Jump to content
sttekata

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Не е ли по-добре 17-ки за зимата, 16” ми се струват твърде малки!

Разбира се избора си е твой!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, didich написа:

От хора, които се занимават с гуми съм чувал, че такова животно "всесезонна гума" няма, едновременно да си запазва качествата на студено и топло, не случайно зимните и летните гуми се правят от различна смес за да е максимално добра една гума за съответната температура, но все пак такива гуми се продават и ги има на пазара.

Относно Hankook, тука цената е по добра https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/?width=215&height=70&diameter=16&brand_name=HANKOOK&tire_season=winter , има няма 20лв надолу, ще спестиш едни 80лв за четирите ;)

 

И аз това съм чувал за всесезонните. За държави с климат като UK, където сняг пада доста рядко, сигурно вършат работа. Но при нас... Безопасността ми е приоритет, затова почти съм се октазал от тях :)

Този Hankook, който си дал в линка не е I*cept-RS2, мисля, че са различни модели.

На въпроса защо искам да сваля 18-ката на 16-ка. Убедиха ме приятели-гумаджии, че с по-малък цол и повече каучук, гумата има повече въздух, което дава повече сцепление, обират повече вибрациите, което щади окачването. Като цяло, нашите пътища, били по-подходящи за по-дебели гуми. Назад в коментарите също четох такива мнения. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти го този модел за който питаш, а и както ти писах по-нагоре точно такива и от това място, взех миналата година за детето и тя е доволна.

https://www.primex-bg.com/215-65r16-98h-w452-winter-i-cept-rs2.html

 

А ето и тези другите с размера който си дал:

https://www.primex-bg.com/215-70r16-100t-w320a.html

 

Третатата генерация с 16-ки, ще е грозна картинка, също ще стане и доста ниска, а това с повечето каучук .........

Също, едва ли ще намериш подходяща гума 16-ка за теб, с височина  на 80 /щом искаш повече въздух и каучук/, но на височина 70 може и да намериш, та си прецени добре нещата / още повече , че безопасността ти е приоритет/.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, Emicha написа:

Ето ти го този модел за който питаш, а и както ти писах по-нагоре точно такива и от това място, взех миналата година за детето и тя е доволна.

https://www.primex-bg.com/215-65r16-98h-w452-winter-i-cept-rs2.html

 

А ето и тези другите с размера който си дал:

https://www.primex-bg.com/215-70r16-100t-w320a.html

 

Третатата генерация с 16-ки, ще е грозна картинка, също ще стане и доста ниска, а това с повечето каучук .........

Също, едва ли ще намериш подходяща гума 16-ка за теб, с височина  на 80 /щом искаш повече въздух и каучук/, но на височина 70 може и да намериш, та си прецени добре нещата / още повече , че безопасността ти е приоритет/.

Точно!Но май не те разбра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, manndalay написа:

 

И аз това съм чувал за всесезонните. За държави с климат като UK, където сняг пада доста рядко, сигурно вършат работа. Но при нас... Безопасността ми е приоритет, затова почти съм се октазал от тях :)

Този Hankook, който си дал в линка не е I*cept-RS2, мисля, че са различни модели.

На въпроса защо искам да сваля 18-ката на 16-ка. Убедиха ме приятели-гумаджии, че с по-малък цол и повече каучук, гумата има повече въздух, което дава повече сцепление, обират повече вибрациите, което щади окачването. Като цяло, нашите пътища, били по-подходящи за по-дебели гуми. Назад в коментарите също четох такива мнения. 

 

Същата гума е колега, загледай се в надписа на самата снимка, просто в сайта не са изписали цялото име в заглавието ;)

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

Ето ти го този модел за който питаш, а и както ти писах по-нагоре точно такива и от това място, взех миналата година за детето и тя е доволна.

https://www.primex-bg.com/215-65r16-98h-w452-winter-i-cept-rs2.html

 

А ето и тези другите с размера който си дал:

https://www.primex-bg.com/215-70r16-100t-w320a.html

 

Третатата генерация с 16-ки, ще е грозна картинка, също ще стане и доста ниска, а това с повечето каучук .........

Също, едва ли ще намериш подходяща гума 16-ка за теб, с височина  на 80 /щом искаш повече въздух и каучук/, но на височина 70 може и да намериш, та си прецени добре нещата / още повече , че безопасността ти е приоритет/.

