Jump to content
sttekata

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Ами просто искам да разбера малко повече по въпроса. Защо не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да слагаш фланци  с които искаш да изнесеш джантите навън,искаш да използваш колата за лов,стои по хубови защото си виждал,или просто незнаиш какво ще се получи.

С изнасянето на джантите променяш натоварването на окачването.За твоята генерация инжинерите са казали тези джанти с това Ет,всяка промяна води до отклониние на оптималната работа на окачването,.

По просто казано искаш да си чупиш колата твоя си е давай.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност искам да чуя мнения по въпроса. Ето едно. Нищо конкретно няма да я правя колата. Просто не е коментирано тук сякаш. Ето защо питам.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бях обещал, премерих, колко тежи алуминиевата и железната джанта и гума: 

железна джанта с надута гума 225/65/17- 26.5 кг.

алуминиева джанта/оргинална със 7 спици/ с гума 235/65/17..-24кг

Премерено е с един и същи кантар, колко е обективен не знам защото с него си мери теглото и жена ми😜

 

Редактирано от emonai
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/26/2019 at 12:04 PM, Митко Йотов said:

Стига бе колега, ти сериозно ли.

 

On 9/25/2019 at 9:15 PM, Митко Йотов said:

Железните джанти са по добри от алуминиевите и колата ще се чувства по добре с тях. и са по леки и са по еластични и обират вибрациите. Зимно време солта не им влияе и са за предпочитане за сняг. Плюса не алуминиевите е само един и той е визуалният.

Слагай ги смело на зимни гуми и определено си уцелил.

Явно кантара ти е грешен или колегата  има грешен кантар.

Кое точно е вярно железните са по леки или алуминиевите.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 4 гуми с джанти над 100кг. Абсурд. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Нов съм във форума, предполагам че в правилната тема публикувам, вместо да отварям нова.

Та, CR-V-то е със летни гуми 225/65/17. Ще слагам засега само отпред зимни и намерих сравнително изгодни, само че 225/55/17. Въпроса ми е, възможно ли е, безпроблемно, да заменя размера на същите джанти?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две неща: не, карай и отпред, и отзад с еднакви по размер гуми. Силно непрепоръчително е да са различни размери. Но още по-силно непрепоръчително е да караш със смеска от зимни и летни. Представи си, че трябва да спираш малко по-интензивно на заснежен път – къде ще ти отиде задницата? Или в завой?

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, да попитам друго тогава. Разсъждавам, чета, но не мога да си отговоря. При условие че взема 4 броя от тези гуми с размер 225/55/17, мога ли да ги сложа на джантите които носят гуми с размер 225/65/17?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш но с намаляването на балона височината на гумата от 65 на 55 ще влошиш и без това не толкова ковфортната возия на колата.

Започва да вози като каруца,всяка неравност я усещаш.

Това какви гуми може да се сложат зависи от J на джантата и то определя широчинат, или дало да е от 215до 225 примерно,естествено щом са 17ки само такива.

Но щом от Хонда са казали че това е размера всички други вариации водят влошаване на баланса определен от производителя.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Както споменах, намерих сравнително изгодни гуми (поне така смятам, сравнявайки на различни места), но необходимия размер го няма 

(Визирам представителството на една друга марка автомобили, които впрочем нямат големи автомобили, с изключение на няколко паркетни SUV-a).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимна гума трябва или същия размер или гума с една единица по висока и една единица по тясна, в твоя случай става 215/70/17.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спестените пари да не стане така да чакаш с нетърпение лятото за да се върнеш на по високата гума и комфорта.

Не си заслужава нервите повярвай.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да размърдаме малко темата. Знам, че е рано още, но започвам да събирам мнения. Трябва да взема 4 бр. летни гуми 225/60 18. Клас среден или премиум. Някой с наблюдения към това което е на пазара в момента?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Летните са ми този размер,Бриджстоун аленза-перфектни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със сигурност е едната опция. А някой да има мнение за Vredestein Ultrac Satin? Попадам на разни мнения в чужди форуми за тях, че са тихи, много добри на мокро и имат добър показател за икономия на гориво.0714931e9a7715c81c25bfcb289a6cdc.jpg2c315eb37352760004e0c4a89ddbbaa3.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

70db  най-високата маркировка за шум от производителя,интересно защо я сложил тогава ако са  тихи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси и виж...такива са мненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е най-високата. Има и по-шумни от 70дб по маркировка. Плюс това маркировката дава индикация колко са шумни гумите вън, но не непременно в купето. Затова за шум аз бих се оповавал на тестове и евентуално мнения. Но определено само от същия размер гума.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Не е най-високата. Има и по-шумни от 70дб по маркировка. Плюс това маркировката дава индикация колко са шумни гумите вън, но не непременно в купето.

Това нещо не го разбрах.

Снимката е точна и ясна.

Да предположим,че тази гума излъчва 70децибела стандартно (не знам при каква скорост се измерва нито дали при сухо или мокро,но, може да проверя) което го маркирам със знака Х. Как става така,че когато съм в купето гумата ще почне да да излъчва други децибели и ще стане У. И защо има само едно число в случая 70 а не две или 50/70 или 70/100.

Не става на въпрос да се скрия в купето и да избягам от шума или колега това имаш на предвид.

