Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Това с малсата е такава демагогия, че вкараш ли се в тоя филм ще похарчиш торба с пари докато разбереш истината. Хонда казва Едно, представителствата Две, производителите на масла Три, независимите сервизи Четири, приятели/познати Пет, питаш по форуми кой с какво кара Шест, масло за Азиатско изпълнение/модел Седем, изпълнение/модел за Европа Осем, изпълнение/модел за Русия Девет, изпълнение/модел за САЩ/Канада Десет/Единадесет, и накрая гледаш, ровиш, четеш, питаш пак и - дее*а маа*у отново нещо не е наред...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тури си накрая M10D да ти е мирна главата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, параметрите от производителя се различават малко от това в картинката:

 

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-eco-synth-ecs-0w-20.html

 

Това в картинката отработка на прясно масло ли е?

Склонен съм да вярвам на това в картинката, защото е реален тест на независима лаборатория, докато производителя може да си пише на етикета каквото си иска, макар че при германците бих казал отклоненията са минимални и нещата се реални на това, което пишат на етикета, за разлика от мотул, кастрол, мобил и т.н., а самата проба предполагам е на ново масло, иначе най малкото щеше да пише пробега на маслото.

 

За колегата crown_bg - ето ти сайта на руснаците http://elit-oil.io.ua/story , които са си направили труда да тестват маслата и да споделят реалните резултати и наистина да напишат, кое масло е наистина синтетично и кое крекинг, защото производителя разчита предимно на реклама и гръмки надписи от сорта на "synthetic", "full synthetic", "100% synthetic" и т.н. на етикетите на маслата и крайния потребител се лъже по тях, но в 99% от случаите става въпрос за подобрено минерално масло или недай си боже човек да попадне на рециклирано такова, че даже ги карат и по 10-15 000км :bash:

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм на мнение, че производителите на базовите компоненти за масла използват именно рециклирането на отработени масла.

В това няма нищо лошо!

Евтина суровина, богата на необходимите вещества. По-малко енергия за добив на необходимото количество, опазване на околната среда, лесна и голяма печалба и др.

Там се извличат определени вещества в чист вид, необходими за по-нататъшното производство на масло. Едни за синтетика, дуги за минерални масла и т.н.

Важното е Производителят на крайния продукт (другите фирми с гръмките имена) да са "забъркали добре чорбата" така, че хем маслото да си отговаря стриктно на дадените спецификации, хем и на потребителя да му е евтино, и да не му се престърже мотора!

А пък кой колко хил. км. минава с една смяна на масло си е вече лично негов проблем. Доста се изписа за това...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо от нета - Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка, по която едно синтетично масло се различава от минерално.

 

Според мен едно наистина синтетично масло няма как да се произведе от цитирам - "рециклирането на отработени масла", за това не мисля, че трябва всички масла да се поставят под общ знаменател, който иска нека да си сипва рециклирано за 3-4лв/л и да си кара евтино, аз лично не си мразя чак толкова мотора под капака :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ПАО правят само Мобил и Шел,без много да се хвалят по тубите.

Mobil AFE 0W-20 и Shell Helix Ultra 0W-20 са почти близнаци.

 

Иначе 3 група,VHVI,PAO,AN,ESTER.....се му викат синтетика.Изключая Амсоил и Редлайн..Паото е макс.50+ крек+5% АН или минерална база за разтваряне на добавките.Което не е лошо,защото с чисто ПАО маслото бяга от много сертификати.

На практика 3 и 3+..хубавия крек почти вече не отстъпва по качество от скъпите бази.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ред Бул обяви официално партньорството си с Ексън Мобил. За сделката се говореше още по време на надпреварите в САЩ и Мексико през току-що приключилия сезон във Формула 1. Смята се, че BP с марката си Кастрол пък отива в Макларън.

 

ClubS1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ПАО правят само Мобил и Шел,без много да се хвалят по тубите.

Mobil AFE 0W-20 и Shell Helix Ultra 0W-20 са почти близнаци.

