Jump to content
sttekata

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Както писах по- горе, аз съм изключително доволен от Бриджстоунките. Не виждам голяма разлика в шума с летните ми Нокиан, но при мен има изключително дразнещ тропащ шум от детското столче, който направо ме побърква и можеби затова не обръщам внимание на гумите. Ако все пак не те дразни чак толкова шума, мисля, че ще си много доволен от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, карам на втора генерация с такива и въпреки че са доста добри, това виене от тях немога да го приема и искам да го избягна на тройката.

Няма да са този модел и шарка на Бриджстоун, затова събирам отзиви за другите два модела.

Ако никой няма поглед върху тях, ще рискувам другата седмица,пък после ще пиша мнение -какво,защо и как.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен единственото което ме дразни на лм80 е виенето. Иначе отлично поведение. Утре ще сложа гудиър и следващата седмица ще пиша каква е разликата в шума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой Goodyear ще слагаш, колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, карам на втора генерация с такива и въпреки че са доста добри, това виене от тях немога да го приема и искам да го избягна на тройката.

Няма да са този модел и шарка на Бриджстоун, затова събирам отзиви за другите два модела.

Ако никой няма поглед върху тях, ще рискувам другата седмица,пък после ще пиша мнение -какво,защо и как.

Мисля, че в сайта на линка, който си дал bridgestone-а са скъпички. За тези цена в Медина-Мед ми предложиха конти с демонтаж, монтаж и ако е нужно смяна на винтили. А ако сравняваме конти с бриджстоун, контитата са с малко по-твърд каучук и от там ще са по-тихи. Дават ги с по-голям пробег и не на последно място са и по-леки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой Goodyear ще слагаш, колега?

Тези https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/goodyear/ultragrip-performance-gen1-22565-102h-p-197348.html

Разликата в шума е огромна, вярно за момента само 5км, то още фабричната им смазка не е паднала. Но, бриджстона надвикваше радиото, сега на Цариградско спрях музиката да се заслушам, бензиновия двигател е по-шумен от гумите.

Впечатлението от разликата в комфорта е също много добро, доста по-приятно вози, но то може и да не е меродавно предвид че бриджа беше возен 5 сезона....

И моя беше стария модел ЛМ80, сега има някакво ЕВО ЛМ80, вероятно има съществена разлика!

 

Някой каза, че купето на црв е добре обезшумено... Това е последното което бих казал за тази кола. Един от големите минуси е звукоизолацията! Поне за бензина. Дизела май е различно.

Та, да ги повозя още 100-200 км, да се поочукат малко, ще ви пиша за шума пак. Но тези 1-2 децибела в лабораторни условия, съвсем не са релевантни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След премисляне, претегляте и така нататък, взех точно тези на които първоначално се бях спрял:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-winter-icept-evo2-22560r18-104v-p-173936.html

 

Гумите са 18-ки и са произведени в Корея, (по-малките цолажи се произвеждат в Унгария).

На първо четене - пресен ДОТ, добра изработка и смес, сравнително леки, но със здрав страничен борд и не на последно място - въпреки  малкото време на тестване/каране , напълно безшумни.

Повече впечатления след време.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1100лв. трябва на всички четения да са безупречни, не само на първо.

Евала за шума. Моите се чуват но са 100лв. Ама като чета за гума на по 200+лв. как вият като на Лада нива и честно казано аз бих избеснял здраво.

Аз лично бих ги сменил само ако знам за някоя че е супер тиха гума и не се нужда е от 100гр. тежести за баланс от чисто нови ( ха ха ха). И разбирасе до 150лв. МАХ.

Иначе на пътя и извън пътя са изключително стабилни гуми и на лед и на сняг и в завои и на спирачки и въобще изобщо. В преспите са страшен боец, забивал съм я в як сняг и са железни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... да изкажа и аз едно мнение за контитата, които сложих преди седмица и вече с около 1000км пробег: ДОТ 19 седмица на тази година; БЕЗШУМНИ на първо място (понеже това е най- обективното като усещане от гумата до сега), през шипка онзи ден валеше смесица м/у суграшица, лед и сняг, на пътя беше кишаво-лед-снежно, а с обичайната ми скорост на движение за терена, не ми се включи нито веднъж тракшън-а или абс-а (които за предни пъти ги усещах през минута  :tooth: ). За сняг 20см се държаха перфектно (ще ги видим в дълбок сняг). На сух терен са както казах изключително тихи за своите 70ДБ, с почти никакви странични лашкания на колата (страннното е,че каучука ми се стори доста мек и очаквах повечко странично лашкане). При преминаване на една доста голяма локва, заела цялото пътно платно на дъжд с над 100км/ч леко се прекръстих и съжалих, че не съм си сложил памперс, но колата сгази локвето като тракторче. Съвсем леко приплъзна и до там. Изненада ме! За сега само добри неща, ще видим в по-дълбок сняг как ще е! Поздрави на всички колеги и умната по пътищата в това лошо време.

