Jump to content
JapCar

Спирачки Акорд 7

Recommended Posts

Колеги, смених предни дискове (сложих Ате) заедно с предни и задни накладки. Причината беше вибрации при натискане на спирачката с висока скорост. Задния апарат беше блокирал. Сменихме водачи и използвахме ремонтен комплект уплътнения, защото беше блокирал и грееше. За мое учудване вибрациите останаха. Появяват се при спиране над 130км/ч. Вибрациите се усещат във волана. Предницата е ревизирана. Здрава е и няма шумове. Вибрациите се проявяват само при спиране и имам усещане, че са само когато загреят спирачките. При градако каране или извънградско по ограничени не се проявява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не е имал подобен проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните спирачни апарати ревизрани ли са.Прегледани ли са бутала,водачи  на  предните спирачните апарати когато сменяхте дисковете.Недобре работещо  бутало може да нанесе доста щети на нов диск.

Хубаво  е и да се смени и спирачната течност тя губи свойствата си когато е стара ,особенно когато загреят спирачките.

Ето такова 

IMG_1816.JPG.a7f11746dfea55a81da6e1d928f65bbe.JPG.thumb.jpeg.d773e82d46ee11837982a4ca46f2947a.jpeg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неприятно... 

 

Можеш ли да дадеш повече информация за смяната, като например:

 

- почистена ли е главината преди слагане на диска?

- направено ли изравняване на диска с машина (пристъргване) след като вече е монтиран? (Това даже изрично е написано в инструкцията за монтаж на АТЕ, по този начин се напасва на тази главина, независимо от нейните кривини)?

 

Освен нещата, които е написал колегата над мен, също така проверихте ли състоянието на маркучите?

 

Вибрациите резки и мощни в тесен диапазон ли са (10-20 км/ч, например между 150 и 140 ) или по-скоро са по-слаби в по-широк диапазон - от 40-60-80 км/ч (например от 180 до 120). Само над 130 км/ч ли са (т.е. на скорост 130 и надолу изчезват) или са при спиране от скорост над 130 км/ч и се запазват до пълно спиране или до намаляване до много ниска скорост? 

 

Можеш ли да прецениш честотата? Например при скорост от около 140 км/ч вибрациите дали са около 20 в секунда. 

 

Амортисьорите на колата кога са сменени за последно? 

 

Има ли значение силата на натискане на педала за силата на вибрациите или не? 

 

Извинявай, ако вече си отговорил на някой от въпросите по-назад, но сега нямам възможност да изчета всичко за да си припомня. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, ogi28b написа:

Неприятно... 

 

Можеш ли да дадеш повече информация за смяната, като например:

 

- почистена ли е главината преди слагане на диска?

- направено ли изравняване на диска с машина (пристъргване) след като вече е монтиран? (Това даже изрично е написано в инструкцията за монтаж на АТЕ, по този начин се напасва на тази главина, независимо от нейните кривини)?

 

Освен нещата, които е написал колегата над мен, също така проверихте ли състоянието на маркучите?

 

Вибрациите резки и мощни в тесен диапазон ли са (10-20 км/ч, например между 150 и 140 ) или по-скоро са по-слаби в по-широк диапазон - от 40-60-80 км/ч (например от 180 до 120). Само над 130 км/ч ли са (т.е. на скорост 130 и надолу изчезват) или са при спиране от скорост над 130 км/ч и се запазват до пълно спиране или до намаляване до много ниска скорост? 

 

Можеш ли да прецениш честотата? Например при скорост от около 140 км/ч вибрациите дали са около 20 в секунда. 

 

Амортисьорите на колата кога са сменени за последно? 

 

Има ли значение силата на натискане на педала за силата на вибрациите или не? 

 

Извинявай, ако вече си отговорил на някой от въпросите по-назад, но сега нямам възможност да изчета всичко за да си припомня. 

Благодаря за изчерпателния отговор.

Главината е почистена и обезмаслена преди слагане на диска.

