Jump to content
ACID BURN

За или против средното гърне

Recommended Posts

Добре, да си задам въпросчето тук, ако може :)

На Акорд 1.8 има ли смисъл да се слага изпускателна от Type R или от акорд 7ма 2.4?

Говоря от средата към крайните гърнета.

Колега от скоро имам Таип Р, но мога да кажа, че стоковата генерация на колата само във високите се чува и то не много силно. На място колата работи много тихо, вече като спускам с изключена скорост , няколко пъти се случва хич да не ме чуят/става въпрос в града по улица с наклон/ Според мене на 1.8, генерация от Таип Р ще е прекалено отворена. Освен , че няма да получиш никакъв добър звук, автомобила ще стане по-бавен заради прекалено отпушената тръба.

П.С. На мен също ми е интересна темата, изчетох всичко написано до тук, като и аз мисля за смяна на оригиналната генерация или поне от катализатор до крайно гърне / макар и да знам, че едва ли ще има ефект освен звука /.  

Редактирано от maldezzar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, Темата още е жива, а Маркони не е наминал на маса ... 
Та, 
Дайте акъл за б18ц4. 
Изпускателя е трагедия, има и катализатор. Искам си го запазя- жив си е и си работи. Уважавам и природата, ама после всичко е на Ф50 и ауспусджията ме разубеди да я преправя. Само на мястото на средното сложихме резонатор, и то на Ф60 и има подобрение. От тия с посоката. 
Въпрос-  от какво да си намеря, евентуално, катализатор на Ф61-63 ? И после натам ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има високопроточни катализатори. Скъпи са. За след колектора да минеш на два различни диаметъра с голяма разлика над 10мм ще се отрази зле. Резонатор след колектор ще се отрази зле. Но катализатор няма. Все пак и фабрично така се провеждат. За диаметъра и Б18ц4 не мога да кажа. Предполагам, че вътрешен 63 ще е добре. Резонаторите с пеперуда вътре не знам колки са надеждни. А иначе моята генерация на кривките е леко нагъната тръбата, което ме дразни. Ще е по-добре да не е нагъната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7/26/2016 at 16:07, ACID BURN написа:

 

Markony - концепцията ми е за прогресивно намаляща се генерация, за да се компенсира изстиването на изгорелите газове. Затова предпожението ми е на стъпки с падане по 2-3-4мм и през разстояние от около метър. Затова не давам общ вътрешен диаматър.

Japanese fever - Не съм експериментирал с 56мм. В момента вътрешния диаметър от колектора до резонатора ми(средното гърне) е 49мм вътрешно. След това продължавам с 43мм.

 

 

Според мен това е грешно, поне ако съдя от оригиналната генерация - тя се разширява с няколко милиметра като върви назад, а не обратното, както ти си обяснил. Не знам защо е така, вярно, че изгорелите газове губят скорост, но пък се получава конус, който не може да не спира колата.

 

Също (като бибш музикант) си го обяснпвам с духовите инструменти - те се разширяват към края, а не обратното. В крайна сметка ще се окаже вярно, че динамиката на газовете има връзка с акустиката, защото всеки поток въздух има опрделена вибрация или пулс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави на всички колеги.Всичко изчетох до тук с голям интерес,та и на мене ми е крайно интересна тема всичко свързано с генерацията от колектора до крайното гърне.Относно колектора спрял съм се на избора 4-2-1,спортно гърне имам(реплика на Ейч Ка Ес Хай Пуър).Генерацията ми е заводска за модела Б16А2-52мм външен размер,със заводския резонатор и катализатор от прелюд 2.2.Целта ми е(както може би на повечето колеги)колата да живне малко повече,но и да не е прекалено шумна.Приятели ми дадоха съвет да сложа генерация с размер 60мм външно(около 57-58 вътрешно) и само със средно гърне Магнафлоу,ефектът щял да бъде с приятен звук и по-добър вървеж.При по-добра финансова възможност бих го направил,какво е вашето мнение за съвета??

Редактирано от Херкулес86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, покажете ми мненията в тази тема.

 

Скоро ще напиша още едно мнение и ще кача снимки по темата, но искам и предните ми мнения да са тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15Z6 Генерация на 48-50мм вътрешно със резонатор и крайно гърне FK със тапа ...
IMG_4688.thumb.jpg.1924f41cc91d77a25ea23833b6cbc8ca.jpgIMG_4690.thumb.jpg.88b5c2395fc9356878bfb9f1a3c55f74.jpgIMG_5969.thumb.jpg.2f71b1571501c0dfd9b7e3733aff0a24.jpgIMG_5970.thumb.jpg.d5edfd2a11e5773e7b76a92cb26d7cf6.jpgIMG_5973.thumb.jpg.3bd5dae34cca5fcabecc69d14ef6d568.jpg
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се разпиша и аз и малко да живне темата.

Б16а2-ек9 бутала,не портната глава,а просто е полирана,skunk2 смукател,4-2-1 изпускател(четворката уж е spoon,двойката е от ек9 б16б).

