Jump to content
JapCar

Спирачки Акорд 7

Recommended Posts

Тук теорията и практиката не си противоречат , не случайно предните дискове и накладки са с по голяма площ от задните.Ето какво казват и учените глави в нета - цитат

Това е система за електронно разпределение на спирачното усилие към колелата с най-голямо сцепление. Тоест спирачното усилие подаване към всяко едно от колелата може да бъде изменяно в зависимост от пътните условия, скоростта, натовареност на автомобила.

При движение на автомобила, теглото, поддържано от всяко едно от колелата се изменя непрекъснато. Например при десен завой, тежестта на автомобила се измества към левите гуми, а при спиране на прав път основната тежест пада върху предните колела. Когато автомобила носи тежък товар в багажника, тежестта върху задните гуми е по-голяма. Колкото по-голяма е тежестта върху едно колело, толкова по-голямо е неговото сцепление. EBD ползва тези данни, за да осигурява по-голямо спирачно налягане на колелата с по-голямо сцепление.

В процеса на спиране тежестта поддържана от всяко едно колело се изменя, така че необходимата спирачна сила може да се променя много бързо. EBD системата може не само да долови колко тежест носи всяко колело в даден момент, но и да променя спирачното усилие моментално.

Основния коз на тази система е подобряване стабилността на автомобила при спиране в завой. Тя помага и когато автомобила носи тежък товар в багажника като разпределя повече от спирачното усилие към задните спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма никакъв вариант както и да я карам задните дъ свършат първи...кат се замисля от акорда свалих JURID ,които спираха страхотно, качих текстар , който бе пълно лайно , прегряха адски бързо, започна тресене, свирене...

 

 

Ти я кажи сега каква е хавата с EBC-тата ? :D

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз го написах, студени са по-зле определено, сравнявайки ги с въпросния Jurid усилието, което прилагам върху педала е по-сериозно, бученето е осезаемо, гадно и дразнещо дори при спиране от 90-100, иначе засега тресене няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си смених задните накладки .
Какво научих от форума :
01. Буталото на спирачния апарат трябва да се прибере назад - за да може да се поставят новите накладки.
02. Буталото се връща назад с инструмент, като се навива по посока на часовниковата стрелка. Ако се ползва нещо друго има опасност да се скъса уплътнението на буталото.

Какво ми направи впечатление на мен :

01. При предишната смяна накладките не са били напаснати където трябва. Защо - защото буталото на спирачния апарат има  "шлици" - тези триъгълни "вдлъбнатини" служат за да влезе "пъпката" , която се намира на обратната страна на накладката. (един колега беше писал за същото) . Ако не влезе тази пъпка (издатина) от обратната страна на накладката в тази жлебове (на буталото) , ще накарат накладката да е под наклон, спрямо спирачния диск. Този наклон ще се коригира със изтриването на накладката, но в крайна сметка тя ще се износва трапецовидно, а не успоредно на основата. (както беше и при мен). Едва ли някой в сервиз ще му пука за това . защото напасването ми отне доста усилия. 
02. Когато буталото "излиза" и натиска накладката - то се движи само напред, без да се върти.

смазах водачките със това : 

http://www.coxmotorparts.co.uk/images/brakepaste.jpg 

Нека някой по-разбиращ от мен да потвърди, че това става за смазка на спирачното бутало и водачите, а не само за "паста" , която да се маже по гърба на накладките и там където контактуват със спирачния апарат.

При монтажа ми се стори, че за водачите не остана хлабина - т.е. прибраха се до край. Това стана защото бях прибрал буталото до долна мъртва точка. и като затягах челюстите към апарата, така стана, че те прибраха водачите до долна мъртва точка. Дали със износването на накладките - те ще се повдигнат ?
Проверявам дисковете, апаратите и джантите - не ми се струва да са по-загрети от предните.

За съжаление не направих снимки нито видео (забравих, да се таковам) 

Колата е : CL9 , k24 
 

Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си смених задните накладки .

Какво научих от форума :

01. Буталото на спирачния апарат трябва да се прибере назад - за да може да се поставят новите накладки.

02. Буталото се връща назад с инструмент, като се навива по посока на часовниковата стрелка. Ако се ползва нещо друго има опасност да се скъса уплътнението на буталото.

02, не е вярно, къде го видя това?

Аз свалях/разглобявах спирачните апарати и знам устройството им. Няма значение с какво прибираш буталата, за да стане трябва да има едновременен натиск и въртене. Първия път го правих със стяга/скоба (подобна на дърводелска) и въртях периферията с клещи "Папагал". Следващия път бях си направил дебела пластина 20см с два зъба, влизащи в триъгълните жлебове и с нея натискам и въртя... Е, принципно не върви мн. лесно, защото буталото се върти в уплътнението, но става.

