Jump to content
Sign in to follow this  
simeonpor

Припукване от предницата

Recommended Posts

Здравейте,

колеги отскоро при потегляне се чува едно припукване откъм предницата, не го прави всеки път и няма значение дали е с навит волан или е направо.

Дали някой се е сблъсквал с такъв проблем.

Благодаря Ви.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ха! И аз го имам същия проблем от скоро.

И аз се чудя от какво е?!

Проявява се само при потегляне и понякога след превключване от 1-ва на 2-ра в момента на подаване на газ. Каретата са ми нови (и вътрешни и външни). При завой на равномерен ход го няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

колеги отскоро при потегляне се чува едно припукване откъм предницата, не го прави всеки път и няма значение дали е с навит волан или е направо.

Дали някой се е сблъсквал с такъв проблем.

Благодаря Ви.

О да.. толкова беше изнервящо, толкова майстори обиколих и направо ми разказа играта..

И се оказа, че носача (преден ляв) е с омекнал преден тампон.. Слиза с 4-5мм надолу и почва да чука в една планка (с 3 болта), която идея си нямам за какво е..

Хваща се само на канал.. на подемник не става. Трябва да си е стъпила на гумите.

Един да гледа в канала и друг да ръчка напред-назад и АКО е същия проблем ще го видите. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Има вариант и да е една фтулка на кормилната рейка, която е пластмасова. Разбива се леко с времето, но няма чукане метал в метал. В общи линии не е болка за умиране и така карам сигурно вече 3 години. В движение не го прави, само при птегляне, но аз го усещам във волана като леко почукване ;)

Друг вариант е та ти са се слепнали накладките към диска, но там е само едно пукване при тръгване ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

от как съм купил колата го имам пропукването и както казва колегата по горе се чува само при потргляне.

Смених изцяло всичко по долния носач(макар да си беше здраво) но и аз се съмнявах в умекнали тампони но не се оправи...

Освен в амортисьорите да е нещо нз ...

При мене се появява о когато карам много бавно и натисна спирачките пак може да пропука.

 

Също съм забелязъл че в мокро време пи малко пука.

Edited by rollin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колеги,

ще си карам така, пък ако припукването се увеличи ще му мисля тогава :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес установих, че припукването при мен го има само когато тръгна сутрин. След като покарам известно време, изчезва.

Дали като се развъртят колелата, или като загрее двигателя... :dunno: 

Странна работа... Почвам да се замислям за каре да му се не види.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

преден тампон на носач..играно е при мен вече.симптомите ми бяха като на колегите по-горе

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампоните на долните носачи ги смених и не се оправи.

Ти да не говориш за горния носач?

Share this post


Link to post
Share on other sites

не за долните точно говорех..ами а тампони на макферсона ? Те пукат по същият начин..

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен бяха тампони на горен носач.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, при мен като покарам малко и изчезват пуканките. Що така? Ако е тампон, трябва да чегърта постоянно.

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

 тампони на макферсона ?

Акорда не знае какво е макферсон.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За информация...

При мен се оказа скъсана наполовина тръба между катализатора и средното гърне.

Да се чуди човек, де го чукаш, де се пука... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах го преди време, смених тампони, дискове с накладки, шарнири и...се оказа кормилен накрайник... от скоро пак се появи, но ще послушам мастора и ще отида като започне да "чатърка", защото сега не може да се хване какво точно е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От днес - вътрешен десен кормилен накрайник и лек луфт в рейката... накрайника го смених, спря да тропа, но заради рейката се усеща по легналите полицаи :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

днес реших, че това припукване повече няма да го търпя и отидох при моя майстор,

той беше напълно наясно за какво става въпрос.

Вдигна колата на подемника, свали кората отдолу.

От ляво и от дясно има две прикрепящи щанги, с тампони.Тези тампони с времето се слягат и тези щанги опират в предния мост и издават този неприятен звук.

Иска се с един лост да се напънат и да се отделят от моста и О чудо, всичко си дойде на мястото.

Това не може да се хване нито на канал, нито на подемник.

Неща да правя реклама, но майстора ми е голям. :yes: 

Дано съм ви бил полезен.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забравих да кажа,че след като смених верига, колата доста утихна, но остана един остатъчен шум. Много хора смятат, че е ролка или някаква шайба, но май ще излезе лагер на хидравлична помпа.

В петък ще ходя при него.

След това ще пиша, ако някой го интересува.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След това ще разбереш какво значи "тих дизел" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята си смени гласа изцяло след като смених веригата :) 

Относно пукането...още един кормилен накрайник - вече станаха 3. Но нещастието при мен е рейката  и ще я търпя да пука докато не започне да трака :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смяна на заден тампон на двигателя и смяна на меката връзка преди катализатора, посещението на няколко сервиза, пукането си остана. Ще чакам времето да покаже дали ще се задълбочи проблема. Не смятам да си губя времето повече с обикаляне на мъките без резултат.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Развитие при моята кола има, оказаха се тампони на стабилизиращата щанга, реално само шофьорската гума беше във въздуха и демонтирана, от вътрешната страна просто светнах с лампа и се оказа че има не малък луфт между щангата и тампона, все пак взех един кози крак и дръпнах щангата при шофьора към гумата, оказа се че пукането при тръгване и спиране изчезна, но все пак си има едно глухо тупкане при неравности. След смяната на тампоните определено колата стана друга при шофиране. Собственоръчно ги смених и не беше кой знае колко трудно, но все пак си е гадно. Съветвам всеки който не ги е сменял никога, да ги подмени и да види разликата при шофиране. Сложих оригинални тампони ! 

IMG_20230301_175500.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 11.03.2023 г. at 18:12, blagoev.1990@abv.bg написа:

Развитие при моята кола има, оказаха се тампони на стабилизиращата щанга, реално само шофьорската гума беше във въздуха и демонтирана, от вътрешната страна просто светнах с лампа и се оказа че има не малък луфт между щангата и тампона, все пак взех един кози крак и дръпнах щангата при шофьора към гумата, оказа се че пукането при тръгване и спиране изчезна, но все пак си има едно глухо тупкане при неравности. След смяната на тампоните определено колата стана друга при шофиране. Собственоръчно ги смених и не беше кой знае колко трудно, но все пак си е гадно. Съветвам всеки който не ги е сменял никога, да ги подмени и да види разликата при шофиране. Сложих оригинални тампони ! 

IMG_20230301_175500.jpg

Колега даи малко повече информация относно как си ги сменил че ми се реве както ми го обясняват 

Edited by mitko vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лесно е. Последователността е следната, демонтирам тампона на мотора при пистовия ремък, после тампона при въздушната кутия и акумулатора, после развивам болтовете на 2-та прикрепящи тампони купе-преден мост, достъпа към тях е само на свален гума. След което развивам болта на пръта към рейката, но преди това бележа с маркер къде точно е. Вдигам колата само отпред, демонтирам биалетките като отвия само една гайка (така че щангата да ми е свободна) подлагам хидравлично цилиндрично крикче в задната част на мостта и развивам 4-те задни болта на мостта. След което взимам тресчотката на 1/4 и дълга вложка 14 ММ. Прегледай дали щангата е изядена където лежи на тампоните. Това е всичко, реално ако не се прави за първи път и не всички болтове и гайки са ръждясали, процедурата е между 1-2 часа. Подготви си и динамометричен за стягане на стягане на болтовете на мостта.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...