Използвал съм тръба от акорд 2.0тд(вътрешно на 57мм),за сега съм само с крайно гърне,звука не е силен,но гърнето ми е на 50мм външно и трябва да се смени.Бих помолил за мнение относно резонатор и крайно гърне.Крайното гърне бих искал да е от рода на Tanabe medalion(не съм фен на проходните гърнета).Ето и сетъпа ми за сега:

039116082-big.jpg?r=0

039116083-big.jpg?r=0

039116084-big.jpg?r=0

 

И относно фи-тата,само да отбележа,че Spoon b-pipe и Spoon header за стокова ек9 б16б е със вътрешен диам. 60.5мм.Като цялата генерация е със един резонатор и крайно гърне.

Надали Японците ще ти праснат такъв диаметър за една торба с пари за няма нищо.

Другото което е,че нито една афтърмаркет генерация от големите компании не е на няколко размера.

Поздрави.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам и моята кола за пример, имам е от 9 г. Сменил съм 6/7 гърнета и 3 размера генерации. Говоря за малкия мотор д13. Моите наблюдения са; малка генерация добри ниски, добри средни, а във високите не може да се изреже докрай, тоест силата на мотора пада. След малката д13-скова генерация сложих ф55 от началото до края, колектора беше д16з6, като го одрязахме преди края, защото там се стесняваше. Колата бучеше като танк, смених 3/4 гърнера с мисълта да отихне малко, но все се чуваше прекалено, ниските се поизгубиха, високите си бяха там, вдигаше си добре обороти, но то не може да се кара все на гърмежи, колата бръмчи много, а всъщност не е чак толкова бърза, по скоро става смешно за градско, всъщност това ще е добре за писта, където се кара на макс. Мина време и сложих друга генерация с китайски колектор 4,2,1, генерация оригинална на ф50, от средата се стеснява на ф45, и в момента е с оригинално гърне за д16 ( което изумително но пак е на ф45 изход ф40 ) ниските се върнаха, добри средни, ускорява си идеално за този сетъп и стана тиха за смесено каране - градско/извънградако и най якото за мен е, че пак си е настъпвам, върви си екстра, но неме чуват през два квартала.

Що се отнася до резорнаторните гърнета с дупките коите са повдигнати и имат посока, бях гледал, че целта им е да се слагат след колектора с идеята, когато колата се кара и се сменят предавки, когато колата и падат уборотите част от газовете се връщали назад и за да несе сблъскат с тези които в последствие излизат, тези газове влизали в тези дупчици на резонаторното гърне и ставало нещо като буфер. Така го разбрах, но дали е вярно не ангажирам никой с тази теза, просто аз така го разбрах. Темата е много приятна, аз чак сега е открих, успех на всички колеги в намирането на точната генерация :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! 

Колата ми е сивик купе 6-та ген. с Д16У8 мотор. От няколко години се каня да си правя генерация като целта е, да се подобри изпускането и по-добро звучене и до ден днешен все не мога да се реша. Колата ми е напълно стокова като единствената модификация е алуминиев интейк с конусен филтър Simota заради якия звук във Втек. Колкото и странно да звучи генерацията ми е със следната конфигурация: изпускател 4-2-1 (стоков) -> катализатор -> тръба 55мм външно -> средно гърне -> тръба 48мм външно -> крайно гърне с издох на 46мм вътрешно. Генерацията си е напълно стокова и не знам, защо японците са я направили с такива размери. И сега съм пред дилемата на какъв размер да правя генерацията и с колко резонатора да е!? Гледам фирми като Yonaka и Tanabe предлагат генерации, които са копия на стоковите, но са на 60мм. Аз до колкото съм запознат голямата генерация води до спад на мощността. Иначе имам приятел, който има CRX 2-ра ген. с генерация Tanabe, която е на 60мм и колата си му върви прекрасно без да се усеща спад на мощност. Генерация от подобен тип като на снимките е най-удачна за ежедневна кола. И все пак аз се чудя за моя мотор кое ще е най-удачно, генерация на 50мм външно или 55мм външно предвид размерите на стоковата, които описах по-горе?

Според продуктите на тези фирми за изпускателни системи средното гърне (резонатор) си е задължително.

 

YMCB001-2.jpg?v-cache=1552908196t-70004-2-4-tanabe-touring-medaillon-uitYMCB001-500x500_1024x1024@2x.jpg?v=15602

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих заложил на 55мм със средно гърне на нормалното място и крайно гърне пак на нормалното си място. Тези предложения, които си описал не съм запознат с тях, но чувам добри отзиви. Ако е тихо и не дрънчи с тях според мен ще ти е супер. 55мм предлагам, защото ще я отпуши в средните и високите обороти без да има кой знае какъв спад в ниските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на темата какви глупости има писане че генерацията няма общо с мощността  на мотора , намекнах нещо ма така си и остана........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...