Незнам колко ПАО правят ама пак според братушките точно тоя шел е крекинг http://g.io.ua/img_aa/large/3414/38/34143839.jpg и пак сравнено с горния равенол, който го дават 90-100% ПАО http://g.io.ua/img_aa/large/3444/13/34441309.jpg , като химичен състав равенола води по количество на молибден, фосфор, цинк и калций, на шела изпарението по НОАК ми се вижда доста високо 10.7, спрямо 7.4 за равенола., тЪ ми се струва, че ако им се направи анализ на тия две масла на около 7000-8000км може да се окаже, че шела е сдал багажа за разлика от равенола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих си налял 0W20 или 5W20, дори да го пише в книжката и на капачката на маслото. Просто знам, че Хонда ползва тези масла само, за да намали разхода на гориво, защото политиката й последните 15-20 години е "Екологията над всичко". 5W30 е по-добрия избор.

Вероятно глупав въпрос и малко повърхностно разсъждение, но... по-добро смазване = по добра защита на двигателя, от друга страна по-добро смазване = по малко съпротивление при работа на двигателя и по-малка консумация на гориво. Та как стана така, че 0-20 дава по-малка консумация, а 0-30 и 5-30 по-добро смазване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е глупав въпроса.Ако една сглобка е сметната с такава хлабина,че да работи с масло с вискозитет 8 сантистока.(W-20),масло с вискозитет W-40 имащо 15 cst ще изисква 1.5-2 пъти повече работа от генератора на движение за една и съща работа.При едни и същи условия тези две масла биха създавали различни налягания в тази сглобка,като по-гъстото ще създаде по-голямото налягане...съответно по-добро смазване.На практика в двигателя ,това не се допуска.И двете масла ще работят с еднакво налягане ,заради байпас клапана на маслената помпа.

В една износена система обаче ако по-тънкото масло не може да достигне минималното налягане,зададено от клапана и хлабините какво се получава....В едни и същи условия по-дебелото ще си върши работата ,а по-тънкото не.Тук на тънко и дебело слагайте кавички....

За свършена работа в двигателя се смята НЕсветването на лампата за маслото.

 

Има и един друг момент свързан с налягането,който не се вижда от потребителя.Байпас клапана на масления филтър е настроен на 1,5-2,5 примерно.. бара.Всички налягания над тази стойност го отварят и маслото не се филтрира.

 

Разбирайте гъсто масло при здрав автомобил не се филтрира до 50-60 градуса,а тънко до 20-30 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Didich В Равенола има задължително 5-10% минерално масло в които са разтворени добавките...така го купуват от Мобил.Базата си я смесват сами.ПАО-то е няколко вида то, има твърд вискозитет Примерно ПАО4,ПАО6,ПАО8.Процентното им съотношение прави желания вискозитет..

Както и да ги смесиш,което е тайна естествено ще получиш вискозитет 6-7.За да стигне до 8-9-10 трябват да го сгъстят с 3 та група(крек).

Маслата са почти идентични,като гледам температурата на замръзване -54 градуса,но са получени с различен процент крек - изпарението по НОАК.

Поправи ме ако греша,но и двете са перфектни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един друг момент свързан с налягането,който не се вижда от потребителя.Байпас клапана на масления филтър е настроен на 1,5-2,5 примерно.. бара.Всички налягания над тази стойност го отварят и маслото не се филтрира.

 

Разбирайте гъсто масло при здрав автомобил не се филтрира до 50-60 градуса,а тънко до 20-30 градуса.

 

Markony, това е доста стряскащо, но за съжаление е вярно...

 

Само за пример:

Налягането в моя D15Z8 (пълен сток) с масло Ravenol SSO 0w30 в момента (при настоящите температури) е, както следва:

1. Студен старт (празен ход) - около 7 бара;

2. След около 10-15 мин. шофиране с 80-90-100 км/ч налягането спада до около 6 бара при 3000 об./мин., а на празен ход е около 2-2.5 бара.

3. След около 30-35 мин. шофиране с обороти в диапазона 2000 - 3000 об./мин налягането на празен ход спада до около 1.3-1.5 бара.

