Jump to content
Мариян

За скоростната кутия на Акорд Турър

Recommended Posts

Здравейте, от повече от година притежавам Акорд Турър 2003 г. с 2-литров бензинов двигател.

Доста прилична кола с един голям недостатък - късата 5-а скорост. На магистралата това ме тормози доста, а и колата е с газ и не мисля, че е особено добре за двигателя.

На 5-а със 140 по километраж е 4100 оборота, със 100 - 3000 оборота. Това ми се струва нелепо високо. Старата ми комби шайга форд фокус 1.6 бензин, с 3000 оборота е на 118-120, а по-новият дизелов форд на бащата е 155 км/ч на 3000 оборота на 5-а.

Та изказах си мъката. Искам да попитам някой правил ли е упражнението да сложи 6-степенна скоростна кутия или да сменя зъбчатки на 5-а скорост за постигане на по-ниски обороти.

Изобщо има ли смисъл или направо да я сменям?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж първо каква ти е твоята скоростна кутия(код) и след това по него си намери предавателните числа.
Аз мога да ти предоставя предавателни числа на 6-тепенна от същия Акорд, да видим да не би на 2 литровия мотор да му идват пък прекалено дълги...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, бях гледал, че за 2.0 мотора, има разлика в предавателните числа за седан и комби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са фактите

 

2003 Accord 5door Wagon (Chassis CM1 CM2)
K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - GYL3
1 3.266
2 1.769
3 1.212
4 0.921
5 0.738
Reverse 3.583
Final Dr. 4.764

 

на седана е 

2003 Accord (Chassis CL7 CL9)

K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)
Transmisson code - ARK5
1 3.266
2 1.769
3 1.212
4 0.972
5 0.780
Reverse 3.583
Final Dr. 4.388

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

AST5 - K24A3 CL9 Type S

1 3.533

2 1.880

3 1.354

4 1.027

5 0.825

6 0.659

FD 4.388 

Това бяха моите(когато беше ОЕМ)

Според мене ще има ефект стига да намериш такава кутия по евтино...

Другия вариант е ако ти си с крайно 4.76 да сложиш такова 4.38 и пак ще се получат нещата каквито ги искаш.
Може да се свържеш с мен ако ти трябва файнъл 4.38 - имам.

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега със седан CL7 и ръчка да каже как са му оборотите при 100 и 140, че гледам и техните не са много различни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как е според калкулатора при тебе със файнъл 4.76
Всичко е на 5-та предавка !
100км - 3000об
140км - 4100об

160км - 4750об

180км - 5320об

Ето я същата кутия с файнъл 4.38 - пак на 5-та предавка !
100км - 2700об

140км - 3800об

160км - 4330об

180км - 4900об

Ето  и графиката:
post-9862-0-29705700-1468434897_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен с 140 км/ч  са около 4050  оборота. При 100 км/ч не ги помня но явно и те са почти същите, кото при теб.

И мен малко ме дразни, след 160 км/ч вече осезаемо плаче за 6-та. Да може би  6-та няма да има тяга по баир, но пък на 5-та  ще има повечко

 

Осезаема разлика според мен ще има с 6-степенната , това е и една от причините за по-нисък разхода извънградско спрямо 2,0.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам 2.4 с 6 скорости и да ви кажа чесно тая 5-та е излишна много рядко я включвам, само градско чат пат по околоврустното, на магисала от 4 на 6 на двуленотов пак изпреварване и завой на 4-та. мога да мина и без нея, според мен вариантка който казва Rollin излиза най евтин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, 6тата много ми липсва на 2.0, след като бях свикнал с нея на фейс дизела...

Не знам дали нарочно не е оставено така да върви на по-високи обороти заради i-VTEC-a който се включва около 4100об...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че при фейс-а се включва на 4100 об...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм сигурен дали точно при фейса...четох някъде за това и се споменаваше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз защо си мисля, че VTEC частта от икономичния I-VTEC на K20 се включва на 2200 оборота и това е. Нагоре не знам какво усещате, но вероятно просто се приближавате до пика на кривата на мощността с нарастване на оборотите и затова и усещате и подема, но реално VTEC кика при 4000+ оборота  в традиционния смисъл на по-старите серии не би трябвало да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За К20Z2 е празно полето витек ??? Някой знае ли нещо??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм уточнил че става въпрос за икономичните К20 монтирани на масата акорди в БГ. Пърформанс моторите са друга бира. Чочо, съдейки по мощността на К20Z2 подозирам че спада към икономичните съответно с "vtec" на 2200 оборота.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм сигурен дали точно при фейса...четох някъде за това и се споменаваше...

Всъщност това за 4100 се споменаваше в една тема в чужд форум. Темата беше за ограничението на оборотите при форсиране на място. При мен при форсиране стига 4500об и се връща до 4000 и така се колебае ако продължиш да натискаш...Това го установих случайно и потърсих да прочета-оказа се, че е направено да щади двигателя при форсиране на място. Не знам дали за всички i-VTEC се отнася или за Z2 които са с електрическа клапа на тротъла.(всъщност не знам кои други К... са с електрическа клапа)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам една 6-скоростна кутия за продаване, ако някой иска да интегрира в 2.0 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз имам една 6-скоростна кутия за продаване, ако някой иска да интегрира в 2.0 :)

Мога ли да я монтирам анблок на мойта или трябва разглобяване?

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да навлизам в подробности, но си мисля, че колегата трябва да смени или главното предаване, или да сложи кутия от дизел (или от 2.4),  за да получи желания ефект. Лично аз не го съветвам да прави нито едното, нито другото, защото двулитровия двигател няма нужния въртящ момент, за да върви колата добре. Японците не са глупави, те са го сметнали кое как трябва да е и са го направили по най-добрия начин.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има я същата кола с по дългия диференциал излязла от завода, виж по горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е дали и при автоматиците има разлика в главното предаване за 2.0 и 2.4. При мен примерно 100км/ч на 5-а са с 2100 об/мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматите са със още по дълги предавки спрямо ръчките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По някога ми е държало на 2-а (чист автоматик) до 5К и малко над 5К преди да превключи, друг път не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Това, защото ти така искаш, или кутията така е решила?

Коментирали сме го многократно, дори и "чистия" автомат е интелигентен, усеща, какво искаш и ти го дава. Ако си наврял педала в ламарината, ще превключва на 5, че и на 6К, ако го галиш, ще превключва и под 2К ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля съм пускал линк и друг път относно работата и принципа на K20 мотора и по-точно i-VTEC частта. Икономияната версия, т.е. точно к20 мотора с 155 коня и близките на него, нямат по-висок профил на валовете, които да се активират при високи обороти. При тях магията е в частично отваряне на единия смукателен клапан, VTC което донамества фазите + променлива дължина на пътя на въздуха в смукателния колектор. Т.е. Vtec- по техния смисъл (промяна в газоразпределението) може да има в диапазона от около 2000 до 3000 оборота (т.е. преди да си премине към стандарта работа на 16 клапанов мотор), спрямо натоварването, оборотите и позицията на газта. Описано е доста добре, че и картинки има. При к24 (190коня), вече има висок профил, който се активира макар и за малко (от 6000 оборота до около 7000-7200 оборота).

Редактирано от D_U_D_E
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен линк, не бях го виждал досега.

Благодаря.

 

п.п. Ще да е добре този линк да се качи като важна тема (или в някоя такава), например "Що е то интелигентен vtec?" ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...