Jump to content
Slimky

Проблем с охладителната система

Recommended Posts

Здравейте, колеги

 

От около две години карам Сивик 1.6 v-tec и съм много доволен. 

 

От известно време обаче имам проблем с охлаждането, чийто източник не можем да установим с майсторите, при които ходя. 

 

Изразява се в следното - след продължително шофиране с висока скорост на дълъг път (130-140 км/ч) и след пристигане в желаната дестинация, в градска среда датчика за температурата почва да играе, докато не достигне до максимална стойност. Веднага изключвам двигателя и чакам да се охлади преди да долея вода. В града мога да карам с количеството на едно доливане колкото си искам. Тръгна ли на дълъг път обаче отново губя водата и на първия сфетовар или задръстване, температурата отново се покачва. 

 

Първият майстор ми каза, че проблемът е в капачката на радиатора, заради която системата не се херметизирала добре. Сменихме капачка 1.1 с нова капачка 1.1. Проблемът отново се появи след каране на дълъг път. 

Друг майстор ми каза, че новата капачка не била хубава и я сменихме с друга 1.3. Карах София-Хасково-София и нямах проблем, докато сега не ме хванаха задръстванията на Хемус и отново не качих максимална температура. 

Вторият майстор ми казва, че проблемът може да е в гарнитурата на главата, което представлява сериозен ремонт, който да комбинирам с подмяна на сегментите. Заради тях губя немалко масло (2 л. на 10000). 

 

Не зная дали е свързано, но климатикът ми взе да не работи коректно и постоянно включва и излючва, като охлажда наистина кратко. 

 

Моля ви, посъветвайте ме какво да правя. Имали ли сте подобен проблем и ако да, как го решихте?

 

Поздрави,

Христо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е гарнитурата на главата.Отваряш сменяш сегменти,гарнитура,гумички,шлайф и затваряш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същите симптоми имаше на баща ми D16-ката скоро. След като отвориха главата видяха, че има пробив от 2-ри и 3-ти цилиндър. Обезвъздушаваш ли добре. Газ имаш ли,с какъв изпарител?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно е гарнитура. Тоя път го минавам и аз сега. И не само аз. Като е топла и изпуска и набива във водата и я изхвърля, но си имаш охлаждане и не го разбираш, щото не може да изхвърли цялата вода. От там като спреш вече се отразява, но перката спасява ситуацията. 
Ремонта не е много пари. Аз сега ми сменяват гарнитурата / към 150лв работа / , гарнитура още 60-80лв / утре ще разбера кое и как / , шлайф на глава с гумички и т.н. към 120лв, ремък, ролка и водна помпа почти тотал още 150лв и нещо непредвидено още 40-50лв. и смятай сам. А ти имаш и сегменти още към 150лв. допълнително работа, лагерите не се знае надолу как са, цилиндрите дали са здрави, че хонинга ти е към 30-40лв на цилиндър / бях разпитвал информативно майсточето, че ми е френд / и т.н. 

Сам си предцени, но едни 800лв трябва да ги имаш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря, момчета! Живи и здрави! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първо, преди отварянето!

И що не надува при градско каране?!?

А???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото пробива е малък и като е студена или на ниски обороти колата всичко е наред- за това. Сивика ми беше така, на един френд джипа пак по тоя начин и за още 5-6 коли с такова поведение знам. Ни една не се е самооправила. Всичките са  минали ремонт. Даже като каза тест, за тоя с джипа аз, къде не хващам гаечен ключ, му го разкодирах проблема и след 35лв и 20мин на място в сервиза на 3+ на оборотомера го потвърдиха. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теста никаква работа не върши,при мен беше същия проблем на англишманката и се оправи с гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Преди малко научих от майсторите вероятната стойност на ремонта - около 1100 лв, от които между 300-400 лв.труд, 200 лв.шлайфане от други майстори, 200 лв.сегменти и други. Казаха, че ако реша, че не си заслужава, могат да сменят само гарнитурата за половината от тази сума. На мен не ми се струва редно да продавам неизправен автомобил, а и съм вложил доста усилия и средства в поддръжката на ходовата част, която е много стегната. Колата е на 220 000 км.и й предстои ново обслужване. Какво ще ме посъветвате :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв по-точно ти е мотора ?

Какво ще рече "...200лв шлайф" ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 V-tech 110 hp

 

Шлайфа се главата, доколко разбрах.