Пристъргване на диска не е правено.

Състояние на маркучите- добро.

Спирачна течност бистра. Не сме я сменяли.

Относно вибрациите- под 20 в секунда са. Бих ги описал по-скоро така. При интензивно спиране с висока скорост усилват се пропорционално на натиска. Не отшумяват и при ниска скорост  в процеса на спиране. При движение със 100-110 обаче и интензивно спиране не се проявява.

За амортисьорите ще проверя в книжката.

Апаратите са ревизирани до толкова, че не греят, прибрахме ги лесно при смяна на накладките.

При нормално каране, не се проявява проблема.

 

Редактирано от dakatash

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност че е бистра е добре но това не е ясен критерии за състоянието и,имаш ли на представя  на колко хил км е.По принцип има уреди за тестване ,но нито течноста е скъпа  нито процедурата за смяна е сложна ,за да се спести от смяната и.

Ревизирайте  апаратите  водачи и леглата, при износени водачи когато се свали се вижда ако е добре поне ще сте сложили нова грес. 

Буталото трябва да се свали за да се огледа добре.

Смени  задължително спирачна течност. 

Има  фирми на   които дваш апарата и ти го връща като нов ,но това е скъпия вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям за смяната на течността, но това по-скоро няма да реши проблема. И за отваряне на апаратите за проверка на буталото и леглата на водачите във фланеца - също подкрепям.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При скромния  ми опит с цалостна смяна на спирачнана течност ,след смяната и  работата на апаратите се подобрява в пъти.

Както казах при бистра течноста в казанчето долу е мътилка. 

За да блокира задни апарат  вероятностите  са там водачи легла, бутало.Водачите работят оптимално с греста която се задържа от гумените маншончетата те се накъсват или попада прах в греста,буталото роботи с  хубава спирачната течност  .

Течност  има две важни характеристики -

- Суха точка на кипене: ° C , влажна точка на кипене: ° C

те се  влошават рязко с попадането на вода в нея и стареенето и, и вече нямате спирачна течност а нещо което корозира  металните части в системата и разяжда маркучите. 

Поради факта че няма циркулация в тази система външния признак потъмняване в казанчето  е вече краен етап от много лоша течност.

Колегата  ривизирал цял заден апарат ,да оставиш същата  течност която един от факторите за блокиране  му,това не е добре но има възможност  да  се отстрани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, CARPERA написа:

При скромния  ми опит с цалостна смяна на спирачнана течност ,след смяната и  работата на апаратите се подобрява в пъти.

Както казах при бистра течноста в казанчето долу е мътилка. 

За да блокира задни апарат  вероятностите  са там водачи легла, бутало.Водачите работят оптимално с греста която се задържа от гумените маншончетата те се накъсват или попада прах в греста,буталото роботи с  хубава спирачната течност  .

Течност  има две важни характеристики -

- Суха точка на кипене: ° C , влажна точка на кипене: ° C

те се  влошават рязко с попадането на вода в нея и стареенето и, и вече нямате спирачна течност а нещо което корозира  металните части в системата и разяжда маркучите. 

Поради факта че няма циркулация в тази система външния признак потъмняване в казанчето  е вече краен етап от много лоша течност.

Колегата  ривизирал цял заден апарат ,да оставиш същата  течност която един от факторите за блокиране  му,това не е добре но има възможност  да  се отстрани.

Колега, виждам, че те дразни факта, че не съм сменил спирачна течност. Нещо, което е важно и се натъртва от няколко поста насам.

Вземам си бележка, ще я сменя. Искам да те помоля да ми обясниш, макар и скромният си опит, как точно кипва спирачна течност при еднократно натискане на спирачка и движение със 150 км/ч, при студена система?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лично към теб колата е твоя правиш каквото искаш с нея.

