Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Ами не знаех, че тук забогатяваме. Явно си един от тези.

Къде съм писал, че няма планирано остаряване? Колега и ти като някои други, си четеш и виждаш само това, което искаш..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък, никъде не съм казал, че тук забогатяваме, просто е неуместно, да се дават такива сравнения! И чета, и виждам нещата такива, каквито са, реално, не подценявам нищо!

 

Планираното остаряване, ни дава две направления, образно казано! Първото е, като се скапе (или започне да се скапва колата, все пак е процес), да я захвърлим, и купим нова, и картинката се повтаря. Вторият вариант е, купувайки такава стара кола, да вложим допълнителни пари, немалко, за да я вкараме в техническите норми, що-годе! Тоест, ние плащаме втори път за тая кола, но за части, консумативи, труд, и прочие! Но, благодарение на заложеното и остаряване, никога не постигаме ефекта, тая кола да стане като нова, невъзможно е! Смятам, че планираното остаряване е силно подценено, на много хора им се иска да е само фраза, мит, но за съжаление, не е така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То процеса на планирано остаряване на двигателя е с вискозитета на масло,зададен от производителя. Какво става,когато ние си го променяме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То процеса на планирано остаряване на двигателя е с вискозитета на масло,зададен от производителя. Какво става,когато ние си го променяме?

А ти, смяташ ли, че двигателят стои на все едно и също положение, независимо от години и пробег?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ти излезе по-евтино да си купиш нова кола, от това да поддържаш стара. Как по-точно 25-30К€ са по-малко от 10К€, в които ти влизат ремонти/поддръжка и каско, гражданска, данък и т.н.

Как ще платиш каското на 25К€, как ще изплащаш тези 25К€? Имаш ли представа, колко такива не успяват да си погасят вноските и им ги взимат, и после излиза, че по-добре да бяхме взели "втора ръка"..

 

Планираното остаряване не е планирано убиване на автомобила, а именно момент в който той спира да работи внезапно и те оставя. Просто отнема време, когато процесът стане видим, лутане по сервизи.

Ето ти един въпрос, защо повечето европейци си продават колите, след като им изтече гаранцията?

На всички им е ясно, защо колите се трошат така както никога преди. Как ще съществуваш, ако не продаваш, а заради продажбите същесвтуваш..

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно основната тема бе за друго и е добре отклонението и да отиде в отделна, където да "бистрим" авто строенето и старите спрямо новите коли. Иначе тезата не е безпочвена и фактите я подкрепят, както за съжаление и тенденциите. Ето ви едно материалче http://www.zr.ru/content/articles/901087-avtobiznes-ishchem-gran-mezhdu-o/ за маркетинга (модерното оръжие за продажби) -наглед започващо с проста математика: 2+2х2=? Сметнете го с обикновен калкулатор и с този на смартфона и ще видите че всяка версия е вярна, но помежду си са различни :)

Ето ви и едно филмче

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Планираното остаряване не е планирано убиване на автомобила, ...

Напротив! Точно това е!

Производителите имат специални инженерно-проектантски отдели, в които се правят лабораторни тестове и изследвания, кое и кога да се скапе. Целта е всеки детайл да има предварително заложен ресурс.

Така от една страна се пести от материали, а от друга се движи колелото на непрекъсваемото производство на продукция. "Купи, хвърли, купи". Хамериканцте са го измислили в началото на 20-ти век, за да се спасят от Голямата депресия. По-късно този "балон" започват да го надуват и останалите икономики по света.

За съжаление това не подминава и производителите на масла. Сега се произвеждат по-качествени масла, с по-добри свойства, но с по-ограниен ресурс... :whistle:

 

Пример:

Съвременно масло на 10 000 км. - коментар: "Масло труп!". :yes:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/4166-ravenol-hcl-5w-30-otrabotka-na-opel-vectra-posle-10000km/?hl=%2B%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%2B%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BF&do=findComment&comment=131754

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,на всички масла включително на Идемитсу за Яп.пазар.Хидрокрекинг са всичките,подробности като се върна от отпуската...