 

Височина 80 едва ли ще пасне. В официалните спецификации са дадени 215/70R16 103S. 

Защо колата да стане по-ниска? Слагаш по-малък размер джанта и компенсираш с по-голяма височина на гумата. Общия диаметър би трябвало да е същия. Поне така е на теория. На практика може и да е друго. 

Намерих това като обяснение за по-малкия размер за зимна гуми. Дали е вярно... Нямам представа. Но звучи логично. https://www.thoughtco.com/why-downsize-your-winter-wheels-3234481

Иначе, не ми е никакъв проблем да остана и с 18ки, дори ще ми излезе по-евтино, отколкото ако взема 16ки+джанти. Просто се чудя кой вариант е по-удачен от практична гледна точка (не от визуална).

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, има доста по-умни глави от нас, които са сметнали дадена кола/модел , с какви гуми да бъде и това би трябвало да е оптималното решение за теб - а не да си правим свободни съчинения и да гледаме кой "специалист" какво е казал.

За гума 18-ка височина от 60 си е прекрасна - дори и за дупките по нашите пътища.

Ако минаваш на по-малки джанти, поне гледай да са 17-ки . Обаче този размер джанти и гуми, е по-скъп от 16-ките и ти предполагам затова си се насочил към 16-ки.

Не забравяй и едно много важно нещо: в багажника имаш и една "патерица"-резервната, която е изчислена като височина за твоя оригинален размер гуми и ако допуснем , че случайно спукаш някъде гума и я сложиш нея, тази разлика от 20мм. която се получава между оригиналния ти размер - 225/60/18 и този който искаш да слагаш- 215/70/16  може така да ти "предпази"  и задния диф, и други неща ....,че възможните счупени неща по окачването за които се притесняваш, ще ти се видии....

 

Ти си преценяваш, а аз реално исках да ти кажа, че тези модели гуми на Hankook стават и е добър избор - а ти какво ще правиш от тук нататък, си е твой избор.

Успех.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво мислите за 19" джанти с гуми 235 55 19 - ще има ли проблем с комфорта или друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами диаметърът ще е със 17 мм или 2.3% по-голям от OEM (225/65/17), оттам отклонение в показанията на километража. Трябва да провериш дали при пълен завой няма да опират - моите 235/60/18 оставят съвсем малко място. Предполагам ще возят и малко по-твърдо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.10.2018 г. at 23:25, manndalay написа:

 

Височина 80 едва ли ще пасне. В официалните спецификации са дадени 215/70R16 103S.  

...

 

 

Няма такива официални спецификации в моето упътване. ЦВР 3ка е със 17ки или 18ки, въпрос на вкус. Предвид че возията й по принцип не е много комфортна, аз предпочитам 17ките

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които писаха :) В крайна сметка реших да остана с 18ките и да взема Hankook гуми. Че с джантите и смяна на резервна гума, нещата стават прекалено дебели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам, до каква ширина джанта може да се монтира на ЦРВ3, например джанти 8.5 J ще влезнат ли без да опират някъде ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

В дилема съм дали да си продавам оригиналните 18-ки джанти, които са идеални (в пълния смисъл). Пуснал съм ги тук и в ОЛХ, но като цяло искам да си ги карам...Единственото ми съображение "против" е обстоятелството, че ОЕМ размера на гумите, както знаете, е 225х60х18, т.е. по-нисък борд и, предполагаемо, по-некомфортна возия. Понеже карам колата от 3 седмици, нямам база за сравнение (взех я от Германия с летните 18ки, които са 11 годишни, ама тамо асфалто е друг, дори така си возеше ок..).

 

С колега от форума коментирахме, че той кара с 235х60х18 (осигуряващи 5мм по-висок борд на гумата), без проблем, без да опират.

 

Една дама в ОЛХ продава 18-ките си с гуми 225/65/18, летни. На въпросът ми дали опират, казва, че не опирали, но те са вече свалени от колата...

 

Може ли някой да сподели преки впечатления, мнения и информация по следните въпроси:

 

- Дали има осезаема разлика между 225х65х17 гуми и 225х60х18?

- Дали бих имал технически проблеми (не виждам да е ясно отговено на този въпрос в тази тема), ако някой е изследвал въпроса, при гуми 235х60х18 или 225х65х18?

