Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Въпроса ми е този мобил с вискозитет 0w30 със спецификации C2; C3, може ли да замести другият на другата снимка с вискозитет 0w20 ILSAC GF-5? Благодаря!

post-32686-0-69410700-1489477908_thumb.jpg

post-32686-0-69878100-1489477923_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензинов двигател става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, може.Това сa съвсем нови маслa.Тепърва ще узнаем за тях подробности.Досега имаше само ESP 5W-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сложна и неразбираема материя. Та направо да питам. Подходящо ли е за D16V1 масло с допуск С3. Има ли разлика между С3 и А3/В4/С3, или С3 покрива и А3/В4? Това че в състава си, маслото няма молибден, лошо ли е или не? Питам конкретно за за Shell Helix ultra ECT C3 5W30. Идеята ми е да намеря подходящо масло, което да сменям веднъж годишно за пробег около 8-9 хил км.основно градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е сложна материя и точно в тази тема има доста описано по въпроса ти.Щом е неразбираема за теб е редно това решение

 да вземе майстора ,който поддържа автомобила ти ,защото текущото състояние на двигателя изисква конкретно решение.

 

Маслото иначе надхвърля многократно необходимите изисквания за твоя мотор.

Молибдена е модификатор на триене и допринася за по-малък шум,по-ниска температура,по-малко износване и по-голяма икономия на гориво.

 

Бензиновите  и дизеловите двигатели имат големи разлики и е нормално масло ,описано като бензин + дизел да е компромис между доброто за единия и другия тип.Точно това масло не е компромис,но плащаш,за нещо което не ползваш.

 

Ресурса на маслото е стандартен 250-300 моточаса.

 

Дали се покрива от 8-9000 км зависи от средната скорост...спецификата на самото градско.

На женско каране ,може би ще ги покрие ,но на мъжко много се съмнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, бих искал да помоля колегата emod да рзшифрира и моят капков тест на масло Amsoil SS 0w20.

1.5500км

2.70% градско на къси разстояния от 4км.4-5 пъти на ден;40% извънградско с преминаване няколко пъти 5500об.

3.хонда акорд cl7 2.0L

4.сезон-зима

5.изразходвано гориво-около 400л.пропан бутан и 100л.бензин 95

6.Доливано е около 100-тина гр. преди 1500км.Изглежда,че доста чернилка е отмил този amsoil:).

Опитвах се да обработя снимката на капковият тест но мисля, че не съм направил нищо.Тук са снимките след 24 часово съхнене:

post-32686-0-61652100-1489678144_thumb.jpg

post-32686-0-32169200-1489678162_thumb.jpg

post-32686-0-66525000-1489678458_thumb.jpg

post-32686-0-86167200-1489678492_thumb.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

JHM, има доста неравномерно осветяване на снимките, което прави обективната преценка доста трудна, да не кажа невъзможна.

Опитай да ги направиш отново, но се стреми да не ги засенчваш с телефона/апарата и гледай разположението на листчето с капката да позволява равномерната му осветеност от източника на светлина.

Виж насоките, които съм дал по-горе (над поста ти с Mobil-a)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най добрата, която мога да направя, ако не става, ще има нова проба.

post-32686-0-61446100-1489682395_thumb.jpg

post-32686-0-16782900-1489682628_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

037869128-big.jpg?r=0

 

От горната снимка - мисля, че маслото ти е в добра кондиция. До голяма степен за това има заслуга газта, която е по-чисто гориво от бензина. В руския форум капковите тестове на газ показват, че маслото е много по-чисто, респ. изкарва по-дълго в сравнение с карането на бензин. В маслото ти няма много пепел от горивния процес, видно от това, че няма оранжеви разсейки в "зелената зона" (най-долната капка е повлияна от светлината). Amsoil-ът има доста калций и бор, което му позволява да мие добре и да задържа в себе си мърсотията.