Не знам какви са тези филми със смазките които пита... Буталата смазах със силиконова грес за О пръстени, водачите с някаква грес(самолетна, работя в тази индустрия), а гърба на накладките без нищо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Вчера си смених задните накладки .

Какво научих от форума :

01. Буталото на спирачния апарат трябва да се прибере назад - за да може да се поставят новите накладки.

02. Буталото се връща назад с инструмент, като се навива по посока на часовниковата стрелка. Ако се ползва нещо друго има опасност да се скъса уплътнението на буталото.

02, не е вярно, къде го видя това?

Първия път го правих със стяга/скоба (подобна на дърводелска) и въртях периферията с клещи "Папагал". Следващия път бях си направил дебела пластина 20см с два зъба, влизащи в триъгълните жлебове и с нея натискам и въртя... Е, принципно не върви мн. лесно, защото буталото се върти в уплътнението, 

Е, па ако можеш като ония от вица с трактора и мутрата ... дето си развива гайките на ръка и не му трябва ключ по малък от 34 ... сигурно не трябва инструмент и може и на ръка . Въпреки, че ти сам си използвал инструменти , макар и подръчни. 

(аз използвах такъв, чийто принцип е същия само дето не е подръчен.... http://media.snimka.bg/s1/0219/026682828.jpg )

 

!!! ВАЖНО да се знае - за да не ставаме поредните ламери от сервизите, за всички четящи !!! използвайте инструмент или добре преценете какво правите, защото с клещи (гарги, папагал или т.н.), възможността да ви се "отплеснат" (или друг глагол) е в много висока степен вероятна, като съвсем спокойно може да си скъсате уплътнението на спирачното бутало. (а, тогава мамата си трака) . 

Например аз не знаех , че се връща буталото, като се натиска и и върти по часовниковата стрелка. 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

(аз използвах такъв, чийто принцип е същия само дето не е подръчен.... http://media.snimka.bg/s1/0219/026682828.jpg )

 

 

Имам два подобни, но не са специално за тази цел и нямат двата зъба, заатова използвам други начини. И какво като е подръчен?

Бих си купил специален инструмент, ако имам сервиз или имам намерение да карам тази кола до живот и да го използвам много пъти.

Ако се знае, че в средата на буталото вътре има 4 ходов винт върху който се навива буталото, няма никаква опасност от повреда на каквото и да е като  натискаш и въртиш надясно едновременно с каквото и да е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Искам да попитам, DOT 4 ли е необходимата спирачна течност за Акорд 7, 2.2 I-CTDI, преди фейслифт и какво количество е необходимо за смяната и? Купих накладки от колективните от UK на EBC и ми се иска да сменя и течноста, като досега съм го правил всичко заедно и нямам нужната информация. Ако има по-добра марка за такава течност, също ще съм благодарен за препоръка.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ще сменям спирачна течност след няколко дни, на фейслифтов акорд, но би трябвало да няма разлика.

Да - DOT 4 е течността. Трябва 1 л. (може и малко по-малко да събира, но това количестно е достатъчно).

Относно марка, не знам коя е по-лоша, по-добра или най-добра..., аз си взех оригинална на Хонда. Цената е ~ 25 лв. за 500 мл. (такива са разфасовките). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази е оригиналната дот4,спирачна течност. Две такива шишенца на мен ми стигнаха.

post-32686-0-48642900-1496253232_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да споделя само добри впечатления за подновената ми спирачна система, с изключение на присвирването на предните накладки оригинални honda(JURID) при не загрято състояние. След две, три по-рязки спирания се оправят. Да си призная, не съм очаквал, че оригинална накладка може да издава звук от жп-гара. За спирането, нямам никакви оплаквания, спират си много добре. Предишните АТЕ, купени от български сайт на половин цена изкараха 35000, без да съм им чул звука. Има ли някой от вас с такива JURID, да каже при него как са и като цяло, има ли начин да се оправи това присвирване или трябва по-честичко да ги позагрявам? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прерязани ли са през средата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей така изтръпнах навремето, като видях че ми режат накладките през средата с бичкия за дърво. И викат:  "с бичкия, защото ножовката прави тънък улей..".