Анализа при мен е 240 лв с ДДС.Ако някой иска да си прави анализ На нещо определено ново/отработено...на лични.Срок за анализа 10-14 дена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese fever по евтино ще излезе Бултрако да покажат анализ от Акридтирана от ИА БСА лаборатория или от Европейската агенция. Що ние ще им анализираме "перфектното" масло от варелите :)

По добре даанализираме някое читаво ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро сипах DXG 5W30 на равенол и ми се иска да му видя "отработката", но цената ми е висока. Така, че ако има желаещи да съберем по някой лев и да го тестваме напролет, ще съм много щастлив. Тъкмо да се види как му се е отразила зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата, при новите мотори, също се превърна в ежедневен консуматив, също планирано и целенасочено! Да ти дават фабричен разход на нов двигател от 1л. на 10 хил. (считай, поне 2л. реално), при положение, че и сега има дърти бракми, по над 20 години, които не стигат и 0.5л, съвсем реално! Поне, допреди няколко години, имах такава!

Редактирано от bahamonde

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese fever

А освен вискозитета ....марката и модела масло какви са ...у вареля ?

Каквото те преметнат в БГ това ще ти налеят...варелите винаги са с евтино масло като Mobil,Total и т.н.

 

Ела да видиш немски дилър на Ауди дали ще посмее да купи варел с Мобил или Мобил 1 5w40 и да ми го налее :) на кола която иска 0w20.

 

Тез номера основно ги правят в Бултрако и естесвено ако мине номера...

 

ПП

 

До сега не съм виждал примерно Хонда масло 0w20 или подобно във Варели от 200-300 литра или пък Redline,Amsoil.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички масла, за които се сещам (не знам за брандираните от автомобилните производители, дали има такава опция), могат да се поръчат в 208 л стандартен варел. В Европа има и 60 л варелчета. Не само евтини. На Кастрол и на Мобил 1 има по 5-6 хил.лв. Не виждам нищо лошо, да се използва такова масло. То си е същото, каквото и в 1 л разфасовка, но е доста по-евтино. Ако един сервиз прави достатъчно обслужвания и варела няма да виси 3 години си е много добра оферта. Амсойл също предлагат 208 л варели. По-изгодно и за сервиза и за клиента. Коментирам чисто техническо-икономическата страна, не моралната при която във варел на Мобил 1 бай Ганьо е налял/долял и т.н. нещо друго, по-евтинко.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ако един сервиз прави достатъчно обслужвания и варела няма да виси 3 години си е много добра оферта."

 

Точно за това не съм привърженик на наливните масла.Риск от залежало масло,а по-лошото подмяна на съдържанието на варела. И в двата случая сме оправдани в съмненията си,в предвид георазположението ни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно как ще държиш отворен варел примерно с двойноестерно или обикновено естерно масло ? Че към края на годината може да е засмукал цялата влага от сервизя, а на третата незнам :) :) :)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E  и аз това казвам - няма как маслото от Бидоня на БГ Дилъра да е като в Тубите оригиналното марково масло или и по качествено както някои други марки коли излизат от завода.

 

Amsoil  е Хамериканско масло и е в галони така че в литри няма да го има ми се струва .... :yes: т.е. 30, 55 галона има ама за други не знам. А другото е че такива качествени премиум масла не съм виждал наливни  :punch: някъде ....да се продават в БГ.

 

ПП

 

Бултрако обаче е одобрена от Мобил..... да налива на Хонда и вместо предписаното от производителя т.е. Хонда те решават да наливат ......5w40....... с незнайна спецификация на новите и гаранционни коли :)!

 

Порше и Мазерати защо не произвеждат брандирано масло [ :)] и аджеба с какво излизат от дилъра в БГ , тез БМВ и Аудита ги знаем ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ела да видиш немски дилър на Ауди дали ще посмее да купи варел с Мобил или Мобил 1 5w40 и да ми го налее :) на кола която иска 0w20.

 

 

Точно немски дилър, но не на Ауди, а на Хонда е слагал 5w40 (не знам от коя марка) в Акорда ми преди да го купя от Германия. Имам документирани всички смени на масло от там. Явно тая работа не е само "българска работа".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

...Естествено може да има разлики при различните дилъри,но лепенките с Кастрола от Хонда Италия ми седят на предния капак....

И Германия :)

Screenshot_20160902-194533.png

iso_eu, нещо да кажеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах какво точно ме питаш dindin ?

Но виждал съм този коментар на колегата - на етикета се вижда само вискозитета :yes: но не е отбелязан модела на маслото т.е. има ли спецификация или няма ?  Фактура има ли или няма .....сменено ли е маслото и с какво можем само да гадаем?

Колата ако вярваме на написаните километри е извън гаранция също.

Също ми се струва че печата е на Немски дилър, а Дилър на Хонда?

http://www.carcentergroo.de/

 

:yes: :yes: :yes:

 

ПП

Аджеба с един печат някъде си ....кой би вярвал че е сменено маслото и с какво ?