Натъртването беше с цел да не се омаловажава нейната  роля и нужда от подмяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, първоначално (с натискането на педала) колата започва да спира ентусиазирано, но след няколко секунди усещаш че отрицателното ускорение намалява и от 100 надолу колата спира все по-бавно, а последните от 50 до 0 имаш усещането че просто се търкаля напред и се чудиш на къде да кривнеш, за да имаш още метри и най-вече секунди. При това натискаш все по-зверски, качвайки все повече температурата в системата. Ако в течността ти вече има влага, ще усетиш разликата и само нея да смениш, особено ако е над 3 години в колата.

Колата си е негова, но останалите участници в движението не са опитни мишки.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Кой модел са накладките от тези два вида за акорд 2.2 дизел спорт 2006 турер.

Този с пластините за в буталцето или без. Като размери се различават 8.88 и 8.85 мм в по-голямата полза е за тези с пластините.

Screenshot_2021-06-20-11-51-31-212_de.autodoc.gmbh.jpg

IMG-6a545d8923f1aa33781c3906e85fd972-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Аз съм с турер фейс и по номера излиза това:

45022-SEA-E01 -Предни.

43022-SED-E60 -Задни.

Задни не съм сменял, но предните съм ги взимал по този номер и са с пластини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги може ли предните дискове на Акорд 2.0 да се подменят с 300мм без да се сменят апаратите, а само накладки или не става така. Сега са 280мм. А имам 300мм и си мислех дали не може така максимално безболезнено да стане. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може , но трябва да вземеш съпорти , които за са 300мм диск, такива са от дизел и от 2.4 бензин.Апаратите и накладките са същите.

По принцип на мен ми взеха по 20 лв на съпорт, но е възможно да искат да ти ги продадат комлект. (апарат и съпорт)

Редактирано от jungles

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, значи само трябва да си намеря съпорти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не съм писал, но темата със спирачките при мен явно ще е вечна и ще приключи със смяната на колата :)

 

Накратко ще обобщя предисторията, пък ако някой има предположения какъв може да е проблемът ще е интересно:
-2017та взех колата и в един от много редките ми случаи на бързо магистрално каране имах няколко спирания от висока скорост до 90-100км/ч и заводските дискове кривнаха. Минах ги на прокът машина, оправиха се за 1000км и пак почнаха да тресат (пари на вятъра).
-После 2018та сложих блупринт дискове и накладки и смених течността и карах безгрижно към 35-40 000км. Пак се започна с тресенето. Този път реших да потърпя малко, а и вече имах негативен опит със пристъргването.
-2021 година откарах автомобила в сервиз занимаващ се само със спирачки. Там бяха сменени всички дискове и накладки, ревизия и на 4те апарата, нова спирачна течност, измерване на главини и като цяло проверка на всяко едно нещо, защото бях споделил предишния си опит. Нещата бяха окей 3-4000км, когато започнах пак да усещам може би съвсем леки вибрации, но не бяха винаги. На 7-8000км започнаха да тресат по-сериозно, но само и единствено загрети и на 10 000км след смяната воланът си тресеше както преди да ги сменя.

 

От сервиза ми казаха, че няма кой дистрибутор да поеме гаранция на толкова карани дискове и причината няма как да е в тях така или иначе, защото досега нямали лош опит с trw, а и буквално всичко по спирачната система е изпипано по конец. Насочиха ме да търся проблеми по окачването си, основно тампони на носачи или на стабилизиращата щанга и тук се допитвам до вас - възможно ли е окачване оглеждано в 4 различни сервиза (Бултрако, Мотобокс и 2 други специализиращи в окачване) и неоткрити никакви проблеми да причинява тресене на волана при спиране от каквато и да е скорост до 60-65км/ч? 
Имали сме такъв проблем при БМВ с тампони на кривите носачи, но там си е характерен и тресенето го има в 10 от 10 случая. Не се влияе примерно както при мен имаше период, в който първите 3-4 спирания воланът не трепваше, а след това започваше да бие.
Другата седмица съм се разбрал да ида да ги измерим и съм на 99% сигурен, че ще са извън норма, но ще пиша като има развитие.


