Jump to content
ichods

Няколко проблема

Recommended Posts

Както писах в предната тема от скоро съм собственик на Хонда Акорд 2006 година с двигател 2,0 VTEC K20Z2.

Когато ходих да огледам колата тя беше топла,което ме наведе на мисълта че ще има изненада,но я взех.Имаше леко претрисане на тихи обороти което ми приличаше на свещи,това на топъл двигател.На другия ден запалих колата,стартира нормално,оборотите бяха към 1500 за няколко секунди след което паднаха и колата изгасна.При повторно палене запали трудно и отново претрисаше и изгасваше ако оставях оборотите под 1500-1700.След като позагрее не изгасва,държи оборотите около 650-700 и отново има леко претрисане,но едвам доловимо.

Изчистих дросела,беше доста мръсен,но не можах да отвия 6те винтчета на пластмасовата капачка от едната страна в която влиза буса,има ли изобщо смисъл да пипам там?Другата капачка,пак пластмасова има два отвора,а под нея няма нищо,това нормално ли е?

Поръчах свещи каквито ги дават в АутоДата,къде другаде мога да търся проблема?Бобини,температурен датчик,ламбда?На диагностика не показва никакви грешки.

Другото което искам да попитам:колата е с навигация,за нея разбрах как стоят нещата,но изписва СД ЕРОР  и не приема диск,някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ми е същият (ръчни ск), и аз имам проблеми с обор. на пр. ход, ниските обороти... Ще ги опиша фактите:

1. Оборотите на пр ход

- на студено са 1200-300

- на загряла сe колебаят 610-630 (гледам ги с Блу Туут адаптор и програмата Torque )

- при изключена скорост, но в движение (по инерция) са около 800-900.

Така и не разбрах за Z2 двигателя колко трябва да са?

На мен би ми се искало да са около 700, така са ми ниски и леко тресе, когато я купих, 2-3 пъти я гасих при тръгване като новобранец... (сменил съм свещите с оригинални, няма промяна)

Срещах за А3, А6 дават различно - 600, 650, 720 (+/-50). Някой виждал ли е официални данни за Z2?

Трябва да поясня- на Z2 клапата на дросела се управлява "Fly by wire" (т.е. няма механична връзка м/у педала и дросела. Педала управлява датчик/потенциометър, който подава на ЕКУ. а то управлява дросела с моторче/зъб. колела, което е под капак който колегата не е можал да отвие)

А3 и А6, вероятно (не съм сигурен, нека някой каже) жилото на педала върти директно клапата на дросела, на който може би има датчик за положението, а и отделен клапан за пр.ход, вероятно на мястото на другата капачка , която колегата споменава.

2. Движение на 1ва, 2ра в задръстване

При подаване/отнемане на газта от пр.ход до 1500об, колата придърпва неприятно. Придърпва и при превключване 1,2,3 и обратно.

Забелязал съм два факта:

- Карам на 1ва,2ра или 3та с около 1500об, отнемам газта, оборотите падат плавно до около 800 и там придърпва два пъти и продължават да падат плавно до пр ход.

- При превключване възходящо, в момента на натискане съединителя/отнемане на газта за да превключиш, оборотите отскачат нагоре с около 200 и тогава падат, вероятно за това и се усеща придърпване. Излиза, че сигнала при отнемане на газта- от датчика на педала, през ЕКУ до дросела закъснява с около секунда, за това оборотите отскачат при нат. на съединителя (облекчаване на натоварването). Ефекта на това отскачане е силно забележим на 1, 2ра, на по-високите трудно се забелязва.

Горните ефекти са почти незабележими на студен двг или включен климатик, когато оборотите са по-високи и сместа по-богата.Извода ми е, че сместа е неадекватно бедна в този ненатоварен режим, но няма обяснение за двойното придърпване около 800об при отнемане на газта на скорост...

Като я купих, пак имаше тези ефекти, но май по-слаби, след измиване на дросела стана по-зле. Обучаването, което навсякъде се споменава няма ефект.

Странно е, че тук почти никой не се оплаква от подобни неща (вероятно малко са със Z2 или не са мили дросела). странно е, защото в чуждите форуми е широко известен кусур, който се появява след миене на дросела, незнайно защо, няма логика.

В англ. форум нямат решение, крайния съвет е- смяна на дросела с по-голям и ремапване на ЕКУ и ефектите стават едва забележими, но не изчезват...

В руския форум темата е над 350 стр, , от няколко години., Стигнал съм до средата с четенето, няма решение дори след смяна на дросела, нещо става със софтуера, управлението...

Колега ichods, не знам защо не си можал да свалиш капака, с хубав инструмент става, но, наистина някои от винтовете бяха позапекли, но с точен размер torx и по-рязко движение става...Моторчето издаваше шум на ръка, смазах го, вече не шуми, но краен ефект няма...