 

Т.е. за тези 30-35 мин., за които стигам до работата ми, при всеки един режим на каране над 1000 об./мин. налягането на маслото в двигателя значително надхвърля указаните от теб стойности от 1.5-2.5 бара, при които отваря байпасът на клапана на масления филтър.

 

Следователно, маслото в двигателя ми, и вярвам не само моя, в по-голямата си част не се филтрира, тъй като през повечето време налягането е по-голямо от това на отваряне на байпасния клапан на филтъра. 

 

Само за сведение, при същия режим на работа на мотора лятото с масло Motul Xmax 0w40:

1. При студен старт (празен ход) налягането на маслото бе около 6 бара.

2. След 10-15 мин. шофиране с 80-90-100 км/ч налягането спада до около 5 бара при 3000 об./мин., а на празен ход е около 1,3 бара.

3. След около 30-35 мин. шофиране с обороти в диапазона 2000 - 3000 об./мин. налягането на празен ход спада до около 0.9-1 бара.

Т.е. и лятото положението не е много по-добро...

 

И още нещо - налягането на маслото СЕ влияе от температурата на околната среда (зима - лято) при кратки пътувания, каквото е например моето (30 - 40 мин.), с около +- 1 бар. в работния диапазон от 3000 об./мин. (лятото не надхвърляше 5-5.2 бара, а сега с лекота стига до 6+ бара)

 

Забравих да спомена - меря налягането при масления филтър, не на блока. Сложил съм sandwich plate (подложна плочка), на която е завит датчика за измерване на налягането.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я чакайте малко... Байпасният клапан на филтъра ще отвори само когато има разлика в нялягането на входа на филтъра и на изхода му! И тази разлика е > 1,25 бара! Не зависи от това, какво е налягането на маслената помпа... ;) Ти мериш на входа на филтъра, но нямаш датчик на изхода, за да видиш разликата в налягането, а от там да прецениш дали е отворил байпаса или не.

Е, ако маслото от студа е станало на грес и не може да премине през филтърната хартия... Да! Но трябва да е ебати студа...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, мисля, че си прав: Клик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той този клапан не е ли за да циркулира пак маслото при задръстен филтър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой нещо  за EVOLUTION P2 0W30 на Репсол.   такава боза налях миналата седмица(к24А3). Ще видим как ще е  и колко ще искара без доливане.

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Байпаса отваря, когато не минава масло през филтъра, т.е. ако и през байпаса не минава, двигателя си заминава, прав ли съм?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами разбира се!

Ако филтърната хартия е задръстена и няма байпас клапан, няма как да премине маслото и да отиде да смазва двигателя. Това при извънредни случаи.

Наистина има и филтри без байпас клапан. Има и ментета с байпас, но колко работи и дали работи никой не знае.

Затова си опичайте акъла какви филтри слагате!

А и не само маслените. Всички са важни. И въздушния и горивния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже често се споменават специфичните хлабини в двигателите на Хонда, може ли по-конкретни стойности? Примерно за Акорд 7 с двигател К20 или К24, диаметър на основна и мотовилкова шийка на коляновият вал и техните хлабини с лагерите.  Също и тънки маслени канали. Кои точно и какви са им размерите? Знам, че е извън темата, макар да има пряко отношение към визкозитета на маслото.

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, извинявам се ако тук не е мястото на въпроса ми, но гледах, гледах и не видях къде да попитам... :(.

С какво масло трябва да се кара Сивик 2007, 1.8 бензин? Гледах по сайтове, дават 5в30, 5в40, 0в30... Има ли точно определена марка или някаква спецификация на маслото?

Много благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз сипвам 5w30. Относно марката - по спомен имаше отделна тема във форума и е изписано доста. Предния път сипах Castrol, сега - Fuchs, но отново ще се намерят различни мнения и тук.