Печати на книжки и подобни лепенки обаче всеки може да напише, закачи, залепи и т.н. подпечата.

Аз под Документирано разбирам фактура с чек лист протокол от обслужването попълнен надлежно и заверен, евентуално платено, ако е минала гаранцията или касов бон.

 

Има една плевенска автокъща по подобен начин книжките и лепенките са насапунисани с печати....за перфектно и пълно обслужване в Швейцария....ама рядко тези коли излезли от тази автокъща стигат далеко.....еле пък ако се обадиш на дилъра където е уж обслужвана в Швейцария и поискаш справка - разпечатка да ти пратят .... става мноо интересно - колата не е стъпвала при тях никога :tongue1: :tongue1: :tongue1:

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
.............

Amsoil  е Хамериканско масло и е в галони така че в литри няма да го има ми се струва .... :yes: т.е. 30, 55 галона има ама за други не знам. А другото е че такива качествени премиум масла не съм виждал наливни  :punch: някъде ....да се продават в БГ.

 

................

Да. аз го написах в смисъла, че американски 55 гал варел и европейски 200 л са едно и също нещо. Те са стандарт.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

По повод визкозитета за бензинови, някой ме беше питал чел ли съм си книжката?

Чел съм я, и ето какво пише там ...... 

Не разбирам защо толкова държите и твърдите само 0w20 .....

Километрите за смяна спрямо Режима на каране

post-6983-0-90737100-1475166915_thumb.jpg

post-6983-0-29094600-1475167433_thumb.jpg

post-6983-0-22638000-1475167446_thumb.jpg

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

iso_eu, показвам че е масова практика (Германия, Италия - там откъдето идват кошниците ни), не ме карай да търся специално от дилър на Хонда и то в гаранция :)

 

Нека да направя едно лирическо отклонение, защото мисля, че не става ясно - целта на тази тема не е да си чешем езиците и да я разводняваме, а да сме в помощ на колегата Хондаджия, които го е грижа за колата и ИСКА да знае с какво масло кара.

Да му се покажат аспектите на моторното масло, да се сравнят и разбира се да се оценят в съотношение цена/качество!

 

Никой не кара никого насила нито да сменя на 5000 км, нито да слага естери, нито  Някои "майстори" си сменят маслото цитирам "когато им светне лампата".

 

Един скрийн от времето, когато стандарт за Хонда е бил API SN 5w20 - върнете се назад в темата и ще разберете за хронологията на препоръките.

Карам колата от подписа. Сега пак някой ще скочи - ТОВА Е ОТ АМЕРИКАНСКОТО РЪКОВОДСТВО! И Е ЗА K24A1 двигател!

CRV_oil.jpg

За себе си съм взел решение, че ще слагам API SN, ILSAC GF-5 масло следните вискозитети - 5w20/5w30. И мога да поекспериментирам с различните марки

Надявам се всеки да може да има полза от темата.

 

ПП. Japanese, ако само вискозитетът имаше отношение към износването на двигателя ... Тъпчете едни и същи работи, а едни глупави хора в друг климатичен пояс дето си нямат работа сипват, карат, анализират отработки ... :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами  А5/В5 ?? Има  0w30  и 5w30 

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dindin - Разбрах та вече :yes:

Ама като само пишем, а не сядаме очи в очи да ударим по две бири така е !

Двигателист - сега видях че има и близо по  275 Галоня - 1000 литря варели у USA , мноо добрее. Да вземе да поръчаме едно такова животно за форума?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно има едно масло пълна синтетика на Мобил 0W40, което се вода Евро формула (Порше, Мерцедес, БМВ) и покрива А3/В4

 

 

То и New Life на Мобиля е A3/B4 с 5% естери за вкус ... и е супер достъпно като цена .. даже и в БГ ! :)
За стари каруци , дето стрелката е редовно омацана в червено е перфе .... ;)
Тествано ! 
Редактирано от ROCKONOFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Наскоро попаднах на марка която анонсира че има технология специално за японски автомобили. Някой може ли да даде мнение относно марката и конкретно 4a178673b8246ed568cca7181c48d76e.jpgfca798f6e62c6c8daaf384bf7c715539.jpg

 

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетах цялата тема и нищо смислено относно впечатления не видях . Къде го пакетират и пак секи си пее мотул това мотул онова. Пък и темата последно е постнато 2012 година. Някой няма ли лично впечатление към продукта , или технически данни .... защо на него е лепнато н1 за япония а никой не го анализира.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номер едно зя Япония ...:) ама в Европа :)

В япония точно това масло и опаковка не са го и чували .... :)

Сустината е горе долу читаво другото си е като обикновен мотул за макс 4-5000 км хидрокрег демек 3-та група. Гледай етикетя да не пише пакетиряно в Европа.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и Сустината е група 3+ , ама що годе бива/убаф крек/.Факта че никъде не дават данни за HTHS или изпаряемост ..... сещай сЪ !

