Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Мда, тази снимка показва навлизането на мърсотията в зоната на дифузия, но според мен не е чак толкова много.

Би ли могло това масло да изкара още 1000 км без особени притеснения?

А и за "къдравостта" ми е интересно твоето мнение, колега emod.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, "къдравостта" в края на капката по принцип се свързва с вода в маслото, както си писал.

Тук обаче тя е несъществена (според мен). Обикновено кратките преходи при по-ниски температури (в т.ч. сутрин в настоящия период) водят до подобно обводняване. При по-дълъг преход и загряване на маслото водата следва да се изпари. Ето един пример за вода в капката - Клик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ dandilov, да добавя само, маслото може да изкара още 1000 км. Въпрос на избор - по-ранна смяна с презастраховане или смяна "на ръба на омазването".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О.К. Значи съм на прав път с разсъжденията.

При мен такава "къдравост" няма през зимния период, но аз съм само на бензин. Явно това наистина е от конденза при газ. Дано! :rolleyes:

Понеже като гориво газа при горенето се разделя на вода (водни пари) и СО2 предимно.

 

П.П. правя сравнение с маслото на баща ми (Opel Corsa), което беше "къдраво" преди да духне гарнитура на главата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги и адмирации за колегата "emod",за светкавичното разнищване,на капковият ми тест. Явно амсойла си е изкарал службата си и е време да го смени мобила.Дано и той изкара до тези км, предвид като цяло тежкият режим на каране, къси разстояния, студени стартове, газ, настъпване тн. Колега dandilov за хартията, която ползвам я вадя от принтера от едно тесте е, но не и знам грамажа.Още веднъж благодаря!

Хубава вечер! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тия дни случайно изрових части от ремонта на мотора ми (D15Z8). Ето как изглеждат основни и биелни лагери на мотор, който е каран 8 години в Италия с неизвестно масло и неизвестна честота на смени + още 7 години в България, където е каран само с 10W-40, сменявано веднъж на 10 000 км. Маслото и филтрите в 99,99% от смените са вземани от Бултрако. Маслото бе Mobil Super S, после Honda HS и накрая Мотул 6100+ (от официален дистрибутор). Вискозитета както казах -> само 10W-40.

Последните 2 години преди ремонта почукваха биелни лагери, но само през зимата при запалване в студена сутрин :). Според мен, при извършването на ремонта моторът бе поне на 360 000 км. Километражът на колата е бил превъртан. Взех я на 84 000 км. Когато стигнах 99 999 километражът блокира и се наложи да разглобявам таблото. Установих осезаемо изтъркване на 1-та (явно при връщането на километража са я съсипали/изтрили) и едва забележимо при 2-ката, т.е. когато съм купувал колата е била поне на 284 000 км.

Не обръщайте внимание на "драскотините" по черупките, те са резултат от измервания.

Лагерите са оригиналните, с които моторът в произведен. Имат си цветови код на черупките.
Нямаше никакви видими признаци някой да е отварял мотора преди мен.

post-2577-0-44264600-1495893754_thumb.jpg

 

post-2577-0-51441600-1495893770_thumb.jpg

 

post-2577-0-97053900-1495893785_thumb.jpg

 

post-2577-0-65284900-1495893802_thumb.jpg

 

post-2577-0-86409000-1495893815_thumb.jpg

 

post-2577-0-01877200-1495893830_thumb.jpg

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам, на колко километра да сменя маслото, след смяна сегменти и лагери, без шлайфане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Якутски народен тест!

 

           

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

образователна таблица по данни от производители

post-35747-0-40183700-1496400024_thumb.jpg

и тук вече един риторичен въпрос - Защо 0W-30 както силно се препоръчва от разбиращите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda препоръчва 0W30 C2! Ето спецификациите на хондовското масло и разликите са видими.

post-19880-0-69141100-1496404433_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам, на колко километра да сменя маслото, след смяна сегменти и лагери, без шлайфане?

 

Мисля, че колкото си го посочва стандартно производителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, 

 

от скоро съм със Сивик-а D16V1. След като го купих смених маслото с Petro-Canada SS 0W-30 от общите поръчки от Германия. Майстора, който ми го сменя го налая малко над максимма. Карам спокойно основно извънградско 90-100-макс. 110км.ч. Първите 2500-3000км маслото почти не мръдна от максимума. Но след това имах два прехода по 1000км и на двата маслото намаля с половин щека (надявам се ме разбирате) - пак карах спокойно!

 

Въроса ми е - Може ли ресурса на това масло (PC SS 0W-30) да свърши за тези изминати 2500-3000км. и затова да го гори?

 

Да го сменям ли с 5W30, ще има ли разлика?

 

П.П. Според стария собственик, колата не гори масло, и е сипвал някакъв Рepsol 5W40

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде възможно е ,в старото масло да е имало добавки -особено имайки предвид къде работи предишната собственичка ,те след смяната имат още известно време действие ,и после почва да гори масло .Смени го с 5W40 .Пак ще го гори ,ама не чак с такива темпове .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda препоръчва 0W30 C2! Ето спецификациите на хондовското масло и разликите са видими.

