Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Мале, кнехт, бош каквото има налично към момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мони ми препоръча UNION -биват ли?  За К24А3 OEM парт № 15400-PLC-004 ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да имаше изследване на Кортеко по въпроса,но беше за колите до 95 година,заради оплаквания от течове.Аз лично нямам идея какво има в гумичките,но руснаците често реват от течове на семерингите на к.вал.На по-съвременните автомобили...2000 и нагоре не съм забелязал течове с Равенола...

Малко късно се включвам, но пак да си кажа.

Колата е фиат пунто 2000г 1.8 16V, след като налях равенола на по късен етап единия семеринг на единия разпределителен вал, който не беше сменен протече, на другия вал семеринга е нов и там нямаше проблеми. Семеринга на к. вал също няма проблем, но и той е сменен преди да налея маслото.

Така, че колеги имайте едно на ум, ако са ви оригинални семерингите и никога не са сменявани има вероятност след наливането на ПАО масло да се появи теч, но това не значи, че маслото е кофти, просто караме стари коли на незнайно колко километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колеги дайте мнение за маслото ENI, знам само, че са италианско, тук един познат ми го хвали, че било висок клас и много качествено

Интересно твоя приятел от къде има такава информация,след като на сайта им официално нямат бизнес с България.

Маслата са от групата AGIP ,които също не са популярни тук.Трудно се ориентирах на сайта им.Не мога да намеря пдф-те на маслата.

 

Ами има отворен магазин някаде в Шумен и пуска яко реклама, вика ми, че било много добро нищо общо с другите предлагани масла в България, просто питането ми е дали ще е удачен вариянт да сменя старото масло с него, ако някой е карал с такова нека сподели мнение, благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо няма в рекламата.Както съм казавал и друг път,марката не е от значение.Важно е какво има вътре,какви сертификати има и как се държи след отработка.За съжаление без никакви характеристики не мога да кажа нищо.Ако въпросния магазинер даде pdf,PDS,някакъв друг документ за характеристики ,ще говорим пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://oilproducts.eni.com/it_IT/prodotti/lubrificanti-trazione/auto

Тука има инфо. Имат цяла гама масла.

 

Това явно им е топ маслото:

https://oilproducts.eni.com/it_IT/prodotti/lubrificanti-trazione/auto/oli-motore/i-sint

 

0w20 вариантът им покрива API SN и ILSAC GF-5, но според мен не блести особено като хвърлих бегъл поглед. Може и да греша разбира се, но информацията за него беше непълна.

Не видях SAPS нива, TBN/TAN, NOACK...

Ориентирани към VAG/Ford масла според мен.

 

Тея не бяха ли верига бензиностанции в Италия??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dani,вискозитетен индекс 155 срещу 165 на Петрото...без коментар.Ако литъра е 12-13 лв,за 5000 км бива.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди 20 дена си смених маслото и минах от Мотул 8100 xclean 0W30  на Тотал 5W40 от сигурен човек от ситроен сервиз.Първите ми впечатления е че колата има повече тяга при настъпване ,отначало мислех че си въобразявам ,обаче наистина е така -на какво се дължи това .Старото масло го гореше извънградско ,сега два пъти ходих до албена -не го пипа засега .Ходих да ми мерят компресията -10 на всички цилиндри ,майстора каза че имам още малко да покарам до ремонт -вярно ли е това?Иначе е пушка мотора -поне така ми се струва ,10 атмосфери наистина ли са границата преди ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е точно обратното.Ако двигателя е читав по-големия вискозитет ти спъва двигателя.Като ги няма сегментите събиращи маслото в картера,то минава до втори сегмент в доволно количество и уплътнява там-като резултат по-висока компресия и ти го усещаш като по-добро ускорение.Тоя процес ще се задържи за кратко.Износването расте прогресивно.Колата ще почне да върви като за последно на високи обороти.Изгарянето на масло в работния процес води до отдаване на повече калории отколкото само на чист бензин.Накрая разхода ще бъде литър на 1000км и всичко приключва с едни 1000лв.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах от 5х40 на 5х30 и ми го гори, преди не го пипаше, разлика във вървежа няма. Голяма грешка е кола, която е карана на 5х40 "цял живот" да минеш на по-нисък вискозитет без ревизия на двигателя. Сега ще си карам така, докато не приготвя набора за обслужване на хардуера вътре. С 5х30, над 3500 об. маслото изчезва, като заплата в деня, в който я получиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах с 10/40 някво масло за 5лв литъра, ии сега пробвам с amsoil 5w30 signature. Пак го гори, но по-малко. Бях купил 4 кварти и онзи ден долях 4тата бутилка. Т.е. долял съм около 800 грама за около 3500км. Ии имах проблем с една тапа на в-тек-а, та от там е отишло малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и при мен така, но не е малко за 3000км при мен. Каква е тази тапа, парт номер? Аз взех 5 бутилки, сега няма нищо.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony,ако сложа 10 w 40 ,ще бяга ли още повече ?Аз навъртам 5-6 хил км на година ,с по -гъстото масло колко ще ме изкара до ремонт?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е редно аз да правя тия сметки.Майстора ти трябва да вземе решение.Теоретично ,няма защо да тровиш мотора на студено с гъсто масло,освен ако нямаш разбити бутални болтове или биелни лагери.Препоръкъта ми е да си останеш на 5W,но на сто градуса да уплътнява с вискозитетен клас примерно 50.Това си е почти рейсинг или турбо масло.За съжаление хубавите турбо масла са над 30 лв.