Под малкия капак има само един отвор, иначе е празно...

 

P.S. Съзнавам, че поста стана неочаквано дълъг, досаден за незаинтересованите..., но е добре ако някой даде някаква идея, проблема е сериозен.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си е интересен понеже не намирам кой знае каква информация за този двигател.Днес смених свещите,има разлика но не особено голяма.След запалване колата поддържа около 1500 след което започнаха да падат и като паднаха под 1000 започна да претриса и изгасна.При повторно запалване запали много по "бързо" (но не и нормално) отколкото със старите свещи.Закрепих оборотите над 1500 за около 2 минути и след това колата поддържаше около 600-700 оборота без да загасва,но отново имаше претрисане.При форсиране няма никакво претрисане,а щом включа някакъв ел.консуматор оборотите се вдигат до 750-800 това нормално ли е?

Другата разлика която ми направи впечетление е че този мотор няма дебитомер?!

 

Та за оборотите и лекото претрисане ще го приема за нормално до някъде щом и братята руснаци не намират решение,но какво да правя с изгасването?

 

Моята е полу-автомат и в движение е доста по различно от твоята  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 претрисане,а щом включа някакъв ел.консуматор оборотите се вдигат до 750-800 това нормално ли е?

Другата разлика която ми направи впечетление е че този мотор няма дебитомер?!

 

Винаги е нормално да се вдигнат оборотите при повишен товар, написал съм го- при включване на климатика например (компресора),,, Всеки ел. консуматор също товари генератора, а той двг...

Няма дебитомер, има MAP, който мери подналягането във всмукателния колектор.

Забравих да спомена, че и паленето не е според очакванията ми, прави вероятно 3-4 оборота докато запали. Не се сещам дали и на топъл двг.

Теоретично трябва да направи поне един оборот. та датчиците да подадат инфо на ЕКУ къде е кол вал, разпред. валове...Тоя двг май е с два датчика на разпр. валове, но не съм сигурен, наистина има малко инфо за него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля, че и други ще потвърдят: Реглаж клапани!!!

Подобни симтоми се получават при Натегнати клапани!!!

И двамата сте с нови за вас акорди и ако не сте на газ реглажа е процедура се прави на около 80-100 хил. км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какви хлабини трябва да са?

Някой да има представа дали са еднакви дюзите и бобините от К20А2, понеже има от къде да взема за проба?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините със сигурност са еднакви.

Дюзите вероятно, но ако са стояли дълго време, може да не работят както трябва!

Клапаните не ги помня на изус

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля, че и други ще потвърдят: Реглаж клапани!!!

Подобни симтоми се получават при Натегнати клапани!!!

 

При мен специално не ми се връзва клапаните да обяснят всички ефекти... Евентуално само лекото тресене на и без това ниските обороти на пр.ход. Всичко останало според мен си е в "мозъка" на колата.

Теоретично след износване на гърбиците, луфта би трябвало да се увеличи, не да се натегнат. Увеличения луфт не вреди, само евентуално се чува чукането на клапаните на студено, но при мен го няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

INLET -  0.21 - 0.25
EXHAUST -0.28 - 0.32

 

Теоритично е така!  

 само евентуално се чува чукането на клапаните на студено, но при мен го няма.!!!

 

 

А ако някой си е оставил "ръцете" при реглаж на клапани и ги е натегнал...... По спомени от както си взел бензиновия Акорд имаш тези проблеми....... :yes:

 

п.п. така или иначе реглаж на клапани е стандартно обслужване. Няма да е напразно.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.08.2016 г. at 22:10, ЧОЧО написа:

А ако някой си е оставил "ръцете" при реглаж на клапани и ги е натегнал...... По спомени от както си взел бензиновия Акорд имаш тези проблеми....... :yes:

 


 

Така е, от началото е, но след почистването на дросела се засили ефекта, което описват и други...

Негоден реглаж е възможен, не е излишен, но само ако го правя аз е сигурно... :)

 

Като казваш, че реглажа е стандартен и няма да е напразен, стиска ли ти да направиш един експеримент, много по-лесен от клапаните- сваляне и почистване на дросела?

Същият двигател е, да видим какво ще стане след като клапаните ти са наред... :)

 

P.S. Забравих, че си на газ, не знам дали ще е същото...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта няма нищо общо, даже изисква перфектен мотор и пириферия ........

 

Стиска ми - Свалял съм го и лично съм го чистил и об. станаха ОК. Проблеми в последствие съм нямал. Това на 150к. Сега вече е на 210к.

