Jump to content
toinspire

Шумове в скоростната кутия

Recommended Posts

Здравейте,

 

от около месец започнаха да се чуват странни шумове в скоростната кутия. Изразяват се в едно характерно "претракване" при набиране, което е осезаемо до около 2к обороти или малко отгоре, след което намалява - изчезва. Като на 4-та и 5-та не се чува. Смених маслото, като поставиха и някаква добавка, но след 1к километра не виждам подобрение или промяна към по- лошо. В източеното масло нямаше стружки, но ми казаха че не прилича на MTF масло (преди година и половина го сменях и поръчах в сервиза да сложат оригинално - около 70 лева ми взеха за него). Четох подобна тема и си мисля, че проблема е в лагерите, но все пак искам съвет за стъпките, които да предприема. Какво да искам от сервиза за точно диагностициране, какво би ми коствало да подменя лагерите, дали е добра алтернативата със скоростна кутия втора ръка. Въобще някакви насоки за действия.

 

Благодаря предварително.

 

П.П. Колата е Хонда Джаз 1.4, 2006 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти здравей!.По принцип в кутията няма какво да трака.Повечето проблеми са свързани с 2-3 лагерчета.Притеснява ме ,че там шума ,който се определя от незапознати технически е "виене",а ти казваш претраква.Все пак Фена е правил най-много кутии тук...нека той да се изкаже.

Можеш ли 100% да гарантираш ,че шума е от скоростната кутия,защото симптомите ми приличат на биелни лагери..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

обичайния проблем на джаза е лагерите  на първичния вал . като се разпадне сепаратора и почва действително да претраква едва ли не .

Кутията още ли е на колата. А за масло ако искаш ми пиши на лични да не се набутваш толко.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

за маслото ще го имам предвид, благодаря. Кутията все още си е на колата и така си караме. Шума е странен - не е постоянно виене, а като развъртане на нещо с "претракване" на всеки оборот и така се засилва със скоростта. Това е до определени обороти за всяка предавка (около 2к и малко) и затихва, като вече при 4-та и 5-та го няма и при ниски обороти. На вдигната кола въртяха гумите и казаха, че се чува шум. Тоест диагностиката за скоростна кутия е от майсторите. Може ли малко повече инфо за лагерите на първичния вал и какво да проверя за тест.

 

Благодаря предварително.

Редактирано от toinspire

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте от скоро съм собственик на civic 2002 1,6 vtec и той е с шум в кутията . Искам да те питам имаш ли шум на празен ход без натиснат съединител , и изчезва ли тоя шум след като натиснеш съединителят ,ако е така това е лагер на първичния вал на кутията .Набийй и някави добавки и чакай може да си изкара така още 40000 км 

 

Мод: Колега,направи 10-15 години с Хонда и тогава давай подобни съвети.Добавките в Хонда масло не вършат никаква работа,освен ако твоята е някаква специална ,която добавя съчми в лагерите или затъпява зъбни колела.Моля въздържай се от непроверени и непотвърдени тези!

Редактирано от Markony
Предупреждение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

на празен ход няма шум, нито на натиснат съединител. Шума е само при развъртане и то до определени обороти. За съжаление добавката не помага. Смених маслото и сложих добавка, но промяна няма, а вече има поне 1к километра от смяната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се счупи по някое време, взимаш една друга, обслужваш с точното масло и си ти! Без да се сърдиш, ма при положение че чуваш тракане и не спираш за да я ремонтираш, рано или късно ще чуеш взрив. И тогава може да не ти помогне само лагерчето(19-20лв.), за което всички майстори обясняват. Щото те само това повтарят, докато не я пръснат на парчета и не почнат да изписват чаркалъци. Накрая най вероятно ще отидеш за цяла нова-употребявана кутия и мъката ще приключи.

П.С. Да те питам, ти какво масло сложи в кутията и какав добавка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб и на мен ми се иска с едно лагерче да се приключи. Само дето ми казват 150 лева за отваряне на кутия, без да зная какво ще правят вътре. Нещо тая схема ми е съмнителна. За маслото не помня каква марка беше, но е 10w40 и някаква добавка на Бардал за скоростни кутии. Тази интервенция беше с цел да видим дали ще се промени нещо в звуците, но нищо не се случи. Странното е, че май мога да намеря кутия за до 300 лева и сега се чудя - заслужава ли си 150 отваряне + не знам какво ще им щукне да сменя или директна смяна.

