Jump to content
stivenj

Спирачна течност за Хонда джаз

Recommended Posts

Здравейте колеги, търсих подобна тема , не открих и затова пуснах тази.Решил съм да сменя спирачна течност на хондата, а тя е на възраст 2002 г. 1.2 78 коня.Днес обиколих магазините, направих справка и тук  в сайта на Мотул и на какво се зачудих.Трябва да е Дот 5.1  ,Мотул предлагат 0.5 л. на 19лв, ОМВ 1.0 л. на 10 лв,-Валволин 0.5 л.-10 лв Нали вискозитета е един и същ, защо цената е толкова различна, има ли значение коя ще избера, все въпроси от нашата Българска действителност.Ще съм благодарен да споделите мнения.Смяната ще стане в сервиз Тойота с вакум за 30 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо такъв дот, като май на капачката даже си пишеше че е 4.0?! Ще погледна пак, за да не говоря глупости, но като се засилих да сменям моята ме спряха от дот 5. Така и не го смених, а само си взех течност (спирачките държат безотказно все още), 1л. ще видя каква марка ми препоръчаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо такъв дот, като май на капачката даже си пишеше че е 4.0?! Ще погледна пак, за да не говоря глупости, но като се засилих да сменям моята ме спряха от дот 5. Така и не го смених, а само си взех течност (спирачките държат безотказно все още), 1л. ще видя каква марка ми препоръчаха.

Така го дават заради АВС, аз проверих тук в сайта на Мотул,аз я карам вече 3 години и не съм сменял , в Италия съм убеден , че никой не си и помислял там да види какво има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени я и ще видиш за кви спирачки сатава въпрос ;) 

 

само ги галиш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нищо не съм предприел, но като гледам на къде вървят нещата , ще се оставя изцяло с течност от тойота, също ДОТ5.1 и за понеделник може да вземам час.Чудна работа в някои каталози дават , че може и двата вида течност да се сложи ДОТ4 и ДОТ5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много на ясно но са мисля,че има разлика между дот 5 и 5,1.На акорда на капачката пише дот 4 и мисля,че тази е правилната.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налива се само това ,което пише на капачката.Най вероятно надписа е Дот 3/4.

Дот 5,1 не е съвместима с дот3 според Хонда.Това е рейсинг течност,която никога няма да загрееш толкова ,че да получиш необходимия вискозитет за работа на спирачките.Безмислено е да даваш и толкова пари...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налива се само това ,което пише на капачката.Най вероятно надписа е Дот 3/4.

Дот 5,1 не е съвместима с дот3 според Хонда.Това е рейсинг течност,която никога няма да загрееш толкова ,че да получиш необходимия вискозитет за работа на спирачките.Безмислено е да даваш и толкова пари...

Колко пък много пари- 20лв е половинката на Мотул и си решава проблема. И разлика има. 

На акорда ще го правя скоро, но на другите 2 коли също я сменявах. 

На бившия ми хеч сипах 5.1 / 93та год кола / , на английския сивик, 1 година по- млад сложихме дот 4, че се правиха задни апарати и потрябва. 

Еми- има разлика. Ходех често до Кюстендил. Коняво си е баир. С педала до метала ест. С хеча, който беше на преден диск 240мм никакви проблеми, с англичанката с преден диск 262мм вече на спускането поомекваше педала. Може и да си въобразявам, но за мен си струва и ще го правя и на тая кола това, но сегашната е на 1г и няма смисъл. Жена ми не шпори. 

А да- и двете коли бяха и са все още с хубави накладки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gallery_1082_2304_44878.jpg

Барси ,както винаги аз не споделям лично мнение а чета тех.литература.Аз знам ,че ще сипеш и лимонада ако пише Мотул на нея :) и ще излъжеш още 10-на други.....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gallery_1082_2304_44878.jpg

Барси ,както винаги аз не споделям лично мнение а чета тех.литература.Аз знам ,че ще сипеш и лимонада ако пише Мотул на нея :) и ще излъжеш още 10-на други.....

Благодаря Колега,сега ще сляза да видя на капачката какво пише,това ми е първата японска кола и малко се замислям като дойде нещо за смяна, при предните все от велика Германия беше лесно.Затова пуснах темата, не искам два пъти да сменям течност, като разчитам на колегите ,които вече са го правили да помогнат със съвет.Така се прави, всеки има право на мнение и е важно , когато го подкрепи с факти.Много съм доволен от форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката пише ДОТ3 или ДОТ4, е как да не влезеш във филм,днес трябва да търся ДОТ 4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката пише ДОТ3 или ДОТ4, е как да не влезеш във филм,днес трябва да търся ДОТ 4.

Спрях се на TRW-DOT4, това ще е , ако усетя , че не спира добре следващата смяна , ще бъде с друга марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мисли.И Приста Ойл ще ти свърши работа.ДОТ е стандарт не е баркод..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Барси ,както винаги аз не споделям лично мнение а чета тех.литература.Аз знам ,че ще сипеш и лимонада ако пише Мотул на нея :) и ще излъжеш още 10-на други.....