 

Упс. писали сме заедно. Ще погледа новите капки

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам думите на Emod, като ще добавя,че все пак се вижда и бензин на снимката.Заради газифицирането бензиновите дюзи работят на 10% и не се самопочистват. Отделно отдушника на маслото хвърлящ кал по тях пречеща на правилното разпрашаване на капчиците при студен мотор,води до разреждането на маслото с бензин.В последствие той се изпарява.Затова е важно кога се взема пробата....след дълъг пробег и след запалване и загряване.

 

Препоръчвам довпръскване на бензин над 4500 от рода на 5-10% за чистене на дюзите.На български това е скорост над 130 /режим магистрала/ или на по-ниска скорост по време на изпреварване.В градски режим няма самопочистване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление положението е същото, като при горните капки. Ако ти се занимава, направи нов тест.

Относно макроснимката: Аз лично си избирам едно място в стаята, на около 1.5 метра от полилея. Заставам така, че светлината от него да идва срещу мен и да пада равномерно върху листа с капката. Гледам да позиционирам телефона така, че да е максимално успоредно разположен на листчето и да не хвърля никаква сянка върху него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Потвърждавам думите на Emod, като ще добавя,че все пак се вижда и бензин на снимката.Заради газифицирането бензиновите дюзи работят на 10% и не се самопочистват. Отделно отдушника на маслото хвърлящ кал по тях пречеща на правилното разпрашаване на капчиците при студен мотор,води до разреждането на маслото с бензин.В последствие той се изпарява.Затова е важно кога се взема пробата....след дълъг пробег и след запалване и загряване.

 

Препоръчвам довпръскване на бензин над 4500 от рода на 5-10% за чистене на дюзите.На български това е скорост над 130 /режим магистрала/ или на по-ниска скорост по време на изпреварване.В градски режим няма самопочистване.

Благодаря ви колеги за бързите отговори. Довпръскване на бензин има .При последното гаранционно обслужване на филтри в БРЦ Пловдив, ги помолих да проверят дали впръскването на бензин го има. Включиха лаптопа и подкарахме колата на живи данни, като при ускрение на трета и четвърта над 4000-4500, показва довпръскване на бензин.Относно теста, правен е на загрял двигател след 150км.преход.Нямам разход на масло и съм с много добри впечатления от амса. Обмислям следваща смяна с mobil 1 0w30 от коксмотор.Колеги може да звучи комично но мога ли да направя лек микс, а именно,3л.от мобила с 1/4 галон от амсойла, един вид като миеща добавка или мобила си има всичко в него? Питам защото ми остана едно тубичка амсойл 0w20.

За дюзите може би трябва да погледна и за някоя добавка за бензин?Снимките ги преоразмерявам, да не би от там да се губи яснота?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амсойла може да се ползва за добавка.Всъщност от него ще има файда само калция за миене и базовото масло за укрепване на Мобила.

 

За бензиновата добавка не бързай.Аз говоря по принцип.Всяка несиметрия в изсъхналото петно говори за конденз,антифриз и или бензин.

В твоя случай ,може да е от неправилно държане на листа по време на поставяне на капката.

 

Целя капков тест представлява използване на структурата и свойствата на хартията да разбие съдържащите елементи и да ги направи видими за човешкото око.Снимките са много некачествени, техниката ти трябва да се усъвършенства.

 

Скенера също е от значение,както и осветление при макро снимката.

 

Може би трябва да се погледат малко клипчета за взимане на проба и изсъхване на капката.

 

Най важното при капковия тест е не е конкретната проба,а взимане на редица проби при едни и същи обстоятелства,за да има база за сравнение и да се наблюдава деградирането на маслото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля, всъщност си прав за положението на листа. Имаше лек ветрец и най-вероятно е шавнал докато го пренеса.Относно плътността на хартията, си мисля,че именно тя е от водещо значение. При по-малък грамаж хартия на кв.см. петното от теста би трябвало да бъде по голямо или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В допълнение към казаното от Маркони:

След като капката е капната на листа, който е разположен върху някаква непромокаема основа (стъкло, пластмаса, др.) трябва много да се внимава листът с капката да не се мести върху основата - да не се влачи и трие по нея. Подобно влачене/триене размазва пробата и пречи/разваля формирането на ядрото, като по този начин изопачава резултатите.

