Jump to content
mitaka_t

Honda Civic Aerodeck - главно реле

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)
Здравейте, 

колата е Civic Aerodeck (англичнака), 98-ма год, 1.4, 90 к.с. (D14A8). 

 

Има проблеми с паленето. Съдейки по симптомите, най-вероятната причина (от това, което съм чел във форума) е "всеизвестното" главно реле. В момента колата е при майстор за други неща, но съм го предупредил за релето, да го провери и презапои. От това което съм чел във форума, мислех че би трябвало да се намира някъде под волана, от ляво на (или около) блок с предпазители. Да обаче, той каза че там нямало предпазители и не виждал такова реле (дали той не гледа където трябва или не е махнал някоя-друга пластмаса/капак - не знам, тъй като в момента съм малко далече от там). В аутодата-та на component locations няма "схема" на колата, за да го видя от там. Предполагам, е възможно на някои модели да не се намира там където си мисля (може би има разлика м/у японка-англичанка-американка, седан-хеч, преди-след фейслифт). 

Затова искам да питам дали някои знае къде точно се намира главното реле на точно този модел (някой който го е сменял/"ремонтирал" вече или го е търсил/виждал поради друга причина на такъв aerodeck)? 

 

Благодаря предварително! 

 

PS: Ако някой може да даде/качи и снимки (тъй като във важната тема вече ги няма, ама.. така или иначе там май става въпрос за японка), ще бъде просто перфектно... 

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ mitaka_t

Виж стр. 23-А-3 (Раздел: Electrical, Подраздел: Locations) на това ръководство

Моето съм го презапоявал и мога да потвърдя, че е на посочената в Ръководството локация :)

Самото Ръководство също ще ти е от голяма полза.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото виждам от картинката това е за японките, не за англичанки, съответно и aerodeck. Благодаря все пак ;)

 

 

@ mitaka_t

Виж стр. 23-А-3 (Раздел: Electrical, Подраздел: Locations) на това ръководство

Моето съм го презапоявал и мога да потвърдя, че е на посочената в Ръководството локация :)

Самото Ръководство също ще ти е от голяма полза.

Благодаря много, колега! 

Значи все пак правилно съм насочил майстора, остава той да не е гледал като хората или да не е свалил някой капак/кора. А как се достъпва релето? Вижда ли се / има ли достъп като се навреш и погледнеш отдолу или трябва да се свалят някакви кори? ... или пък при отворена врата се маха страничната пластмаса на таблото и от там... ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-а генерация...

 

5zebo5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега да ти имам майстора сега остава да идеш да си го презапоиш и да му платиш.

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора...колко е майстор - толкова. Що се отнася до "механика" смея да кажа, че си разбира от работата и я върши идеално. Що се отнася до електрическата част и/или нещо свързано с електроника - грам не разбира и сам си го казва. Познат ми е, доверен човек и поне знам, че закарам ли му кола няма да ме излъже, няма да ми одере кожата и ще свърши работа като хората, без никакви кусури или ще ме предупреди че не знае / не разбира от дадено нещо и да си търся друго място. В случая, колата е закарана при него за механичен "проблем", просто му казах да погледне и това понеже ми се струва "лесна задача". А въпроса къде точно се намира, питах за мен...за да си го оправя сам, след като си взема колата, да не се лутам тепърва да го търся къде е... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Снимки от колата ми:

Кората в краката на шофьора - махаш я.

037137423.jpg?r=0

 

Лягаш на пода. Поглеждаш в края на бушоните - релето в сиво.

037137424.jpg?r=0

 

Не мога да снимам в по-добър общ план, защото не съм махнал кората под кормилото.

Снимката на колегата s.s.d.d. е по-обща и по-ясна. На нея е махната кората под кормилото (тази над краката на шофьора).

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер :)

Разбрах каквото ми трябваше. Сега остава като имам време да го презапоя.

Благодаря много на всички включили се ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет ако имаш под ръка вакум помпичка издърпай стария тинол и на всякаде си презапои на ново всичко.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, точно това мисля да направя  :thumbs1: . Само дето... ще стане чак след около седмица, понеже до тогава ще съм "далече" от колата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D13B2 няма такова реле?

Стартера понякога върти и не пали,понякога изобщо не иска да завърти.

Съпротивлението на бендикса на стартера е 3.5 ома

 

Идеи?