 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих те посъветвал колега да погледнеш накладките, ако имаш косо износване на някоя от тях без значение дали е вътрешна или външна си за нови апарати (така хванах мой заден). При леко натискане виж на къде тегли волана и ако не е започнала да бие значи проблема е в другото колело а ако веднага започва значи проблема е в колелото което тегли, Апаратите никога не могат за захапят едновременно винаги едното с много малка разлика изпреварва другото.

Оня ден получих имейл от https://www.comparis.ch/  дилърите бяха написали, че е напълно обслужена като са сменени дискове, накладки и нови спирачни апарати (интересно защо са сменили апаратите ако нещо критично не ги е накарало)  търсих обявата но е махната явно е взета колата, беше 5900 франка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като задържи бутало или супорт се ядат накладки, ппц от вътрешната страна, очевидно защо, като заяде жило на ръчна, пак се случва нещо подобно, та от къде на къде да сменя апарат при такъв проблем, ако се сменяха апарати за щяло и нещяло, или парите падаха от дърветата, добро решение.
 

@Cap_Slow Нови дискове, за твоите все още може да се каже, че са, изключително лесно се кривят и няма никакъв проблем да се минат на струг, дори се препоръчва тази процедура от определени производители. Лошият ти опит е на база минаване на стари такива, нормално е да не останеш доволен, материалът е в пъти по изтощен. Всичко, което казах е личен опит, който до голяма степен е съставен на базата на твоя и още малко упоритост, плюс минус 30 лева, които не бяха на вятъра и след които проблеми никакви.

Редактирано от sashua
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от окачването...тампони, шарнири, реглаж,амортисьори, но така описано си е от спирачките според мен. Може и да е от каретата на полуоските.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам все пак развитието по въпроса. В сервиза са установили, че само единия диск бил крив и то доста. Другия в норма. Биене нямам все още след струговането. Малко ме учудва иначе ситуацията. Нямам никакво дърпане при спиране, няма прекомерно цапане на едната джанта спрямо другата, което да обясни някакво задържане при рециклирането на спирачните апарати. Ще покарам сега и ако пак замине същия диск, ще имам поне някаква насока. Преди поне като се кривяха се кривяха и 2та диска.. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От другата тема,но е свързана със спирачките:

Започнах да ги чувам почти след 1000км.,като основно свирещи се оказаха, за мое очудване задните.

Незнам дали предните накладки "ате" също са "подглсяли" на задните,защото трудно можеше да се прецени в движение,от къде идва.

Започнах първо смяната с предните и чак тогава разбрах,че ще се наложи и подмяна на задните,защото вече нямаше друг виновник за музиката,тип ЖП ПЕРОН:tooth:!

За сега съм доволен от LPR-а, като вече наблюдавам и феродов прашец,по периферията на джантата.Означава,че се пили накладката,а не диска:D:thumbs1:!

20220607_203812.thumb.jpg.2134997bc22b22fac496eacc51e158f6.jpg20220607_203837.thumb.jpg.3e748b7e3158e6c7dc4083bc78b192ab.jpg20220607_203748.thumb.jpg.2b7b1aaba2a89f28e2a0e2ba71fbb1a0.jpg20220607_203715.thumb.jpg.6480684dfc477a7a7a9519690e30a60e.jpg

Ето и новите made in 🇮🇹.:

20220607_202148.thumb.jpg.e2049fcfdc5d08ce70eb89ff93b179b8.jpg

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В постната тема ти исках снимка да ги видя,

Та отговора е основното набеждават една накладка че свири за твърдо ферода,но това  са го решили от някой фирми с този разрез който разделя  феродото,и наистина е ефективен.

В доста форуми казват че ако се направи допълнително разреза се решава проблема с свиренето.Може да тестваш ,тези свалените казваш че са нови и свирещите.

Ето  EBC са се погрижили за това

Screenshot_20220613-144705_Gallery.thumb.jpg.34e2303ccebe8ea4fe0e8be4e7de83e3.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е така, защото новите лпр имат прорез,но само задните и свиренето изчезна,било е отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е че вече знаем какво накладки да търсим следващия път,за мен това са ЕВС с прорез.