Редактирано от Stefan86
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и моя хондилак с 225/70 R16, със железарки от CRV 2.

На 11/24/2017 at 17:13, pln написа:

...

Някой каза, че купето на црв е добре обезшумено... Това е последното което бих казал за тази кола. Един от големите минуси е звукоизолацията! Поне за бензина. Дизела май е различно.

...

И дизела е зле обезшумен, колега. И аз мисля, че в тази кола въобще не са мислили за обезшумяване.

20171129_161806.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да карате с  тези грозни железа?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

?!

 

Редактирано от gogo68

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, gogo68 написа:

Как може да карате с  тези грозни железа?!

Кой каквото го влече. Никога не ме е вълнувала красотата. На изложба няма да ходя. Цена, качество и практичност.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те железата са отвън, важното е вътре да ти е топло и комфортно, най-вече сигурно. Да сподедя малко впечатление от Гудиъра: Както писах, супер тихи, не ги чувам. Возят меко и комфортно, за първи път не ми правят впечатление дребните неравности по пътя, които се усещаха преди! След снега и кишата нямам никакви забележки, спират чудесно.

И освен суперлативеите един сериозен недостатък. Този комфорт и мека возия явно са за сметка на по-мека гума, което се усеща при завиване. Колата реагира малко по-бавно в завой, говорим и на съх път. Иначе занасяне в завой няма, просто реакцията не е толкова директна. Това би било голям проблем за колегите с по-спортно каране, не става да вземете Пловдив - Смолян за време ;)

Това ми правеше впечатление първите 50-100 км, сега само се кефя на комфорта и разчитам да стигна закъдето съм тръгнал.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.04.2017 г. at 16:48, wasp написа:

Вече намерих оригинални 18ки от ЦРВ и гуми 225/60-18, обаче при смяната се оказа, че две от гайките на предно колело са натегнати много и скъсани шпилки.......

Гумаджиите викат, че на ЦРВ-3 не могат да ги сменят, за разлика от по-старите модели, та сега звъня в сервиза на Хонда и ми казаха директно смяна на лагер-главина......

Някой сблъсквал ли се е с проблема смяна на шпилки?

Въпреки че поста е стар, а и колегата е решил вече проблема срещу 126 лв. / което ми се вижда доста скъпо/, да споделя че при скъсана шпилка не е нужно да се сменява цялата главина , а само да се избие старата и да се набие нова. И за тази операция, не е задължително да се сваля главината, а само да се разкачи спирачния апарат , след което скъсаната шпилка се избива лесно, а новата с малко чалъм /леко пилване/ се набива и сте вие.

При последната смяна ,при мен се скъса една шпилка и вчера купих нова от Бултрако за около 9 лв. и в петък ще я сменявам.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос относно смяната на гуми, а именно: сега карам с размер 225/60/18 и доколкото разбирам от бордовия компютър, се следи налягането на гумите - та, при положения че сега търся джанти 17” със съответните гуми, трябва ли нещо да внимавам, а именно - джантите да са със специални датчици или как? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля (сигурен съм) , че при нас няма никакви датчици на вентилите, които са си обикновени гумени - което е и  по-добрия вариант. 

Системата взима инфо за налягането на гумите, от датчиците на АБС-а - следейки оборотите и ако има някоя по-мека гума, отчита тази разлика в оборотите и те известява.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде на борда се показва информация за налягането на гумите? Или това е само за фейслифта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не изписва налягането буквално, а дава символ за мека гума.

Излиза на 2 места - малка икона под километража и голяма на борда между километража и оборотомера.