- Какви гуми висок/среден клас (а,бе, хубави) да си взема летни, ако ще стоя с 18-ките (независимо от размера на гумата) - моля за впечатления за конкретни модели, дали са "меки" или по-твърди (както например знам за Пирели).


Благодаря и поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

С колега от форума коментирахме, че той кара с 235х60х18 (осигуряващи 5мм по-висок борд на гумата), без проблем, без да опират.

Може би си бързал когато пишеш но от товоите 225х60х18, тези 235х60х18 са само по-широки 5мм не по-високи.

225х60х18 широчина/височина/цолаж

Важно е когато избираш джанти да не избягаш от оригиналното ЕТ ако то е ЕТ50 не можеш да сложиш ЕТ35 гумите ща са издадени навън и ще опират в подкалниците най вече отзад при неравности,така че внимавай ако не купуваш джанти които не са ОЕМ.Аз не карам с ОЕМски има къде по-красиви джанти от Хондовите.

Не мисла че ако от 60 височина отидеш на 65 ще има някъкав проблем подкалника все пак има доста аванс за да обира колебанията на гумата по неравни терени.

 

ето тук един калкулатор за гуми и джанти нагледно виждаш как се променя всичко

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-65-17X6.5ET50&wheel2=225-65-17X7ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 

А тук са  всички характеристики по модели

http://kolalok.com/gumi-dzhanti/honda/cr-v.html

 

За гуми не мога да ти предложа аз карам това и съм доволен от возя и представяне извън асфалта вече втори път купувам https://www.pazaruvaj.com/avtomobilni-gumi-c3615/yokohama/geolandar-g055-205-70-r15-96h-p143573880/

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Може би си бързал когато пишеш но от товоите 225х60х18, тези 235х60х18 са само по-широки 5мм не по-високи.

225х60х18 широчина/височина/цолаж

Важно е когато избираш джанти да не избягаш от оригиналното ЕТ ако то е ЕТ50 не можеш да сложиш ЕТ35 гумите ща са издадени навън и ще опират в подкалниците най вече отзад при неравности,така че внимавай ако не купуваш джанти които не са ОЕМ.Аз не карам с ОЕМски има къде по-красиви джанти от Хондовите.

Не мисла че ако от 60 височина отидеш на 65 ще има някъкав проблем подкалника все пак има доста аванс за да обира колебанията на гумата по неравни терени.

 

ето тук един калкулатор за гуми и джанти нагледно виждаш как се променя всичко

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-65-17X6.5ET50&wheel2=225-65-17X7ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 

А тук са  всички характеристики по модели

http://kolalok.com/gumi-dzhanti/honda/cr-v.html

 

За гуми не мога да ти предложа аз карам това и съм доволен от возя и представяне извън асфалта вече втори път купувам https://www.pazaruvaj.com/avtomobilni-gumi-c3615/yokohama/geolandar-g055-205-70-r15-96h-p143573880/

 

 

 

Колега явно ти бързаш да пишеш ....

Първо точно на црв3 няма никакъв проблем да сложиш Джанта ЕТ30 ( тествано не опира никъде) 

Второ като качваш ширината се покачва и височината като сложиш 235 ширина освен че с 1 см се увеличава ширината с око 5-6 мм се вдига и височината на гумата. Моите летни са 235 60 18 и колата с тях се чувства много добре.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Първо точно на црв3 няма никакъв проблем да сложиш Джанта ЕТ30 ( тествано не опира никъде) 

Караш в момента с ЕТ30 което е доста от ЕТ50  такава разлика  на джантата би донесла сериозно проблеми и  натоварването на окачването  ,все пак всичко по окачването е балансирано за ЕТ50.Това което съм тествал аз при 1 ген е че от ЕТ50  слагане наЕТ35 пре слагане нищо не опира но при по-голяма тежест отзад и приминаването приз дупка заднаите гуми опират в подкалника това може да се избегне ако се повдигне задницата,другия негативен момен колата се цапа при кално двойно повече.

 

Quote

Второ като качваш ширината се покачва и височината като сложиш 235 ширина освен че с 1 см се увеличава ширината с око 5-6 мм се вдига и височината на гумата. Моите летни са 235 60 18 и колата с тях се чувства много добре.