Някой знае ли читав майстор на Хонда в Шуменския край - поне да получа адекватна диагностика или второ мнение от разбиращ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MTF-3 от представителя на марката за България. Тва дето си го цитирал ми се чини двигателно масълце!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такова сложих (заявката ми към сервиза и заплащането) преди година и половина, като какво е слагано преди това - не знам. Въпреки това, проблем. Да двигателно е, било като MTF-а - майстори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата ти кутия -втора употреба  за 300лв ,няма гаранция колко ще кара преди да чуеш същите звуци и от нея.Ремонтирай си и си ревизирай твоята при сигурен майстор и няма да я мислиш вече .МTF не е като двигателното масло-купи си и ще видиш ,гъсто е и мирише на нафта .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти гарантираш ,че ще се чуят същите звуци или така си чувал? Щото на колегата са му сипали двигателно масло в кутията някакви добре обучени "майстори". МТФ е бистро и се точи като водица. Поне такова си купих аз от Бултрако и налях собственоръчно в моята кутия. Не съм го душил, но старото беше доста почерняло и имаше доста стружки. От опит мога да ти кажа, че понякога е по-добре да не започваш ремонта на нещо дето се е прецакало. Аз моите части втора злоупотреба си ги купувам от чужбина. Проверени и с етикет от каква кола и на колко километра е била. Никога, ама никога не съм имал промлем! Ако търсиш, обаче евтино и хубаво със сигурност ще се наиграеш жестоко. Пак от опит ще го кажа, защото покрай мен има доста мазухистични типове. Дребно ремонтче за 40-50 кинта после става 400-500лв. Но нали вече е пръсната колата, щеш не щеш ще даваш пара. То за това и малко мисъл се влага. Аджеба, имаш ли възможност да правиш нещо като хората или ще го циганосаш, пък колкото изкара. Дет вика един познат "Имам братле кола, ма ме е старх от града да излеза с нея". Е, айде мерси ще кажа аз!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е пробрема да се кара с двигателно, освен по честата смяна.

MTF е бистър и с вискозитет подобен на 10/40. Седма генерация или след 2002 не е препоръчително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седма и нагоре е с 0W-30.Пак със съшите препоръки...налива се и може да се кара докато се намери оригинално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид че тези кутии си правят така или иначе проблем с лагерите ,моята също мислех да я сменям ,но като разбрах че е масов проблем ,предпочетох да си я ремонтирам и да не я мисля вече ,отколкото да купя втора ръка и да чакам да се разбучат лагерите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали колегата питаше за джаз, демек от 2002ра нагоре? Това ,че може да се кара с масло от мотора в скоростите от вас го научавам. Да ви кажа съвсем честно, аз не бих експериментирал. Пак повтарям, ако е лагера на първа, шума ще е само на нулева. Като натиснеш съединителя ще спре. Ако е лагер на съединителя, ще се чува като натиснеш въпросният съединител. Тракането и металният звук при ускурение, какъвто беше въпроса на колегата не присъстава във вашите отговори. Но и спаред мен, преди да се отвори, не може да е сигурен какви са пораженията. Тогава може да се вземе решение дали да сменя кутията или да я ремонтира. Да не се повтарям, но аз частите си ги купувам от нормални морги в цивилизовани страни. Та, като ми кажат тука примерно 350-400, па може и още нещо да излезе - купувам си от там частта за 350 и директно я заменям. Но, това си е мое решение и мнение! Колеги, ако духна гарнитура на главата и аз не сменям цял мотор. До толкова съм технически грамотен! Всичко зависи в каква каша си се забъркал и кое ще ти е по-евтиният начин за измъкване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 6 години си експериментирам по моите коли откакто се захванах с ремонти и мога ти кажа че с една смяна с двигателно на кутията съм на 36 к с двигателно. Все още е здрава. Затова съм спокоен в отговите си.

Но си сменяйте и слагайте това което е предписал производителя не за друго че аз съм лесен и ще си я направя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

toinspire ,занеси си кутията на Фена -сигурния човек за който ти говорих ,и ще ти я направи като нова .Имаме тука в Добрич човек дето прави скорости ,няма кутия дето да не може да оправи -той прави моята-професионалист е човека ,ако искаш ще ти дам номера му -пращаш я и си я прибираш като нова .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в правенето, а какви пари ще му излезе на края. Това се опитвах да обясня, ма нещо не ми се получи явно.  А експериментите ги правих преди 23-24 години като карах Заз със Варбургов двигател. След това пораснах и станах практичен! Демек, искам да ми е лесно на разумна цена. Иначи майстори бал, но наистина разбиращите са кът!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...