IMG_20190813_182540.jpg

Редактирано от BOKLUK_CHOVEK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е около жабката под таблото. Хеч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой да му се намира резервно работещо :)

Реле.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам от японски хеч, но незнам дали е същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали е от това реле проблема. Последните месеци трудно палеше, последните 10-тина дни чека изгасваше по-бавно. Днес чека въобще не изгасва, не чувам релето да сработва, съответно и помпата не се обажда и колата не пали. Моя интерпретация е че е от релето. От японките на външен вид същото ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох из форума, че трябва да щрака 3 пъти, моето нито веднъж не щрака ?! Дали е от него ?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не му презапоиш всички спойки и да си решиш проблема с него?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Executor написа:

Четох из форума, че трябва да щрака 3 пъти, моето нито веднъж не щрака ?! Дали е от него ?

Къде го прочете да пребием с камъни тоя де го е написал.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Даже мисля че в една от темите ти си препратил към тази тема. Да речем че това не е толкова важно за мен. За мен важното  е дали моя проблем е в релето ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Executor написа:

 

 

Даже мисля че в една от темите ти си препратил към тази тема. Да речем че това не е толкова важно за мен. За мен важното  е дали моя проблем е в релето ?

Три различни позиции и тн са описани  , четете внимателно и тълкувайте правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре в моя случай свети чека, колата не пали, релето не реагира въобще. Дали проблема е в него ? Или не може да се каже !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Executor написа:

Добре в моя случай свети чека, колата не пали, релето не реагира въобще. Дали проблема е в него ? Или не може да се каже !

Има ли грешка и коя е , релето презапоено ли е и кога се появи пробема ? След смяна на термостат може би ?

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, не съм я закачал колата за диагностика. Релето никога не е пипано. Днес я загасих на една автомивка (до този момнет не е имало проблем, чека винаги си е гаснел), след което не поиска повече да запали. Чека не гасне, релето не работи. Термостата го смених преди месец и половина но и преди години пак съм го сменял. След като четох тук свалих релето презапоих всички "пъпки" но без ефект. Може би не презапоявам правилно (просто с поялника разтапям всяка "пъпка" и това е, не слагам нов припой). Релето мирише леко на изгоряло.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се или малко нов припой или се ползва колофон така не правиш нищо .  провери масата на термостата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще пробвам с колофон. В същото време съм поръчал от един колега уж работещ, преди да блъсне колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, като каза автомивка...

Да не е същата ситуация като при мен, след автомивката... :lol:

Чистих с прахосмукачката и без да искам съм бутнал "шок-бутона". Зад централната конзола, долу ниско се намира.

И върти стартерът, а палене няма...

Бръкни от страната на пасажерското място и го натисни. С гумена шапка е.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което казваш има логика. Аз само с прахосмукачка ръчках.  Може ли снимка ? И има ли достъп прахосмукачката до там и тоя бутон отговорен ли е за релето ?!

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1501385487_Crashbutton.thumb.jpg.9e4e12c65d7104cd860ffd0ba57283ca.jpg

Зад централната конзола, долу ниско. Бъркаш откъм пасажерското място, от страни на пластмасите, при духалките за краката.

 

преди 24 минути, Executor написа:

И има ли достъп прахосмукачката до там и тоя бутон отговорен ли е за релето ?!

 

Този бутон, при удар, изключва горивната помпа. Последователно е свързан и с главното реле.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Наистина може и това да съм направил, защото точно там бърках с прахосмукачката. За съжаление колата е в двора на автомивката - утре ще опитам да го намеря 😄 На снимката е показано от към шофьора, ти казваш че е от към пасажесркото ?! Аз ще го потърся и от двете страни де.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз моя го включих от към пасажерското, но може евентуално да се достигне и откъм шофьорското...

Успех! :thumbs1:

 

... и пиши за резултата! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, Господ здраве да ти даде. От копчето беше. В моя случай е от към шофьорската страна.

1574927949966309171303.jpg

Редактирано от Executor
  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D:D:D

Жив и здрав! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко са важни на пръв поглед излишните подробности. Добре че споменах за автомивката.

Жив и здрав отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да ти кажа. Зареди си сега акумулатора, че от въртенето на празно, си го поизточил и ще те предаде в близко бъдеще.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм въртял много. Наясно съм кога няма да запали. Още като видях, че чека свети и не чух нито релето, нито помпата ми стана ясно че и да я спукам да върти все тая  .  Но не знаех каква е причината, преди да почна да чета из форума. Мерси все пак. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...