Ето какво показва калкулатора

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-60-18X6.5ET50&wheel2=235-60-18X6.5ET50&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm

да гумата става по-висока по данните от него може да се види.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След оригиналните 225/60/18, сложих 235/60/18. Макар разликата да изглежда малка, се отрази негативно на динамиката и разхода на гориво. Леко се подобри стабилността.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, toni_t написа:

 

На 16.02.2019 г. at 18:11, CARPERA написа:

 

 

Преди 8 часа, toni_t написа:

След оригиналните 225/60/18, сложих 235/60/18. Макар разликата да изглежда малка, се отрази негативно на динамиката и разхода на гориво. Леко се подобри стабилността.

Не съм усетил разлика в динамиката и в разхода - може би защото моята е дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 6-та година карам моята със зимни 225/75/16, и съм много доволен от возията, както и от стабилността на автомобила. Не бих казал, че колата стои грозна с малкият размер джанти. Днес ги свалих и качих летните 17-ки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гуми 235/55 18 вместо 225/60 18 могат ли да бъркат CMBS, ACC, VSA? От 727мм слиза на 716 мм и разлика в километража +2 км/ч и 11 мм по ниско. Не ме питайте защо са такива, не съм ги слагал аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че разликата е голяма. Влиза в допустимите 2% отклонение в диаметъра.

Сравнение със стоковата гума 225/65/17

Сравнение с 225/60/18

 

За съпоставка, при 235/60/18 имаме по-голямо отклонение в диаметъра: 2,1%, както и по-голямо отклонение в километража.

А много хора караме с такива.

 

VSA не би ли трябвало да взема предвид данните от ABS сензорите на колелата, т.е. реалната ротация?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето онлайн калкулатори за гуми като вкарам 225/60 18 спрямо 235/55 18 и ми вади разлика - 11мм и светва червеното "разликата е извън допустимите граници". В ръководството също са писали, че при промяна на размера на гумите са възможни аномалии с CMBS, ACC и VSA. За това се интересувам просто имам ли предпоставки за евентуални проблеми с тези системи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е наистина важен, интересен и вълнува и мен. Благодаря, колега, за подхода. Аз много бих искал да си карам 18-ките, но да сложа малко по-голям балон, за повече комфорт..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз каран с 235 60 18 малко по меко вози от 225 60 18, устойчивоста се променя в положителна посока но разхода се качва с половин литър, няма проблем с никакви системи

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес смених зимните 17-ки с 18-ките, летни, 10-годишни Дънлопи, с които купих колата. Както знаят Емича и др., голямо мрънкане мрънках, че колата вози (поначало) доста "стегнато". Е, след като й свикнах на возията, да Ви кажа, не откривам кой знае каква разлика между новите ми, мекички 17-ки Бриджстонки и тези каменарски подметки, 18-ките (предполагам, с тях е излязла колата от завода). Да, има разлика, но очаквах да ми се реве, а разликата е "мии..", и то само на паветата на Невски, примерно. А, бе, не е такава драма.

 

С две думи, аз май ще си карам 18-ките, просто ще взема новички гуми. 

 

В този ред на мисли - един таксиметров шофьор веднъж ми сподели, че Uniroyal Rainexpert били доста меки и много променяли возията (към по-голям комфорт). Същото са ми казвали и за Континенталите. Може ли някой, който е купувал в последните 1-2 години нови гуми да сподели впечатления? А, да, и Нексените били меки (това май го прочетох тук, във форума). Като цяло, търся гума, която да допринася за по-големия комфорт, а не обратното (т.е. Пирели-та, не, мерси).

 

(П.С. тъй като един "пич", дето щеше да ми купува 18-ките ме прецака, а вече си бях взел други 17-ки, имам свободни джанти, ако някой иска), ще пиша й отделно  в раздела с продажбите тези дни, като ги снимам).

 

Поздрави,

Д.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се оглеждам за 17-ки да си направя един зимен комплект,може да пишеш една цена на лично ако решиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заприходих 4 Континентала от Медина.Двата бяха стари...септември месец миналата година ,а двата 02/2019.След порядъчен скандал ми поръчаха 2 гуми и дойдоха 03/2019. Това са най-добре похарчените 1000 лв за 17 цола. Возията е прекрасна.Радвам се ,че се отървах от 18-ките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех 4 нови Континентала (СпортКонтакт СУВ) от Диана, 1060 лв., ДОТ 0519. Не ми харесва возията - нито е по-мека гумата, нито пък е по-тиха. Шумни са и ме дразнят - старите подметки Дънлоп, с които колата е излязла от завода и са 10 - годишни шумят толкова. Покарах ги 400 км., но няма разлика. Може би им трябва още време, не зная. Исках да взема Гудиър или Бриджстон Аленза, но нямаха, а не ми се чакаше 10 дни (сега съжалявам). Но, какво да се прави, ще се карат поне 2 години. Аз реших да си карам 18-ките от келешлък, но, признавам, твърдичко вози. Не чак толкова фрапантно различно от 17-ките, но се усеща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Markony написа:

... .Двата бяха стари...септември месец миналата година ,а двата 02/2019.След порядъчен скандал ми поръчаха 2 гуми и дойдоха 03/2019....