 

Друг вариант, за който си мисля е - тъй като не желая да скривам недостатъците от кандидат-купувачите, може да обявя по-ниска цена, като опиша проблемите с идеята колата да отиде при нов собственик с повече технически познания от мен, който да си я отремонтира, обслужи и кара със здраве.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че ти е добър вариант да я оставиш при Фена в Дупница за седмица и с разликата в сумата да ни събереш на маса за ден-два всички които участвахме в дискусията :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бих ти препоръчал Фена,даже ти казвам направо там отивай.

Шлайф на глава е около 20-30 кинта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният вариант е най-удачен. :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1100 лв не са ли прекалено много пари? За тези пари можеш да си намериш друг двигател + монтажа и ще ти останат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина 1100лв е твърде голяма сума. И 200лв за шлайф ???? Къде го има това? Допитай се и до други майстори,но наистина Фена е твоя човек.Не си струва да си продаваш колата заради такъв ремонт,и такива "майстори".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така е отворена темата за ремонта. При мен са за смяна маслените сегменти. Долу горе какви пари този ремонт. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така е отворена темата за ремонта. При мен са за смяна маслените сегменти. Долу горе какви пари този ремонт. 

 

 

Абсолютно е гарнитура. Тоя път го минавам и аз сега. И не само аз. Като е топла и изпуска и набива във водата и я изхвърля, но си имаш охлаждане и не го разбираш, щото не може да изхвърли цялата вода. От там като спреш вече се отразява, но перката спасява ситуацията. 

Ремонта не е много пари. Аз сега ми сменяват гарнитурата / към 150лв работа / , гарнитура още 60-80лв / утре ще разбера кое и как / , шлайф на глава с гумички и т.н. към 120лв, ремък, ролка и водна помпа почти тотал още 150лв и нещо непредвидено още 40-50лв. и смятай сам. А ти имаш и сегменти още към 150лв. допълнително работа, лагерите не се знае надолу как са, цилиндрите дали са здрави, че хонинга ти е към 30-40лв на цилиндър / бях разпитвал информативно майсточето, че ми е френд / и т.н. 

Сам си предцени, но едни 800лв трябва да ги имаш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1100лв, ако и обслужва автомобила, така и така е разглобен са си напълно реалистична стойност. 
Моя ремонт ляга на малко над 600лв. Само гарнитурата на Елринг, метална, ми е 173лв, водната помпа 80 кинта, ролка 40, ремък 35 май, 4клапана беха износени, 80лв, шлайф с гумички 120 / тука отварям скоба, че ще му оставя на човека още 20-30лв, само да работи добре колата, че една гумичка била 3.6лв / работа, антифризец, масълце... 

Питах го и за при сегменти- горните неща, според това какво му дадът в магазина като части и какво трябва да се прави / само сегменти и лагерчета, хонинг дали ще се налага и т.н. / работата е 300лв. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да отремонтирам, момчета. Имам списък на частите и цени. Утре ще ви ги опиша,че останаха в офиса. Около 200 лв. ще струва шлайфането на главата, защото се давало на външни майстори при неясни тарифи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи го преди да я закараш, ама с цените, че ми се струва, че са те хванали за текезесарска джанка.

 

п.п. Обади ли се на Фена ? Кой ще я прави колата ? 

Редактирано от barsi
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецених да се доверя на майсторите, които посещавам от известно време. Иначе благодаря за загрижеността и препоръките към колегата от Дупница. 

 

Гарнитура глава - 80 лв. 

Гарнитура изпусквателни клапани - 18 лв. 

Гарнитура смукателни колектори - 15 лв. 

Гарнитура картер - 30 лв. 

Ако лагерите са заминали - 45 лв. 

Сегменти - 200 лв. 

Гарнитура капак - 70 лв. 

Ангренажен ремък + ролка - 200 лв. 

Шлайфане + гумички на глава - 200 лв. (ориентировъчна цена)

Труд - между 300 - 400 лв.  

+ масла, филтри

 

Възможно е да не съм точен в изписването на някоя/и от частите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 

Гледам цените, които си описал, за повечето не мога да коментирам, но гарнитура на капака на клапаните = 70лв. ? Моята е сменена с ОЕМ такава в Юбико преди година, но по спомен не беше повече от 20-30лв. 

Успех с ремонта. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...