiata29 написа:

Моля, вече не ползвайте този линк, продават вече ментета!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, благодаря за препоръката. Може ли информация как стана ясно, че продават ментета? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купено и върнато, напечатали са си червени етикети с надписите и кутии и продават вече ментета.

Оригиналните сензори са във бели пликчета с надписи Хонда и парт номера, вътре са без никакви капачки от към резбата и метала е различен, но не мога с думи прости да го опиша.

Първия който взех (от този линк), за приятел, беше читав, оргиналдъ, понеже и преди съм купувал от щатите(знаете), та имам база за сравнение. Сега си взех един за мен, че нали съм с ново коле, на което не е сменяван сензора, не че имам проблеми, а е така превантивно, предвид цената и ГРЕДА.

Edited by zmiata29
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиша този пост заради колега от форума който ми пише на лични.

Въпроса(дилемата) му е, дали да прави компромис, оригинален или алтернатива(евтина)на детонациония датчик.

Моето лично мнение е оригинален!

Процедурата по смяната му е енерго-часоемка, можеш и на двора(пред блока), но ти трябват специализирани инструменти.

В сервиз, не знам, ако е случаен, не знам как си калкулират труда, но е връткава работа, значи скъпа.

Ако си уцелил късата клечка, демек боклук, късмет ще е ако се скъса резбата докато се монтира, поне карантията ще е разчекната и няма два-три пъти да разглобяваш и сглобяваш(плащаш). Иначе, монтираш(монтират) връщаш всичко обратно и пак светне........?

Така, че нека всеки си преценява.

Вижда се тука в темата, някои са късметлии и им се получава от първия път с китайски, но знае ли човек.

Edited by zmiata29
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Егати схемата, благодаря за подробното описание! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, zmiata29 said:

Пиша този пост заради колега от форума който ми пише на лични.

Въпроса(дилемата) му е, дали да прави компромис, оригинален или алтернатива(евтина)на детонациония датчик.

Моето лично мнение е оригинален!

Процедурата по смяната му е енерго-часоемка, можеш и на двора(пред блока), но ти трябват специализирани инструменти.

В сервиз, не знам, ако е случаен, не знам как си калкулират труда, но е връткава работа, значи скъпа.

Ако си уцелил късата клечка, демек боклук, късмет ще е ако се скъса резбата докато се монтира, поне карантията ще е разчекната и няма два-три пъти да разглобяваш и сглобяваш(плащаш). Иначе, монтираш(монтират) връщаш всичко обратно и пак светне........?

Така, че нека всеки си преценява.

Вижда се тука в темата, някои са късметлии и им се получава от първия път с китайски, но знае ли човек.

Благодаря за отговора, иначе прави впечатление , че се поврежда често жалко е че набутан на такова неудобно място.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, BadiHondaOwner написа:

се поврежда често

Кола произведена 2002г. светва за този датчик за пръв път 2017г. . мисля, че това не е често и това е още  един довод в подкрепа на оригиналния.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да имам такъв ключ надявам се да е калибриран добре,но се опитах да го сваля от долу като свалих кората но мястото е много тегаво и не мога да сложа ключа на камъка .Пречи ми това пластмасовото дето са инжекторите та ще трябва и него да сваля първо а като е с газ е още по тегаво това и въпроса ми е дали трябва да сменя и гарнитурата за него като го свалям или мога да си ползвам същата ? А сензора е autlog надявам се да не е китайски  .

15858993550162677085833608811166.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

При пет свалени пластмасови всмукателни колектори, не ми се е налагало да се сменя гарнитура, но пък за да го измъкнеш,  трябва да свалиш и "Те" образната рамка над радиаторите.

Edited by zmiata29
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря,в неделя ще го мъча и ще драсна какъв е резултатът с този сензор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смених въпросният сензор но нямаше как да ползвам динометричния ключ ,та го стегнах леко с обикновен гаечен ключ, като запомних в каква позиция беше завъртяна буксата и новия стегнах до тази позиция но пущината пак свети на таблото.Въпросът е дали проблема не е в кабела до сензора защото имаше колеги и с такива  проблеми или трябва да е натегнат точно както япончето е казал 31nM?и как да си тествам кабела ,моля за съвет.благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая грешка в крайна сметка чистихте ли я след смяната?

Иначе някой беше казал назад в темата, че трябва да се стегне по предписание. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, Punko написа:

запомних в каква позиция беше завъртяна буксата

Колега, това звучи меко казано смешно.

Как така не си могъл да ползваш ключа? За този сензор(марката), казват,че работи, ако си разчекнал всичко както трябва, по мотора, има достатъчно място дори и за дълго рамо на тресчотката.