При правилно съхранение всяка една гума произведена до 3г. да не кажа 5г. от датата на производство се счита за нова, предполагам го знаеш .... не виждам логика гума произведена края на 2018 г. да се счита за "стара" по твойте думи ??, не търся заяждане или някаква провокация, но имам чувството, че българина взе много да се "вталява" на тема ДОТ.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що не каза направо 10 години :)?

Ти ще си купиш ли, нова гума на 5 години:D, дори да е с някаква измислена отстъпка, защото ако "попитаме 100 човека" :lol:,те ще кажат - Не! 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И поне 80 от тези 100 човека ще си купят запазени с 5-6мм грайфер употребявани гуми:P, внос от Германия. Защото те са били произведени за немския пазар:D.

 

Или понеже българина няма да купи нова гума на 5г, то ДОТ-а ще бъде манипулиран в някой гараж/цех и изведнъж същите гуми ще са с ДОТ от една година назад. Тогава българина ще ги купи с "някаква измислена отстъпка" и ще се хвали как е направил далаверата. Точно както с нов внос автомобили по 130 000км в моргите, аааа всъщност автокъщи;).

 

Подкрепям didich-а и се присъединявам с неразбиране, защо когато клиент си купи гуми през 15/19 (април 2019) и получи такива от 37/18 (септември 2018), трябва да вдига "порядъчен скандал".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включвам се малко в този оф-топик: може би пропускаме част от предисторията и съпътстващите обстоятелства/емоционална натовареност на сделката.  Аз, например, много мразя да ме правят (открито) на глупак и когато съм коректен, държа на същото от насрещната страна.  Приведено към ситуацията с ДОТ-а, ако на мен са ми обещани гуми с ДОТ 2019, а получа такива с ДОТ 2018, при условие, че плащам много пари за най-доброто нещо (по думите на продаващия), по-скоро бих реагирал чрез проява на безразличие и напускане на обекта (ако имам време да ходя другаде) или образуването на "скандал" (ако съм обикалял за гуми и ми е писнало да се занимавам/нямам време).  Пак личен пример - Медина Мед пишат в каталога си, че имат Гудиър в склада в Люлин.  От там ми казват: "Ми, не, имаме 2 такива гуми в Буграс, мога да ги поръчам". ?!!?. Да де, ама В САЙТА ПИШЕ ДРУГО И АЗ ЗАТОВА ИДВАМ ПРИ ВАС И КАРАМ 15 КМ. ДО ВАШИЯ СКЛАД.  "Е, не е ъпдейтнат" (или нещо такова).  Завъртане, стрелка "изход", чао.  Въпрос на ценностна система и разбирания.  Хайде, сполай Ви (и, като дилетант, да не Ви казвам, че не трябва да "разваляме" темата и да я превръщаме в чат, понеже Вие си го знаете :) ).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз почвам да "имам чувството, че българина взе много да се "вталява"".

Не е невъзможно, както го доказва практиката, но е изключително трудно да получиш гуми само 10 седмици след като са били произведени.

Когато си купуваш гуми в началото на един сезон е нормално (за мен) да получиш такива произведени миналата година.

Когато гледаш в един сайт какво пише, то там има и телефонен номер - винаги може да се обадиш и вежливо да попиташ, вместо да караш някакви километри до магазина. Човека на касата, който обслужва клиентите НЕ отговаря за базата с данни, той може само да ви предложи варианти, с които да помогне на клиента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е много прост.Тук не става въпрос за втеляване.Гумите с ДОТ 2018 са с 30 лв. надолу...демек 220 лв/бр. според продавача.Аз съм им превел 1000 лв по банков път...