много ловко, обаче я да видим това- къде са разликите?

post-35747-0-03914600-1496738821_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява те разликата във вискозитета на 100 градуса?

Според SAE стандарт W-30 има 9,3-12,5 сантистока при 100 градуса

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата ruil4o:

Здрав двигател, при нормално каране, не трябва да харчи масло! Ресурса на маслото за 3000км не може да свърши при такова каране. В твоят случай или имаш теч някъде:

1. Семеринги:

- например колянов вал - първоначално не се забелязва, но после се забелязва омасляване в снадкатата на скоростната кутия към двигателя.

- семеринги - разпределителен вал, "О" -ринг на делко и други такива...

2. Или гумички на клапани.

3. Или сегменти на бутала.

Възможно е и комплексна причина от няколко, или всички от гореизброените.

Иди на сервиз и прегледай тези възможности.

 

П.П. Моята "бричка" най-вероятно е над 300 000 км. и не пипа маслото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След проучване какво е най-подходящото масло за civic 7 то си го пише в книжката хонда препоръчва  5w40 с ACEA B-3 или по високо за температурен интервал -30 до +40.  Интересно четиво ми беше http://www.oil-club.ru/maslo-s-kakim-hths-vybrat/ . Та с две думи 0w20 колкото и технологично да е си е само за икономия и екология, 0W20 е ACEA B-1. По въпроса за екологията газовата ми ме прави виж еколог а за икономията Markony  го е дал и не е впечатляваща.  Ако бъркам ще съм ви благодарен да ме оборите.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам нямам за цел да споря и да уборвам всеки член на форума.Целта ми е всеки един да прочете ,да се поразтърси, да се позаинтересува и да си вземе решение.Това ,което си направил е похвално и щом сам за себе си си направил изводите ,значи аз съм си постигнал целта...

 

Забележка: Сивик 7 сам по себе си не ползва масло, докато не споделиш номер на двигател,пробег/състояние... даже и не мога да започна да мисля по въпроса...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен целта не ми е да споря, целта ми е да намеря правилния вискозитет но явно не съм се изразил подходящо ще съм благодарен на мнение(помош)  обосновано с доводи

Двигателя е D16V1 за състоянието по километраж е на 115000 а видимо изглежда запазен на около 200 000 от австрия е, в момента е с 5W30 мотул 8100 fe на 5000км и не го е харчила за сега :) автоматик(до колкото знам щади,пази двигателя) има някакъв малък шанс да е на реални защото сигурно е бил градски но не ми се вярва много. С две думи двигателя е в добро състояние и едва ли ще му е проблем да работи с 0w20. За марка бях се загледал в amsoil OE ot ato24.de или енеос от БГ като компромисен вариант бях избрал Petro-Canada Supreme Synthetic 0W-30 от ato24.de за последно се колебая между него и valvoline synpower 5w40. Маслото ще го сменям към нова година та имам доста време за разсъждение пък и темата ми е интересна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PC SS= Amsoil OE=Honda OEM /в този ред предпочитания/.

Motul x-clean e Дизелово масло.Ако нехарченето на масло е фактор,продължавай с Мотула.Ако мотора има нужда от чистене и Мотула и Амсойл ОЕ вършат добра работа.Ако трябва да спазваш препоръките на Хонда,само  PC и Хонда ОЕМ имат ILSAC GF5.

При мен има за тест Лубрика М10Д ...и него не го гори ....

 

За всикозитета: Еталон е най-използвано масло 5W-30 за Honda 2ра употреба.В рамките на 5-6000км няма да имаш никакви проблеми.В началото на FAQ съм обяснил защо 0В-30 е по-удобно за мотора в режим на палене и прогрев.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PC SS= Amsoil OE=Honda OEM /в този ред предпочитания/.

Само да уточниш, моля - реда е възходящ?! Нали?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,според някои специфики ,които не са толкова важни като произход на базовото масло PC e най-отгоре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Верно че е за дизел :) взех го по препоръка на продавача малко на изус че беше на промоция 60лв и малко за 5л как някога маслата си бяха само за бензин или дизел а сега... Просто си търся някакво не много скъпо масло за колата наясно съм с предимствата нс 0Wxx маслата но сутрин почти винаги чакам да пусне гаста,зимата 2-3 минути. Май ще е pc ss 0w30. но не мога да разбера какви са предимствата на 0w20 пред 0w30 0w40 бях си харесел от бг например mobil 1 new life 0w40(в момента 66лв.) с какво 0в20 ще е по добро от него или по скоро ще гарантира ли че изхабяването, амортизирането и при двете масла ще е едно и също например след 200 300 хиляди километра и масленият клин ще е достатъчен ли че двигател на 300 000 няма да рискува да истропа някой лагер. И защо хонда препоръчва 5w40 за сивик 7 и точно такова слагат в бултрако това ме обърква малко.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде Хонда препоръчва 5w40 за Сивик 7? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Къде Хонда препоръчва 5w40 за Сивик 7? :)

 

това е от книшката към колата

0201a386461a93a015a5e65dcd0bcadb.jpg

и тук е другото място дето се казва нещо за маслото

5c08e9dedec6819efa33ef5fe78bc77a.jpg

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз когато взех колата се обадих в бултрако, и ги питах какво масло слагат и те ми казаха 5w40. Таво отговаряло за нашата геогравска ширина. И сложох 5w40, сега след 10к сложих 5w30 и ще видя как се държи с него.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре бе, хора. 20 страници писания за какво са писани. :) И за политиката на Бултрако и за други неща.