И накрая чистиш грешката с оригинален софтуер.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми нали трее да се посмеете малко ;) стигнах до датчика от долу като махнах кората и понеже камъка 27 е доста дълбок едвам той влиза а за ключа абсурд ,та затова ползвах обикновен гаечен ключ,нямам оригинален софтуер да изчистя грешката имам една джаджа която купих от нета с която проверявам и чистя грешки ,чакам да ми пристигнат още някакви части и инструменти за да мога да ползвам ключа .Чакам удължител и чупещ се преходник от 1/2 това е на камъка а ключа е 3/8 но като поръчвах ,това не го съобразих та като пристигнаха видях че са различни . А в неделя на работа голяма скука и хубаво слънчево време та си викам що да не пробвам с обикновения ключ .От по горе в темата имаше колега при които проблема бил в буксата на кабела към компа и с контактен спрей решил проблема.да препоръчате контактен спрей ако някой има добри впечатления от някоя марка.След като свалих старият сензор сравних го с новия на тежест и размери всичко си е еднакво и буксата излезе много лесно ,по Пина на сензора нямаше нищо нередно ,всичко си беше чисто . Не посмях да разглобявам мотора за повече достъп че до края на работния ден можеше да не успея да я събера пък точно сега колата ми спасява живота.благодаря хубав ден .ще кача снимка на джаджата с която чистя грешките да кажете става ли ,ако нещо да търся софтуер и кабел за през лаптоп и ако някой каже име на софтуера на Honda ще съм много благодарен,все ще го има някъде хакнат от някой луд руснак. Благодаря,хубав ден! 

IMG_20200406_085015_2.jpg

IMG_20200404_124248_6.jpg

IMG_20200404_124232_7.jpg

1586000545908.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,след второто изтриване на грешката повече не е светвала,лошото е че нямам възможност да покарам извън градско но мисля че проблема е решен ,този сензор явно е добър ,благодаря за ценните съвети ,хубав ден ! 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

аз имам същият проблем. Може ли да препоръчате сервиз в София, където могат да сменят въпросния датчик?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, и аз съм в клуба от известно време. Понякога изгасва, но за кратко. :(

Грам не ми се занимава да свалям брони и други чудесии, надявам се да мога да бръкна отгоре както по клиповете и го врътна с тресчотката и всичките ѝ удължители и вложки. :)

Харесал съм един ОЕМ-ски, да видим какво ще се получи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Майстора ми го смени като свали пластмасовата кора под радиатора. С тресчотка разви стария и зави новия. Вече 4 години няма помен от грешката. Датчика е от алиекспрес.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купих датчик оригинален от човек в ОLX.

Днес си отделих достатъчно време да го сменя, знаейки че процедурата е тегава.

 

Ръководството казва:

1. Сваляш кората

2. Махаш буксата

3. Развиваш и сваляш датчика

4. Всичко в обратния ред

 

Силата на мечтите зависи от това докъде ти стигат и каква сила имаш в ръцете!

 

Тегаво е, тясно е. Отгоре без да се сваля колектор абсурд да се смени, трябва да е отдолу.

Има един сноп кабели в шлаух, един от който е за датчика. Тоя сноп е хванат за скобичка.

Най-добре да се развие болтчето, който държи скобата и да се избута встрани, за да може да има повече място за ръката.

Работи се само с 1 ръка.

Влиза достатъчно светлина и без да е нужен челник, с напипване се получават нещата. С пръст трябва да се натисне отгоре палчето да се извади буксата.

Къса вложка №27 влиза като буксата е дълга, но все пак остава някакво място за тресчотката.

Слага се вложката и тогава гедорето, че иначе не става. Развива се сравнително лесно, 1/8 - 1/4 оборот при мен и вече можеше да се върти на ръка. Но си е тегаво!

После се навива новия датчик на ръка.

Със сложна система от чупещ преходник + още 2 удължителя успях да изкарам навън тресчотката, НО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ВЪРТИ. Единствено и само с тресчотката стана - директно на вложката, колкото да се развие старата и колкото да се завие новата.

Динамометричен ключ? Беше един път и половина по-дълъг от тресчотката и не можеше да се движи изобщо, защото опираше в железата.

 

По-късно ще направя тест драйв да видим дали ще светне при каране. Дано не се наложи, че не ми се прави същото упражнение пак.

Снимки няма по обективни причини.

Осъзнах, че нямам подходящите щипки (2 вида са - на кората, която пази двигателя splash shield и при калниците), съответно ще си купя повечко. :D

 

Забравих да добавя - откачете клемите на акумулатора, че тресчотката опря някъде и хвърли искри. :D

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Врътнах едни 800 километра в различни условия, от различни места зареждах. Да чукна на дърво, засега не се е появявала грешката. Така да си остане! :D

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз се присъединявам към Клуб 325... Ето го цялото упражнение както и @dindin го описа...

 

 

 

Edited by rabbeat
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...