Преди 22 часа, Vorpatril написа:

Аз си взех 4 нови Континентала (СпортКонтакт СУВ) от Диана, 1060 лв., ДОТ 0519. Не ми харесва возията - нито е по-мека гумата, нито пък е по-тиха. Шумни са и ме дразнят -

 Аз си взех Премиум контакт 5....няма шум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, DTEC написа:

И поне 80 от тези 100 човека ще си купят запазени с 5-6мм грайфер употребявани гуми:P, внос от Германия. Защото те са били произведени за немския пазар:D....

 

И това го има :) - ама всеки си знае.

 

Купи си "нови " гуми на 5 години:)  , по 250/300 лв. бройката и на втория месец я сцепи в някоя "случайна" дупчица от наще перфектни пътища - после ходи при застрахователя да ти я плати като Нова , нищо че си я купил скоро.  

 

Относно Дота - никой не оспорва разлика от няколко месеца ( примерно произведени 10/11 м. 2018т до 2/3м. 2019г. ) макар , че е неприятно и това, да имаш 4 нови гуми с различен дот,.Естествено се преживява и това може да се нарече по един или друг начин- "вталяване".

 

А относно "вталяването" на Българина - крайно време е да започне да се "вталява" не само за дота на гумите, ами за всичко.

И дано разбереш какво имам в предвид.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Emicha написа:

 

 

А относно "вталяването" на Българина - крайно време е да започне да се "вталява" не само за дота на гумите, ами за всичко.

И дано разбереш какво имам в предвид.

 

Ее това е като от главата за краката или на гол задник пищов да вади. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко от вас биха усетили разлика на една и съща кола, един и същ модел гуми, еднакъв пробег, но разлика с една година в производството? При положение, че са съхранявани правилно преди да бъдат монтирани.

Ей така, честно на себе си отговорете.

Аз лично, на правилно съхранявана гума и преди 2 години да е произведена, не бих усетил разлика.

Разлика идва когато е стояла на слънце, затрупана с други гуми в задния двор на някой "бизнесмен" и т.н.

За щастие, при нас дилърите не складират гуми, просто е малък пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Emicha написа:

Е що не каза направо 10 години :)?

Ти ще си купиш ли, нова гума на 5 години:D, дори да е с някаква измислена отстъпка, защото ако "попитаме 100 човека" :lol:,те ще кажат - Не! 

 

 

Цитата ми беше конкретно към дадено мнение и там разликата в упоменатия ДОТ е няколко месеца, ама друго си е да имаш на гумата 2019 г, иначе с 2018 г. яко си прецакан нали.

Маркони допълни в последващо мнение, че е платил по банка и са му указали, че гумите ще бъдат 2019 г., получавайки 2018 г. реакцията му е била напълно нормална, редно е когато ти кажат, че ще получиш даден продукт с дадени характеристики и ти платиш за него, да получиш същото, но са ми интересни други индивиди, които като видят, че гумата е 2018 и почват да се пазарят дали няма нещо по ново, ами те и най големите производители на гуми като Мишелин, Гудиър и Континентал са си го казали много ясно - срок на годност на една гума няма как да се определи, определящ е само срока на експлоатация и износването на гумата до протектора, това са двата показателя, по които се съди дали дадена гума е за подмяна, като се препоръчва след 10 годишна експлоатация да бъдат проверявани от специалист, ако все още не са достигнали протектора.

За твоя информация, далечната 2008 г. си купих чисто нови зимни гуми, които карам до ден днешен абсолютно всеки зимен сезон, ти пресметни колко години ги карам и ще продължавам да ги карам, защото имат предостатъчно грайфер /над 4мм съгласно закона/ и не усещам разлика в сцеплението когато ги купих и 11 години по късно, а сега ходи кажи, че съм убиец на пътя защото карам с 11 годишни гуми.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Markony написа:

Гумите с ДОТ 2018 са с 30 лв. надолу

Ако беше написал още в предишния ти пост, че е скандала е бил за пари.. щеше да спестиш излишно търкане на клавиатури.

 

Преди 8 часа, Emicha написа:

макар , че е неприятно и това, да имаш 4 нови гуми с различен дот

Веднъж съм имал такава конфигурация - две гуми от КС44 и две - КС46. Много удобно ми беше да следя кога съм ги завъртял. При 4 гуми с еднакъв ДОТ ми е по-трудно. Ако ми се предостави такава възможност, отново бих искал да имам такава комбинация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...