 

ПП: Добавям и инфо от manual-a. 516ec071aff648c1963fce594aae98a6.png

Редактирано от Kossity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0w30 като предписание или 5w30 също става. Оригиналното ти е Хонда HFE-C2 0w30 мисля, че беше. Колегите да ме поправят, ако греша. Вече марката е по твое усмотрение. Само гледай да е истинско, а не някое менте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,искам да попитам за хонда акорд 2.2 дизел какво масло трябва да слагам.Сутрин, като запалвам колата турбината ми вие много и като загрее е наред. Казаха ми ,че трябва да сменя маслото с 5w40 пълна синтетика, защото маслото на моята хонда било много гъсто и не достигало достатъчно до турбината. 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети таблицата от първа страница. Там е написано точното масло за твоя двигател, но в никакъв случай 5w40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах през Хонда и от там ми казаха, че маслото трябвало да бъде 5w40.

 

Още едно питане, горивния филтър е в резервоара нали? Той кога се сменя и само в Хонда ли могат да го сменят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да се слага 0/30 или 0/40. Аз лично,ползвам Castrol 0w40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В други държави дилърите на Хонда предлагат доста по голяма гама от вискозитети масла/0/20,0/30,5/20,5/30/,за разлика от нашите. Аз не съм съгласен,че на двигател, който излиза от завода с масло 0w20,след 100 Хил. км. трябва да ползва 5w40 при положение,че няма разход на масло.В книжката ясно пише 0w20,30,40 5w20,30,40 и10w30,40/не бих Коралски него/, отговарящи на ACEA A1,B1 или A3,B4/или C2,C3 по най-новите спецификации ACEA 2010/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Настъпва момента за смяна на маслото . Мотора е Д16В1 на ГАЗ . Прочетох темата и немога да си отговоря на някой въпроси . Ако е фулл сапс маслото е ок за мотора ама за екологията е .....В дългосрочен план ако карам на фулл сапс масло ще натрупа нагари по мотора  и ще запуши катализатора .  Като километри как да го разбирам този дългосрочен план ?  40 000 - 50 000 ? Ф друг форум чета че на газ не било добре да са фулл сапс ....общо взето много мнения .Категорично ще взема 5В40 ии 5В30 масло . Колеги похвалиха много Revenol VSI 5W40 но то е с фулл сапс . Много ме блази че това масо е с 50% ПАО  а и цената не е никак лоша. По каталога на Реванол ми излиза за моя мотор Revenol DXG 5w30 . .То обаче е на лол сапс .Цената тука е с 40% по висока. От едната краиност на другата . Лично съм останал на  мнение че трябва да се кара на мид сапс  при газ .  Какво бихте ме посъветвали вие .От Реванол кое е наи подходящо според вас ?. Предложете някое масло от немския саит на разумна цена . Колко ще е фатално ако от 5В30 се мине на 5В40  . Режима е 80 % градско на къси растояния (максимум 5 км ) . Както казах кара се на газ . Аз останах на мнение че при тези условия е по добре да се остане на 5В30  дайе и по надоло кам 5В30 или 0В30  ама излизат скъпо а и колата си го понагорява масалцето .

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-31827-1483537453,81_thumb.jpg

Това пише в моята книга за маслото

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е колата? И коя година е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двата поста горе са мой. Неможах да кача текс и снимка в един пост от телефона . Сивик 2001 , Д16В1 е мотора.

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента за зимата съм с Revenol DXG 5w30 с Viscosity at 100°C - 10 mm²/s. Харесва ми как работи мотора с това масло. Сутрин в студа стартерът върти лесно.

За лятото ще сложа RAVENOL Longlife LSG SAE 5W-30. Една идея по-гъстичко с Viscosity at 100°C - 12,6 mm²/s.

За сравнение 5W40 са с Viscosity at 100°C - около 14 mm²/s.

Ще пробвам за следващата зима Petro-Canada Supreme Syntetic 5W30, защото е по-евтино.

Решил съм ( за себе си ) Ravenol да сменям на макс. 7000км, а Petro-Canada на макс. 5000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да определ дали маслото е low ,mid ,или full saps. някой произодители го пишат а други не ? как да се ориентирам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mid SAPS e с намалено съдържание на сулфатна пепел ( ≤0.8% ), фосфор ( ≤ 0.09% ) и сяра ( ≤ 0,3% ).