 

Леко влошаване на празния ход имах след 40к на газ. Бях направил клапаните на долна граница и след тези километри. изпускателните бяха около 0,2 ! .

Та бързо ги качих почти на 0,35 - 0,4 Празния ход стана ОК . Чукане от клапани няма!!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Леко влошаване на празния ход имах след 40к на газ. Бях направил клапаните на долна граница и след тези километри. изпускателните бяха около 0,2 ! .

Та бързо ги качих почти на 0,35 - 0,4 Празния ход стана ОК . Чукане от клапани няма!!!

Как си обясняваш, че ако клапаните са били 0.35 примерно, след 40хил са станали 0.2?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От газта разбира се!  Но изпуск. бяха под 0,3 и за 40к на  0,2

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като знаеш устройството на клапанния механизъм, как се обяснява това физически с газта?

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От темата Алтернативни горива, малко физика и химия:)

Опитах да помогна, а ти каквото искаш прави!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там не чета, но погледнах- над 300 теми, трябва ли да ги чета, та да разбера физиката и химията касаещи клапаните на газ...Само от интерес попитах ако знаеш да кажеш, защото противоречи на моята логика, която споменах преди...

Иначе оценявам, че помагаш. Аз изказвам някои съображения, защото в спора/дискусията се ражда истината, даже бих бил доволен ако някой опонира или подкрепя аргументирано  разсъжденията ми по всеки проблем, защото това може да насочи търсенията ми в друга посока, за която не се сещам...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен!  :punk:  :plane:

Днес премерих компресията на двигателя

1 - 9,5

2 - 9

3 - 9,5

4 - 8,7

Свалих капака за да проверя клапаните,оказа се че изпускателните нямат НИКАКВА хлабина.Регулирах ги на 0.30,всмукателните си бяха на 0,25 и не ги пипах.След това отново замерих компресията:

1 - 10

2 - 10,5

3 - 10,5

4 - 9,8

Колата замърка като котенце :music: ,работи и пали без никакви проблеми,двигателя държи 650 оборота,без каквато и да е вибрация.

Благодаря за съветите 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    :beer:    :thumbs1:     :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен!  :punk:  :plane:

Днес премерих компресията на двигателя

Очевидно и аз ще трябва да проверя клапаните както ЧОЧО предложи, макар, че това евентуално само би повдигнало леко оборотите на пр.ход и успокои тресенето. Тези две неща не ме безпокоят много, по-скоро придърпването при подаване/отнемане на газта на 1ва,2ра...

За съжаление тук нямам компресометър, та ще донеса от БГ, скоро заминавам, та като се върна...

Колко е нормалната компресия на нов двг? Твоята не ми се вижда безумно ниска, та чак да гасне, но кой знае...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да имате предства фаровете от преди фейслифта и тези от фейслифта дали са еднакви?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взаимозаменяеми са, но имат визуална разлика в сайд маркерите и мигачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква са симптомите, че колата е за реглаж на клапани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполгам, че може да гасне на празни обороти на студено, и да не ти държи стабилни обороти на студено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на студено нямаше проблем.

По скоро на топло при спиране на светофар се "заиграваха" и леко придръпваше при ниски обороти и малко подадена газ  при /1000 до 1300 об./

 

п.п. Придръпването може да е от свещи и бобини.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Нямам такива симптоми, значи вероятно не са за реглаж. Все пак питам, понеже колата ми е от скоро и искам да си я вкарам максимално в ред с всички обслужващи процедури. Другия ми въпрос е относно смяна на горивен филтър, как се случва това? До колкото четох е вътре в резервоара и трябва да се свали бензиновата помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен!  :punk:  :plane:

Днес премерих компресията на двигателя

1 - 9,5

2 - 9

3 - 9,5

4 - 8,7

Свалих капака за да проверя клапаните,оказа се че изпускателните нямат НИКАКВА хлабина.Регулирах ги на 0.30,всмукателните си бяха на 0,25 и не ги пипах.След това отново замерих компресията:

1 - 10

2 - 10,5

3 - 10,5

4 - 9,8

Колата замърка като котенце :music: ,работи и пали без никакви проблеми,двигателя държи 650 оборота,без каквато и да е вибрация.

Благодаря за съветите 

Донесох си компресомер и измерих компресията на студено (3ч след като беше карана). Компресията е от 12.2 до 12.5 на четирите цилиндъра, макар, че акумулатора не е много читав и въртеше не много бързо. Мерих при извадени свещи без натиснат педал на газта.

Едно време при карбураторните коли и моноинжекциона, при мерене на компресия се изискваше при въртене дроселовата клапа да е отворена, т.е. газта натисната.

В моя случай газта е електрически управляема и не знам ако се натисне педала докато върти стартера дали дросела ще отвори...