 

А и самия разход на масло не е определящ фактор.Наличието на нагари и шлаки са абразив в мотора.Тях няма как да ги компенсираш с масло.,гориво или нещо друго.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony ,ако му сложа 5w50 още повече ли ще бяга ,ако е така ,веднага ще го сменя ?

Това да не е като с кинескопите ,като дойде клиент със износен кинескоп ,иска да тръгне ,пускам го на машината за регенерат на пушките ,дигам отоплението и става като нов ,дава 20 кинта и почва да събира пари за нов докато откаже съвсем неговия .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не разбирам от кинескопи,но идеята е такава.Разхода ти на масло ще падне и събираш парички за ремонтче.

Не съм привърженик на скъпите масла и проповядвам използването на масла отговарящи на минималните изисквания от Хонда,евтини и със скъсен пробег на смяна.За моя радост..тук редовните ми клиенти забелязаха разликата и почнаха да си правят експерименти.По техни наблюдения "лачените масла"тук,купени от България почвали да дават симптоми още на 3500км.

 

Ако се поразровите в старите теми ще видите ,че бях върл привърженик на Мотул.Не съм си редактирал мненията,но сега като ги чета се смея ,колко наивен съм бил.Не получаваш това за което плащаш и това е навсякъде.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че даже и 15000.При първата смяна още когато взех колата и не бях на ясно с вискозитета и предписанията в сервиза ми наляха castrol Magnatec 5w40, като на стикера написаха следваща смяна след 15000.Ужас!Разбира се не го чаках и 8000 и "OUT!"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и при мен така, но не е малко за 3000км при мен. Каква е тази тапа, парт номер? Аз взех 5 бутилки, сега няма нищо.

Мии може и да няма тапа :D така ми казаха от Омре. Двигателя ми няма втек и може би има тапа на мястото на клапана, но тя и главата е друга... та не знам. 

Както и да е. Имах теч на Масло, та като съм я карал на 5000 оборота със 160 си е фърляла доволно масло. В петък ще взема още 1 шише 5/30 amsoil и ще долея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не съм привърженик на скъпите масла и проповядвам използването на масла отговарящи на минималните изисквания от Хонда,евтини и със скъсен пробег на смяна.

 

В подкрепа на тезата ти: http://www.zr.ru/content/articles/847112-vybiraem-motornoe-maslo-dorogoe-ili-podeshevle/

 

Иначе и аз така постъпих. Впечатление за разход нямам, но като звучене все едно смених не маслото а мотора :)

post-1741-0-86172200-1480337087_thumb.gif

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа ако карам 70% градско 30% селско :D  да не са и повече градското, на колко хиляди км трябва да си сменям маслото ? 