Low SAPS e с ниско съдържание на сулфатна пепел ( ≤0.5% ) и сяра ( ≤ 0,2% ).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой са граничните стойности на фул сапс ?

Съдеики по стойностите за границите между лоул и мид сапс следва че Revenol lsg 5w30 е мид сап масло (0.8% сярна пепел) . Супер защото и производителя го дава така . Защо revenol dxg 5w30 го дават лоул сапс (на етикета го пише и в старият вариант на пдф на маслото) като сярната пепел е 0.87% . Това не са ли данни за мид сапс . Или аз не съм разбрал правилно или това масло е мид сапс. Изводите са на база на сярната пепел. За фосфор още данни не съм изровил . Защо немога свободно да разглеждам руския сайт с анализите на маслата . Иска парола за са вляза в галерията . Някои случайно да има парола ;)

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ъпдейт от мен за АмсОйл 5-30 Сигничър:

 

Мога само да кажа, че при мен АмсОйл 5-30 Сигничър го папка като топъл ръчен хляб от преди 25 години, докато предишните 3 масла не ги беше пипнало, а ако ги е пипало е било пренебрежимо малко. Всичките предишни бяха 5-40, колата е карана и преди това само с Бардал 5-40 - досещате се, че е италианка.

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма. АмсОйл-а на дълго заминава за отрицателно време при поддържане на високи обороти и висока скорост (магистрално каране), за 4К км. долях над литър, на градско не го пипа, но тръгнеш ли на междуградско и направо "дим да го няма".

А и да добавя, че двигателя е по-шумен с АмсОйл от колкото с Мотул, Мобил или Валволин, всичките 5-40.

 

Така, това че хонда препоръчвала от еди коя си година еди какво си масло, е абсолютно никакъв фактор, защото очевадно двигателите освен в кубатурата нямат нищо друго общо.

Освен това, всяко масло се харчи в някаква степен в зависимост от състава му, и не случайно АмсОйл имат Евро Формула.

 

Искам да поясня, че не се обръщам срещу АмсОйл, нито казвам че са скапани масла, а изказвам мнение че това масло не е за тези двигатели от тези години.

 

Последно за 420км. от ниво точно под точката на Мах на щеката, в момента е на ниво малко над средата й.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен, преди да купя колата, са ми налели в Апостолов Тотал 10-40, с което изкарах година и 8000км, за което време долях около 1/3л. Сега съм с това от снимката и не е мръднало, но за 40 дена и 1400км е рано да преценя, понеже не е лято и не съм я "пържил" продължително време. Моторът работи осезаемо по-тихо и леките вибрации (особено под работната температура) изчезнаха, все едно че съм сменил не маслото, а цялото ДВГ :)

post-1741-0-52140600-1483635119_thumb.gif

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма.

Какво е проверено и как, мотора отварян ли е ?

 

Според мен обяснението е, че имаш износване на мотора и допуските са различни от заводските /не казвам, че си за ремонт/, за това и в работна температура "по тънкото" масло 5-30 го издухваш. 5-40 е по устойчиво на жега и най вероятно уплътнява по добре и за това не го губиш.

 

Ако греша в разсъжденията моля да бъда извинен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, вчера съм излъгал за прехода с новото масло :( Нещо съм се объркал, па си викам "къде толко ходих"??? Та проверих км -махнете хилядарката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма.

Какво е проверено и как, мотора отварян ли е ?

 

Според мен обяснението е, че имаш износване на мотора и допуските са различни от заводските /не казвам, че си за ремонт/, за това и в работна температура "по тънкото" масло 5-30 го издухваш. 5-40 е по устойчиво на жега и най вероятно уплътнява по добре и за това не го губиш.

 

Ако греша в разсъжденията моля да бъда извинен.

Съвсем възможно, но семерингите и гумичките на клапаните са ОК. Сега се сетих, че забравих да им кажа да видят веригите как са, и ме хваща яд...

Ако някой друг кара К24А3, от 2003-2005 със същото масло да каже мнение.

Аз ще го махам това масло другата седмица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...