За маниаците - след като пробата се пренесе до дома - много внимателно (без триене и подвлачане) да се премести на подложка с формата на пръстен - 037869315-thumb.jpg?r=0, може и някаква подходяща капачка с по-голям диаметър (около 5-6 см) или къса тръбичка, за да не се допира капката до нищо, което да препятства разливането й по хартията. Трябва само да се внимава да няма провисване на листчето хартия (образуване на "коремче" в центъра му).

 

P.S. Markony, да направим една тема "Капкови тестове - масло", за да не спамим тази, и лека полека да прехвърлим "капките" от тази тема там. Зная, че сега не ти е до това, така че няма зор, но мисля, че не е лоша идея... ако ще "капем" от време на време :tooth:

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прочета още два три ваши ценни поста относно тестовете ще се понауча:).Благодаря ви пак! Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя тема,но не сега. След реформите във форума ще ъпдейтнем платформата и темите пак ще се местят.Може би ще направим цял раздел за Масла,филтри,гуми......сега всеки пита в раздела си какви гуми....и пак става мазало. По-добре консумативите да са в отделен раздел,защото важат за всички модели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

И аз се опитах да направя този капков тест и, въпреки положените усилия да спазя всички стъпки, нещо не съм сигурен дали се е получило.
 

Направих пробите два пъти през 3 дни. Загрял двигател след 30км преход. Изчаках 12-13 минути след гасене. Капката не успя сама да се стече върху листа, въпреки че почаках 3-4 минути, и заради това допрях едва-едва щеката до листа.

След 24 часа капката няма структурата, която е описана в руския сайт, но ми направи впечатление, че след 3 дни съхнене вече като че ли е ок. И двата пъти капките съхнат на стайна температура, листът хартия е закрепен върху клипборд за да не мърда и повърхността под него е пластмаса за да не попива. Старал съм се при пренасянето да не наклонявам листа.

Скенерът ми е до 600dpi и при последваща обработка изображението се пикселизираше и реших, че е по-удачно да направя макроснимки.

Качвам и двете капки - едната на 24 часа и другата на 96 часа.

 

  • Изминато разстояние от последната смяна - 6000 км
  • Двигател - R20A3 с газов инжекцион
  • Режим на шофиране - 60/40 градско/извънградско, като почти нямам кратки разстояния. В 90% от случаите след палене изминавам поне 30км.
  • Сезон - зима
  • Моточасове - около 150
  • Масло - Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40

 

Снимки след 24 часа съхнене:

 

ba12247bdc.jpg

 

Пила:

ba12382815.jpg

Синусоида:

ba124c7388.jpg

 

Снимки след 96 часа съхнене:

 

ba1bead20b.jpg

Пила:

ba1bfec4f9.jpg

 

Синусоида:

ba1c1074b9.jpg

 

Какво ви е мнението?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да добавя и аз мойто тестче по описания метод, но сканирах с 1200ppi.


 


1)      Масло – Motul Excess 5w40;


2)      Автомобил – Honda Accord, F20B6;


3)      Общ пробег на автомобила - около 190 000 км;


4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9000 км;


5)      Цикъл (извънградско/градско) - 40% / 60%;


6)      Средна скорост - около 84 км/ч;


7)      Сезон на експлоатация –  01.09.2016 -16.03.2017;


8)      Моточасове – около 107 мт.ч. примерно;


9)      Изразходвано гориво - около 720 л.(50%- 95+50% LPG, поставено преди около 4500км);


10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 36 часа на стайна температура;


11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,2 л.;


12)  Доливане на масло – около 0,5 л заради течове преди около 4000км.