Само да упомена, че това, което са упоменали на картинката е за ДОТ 5, не за ДОТ 5.1  

Ти може и да си наясно, но да поясня : 

ДОТ 5 е специална спирачна течност и не трябва да се смесва с нищо. По спомен се използва за автомобили в състезания. 

 

ДОТ 5.1, както и 4 и 3 са нормални течности и могат да се смесват. Не е проблем. 

Ест, че преди 15г ще пише ДОТ 4 на капачката. Тогава не е имало друго. Уви, технологийте се развиват. Защо да не се възползваме ? 

Разликата между 3, 4 и 5.1 е в максималната работна температура. 

Реално, при нормално каране може и дот 0 да се налее. Надали ще има проблем. Аз лично предпочетох за 10лв разлика да знам, че поне това няма да ме изостави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено ,че знам....и аз съм с 5-ци на всичките Хонди,но системата е дренирана,промита с 5-ца и после налята 5-ца,което по мои виждания е 40-50 лв.Без труда,щото сме маниаци,ма това няма нищо общо с доливането и смяната в общия си вариант.Отделно 5-цата разяжда и разтваря стари отлагания и обикновено трябва да се подмени всичко старо по спирачната система,което е гумено,износено и уплътнено с окиси.Същото важи и за съединителя.Смяната с 5 или 5.1 води до смяна на 2-те помпи.В сервизните бюлетини пишеше за възможни течове в АБС-а,но аз лично никога не съм виждал подобно нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony,

 

Това е най-стойностната информация, която съм получавал през последните месеци в този форум.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://caralyze.bg/articles/spirachnata-technost-kak-da-se-pogrivim-za-sigurnata-rabota-na-spirachnata-sistema

Ето една полезна статия. Пише общите работи. 
Накратко: 

Дот 5 е силиконова спирачна течност, не поема вода, но и не трябва да се смесва с другите. На промита система или нова такава, ок. 

Дот 5.1 е напълно съвместима с дот 4 и дот 3, просто е еволюция в технологията. Поема и тя до 3-4 % вода, но както се вижда в таблицата температурата й като е поела вода е доста по- добра от към кипене. 
А иначе води до проблеми смяната на течността, защото всички отлагания по системата, които са запушили микропукнатините в гумените чаркове се отмиват. 
В случая дали ще промиеш и сложиш 5.1 или 3 или 4, ако нещо е износено ще си проличи. 

По тая причина върлува и схващането, че масло в скорости и хидравлика не се сменява. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам темата за приключена!Изобщо за общия потребител е достатъчно да спазва указанията на капачката.Маниаци и ентусиасти ще намерят начин да питат/пробват нашите грешки....С Барси казахме всичко по въпроса за петиците..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам темата за приключена!Изобщо за общия потребител е достатъчно да спазва указанията на капачката.Маниаци и ентусиасти ще намерят начин да питат/пробват нашите грешки....С Барси казахме всичко по въпроса за петиците..

Да, благодаря колеги, аз пуснах темата и наистина я изчерпахме  обстойно,Благодаря за коментарите, много ми бяха полезни.Поздрави от мен и бъдете здрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се , че връщам темата, но ми се случи, най- неочакваното,няма месец от както смених течността и предния ляв спирачен апарат блокира,остана стегнат,майсторът като разглоби видя , че цилиндъра е наранен в края където минава през симеринга  и останал отворен, наложи се да купя втора ръка апарат, Вече е наред, сега очаквам други изненади, въпросът ми е , има ли някъде само този РЕМ-комплект да се продава, цилиндъра и симеринга, защото другото е здраво.Благодаря за коментарите предварително, ако има и решение на проблема , ще е супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. ходи до ул. Марно поле 33 в В. Търново/ с колата или с номера на шасито/ и виж кво ще ти каже магазинера. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. ходи до ул. Марно поле 33 в В. Търново/ с колата или с номера на шасито/ и виж кво ще ти каже магазинера. 

Ще мина в понеделник да проверя.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, на какъв период или на колко километра се сменя спирачната течност и какво количество побира автомобила. Има ли оригинална такава(или друга марка за предпочотане), която да се поръча от https://www.ato24.de. Автомобила е Хонда Джаз 2003г. 1.2 с мотор L12A1 

Редактирано от VisionboY

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://honda-solaray.bg/product/350/spirachna-technost-bf-ultra-dot-4-honda-0-5l.html

500мл ще ти стигнат да източиш през всеки апарат.

Трабва до се свали и измие казанчето хубаво с обезмаслител. 

Аз наляха това разфасофки та  е 1 л ще ти остане да смениш и на съединителя

1000000106.jpg.thumb.jpeg.3e053a88ccdb4bf021cb49ff961a5651.jpeg

Ако си с ABS

spirachna-technost-Ate-DOT-4-SL.6-1000ml-1000x1000.jpg.thumb.jpeg.789acf038a13361863ab45130da1747d.jpeg

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...