 

в момента съм с amsoil 5/30 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки казва различни км и аз не знам вече :D

Редактирано от vasko56

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то е като с пържолите на скарата. Общо взето е ясно кога вача не става за ядене. Новото масло е като олио. Доброто сравнително бързо потъмнява и после не се променя драстично, а когато вече почернее е ясно че е време да се сменя. Първата и третата фаза са сравнително кратки, така че важното е да не останем без вечеря, а който забрави пържолата, рискува смрад, чистене и не дай си боже червени камиони под прозореца :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам само километри се пишат, но времевият интервал не е ли важен? За градското каране не е ли по-важно колко часа си карал отколкото колко километра? И още един въпрос карането по магистрала 130-150 км/ч за тежки или номрални условия се приема?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нашия клас автомобили -проектирани за крайцерска скорост в долната ти граница е по-скоро нормално условие за експлоатация. Всъщност (както вече е писано преди) са важни мото часовете и моментното натоварване на мотора. Извънградско и при нормално шофиране (шосе или магистрала) той си работи в средния оборотен режим 3000 / 4000 об/мин. и средната скорост за прехода е около 80/90км/ч. -поне при мен. На година имам около 8000км преход, като 40% от тях е междуградско. Това ориентировъчно е 40 мото часа. Останалите около 4800 са в тежки градски условия съпроводени с чести задръствания, прахоляк и студени стартове, където средната скорост е около 25км/ч което са около 190 мото часа. И така сметката е ясна около 230 / 250 мото часа = на ново масло. Сменям го веднъж годишно и така съм си карал и долните 2 коли -всяка със нейното си масло като клас и вискозитет.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И правилно правят. За моето пише 3 месеца / 3000мили. Ще видим как се държи тоя "синтетик бленд".

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Книжката на автомобила няма идея какво масло съм налял, нито как и къде протича експлоатацията. Сипах това http://www.hondapartsunlimited.com/fluids-chemicals/oil-syn-blend-5w-20/08798-9032/?parent=1039  а данните му след доста ровене срещнах тук https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2127653#Post2127653

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда фенове, изгледайте и внимателно този видео клип: 

 

Еееее...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката ми няма написано конкретно масло. Ти все едно не си виждал К24А3. В книжката има таблица с широк спектър применяеми вискозитети, а отделно има препоръчителни смени (за които може би говориш), но там смяната при тежък режим е на всеки 5000 км или 6 месеца, а нормалният е 15000км или 1 година. Интересното е че за филтъра при тежък режим пише смяна на 10000км или 6 месеца. Е кой ще си смени маслото и ще остави стария филтър? Това са ориентировъчно препоръчителни и дълбоко условни граници, а точно параметрите и състоянието на конкретно налятото масло имат общо с неговия ресурс и съответно времето му за подмяна. За това казах че книжката не знае :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Хонда фенове, изгледайте и внимателно този видео клип:

https://youtu.be/gEoRAjHF2DE

Колега, благодаря! Но това от видеото Marкony го беше писал вече някъде в темата... :bg:

Има го като данни и в екселската таблица с препоръчаните масла...

А иначе....Ясно е, че индустрията вече е на принципа: "купи, хвърли, купи"!

За това и производителите си пишат на маслата: Normal use 10 000 km., Severe use 5000 km.

Normal = 100% извънградско каране.

Severe = ~ 100%  градско каране.

Ами аз предпочитам да се застраховам и да сменям маслото на 5000 - 6000 км, вместо да си прецаквам двигателя, като се хваля колко много км. съм минал от смяна до смяна, "ръираш ли"...? Ти да видиш... То си доливам там к'во са ми дали по спецификации, "ръираш ли", и онА си върви... :tooth:

По спецификациии, Да! Но винаги едно на ум за моточасовете! ;)

А ето какво получих днес като "зарибителна" информация от един производител.

https://www.championlubes.com/EN_EU/blog/2016/How-strict-are-manufacturers-on-using-a-specific-brand-of-engine%20oil.aspx?utm_source=Newsletter%201611%2F2&utm_campaign=How%20strict%20are%20manufacturers%20on%20using%20a%20specific%20brand%20of%20engine%20oil%3F&utm_medium=Email