 


Моля за коментари!

post-15617-0-20296900-1489741071_thumb.jpg

post-15617-0-54537700-1489741092_thumb.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

За маниаците - след като пробата се пренесе до дома - много внимателно (без триене и подвлачане) да се премести на подложка с формата на пръстен - 037869315-thumb.jpg?r=0, може и някаква подходяща капачка с по-голям диаметър (около 5-6 см) или къса тръбичка, за да не се допира капката до нищо, което да препятства разливането й по хартията. Трябва само да се внимава да няма провисване на листчето хартия (образуване на "коремче" в центъра му).

Или на квадратно парче хартия се подгъват ръбовете 1-2 см и се залепват с тиксо. Така няма вероятност да отвееш листа от капачката като затръшнеш вратата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

HondaExplorer, при 36 часа сушене пробата се променя, като обикновено капката изсветлява, т.е. дава индикация, че маслото е в по-добра кондиция, от тази в която се намира. 1200dpi е доста над 800 dpi и детайлизирането донякъде пречи.

Въпреки това... моточасовете са ти малко и средната скорост ти е висока + слагане на газ + доста калций в Мотула = масло в що годе добра кондиция, но започнало навлизане на много дребни "артефакти" в зоната на дифузия, т.е. маслото се намира в някакъв ранен етап на разпад (според мен). Подчертавам, че капката е била различна, когато са минали 24-те часа!

 

Romborak – с липсата на ядро ми е много трудно в този случай, защото нямаме наблюдение върху стареенето на маслото от момента, когато е било ново до сегашния. Не знаем дали е имало ядро, което се е разрушило или просто маслото ти не е склонно към образуване на ясно изразено ядро (има такива примери в руския форум - например Цък; разшифровката е на следващата страница; закл. маслото е труп). Маркони по-горе подчерта, че цитирам „Най-важното при капковия тест е не е конкретната проба, а взимане на редица проби при едни и същи обстоятелства, за да има база за сравнение и да се наблюдава деградирането на маслото“. Може би следващата ти проба ще проясни нещата.

Сушената 96 часа проба не е меродавна.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod, аз правих няколко теста и на 3500км и на 4500км, но всеки път нямаше ядро. Не знам как да ги сравня.

Единственият път, когато имах ядро, беше след като взех капка при изстинал двигател - 1 час след спиране.

Не знам дали това, че маслото не иска да се стече само и трябва да докосвам листа с хартия не е проблемът?

 

Фактът е, че когато спазя всички изисквания за взимане на пробата и след това обработя изображението както е указано, резултатът е като горния :ermm:

 

Може би е от маслото. При следваща смяна мисля да пробвам друго и ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за взимане на капкова проба се казва, че може да се суши във фурна на 100 градуса С, не по-малко от час.

 

 

1. Берем чистую офисную бумагу плотностью 80 г/м2  10x10 см.

2. Прогреваем двигатель до рабочей температуры – 90 град. Цельсия.

3. Выключаем двигатель и даем стечь маслу в течение 3-5 минут после остановки.

4. Достаем щуп и, не вытирая его ветошью, дожидаемся, когда стечет ПЕРВАЯ капля на бумагу с высоты 3-5 см.

5. Бумагу кладем на не впитывающее основание – стекло, плексиглас, пластик или широкое кольцо, чтобы капля масла, растекаясь, не касалась ворсового основания под бумагой

6. Осуществляем сушку пробы: при комнатной температуре – не менее суток, в духовке не менее часа при 100 град Цельсия 

 

http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=31243

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

romborak, на мен също ми се е случвало да "докосвам" капката от щеката до хартията, но ядро винаги се е формирало... Най-често съм попадал на такъв проблем - липса на ядро, с 0w-20/5w-20 масла. В руския форум не съм срещал добре обоснован отговор на въпроса защо не се формира ядро. Има различни мнения, вкл. такива свързани със специфики на самото масло, както и зависимост от вида/плътността на хартията (макар че все е 80 г/м2).

Ето нещо подобно на твоя случай - Pakelo Kripton FXT 5w-30

Напълно е възможно поради карането на газ маслото ти да е чисто и да не е формирало ядро, щом и на 3500 и 4500 км пробата е била подобна.