Чесно полудях.. ама като спря свиренето на студена накладка и мирясах :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и ате-то не беше прерязано но не свиреше..?Благодаря колега,поне след време няма ли шанс да спрат, примерно като ги пресполвя или да си търся ате-то от бг.?Гледам, че и тук jurid са по скъпи от ате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че ще спрат да свирят като се поизтъркат и позапекат малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачкитр на Акорда са мнпго зле. Алфата е с 10 пъти по-добри от Хонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно им трябва обслужване, но ако минеш преглед на валците в кат, значи са поносими и свикваш, или пък не и тунинговаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах, добре са, но на Алфата коват яко и на тия ми е криво още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми -различни философии. Акорда не е "бегачка" и са направени да спират по-комфортно при средни/ниски скорости осигурявайки достатъчно отрицателно ускорение. От голяма скорост и в жега -имай 1 на ум. Италианките са по-сприхави и на малки скорости "ковът на място". Ако стенда е показал предни 85% / задни 65% значи си ок, но усещането за натиск на спирачния педал е по-силно спрямо Алфата.

Не пречи да видиш дебелината и марката накладки които са монтирани. Има и теми по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах, добре са, но на Алфата коват яко и на тия ми е криво още.

Споко, ше свикнеш.

До ся един куп Хонди съм сменил и нито една не е спирала добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно,никой не е писал с какви джанти и размер на гуми кара?Все пак спиране с 16-ка оригинална Хонда джанта няма да е еквивалентно на 18-ка джанта с гума 235-245.. От скоро съм с 7-ца к20,предните дискове за 300мм задните 260мм.До последно карах 7-ца сивик и мога да кажа че там спирачките са в пъти по добри макар че бяха 280мм предните :) Те така аз съм си фен на LUCAS (сегашните TRW) и отпред съм с дискове и накладки TRW,отзад дискове BREMBO с накладки ATE. За сега мога да кажа че добре се справят,макар че още не съм се качил на 17-ките,сегашните ми гуми са зле и са на 16-ка джанта.Като цяло TRW се износват сравнително бързо и са по мазни,което пък е френдли спрямо диска.Случвало ми се е до сега да спирам 1-2 пъти по екстремно и мога да кажа че добре реагира колата като цяло,и все пак е само задоволително спрямо спирането което правеше сивика :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимните ми са 205 16-ки, лятните 225 18-ки със скъпи и хубави гуми - ташак работа.
В кръвта им е да не спират, няма други виновни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, пълен шит са, миналата седмица имах екстремно спиране (от 160 до 0, след изпреварване и идване на ЖП прелез), ами след 2-рото натискане вече почти нямах спирачки, натиснах още 3-4 пъти докато успях да намаля колкото да не пръсна гума и джанта, мислех че са малко по добре спирачките ама греда.... Инак съм със 225/45/17, Континентал гуми, TRW накладки и оригинални дискове отпред и Textar накладки и оригинални дискове отзад. Ако имаше как да се подобри спирането би било супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се кача на 17-ките с чисто нова гума ще видя какво се случва.Между другото някой беше писал че е с двубутални апарати,да сподели впечатленията спрямо заводските :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше доза разочарование, но им свикнах и си оставям повече място. На предния акорд педала имаше ход около 3-4 см, а модулацията идваше само от силата на натиск. Нямах адет да натискам зверски, понеже сцеплението дискове/накладки беше по-добро от това при гуми/сух асфалт и сработваше АБС-а Също ми направи впечатление че педала е почти в равнината на свободния педал на газта. При сегашния, спирачния педал е доста над този за газта. Явно по проект е с по-голям ход - около 7-8 см и безспорно е по-комфортен за лежерно каране, но при екстремно ми е изправяла косите, щото натискам дълбоко и зверски, а забавянето е по-слабо. Може би спирачните магистрали са по-тънки, или помпата прави по-слабо налягане, но не ми е уютно, а и комбито е по-тежко, макар и с по-големи дискове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какви дискове е та викаш че са по големи?

Ако е така да суапнем спирачки от комби ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имах предвид по-големи от на Акорда в подписа ми, който спираше по-добре.

Сегашните са: предни 300мм, задни 282мм. Стандартни апарати и накладки  jurid. Гуми 225х45х17".

Да, задните на комбито са по-големи от на седана, но и моста като цяло е различен.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли недоволни от спирането с фейслифт 7-ма ? (аз лично съм с автоматик)

Имах възможност да пробвам префейс 7 комби, спираше осезаемо по-зле от моята, което го отдадох на неоригинални накладки.

Колеги - моята спира отлично ! Знам какво е лошо спиране, предишната ми кола беше акорд 5. Имаше тресене на волана, запичане на апаратите и т.н. 
Не знам, направо не мога да повярвам, че с профилактирана система и оригинални накладки колата ще спира зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз нямам оплакване от спирачките на моя Акорд, спират много добре. Веднъж само съм ги прегрявал при зверско качване и слизане в Хаинбоаз, спирачната течност не съм я сменял никога и вероятно тя е завряла от наличието на вода я нея, всички знаем, че спирачната течност е хигроскопична и затова трябва да се сменя на 2 години.