Има доста истина, с изключение на саморекламата им, нали?  :yes:  :bye:

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Требе а се долива. Така пише във въпросната ми книжка. Разход за 1000км можело да достигне 1 литър в зависимост от условията и стилът на експлоатация, а за нов двигател и да го надскочи :) Нивото на маслото трябвало да проверявам при всяко зареждане с бензин. Тоя дето е писал тая книжка много американски филми е гледал :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси! Тия да не са писали за двутактов двигател... :|

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Разход за 1000км можело да достигне 1 литър в зависимост от условията и стилът на експлоатация, а за нов двигател и да го надскочи...

Наистина ли има такъв текст в сервизната книжка ??, при тоя разход няма да ти трябва да сменяш маслото, само на 10К км сменяш филтър и си готов, отделно генерацията никога няма да я хване ръждата :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,клипа си е клип,документа е сервизен бюлетин,който е изпратен до всички сервизи и представителства на Хонда,като част от тях услужливо не са го получили....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Зачетох се наскоро в темата и изглежда съм подходил доста нехайно като обслужвах автомобила според схемата на Бултрако, за да запазя гаранцията. CRV R20A2, на 4г. и около 55000км ; досега е наливано 5w40 (те там друго масло и не предлагат) на около 13к км. Явно на препоръките в ръководството от Бултрако не мога да се доверя и ще трябва доста по-често от 10 - 20к км да сменям маслото. И идват следните въпроси, кога да сменя последното налято - да изчакам ли 4-5к км или веднага? И какво да избера, все още се чудя между 0-20 и 0-30? Автомобила се ползва редовно за кратки градски и по-малко около 1/3 за извънградско. По препоръки на Маркони АмсОйла не е подходящ заради катализатора...

На ато24.де видях, Honda Full Synthetic 0W-20 и Honda Ultra Leo-SN. Хвалите и RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20.

Обаче, мотул и мобил1 упорито препоръчват 0-30 за моята Хонда. Мобил нямат голям избор обаче мотул предлагат 8100 ECO-NERGY 0W-30; 8100 X-MAX 0W-30; 8100 X-LITE 0W-30, какви са разликите???

Маркони доскоро ползвал ПетроКанада 0-30 като по-бюджетно решение, но изглежда и той се е сдобил с Мобил 0-20......

От горните масла, кое е най-добре защитаващо ЦР-Вто и има ли разлика в периода на смяна, всички ли ще изкарат 6-7К км преобладаващо Софийско?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е нова!  Слагате Honda Full Synthetic 0W-20 и сменяте на 10 000 км или на 1 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих изпозвал:

Honda Full Synthetic 0W-20

или

RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20

Но, с тези 2/3 градско в София на къси разстояния, аз бих сменял макс. на 7500 км!

Ето една отработка на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 от CIVIC VIII при 2/3 градско в Москва: http://www.oil-club.ru/forum/topic/19356-ravenol-ecs-0w-20-otrabotka-na-honda-civic-posle-7950km/

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи и моето трябва да го сменям на толкоз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих изпозвал:

Honda Full Synthetic 0W-20

или

RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20

Но, с тези 2/3 градско в София на къси разстояния, аз бих сменял макс. на 7500 км!

Ето една отработка на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 от CIVIC VIII при 2/3 градско в Москва: http://www.oil-club.ru/forum/topic/19356-ravenol-ecs-0w-20-otrabotka-na-honda-civic-posle-7950km/

Равенола като гледам е изцяло на ПАО база http://g.io.ua/img_aa/large/3444/13/34441309.jpg , сиреч това масло си е група 4, докато за другото масло не успях да намеря инфо, но предполагам, че може и да е крекинг, сиреч аз ако трябваше да избирам с всички крайници бих гласувал за ПАО маслото :punk:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, параметрите от производителя се различават малко от това в картинката:

 

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-eco-synth-ecs-0w-20.html

 

Това в картинката отработка на прясно масло ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...