Не знам дали в преди фейса я има тази екстра.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест Emich , каквито и джанти ( съответно гуми) да взема, работата по следенето на налягането, няма да се обърка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти каза Емича, не се следи налягането на гумите и затова няма как да се обърка. Да перефразирам Емича, следи се гумите да са с един радиус чрез датчиците на АБС. Каквото и да сложиш, трябват еднакви гуми и като износеност и като напомпаност. Същата грешка за спукана гума ще излезе ако имаш много пренапомпана такава. При мен изгрява при разлика около половин атмосфера.

Редактирано от pln
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, последния път отчете, при разлика 3 десети на едната гума .

Когато сложих новите зимни гуми, нарочно гумаджията ги напомпа на 2,4 бара за ден два докато се разтъркалят , като после щях да си ги направя на 2,1 както си ги дават, но изглежда нещо на едната гума я е пренапомпал и на следващия ден светна индикацията. Реално при проверката стойността и беше 2,7 бара, при 2,4 при другите три.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я и моята със зимните 225/65R17 с джанти от Civic  J7 et50.

Гумите са Petlas ,като за сега мога да кажа само ,че са шумни чак при +150км/ч (почва някакво свирене).

IMG_20171208_142318.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sa6ko, супер са красиви ! Слагал ли си някакви втулки? Само от тук не мога да видя издадени ли са много или на равнището на гумата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма втулки. Нямат разлика в изнасянето с оригиналните 18цола, които ако не се лъжа също са ЕТ50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз съм нов миналата седмица купих HONDA CR-V 2.2 CDTI 2008.  Колата беше в много лоши летни гуми 18 цола отпред. Купих 2 чисто нови GENERAL TIRE GRABBER GT 100H FR 225/60 R18E, за отзад ще карам това лято с гумите който са на колата. За зимата съм решил да закупя джанти 17 и гуми 225/65 ORIUM SUV WINTER или Barum Polaris 3 4X4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А впредвид на това, че е 4х4, трябва ли и 4-те гуми да са еднакви?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, задължително еднакви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, нямам предвид, че ако сложиш две различни гуми, моментално ще спре колата. Просто това не е лека кола и си има заден диф. , който си се включва по негова си логика(обикновено при приплъзване на предните и не е задължително да е само в зимни условия, на мен примерно ми се случи миналата неделя при преминаване на ХаинБоаз , където беше дъждовно) и когато се включи в комбинация с VSA и ABC и гумите са различни не е точно ясно каква тяга и каква стабилност ще има колата от задния мост....така че избора е ваш, само знам че в този форум едва ли някой ще изрази различно мнение - дали и четирите гуми трябва да са еднакви!

Поздрави !

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гуми с еднакъв размер / височина, ширина и цолаж/, но от различни марки имат разлика в разгъвката .. малка, но я има гарантирам .. в този ред на мисли, ако са 2 по 2 еднакви гуми към задния мост постоянно ще се прехвърля някаква тяга, тъй като ще се засича разликата в разгъвките, а няма от къде да се разбере дали е от приплъзване или от разлика в гумите. Същата според мен ще е и ситуацията, ако едните гуми са по износени от другите. Затова според мен - 4 еднакви по модел и марка гуми по възможност еднакво износени, ако не са нови. Лично аз практикувам размяна на предни и задни гуми всеки път когато сезонно ги сменям, за да се хабят горе долу еднакво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви попитам гуми 255/55 18 ще станат ли на оем джанти 18, и ако някой е пробвал, как се държи колата, благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих в интернет, тема в която вече са сложили такъв размер, как ви струва дали ще вдигне разхода на горивото, причината за да питам е защото този размер е много разпространен че и цените са същите че и по ниски от стоковите 225/60/18к Според калкулатора колата ще се надигне 1см и километража ще показва с 1 км по малко

Screenshot_20180807-204544_Chrome~01.jpg

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.08.2016 г. at 0:04, Markony написа:

Споменах, че в гората и офроуд няма да влезе никога,че жената ще ми извади джигера..за там си има Харви,дето слага всички црв-та в задния джоб ...

 

Съмнява ме вече да не си метнал мухарката в багажника и....

Или да не си намислил нещо друго...

За ХР-В-то си мнооого прав, но е друга тема...