Е това не разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различните шарки на гумите шумят с различна сила от външната страна и от вътрешната страна на гумата. Вътрешната страна има по-голям ефект върху това, което чуваш в купето, а външната – върху шумовото замърсяване докато шофираш. Не съм сигурен как точно се провежда тестът за шум на гумите, но със сигурност е по-индикативен колко са шумни гумите, ако стоиш извън колата отколкото вътре. Може гума с 68 децибела да се чува по-шумно в купето отколкото гума със 70 децибела. По-често би било обратното, да, но нямаш гаранция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алензата я дават 71db и въобще не е шумна.Гледайте и размера когато приоритет е шума.Рядко гума 225 е под 70db. или ако е такава то цената ще е леко неприятна.Друг е въпроса колко може да се вярва на цифрите,дори на горната снимка има нещо объркано.При 70db. би трябвало чертичките за шума да са две,а не три както е в случая.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.01.2020 г. at 11:52, frizzante написа:

Трябва да взема 4 бр. летни гуми 225/60 18

И аз трябва да се ориентирам към същото. Избистри ли ти се в главата конкретен модел? Или оставаш на Vredestein Ultrac Satin? 

Още не съм поровил в колата да видя какви са другите допустими размери.Имаш ли представа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насочил съм се към тях, но предстои да го обсъдя с няколко гумаджии и ще видим какво ще стане. Не намирам много мнения за тях, тук никакви няма. Иначе размера който производителя е дал за 18-ки е точно този и не мисля да се отклонявам. Виж си табелката на колата какви са размерите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.Тези дни ще видя табелката на колата.Моля те да споделиш мнението на гумаджиите,а ето какво намерих набързо като отзиви за модела:

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Ultrac-Satin_2.htm

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един тъп въпрос. Ясен е размера, лепенката на колата пише само R18 225/60. Някои от производителите на гуми слагат думата SUV  в заглавиетона модела си .Други предлагат същия размер, но думата липсва. Какво значение има това? 

Конкретните които заглеждам са :

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/ZIEX-ZE310-EcoRun.htm

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си е рекламен трик нищо друго. Иначе аз това сув си го тълкувам като гума с по-висок теглови индекс и по-висок борд, ама наще сувчета не са кой знае колко по-тежки от колите та за мен няма особенно значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга опция за 225/60 18 която ми предлагат е Nokian Line Suv. За тях някой да има наблюдения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги загледах,понеже са добър вариант като цена, но има разноспосочни отзиви из чуждите форуми. Притеснителното е,че много се оплакват обързо износване. Защо се отказа от Vredestein ? Цената или друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се отказал. Просто там където питах за Вредестейна ми предложиха и тези. Като цяло събирам мнения просто. Има още поне месец време за летни гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих contisportcontact 5 .... 225/60R18  за по 291 лв. Dot 49/2019. Мнения ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение че си направил добра покупка,сега чакаме отзиви от теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искам да ви попитам на колко бара трябва да са гумите. Мойте са 225/60/18 летни ?  Гумаджиите ми ги надуха на 2.5 и ми казаха ако искам след 100 тина километра да ги спадна до 2.4. 

Редактирано от Искрен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги държа от 2.1 до 2.3 максимум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Искрен said:

Искам да ви попитам на колко бара трябва да са гумите. Мойте са 225/60/18 летни ?  Гумаджиите ми ги надуха на 2.5 и ми казаха ако искам след 100 тина километра да ги спадна до 2.4. 

Какво пише на табелката която е на шофьорската колонка на вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, CARPERA said:

Какво пише на табелката която е на шофьорската колонка на вратата.

Да.. видях, ще ги спадна до предписаното на тази табелка.... гумаджиите ми казаха, че ги надуват повече защото са нови ... и ... честно казано не ги слушах много,после да си ги спадна 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи поръчах тези гуми.

В Англия много ги карали Uniroyal-RainExpert-3-test-3.thumb.jpg.38f2434f68908051cc743633c1a07ec9.jpgUniroyal-RainExpert-3-test-5.thumb.jpg.117444d96492c7b3b49be8a363e1b152.jpg

Редактирано от KTD
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Купих си ЦР-В преди няколко дни с добри летни гуми (дот 2018)  235/60/18. В ръководството видях обаче, че размера за моя модел е 225/60/18. Проблем ли е да карам с тези, защото все пак има още живот в тях или да помисля за сменяване?

Редактирано от tranko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

От скоро и аз съм собственик на ЦРВ-3 генерация което беше със зимни гуми. Сега ги смених с летни , като смених и джантите. Само че, джантите са с ЕТ 55 и JJ 7 вместо ЕТ 50 и JJ6,5, което според моите изчисления (а и на разни калкулатори намерени из мрежата) прибира джантата навътре в калника 11,5мм и изкарва на вън с 1,5 мм. спрямо оригиналната и препоръчителна на колата Та въпроса ми е новата гума в долната страна (новата лятна гума е 225*65*17, както и старата зимна) колко ще се отмести спрямо зимната и дали има някава опастност от това изместване. Сега при монтирани нови гуми не стърже и не опира никъде но знае ли човек. Новите джанти също са оригинални хондови, но от Акорд (или поне от човека от който ги купих бяха на Акорд). А и друго объркващо - намерих разни таблици за ширината на джантата - при 6,5 J максималната ширина за гуми е 215, а на лепенката в колата ми дават точно 225*65*17 с ЕТ6,5. , докато при 7J дават 225 максимална ширина. И още един въпрос - как мога да позная джантите за какъв тип гайки са - овални или конусни, и дали е възможно на оригинални хондови джанти да има различни типове гайки.

Original.JPG

Nova Djanta.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та да си отговоря на въпроса 😀. Значи гумата където стъпва се измества точно 5мм на вътре в калника което си е и логично заради ЕТ то, обърках се заради J -a, нали е по широко горе в джантата, но долу си е същата ширина. Странно защо Хонда препоръчва при 6.5 J , ширината на гумата да е 225 като всички калкулатори на онлайн магазините за гуми и джанти дават МАКСИМУМ 215 ширина за джанта 6.5J.Tabela gumi.bmp

Screenshot_2020-04-28-20-22-07-268_com.dropbox.android.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...