Газта е фактор и то съществен, когато става въпрос за чистота на горивния процес и попадане на мърсотия в маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

tonywoolf, това съм го писал по-горе в обясненията.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1)      Масло – Ravenol SSO 0w30;


2)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8;


3)      Общ пробег на автомобила - около 338 600 км;


4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6170 км;


5)      Цикъл (извънградско/градско) - 85% / 15%;


6)      Средна скорост - около 40 км/ч;


7)      Сезон на експлоатация – зима 01.11.2016 -17.03.2017;


8)      Моточасове – около160 мт.ч. (но като се замисля може да са и повече – около 170-180);


9)      Изразходвано гориво - около 415 л. Лукойл 95;


10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;


11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;


12)  Доливане на масло – преди 670 км са източени 1.6 л. и са долети 1.3 л. чисто масло.


 


​       037872336-big.jpg?r=0


 


037872337-big.jpg?r=0


 


Това е последната капка от тази серия.


Маслото е сменено с Petro-Canada SS 5w-30.


Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментари за 12 точка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първите 70-100 км моторът заработи сякаш е със сменено масло, дори на щеката маслото стана по светло, но този ефект изчезна бързо.

Явно старото масло в мотора бързо е претопило новата заливка. Знаеш какво може да прави несливаемия остатък (около 300-400 гр.) на 3-4 литра ново масло при замяната му (TBN може да падне с няколко единици, дори повече при по-голям остатък). Мисля, че в случая на 2 литра старо масло 1.3 литра ново не им се е опряло много. Направо са го схрускали. От сравнението на последната капка с тази от 5500 км се вижда, че прогресът/насищането на саждите в зоната на дифузия продължава в сравнително бързи темпове (в лявата снимка - 5500км, просейките са единични, а в последната - 6170 км, започва нещо като "разтичане").

 

037847711.jpg?r=0      ​037872337.jpg?r=0

 

 

По-голяма снимка (цък):

037872337-big.jpg?r=0

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих нова снимка, като пробата е съхнела без листа да допира някаква повърхност от долу. Километрите са 6000,а обстоятелствата са същите описани по-горе.

post-32686-0-76583100-1489846080_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, бих потвърдил предишното ми заключение, че маслото ти е все още в добра кондиция.

Маркони?

 

037873942-big.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно е.След 1000 км пак  в същите условия и същата хартия.Просто да се отделят 20 листа от кочана и да стоят.

 

 

Относно несливаемия остатък...

Мисля ,че ако се развият 5 болчета да се вдигне капака на клапаните е по добре да се направи ръчна промивка на главата  и да се измие капака на клапаните,от колокото да се чака 5 смени на масло да свършат тая работа.

 

В условия на киреч в главата 3000 км са много ,нищо ,че TBN не е мръднал.Микро абразивчета шлака /карбон се движат из картера на главата и не е задължително да минат през масления филтър,защото като относително тегло са по-леки от маслото и може да се мандахерцат във вътрешния картер на разп.вал,което е дефакто причината за чао на циментацията на кобилиците.

 

 

400 грама несливаем остатък с висока киселинност са по-малък проблем.Тук само се скъсява пробега на маслото,но няма вреди за мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Респект колеги и благодаря! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маркони,

Точно това направих преди да сипя Равенола - махане на капака на главата; 50 ml пластмасова спринцовка с шлаух на нея и пълно изсмукване на вътрешния картер на разп.вал и всичко около него + почистване на самия капак на главата (трябва да отбележа, че при нямаше никаква мърсотия по капака). Допълнително - изсмукване със спринцовката със шлауха на всичко, което мога да докопам от картера на мотора през отвора за изтакане на маслото.