1957244518_.thumb.png.b7cd1878ae4901b02aca37d1fed03cd1.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То щото на другите не може да се направи с една ножовка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с прореза на накладките и свиренето не знам колко е ефективно.  На колата не съм ги проверявал, но на мотора ми накладките са с прорези - два даже, накладката е от три елемента феродо. Но си свирят. Смених дискове и накладки, свирят. Сложих други накладки - продължава да си свири. Мисля си, че свиренето е свързано повече с това колко е твърдо феродото. Може и да са ми грешни разсъжденията. Но пък поне ще знам какви накладки да взема за колата, като му дойде времето :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главната трябва да се измери.

Ако е крива и сложиш прав диск върху крива главина е логично да се криви диска.

А за задържането:

Имал съм проблем със задържане на всички апарати след рециклиране и на 4те апарата с нови надкладки и дискове.

Оказа се от спирачната помпа от нередовна смяна на течност уплътненията се съсипват и издават багажа.

При мен задържаше след спиране докато загреят и след това не се връщаха  смених помпата и течността и се оправи.

Тва на сивик 6 ама мисля че тва няма значение .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиренето е свързано с много неща. Но прорезът помага, в това няма никакво съмнение. Не знаех, че са останали производители, които имат накладки без прорез.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да взема нови 4бр предни задни с надкладки обаче имам съмнение, че накладките на предните дискове не са точния размер, защото ако съдя по задните накладката контактува по целия диск, и предните дискове нямат щампа на марката EBC

20230901_224535.jpg

20230901_224454.jpg

20230901_224513.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,дай мнение за комплекта накладки и дискове понеже и аз съм се насочил към тях.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кого какви спирачки искате от този акорд !? Скоро сменях на Хонда хрв предните накладки, ето някоя снимка видите разликата. По-голямата накладка е на хрв, диска е 282 ММ ! А на акорда е 300 ММ, като сложите минус и скосенията от двете страни и това, че колата е автомат ... Направо са се изложило 🥲😂 за малко да забравя, сигурно много от вас, ще плюят барабанните спирачки, но имат доста по голяма площ на контакт от дисковите, да те прегряват но са по силно захващат, а акорда е едни мъничко накладки отзад. Е как да не се откаже от тази кола 🙃

 

 

 

 

 

 

IMG_20230920_105502.jpg

IMG_20230920_105505.jpg

IMG_20230920_105538.jpg

IMG_20230920_105611.jpg

IMG_20230920_105620.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.09.2023 г. at 19:28, Iliya Iliev написа:

Колега,дай мнение за комплекта накладки и дискове понеже и аз съм се насочил към тях.

В момента ги монтират до 1-2 дена ще станат и ще дам отзиви.

Оказа се, че колата тресе не от криви дискове или главини, а от забили водачи и апарати, правя пълно обслужване на апарати, супорти, водачи, маркучи, дискове, надкладки, течност. Скоро ще споделя как е положението. 

Оказа се, че заводски контакната площ на надкладките си е такава, както казва колегата това може да е причина да не спират толкова добре като немските коли например. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000км минах вече ги натиснаах леко 200-100 и ми прави впечатление, че не се измарят както обикновенните, първите 3-5 секунди добре и после все по слаби стават, при новите дискове и надкладки го няма тва.

Няма шумове, дори по тихи ми се струват от старите, но вибрации пак има и те са между 80-140 км на 200км няма вибрации много добре намаля.

Имам криви джанти не знам тва възможно ли е да вибрира от тях...

Старите дискове прави, окачването здраво, апарати супорти водачи пълен основен ремонт и тресе 😁 но поне не дърпа вече на една страна.

От гумите се чува виене като на лагер но не е лагер. 

Новите маркучи със метални оплетки объркани и се чудя въобще дали да ги сменям Профилактично щото все пак са доста стари.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...