При тази добра компресия не знам дали си струва да регулирам клапани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12.5:1 не е ли много за този мотор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20Z2 е с 9,8:1. И на мене ми стана странно :D Изкара компресия като за Type R.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните двама нещо май бъркате степен на сгъстяване с компресия ...  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20Z2 е с 9,8:1. И на мене ми стана странно :D Изкара компресия като за Type R.

 Уреда е руски от едно време, манометъра е до 16кг/см. Свалени всички свещи, натискам гумения конус в отвора на свещта, друг върти стартера докато спре да се качва показанието. Има обратен клапан и показанието остава 12.5кг/см. Не бях извадил куплунзите на дюзите, та може и впръсканото гориво да уплътнява сегментите...Навсякъде обаче пишат, че се мери на топло, защото двигателя работи топъл и тогава е важна компресията.

 

Колеги, мисля, че бъркате измерената компресия със степента на сгъстяване, а те обикновено се разминават 1.2-1.3 пъти. Това което производителя дава (xx:1 ) и вие споменавате е отношение и е степен на сгъстяване.

Ето копирано от друго място:

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:

     

По определение: отношение на (работния обем на цилиндъра+обема на горивната камера) към (обема на камерата на горене). Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в бензиновите двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.

 

КОМПРЕСИЯ

 

Компресията - това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При експлоатация с времето/пробега компресията намалява.

 

Споменатото 9.8:1 за K20Z2 се връзва с горната теория: 9.8 x 1.25=12.25

 

 

PS Сори

ROCKONOFF ме е изпреварил... Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно :D Е, поне реглажът е дал резултат, това да се чува :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно :D Е, поне реглажът е дал резултат, това да се чува :)

Ако имаш предвид реглажа на колегата ichods, повишила се е компресията, но не се връзват нещо числата, ниски са, ако измереното е компресия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ясно :D Е, поне реглажът е дал резултат, това да се чува :)

Ако имаш предвид реглажа на колегата ichods, повишила се е компресията, но не се връзват нещо числата, ниски са, ако измереното е компресия...

 

Измереното от мен е компресия,правил съм го по същият описан от теб начин.Числата при мен в действителност са по ниски от това което го дават по каталог на този двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ясно :D Е, поне реглажът е дал резултат, това да се чува :)

Ако имаш предвид реглажа на колегата ichods, повишила се е компресията, но не се връзват нещо числата, ниски са, ако измереното е компресия...

 

Измереното от мен е компресия,правил съм го по същият описан от теб начин.Числата при мен в действителност са по ниски от това което го дават по каталог на този двигател

 

Ами ако някой друг е мерил, нека сподели, да видим кое е нормално. То е ясно, че ще има разлики, защото двг са различно износени, при което компресията намалява. Моят двг е на около 130х.км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 200к копресията ми беше 12,8  +/- 0,2. 

Като натиснеш педала - на контакт - дросела се отваря.

Клапаните се проверяват/регулират след изминати км. Мисля, че беше на 80к /на бензин/ , но не съм сигурен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните се проверяват/регулират след изминати км. Мисля, че беше на 80к /на бензин/ , но не съм сигурен!

Сигурно профилактично ще регулирам клапаните някога, принципно знам как се преви, но до сега не намерих ръководство как се прави на този двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същия начин.

Има Два основни метода/поредност за реглаж: бавен  и бърз и те не са се променили от създаването на 4-ри цилиндровото ДВГ 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 40000 км хонда препоръчва реглаж на клапани. Иначе без да се заяждам питам , има ли друга съвременна кола на която се налага реглаж на клапани ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се питал, не ме кефи, но вероятно има причина- или е по-евтино за производство, или трябва да осигуряват работа на сервизната си мрежа, или е по-надеждно, или е по невзискателно към маслото...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че при някои Тойоти също се регулират, но там хлабината се регулира с едни монети като стотинки, голям ташак е.

При някои коли реглажът на хлабините е решен с помощта на хидравлични повдигачи, които държат луфтовете в норма.

Плюсовете са, че не се налага да правиш реглаж и уж животът на повдигачите бил колкото и на двигателя :)

Минусите са че налага специфичен дизайн на главата, съответно по-скъпа изработка, но най-вече такива двигатели са по-податливи на кофти масло и удължените интервали за смяна на маслото. Отлаганията прецакват добрата работана повдигача и неправилната хлабина помага за по-бързото износване на двигателя :)

Още си спомням как се смях когато ми предложиха реглаж на клапани за 500 лв и 5 дни чакане, че моята Хонда видиш ли била с хидравлични повдигачи :D

Принципът на Хонда е "да бъде семпло, ефективно и дуракоустойчиво" или поне беше...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...