Сега при наливането на Петрото източих "до дъно" само картера на мотора (метода "спринцова+шлаух"). Не съм махал капака на главата. Капнал съм капка след 20 км каране. Ще я кача утре, за да се види как изглежда маслото.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Едно доста полезнo клипче в YouTube - Капков тест BP Visco 5000 5w-40

В горната част на клипа тече обяснение на резултатите.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони,

Точно това направих преди да сипя Равенола - махане на капака на главата; 50 ml пластмасова спринцовка с шлаух на нея и пълно изсмукване на вътрешния картер на разп.вал и всичко около него + почистване на самия капак на главата

Супер.И аз така го правя .Включително ако някъде сериозен нагар минавам с телената четка..:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1)      Масло – Petro-Canada SS 5w-30;


2)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8;


3)      Общ пробег на автомобила - около 338 460 км;


4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 20 км;


5)      Цикъл (извънградско/градско) - 100% извънградско;


6)      Средна скорост - около 40 км/ч;


7)      Сезон на експлоатация – 18.03.2017 -18.03.2017;


8)      Моточасове – около 30 мин.;


9)      Изразходвано гориво - около 1,3 л. Лукойл 95;


10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;


11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;


12)  Доливане на масло – не е правено.


post-2577-0-77764500-1489920554_thumb.jpg      post-2577-0-96637300-1489920567_thumb.jpg


Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

HondaExplorer, при 36 часа сушене пробата се променя, като обикновено капката изсветлява, т.е. дава индикация, че маслото е в по-добра кондиция, от тази в която се намира. 1200dpi е доста над 800 dpi и детайлизирането донякъде пречи.

Въпреки това... моточасовете са ти малко и средната скорост ти е висока + слагане на газ + доста калций в Мотула = масло в що годе добра кондиция, но започнало навлизане на много дребни "артефакти" в зоната на дифузия, т.е. маслото се намира в някакъв ранен етап на разпад (според мен). Подчертавам, че капката е била различна, когато са минали 24-те часа!

 

Romborak – с липсата на ядро ми е много трудно в този случай, защото нямаме наблюдение върху стареенето на маслото от момента, когато е било ново до сегашния. Не знаем дали е имало ядро, което се е разрушило или просто маслото ти не е склонно към образуване на ясно изразено ядро (има такива примери в руския форум - например Цък; разшифровката е на следващата страница; закл. маслото е труп). Маркони по-горе подчерта, че цитирам „Най-важното при капковия тест е не е конкретната проба, а взимане на редица проби при едни и същи обстоятелства, за да има база за сравнение и да се наблюдава деградирането на маслото“. Може би следващата ти проба ще проясни нещата.

Сушената 96 часа проба не е меродавна.

 

Здрасти колега, благодаря за коментара! Направих и втори тест като пробата съхна точно 24 часа и този път сканирах с 600ppi тъй като нямам 800. Според мен резултатът е аналогичен и ми се струва че времето на съхнене вероятно има минимум 24ч. но когато веднъж изсъхне едва ли влияе толкова на резултата. Ето и снимка на втория тест:

post-15617-0-48081900-1490009460_thumb.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HondaExplorer, би ли сподел с две думи как сканираш капката? По-специално, настройките на скенера. Използваш ли някаква специална/допълнителна обработка на сканирания образ. Странна ми е цялата тази "пъстрота" около ядрото. До сега не съм се сблъсквал с такъв резултат след сканиране. Опитах се да обработя предишното ти сканирано изображение (това 1200 dpi) и не успях... Получава се просто една "цветова мозайка".

При сканиране ти трябва най-простия възможен вариант на цветно сканиране, според способностите на скенера ти. Без никакви подобрения на цвета или нещо подобно (не съм много спец по скенерите). Може да ползваш евентуално баланс на белия цвят. Нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 въпрос колеги вече двама сипват comma взет от сигурен източник, магазин на коли които харчат масло едната е към 500 000км и до 7000 разхода на масло е 0. В крайна сметка какво да си мисля че comma е страхотно масло, едва ли, тогава че просто не се бутилира БГ и както в праховете за пране от Германия например Ариел няма нищо общо с Ариел от българия(някога имаше скандал но бързо се потули) та предполагам и с маслата е така, прав ли съм?

 

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си,провери в чуждестранни форуми за марката Comma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...