Редактирано от Tokio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята алфа, не си спомням да съм сменял и дискове, и феродо ; не съм сменял 10г и спира доста по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предишната ти  Алфичка 156 е красавица, но не е в категорията на Акорда, а на Сивика. По-малка и лека кола спира различно. Колегата ми имаше 155 и нямам спомени от спирачките и, което значи че нито са били супер добри, нито опасно лоши. А и всеки има различно виждане и претенции. Примерно колегата над теб го устройват. Моите също, но при нормални условия. Ако искам да движа по-бързо -трябва да внимавам. Зиме и по сух асфалт не ми е проблем да изпреварвам в колона по надолнища на Шипка и Петрохан, но лятоска в големите жеги, спирачния ми път се удължава и не е много комфортно. Опасно става само тогава когато биваш изненадан, така че тествай ги в различни режими за да си знаеш кога колко могат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От толкова години каране на Акорд Турър не мога да кажа, че мога да се оплача от спирачките. Имал съм много ситуации, в които да ги изпробвам и най-вече на магистрала, спиране от 160 до 60, или много често от 150 до 80-90, натоварен до безобразие ( 350кг + мен ). Да, при Акорд положението със спирането е, че ако искаш екстремно спиране трябва сериозно да натискаш педала, до дъно. Има много голям ход на спиране и за мен е плюс, особено в градски условия. Но каквото и да си говорим, още при излизане на модела беше с по-лоши спирачки в сравнение с преките му конкуренти. Още пазя някъде списание на АутоБилд където сравняват Акорд Турър с Форд, Опел и Мерцедес. Ами това беше единствения показател, по който отстъпваше. Останалите бяха в полза на Акорда. Най-вероятно "пробела" идва от спирачната помпа и за подобряване на спирането ще е нужна смяна с някоя друга...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подозирам нея. Течове нямам, но има ли всъщност някой на който педала е сравнително твърд и максималния му ход (работещо ДВГ и натиснат зверски) не надвишава 5-6см?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че някоя помпа от Ледженд би паснала, може би и спирачки. Въпроса е дали някой ще инвестира толкова :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 
моята е фейслифт 2.4, автомат - спира отлично. (с оригинални накладки - задните сменени от мен от coxmotorparts - не си спомням чие производство, съвсем леко присвирват след като са натоварени - което не е ОК за мен, но ... карана е за първи път миналата година в сняг и сол)

Карал съм турър префейс - 2.4 автомат - не знам какви са накладките, карана е в Англия, накладките са сменяни там - спира 20-30% по зле от моята. 

Та мисълта ми е, че субективното усещане си го има, но очевидно има и обективна разлика. 
Търсим причината. 
От накладки ли е? Нещо променено ли е след фейслифта? ....Но разлика има(и не е субективно усещане) Сигурни ли сте, че при вас нещата не са като при този турър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предишната ти  Алфичка 156 е красавица, но не е в категорията на Акорда, а на Сивика. По-малка и лека кола спира различно. Колегата ми имаше 155 и нямам спомени от спирачките и, което значи че нито са били супер добри, нито опасно лоши. А и всеки има различно виждане и претенции. Примерно колегата над теб го устройват. Моите също, но при нормални условия. Ако искам да движа по-бързо -трябва да внимавам. Зиме и по сух асфалт не ми е проблем да изпреварвам в колона по надолнища на Шипка и Петрохан, но лятоска в големите жеги, спирачния ми път се удължава и не е много комфортно. Опасно става само тогава когато биваш изненадан, така че тествай ги в различни режими за да си знаеш кога колко могат.

Алфичката още си я карам :). Ами не знам в каква категория е, но мисля разликата в теглото е 100кг. Наистина просто много натискане искат спирачките на акорда. Сега карах пак Алфата и хваща още докато натиснеш, а на Акорда си има мнооого ход педала на спирачката. И аз мисля че е от помпата.

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Спирането е малко субективно като усещане, макар и измеримо в цифри. Проверете си позицията на педала, свободния му ход и ако може -колко е пълният?

Схема / упътване : http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00D14300014801MBRT10.HTML

Сивите иконки са пояснителни картинки.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цифрите са полезно нещо. При мен всичко е в нормите, а пълния ход на педала (работещо ДВГ) се оказа 50мм. Усещаше се като двойно по-голям. При няколко последователни натискания намаля на 45мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишния ми accord type r бях сложил предни дискове zimmermann дупчени с накладки brembo и бях много доволен от спирането с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...