Чел съм , че комшиите румънци бутилират  Енеос ... без Сустина де.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и Сустината е група 3+ , ама що годе бива/убаф крек/.Факта че никъде не дават данни за HTHS или изпаряемост ..... сещай сЪ !

Чел съм , че комшиите румънци бутилират  Енеос ... без Сустина де.

Ето данни за щатското. В Европа не знам дали е същото. Обърнете внимание на CCS. В смисъл две са 0W, но при големите диапазони (0-50) е заничетелно по-гъсто на студено. Демек 20-ката ще вдигне налягане при -40, ако запалите евентулано, докато 50-ката ме съмнява да успее, въпреки, че замръзва една идея по-късно.

ENEOS-SUSTINA-Product-Data-Sheet-2015.pdf

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има да, но А1/В1 и А5/В5 (аз карам с такова, гледам, че горе и от Хонда се препоръчва) са по-нисък клас масло от А3/В4 и се сменя на по-малък интервал. Пускал съм обозначенията на АСЕА вече. Намери ги из форума някъде.

 

 

Рядко се вижда толкова пълна спецификация за масло.  цък

 

А1/В1 и А5/В5  е, а пък какви интервали и мото часове дават ???

 

SERVICE LIFE

• Normal Service – Up to 25,000 miles, 700 hours of operation

or one year, whichever comes first, in personal vehicles not

operating under Severe Service.

• Severe Service – Up to 15,000 miles, 700 hours of operation

or one year, whichever comes first.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англишманско мазало , добър крек с 5-10% пао/ниска сяра/.Средни нива на пепел и противоизносни добавки.Нисък TBN, явно е за катализатори и дпф-и.Мяза ми на mid saps.Добър коефициент на изпаряемост.

Прилично масло за нормална ежедневна експлоатация , даже и в ниски температури.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно допълнение да пусна към горния пост със снимки след използването на посоченото масло.
Хонда акорд 2.0 на 225 000 са го газифицирали. Каран е бил само на Castrol Magnatec 5W40 преди газификацията. След това са го сменили с Motul X-cess 5W40. След 7000 км са усетили загуба на мощност. Мотула бил черен като катран. Сложили такова масло и след третата смяна се избистрило а двигателя бил чист както на снимките. Пробег сега 275 500км. При масло със цена около 90лв за 5 литра.

post-22361-0-02603500-1475404202.jpg

post-22361-0-52708400-1475404202_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този конкретен мотул 5-40 x-cess има доста добри миещи способности, не е манна небесна като база масло, но със сигурност е по добър от кастрола, след като казваш, че е станал на катран представи си кастрола колко отлагания е трупал в мотора, така че си направи сам изводите, мотула в случая не е виновен според мен.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кастрол знам, че има доста ментета. Иначе и аз имам от магнетик една туба 4 литра. Споделих тази тема от полския акорд клуб. Просто така. Няма да изказвам мнения. аз гледам какво пише там на табличката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от няколко дни притежавам Accord 2.2 ctdi 2004г. Англичанка е и е на 84к мили. Предишният й собственик не я е обслужвал много, каза ми, че я имал от около 10к мили и никога не и бил сменял маслото, а пък собственикът преди него каза, че му бил приятел, и той я бил поддържал уж правилно (кое колко е вярно само той си знае). Днес си поръчах това масло, надявам се да не съм сбъркал.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/151406172036

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак. Моля за съвет. Моето црв 2.0 2011 година автомат вече има 4к бг километри . Карам го с шел бензин и понякога с добавки нотро+ май се води . Рядко премимавам 4к обороти . Градско карам от 10 до 30 мин . Без много форс до 60 км иначе средно карам с 15 км в града. Извънградско 90-120 рядко 130 . Като километри 70% ми са извънгр. А като часове 50/50 град/извън. Както и да ги смятам нямам повече от 100 моточаса . Мисля скоро да сменя маслото което е арал 5в40 . Колата е на 120к км проверени не са въртяни. Мисля да сложа 5в30 дали е добре за моето каране.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...