 

Ioan, тази информация е била актуална към годината на производство на Сивика. С развитието на индустрията Хонда променят ретроградно препоръките си. Виж таблицата в първи пост. Или ето тази примерно:

Honda-Oil-Chart3.jpg

Ако пуснеш "препоръките" на Motul за твоят двигател примерно виж какво ще ти излезе на челни позиции. Motul X-cess 5w40 всъщност не е лошо масло между другото ако държиш на този вискозитет.

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/635f87e0fe245f69bc90e63778f00d4b?type_name=Civic+1.6i+%282001-2005%29

Тоя мотор ако искаш олио му сипвай няма да го убиеш. :) Щом borko не го е счупил с Тотала  :tease:

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След цивилен пробег от 5000 км и 2 тура само магистрала по 1000 км с малко планинско...около 120 км на 7200 км общ пробег източих Мобила и на пръв поглед съм много доволен от видяното.След месец и нещо ще ми излезе анализа и ще имам по-точни данни.

Като обобщение:

 

CR-V RE5 R20 120000km LPG

MOBIL AFE 0W-20 USA 7200 km

маслен филтър Mahle

въздушен филтър Mahle

3500 km градско зимен период 

1500 км извънградско 

2000 км магистрала 

200 км планинско/oфроуд

 

Обем 3,800л, 

Долято 0,400л.

 

Нагар няма,течове няма.Разход на масло само при режими над 4000 об. и офроуд

Цвят на маслото след източването :златисто кафяво.

 

Налято Ravenol ECS 0W-20.Вискозитета му повече към 0W-16 :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, случайно да си правил капков тест? Ще бъде чудесно, ако можем да го сравним с анализа на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмняваш ли се :).... не е изсъхнало още

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся информация /обратна връзка/ след използването на Petro-Canada SS 5W-20 на К-серия преди/след регулиране на клапаните.

Въпроса ми е свързан с неадекватна работа на CRV във бтц>втек режим.Маслото лъха на бензин,но това е относително и не мога да го докажа.Случая е единичен,но все пак ме притеснява. Контролно хлабините са в нормите ,а звука е като на хлабави клапани.Звука се чува още след VTC режим.За съжаление анализ на маслото няма да помогне ,тъй като бензина се изпарява за часове лятото...

На газ проблема го няма. Намам физическата възможност да разглобя рампата в момента .Само диагностика на слух правя....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От целия форум едва ли сме повече от 2ма, които ползваме това масло.

Утре мислех да го сменям и да дам някакво инфо. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Проблема е решен.Бензин от ОМВ.Всичко друго освен бензин има вътре ,даже не мирише на бензин,затова се колебаех в диагнозата.Дюзите са със сополи и не затварят на 100%.Следствието е бензин в маслото...И перфектно измит двигател ,готов за смяна на лагери...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще почна да мириша пистолета преди да налея бензин.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко офф:

... иначе пропан-бутана скапвал моторите ... 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега се спрях на Motul 8100 5w30 ECO - LITE, API CF;SN;ACEA GF-5, 5l 135лв, MOTUL HYBRID 0W20 API SN-RC;ACEA GF-5 1L 29лв

MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 1L 33лв

Някой ползвал ли ги е да ми каже мнение ако може и кое да избера?

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей Markony, изсъхна ли капковият тест на мобила? Би ли споделил резултатите или чакаш лаб. анализ? Чакам с нетърпение, защото в момента съм с 0w30 esp, а на есен ще наливам Mobil 1 0w20 advanced fuel economy. Последната смяна си поиграх малко и източих маслото освен през пробката, а сспециална машинка (помпа) за изсмукване с макуче през отвора на щеката и от дъното на картера. Да ви кажа толкова масло до сега при смяна не съм изтакал, близо 4,700л.В това количество влиза и маслото, което беше и във филтъра.С две думи добра работа! :)Помпичката е от този вид, напълно аматьорска, но върши работа.

post-32686-0-67642000-1497879213.jpg

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно си постъпил.Така окисленото масло не пречи на новото.Аз комбинирах всичко това с проверка на клапаните и изсмуках още 200 грама от картера на разпределителния вал.

 

Пробата от капковия тест се компрометира малко ,че тука бяха едни бури,дъждове и вятъра смъкна листа на земята ,която беше мокра.

Ще я правя на ново.но последното ,което видях е че маслото още не е било за смяна....:)

Мога спокойно да си карам Сивика с него още 2-3000 км :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок! Ще чакаме с интерес. Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...