Та в този ред на мисли, към знаещите/пробвалите.., КОЙ Е НАЙ-ВИСОКИЯ  размер, който може да се сложи, без да опира някъде при обратен завой!?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте предстои ми покупка на джанти за зимни сезон, спрял съм с на един комплект железни 16-ки

Ет35 цо64.1

някой има ли представа дали няма да опират в калниците като са толкова изнесени. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Време ми е и на мен за нови зимни гуми и понеже съм с един комплект джанти (18ки), съм решил да взема и джанти 16-ки + висок клас гуми. Попадна ми една престижна (струва ми се) класация за най-добри зимни гуми - https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/97347/hankook-icept-rs2-review

Класацията е за UK, поради което, логично, гумите, които се представят най-добре на мокро са класирани на първо мято. Но тези на второ - Hankook i*cept RS2, са дали най-добри резултати на сняг и именно към тях съм се насочил - https://www.gumi-varna.com/eshop/productinfo/1/15171491/

И съответно джанти - Https://www.gumi-varna.com/eshop/productinfo/7/15186050/ Знам, че има джанти втора употреба, които ще ми излязат наполовината, че и по-евтини, но нищо не разбирам и вероятността да ми продадат дефектни джанти е прекалено голяма, затова не бих искал да поемам този риск. 

Правилно ли съм се ориентирал в подходящите размери за джанти и гуми?

И дали някой има наблюдения върху тези гуми? Важна подробност е, че произведените след 2017та се представят чувстиветлно по-добре на тестовете.

Обмислям и вариант за висок клас всесезонни гуми 18-ки, защото и летните ми са за смяна.

Наприемер тези: Https://diana-ltd.com/tire?26888 или тези:  https://www.gumi-varna.com/eshop/productinfo/1/15256156/ 

Но се опасявам, че по нашите географски ширини, при температури от -25 до +40, едва ли ще дават максимум стабилност и надеждност.

 

Благодаря! :)

Редактирано от manndalay

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От хора, които се занимават с гуми съм чувал, че такова животно "всесезонна гума" няма, едновременно да си запазва качествата на студено и топло, не случайно зимните и летните гуми се правят от различна смес за да е максимално добра една гума за съответната температура, но все пак такива гуми се продават и ги има на пазара.

Относно Hankook, тука цената е по добра https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/?width=215&height=70&diameter=16&brand_name=HANKOOK&tire_season=winter , има няма 20лв надолу, ще спестиш едни 80лв за четирите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, manndalay написа:

Здравейте,

Време ми е и на мен за нови зимни гуми и понеже съм с един комплект джанти (18ки), съм решил да взема и джанти 16-ки + висок клас гуми. Попадна ми една престижна (струва ми се) класация за най-добри зимни гуми - https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/97347/hankook-icept-rs2-review

Класацията е за UK, поради което, логично, гумите, които се представят най-добре на мокро са класирани на първо мято. Но тези на второ - Hankook i*cept RS2, са дали най-добри резултати на сняг и именно към тях съм се насочил - https://www.gumi-varna.com/eshop/productinfo/1/15171491/.......

......Благодаря! :)

 

Относно модела на гумите Hankook , за които питаш, в по-предни постове от тази тема съм споделил това:

 

Цитат

След премисляне, претегляте и така нататък, взех точно тези на които първоначално се бях спрял:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-winter-icept-evo2-22560r18-104v-p-173936.html

 

Гумите са 18-ки и са произведени в Корея, (по-малките цолажи се произвеждат в Унгария).

На първо четене - пресен ДОТ, добра изработка и смес, сравнително леки, но със здрав страничен борд и не на последно място - въпреки  малкото време на тестване/каране , напълно безшумни.

Повече впечатления след време

 

А повечето впечатления /реално след изминалата зима/  са само положителни и мога да кажа, че съм супер доволен от всичко.

Сега пак казвам, че гумите са 18-ки и са произведени в Корея , докато по-малките цолажи ги правят в Унгария и за тях не мога да кажа дали са добри, въпреки че миналата година, също купих и точно такива 16-ки, от този модел Hankook i*cept-RS2 , /който е втори в класацията дадена от теб/, за Хюндая на детето. Реално тя споделя, че е много доволна , но аз нямам впечатления от тях, защото не съм и карал колата

И един въпрос:

Защо искаш да сваляш колата на 16-ки , а не си купиш направо гуми 18-ки ?

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...