Jump to content
ogo

Възможно ли е да пръсна с лак джантите след пясъкоструй

Recommended Posts

Възможно ли е да пръсна само безцветен лак върху джантите след пясъкоструй, ако да - какъв лак да взема? Взех джантите от пясъкоструя, много ми харесва как изглеждат в момента и имам желание само да ги пръсна с нещо, за да ги запечата, така както са в момента. 

 

Поздрави,

Оги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има безцветно прахово, но зависи на каква температура са изпича, ако са ти алуминиеви джантите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Праховите бои / лакове се пекат на 160 -180 градуса и имат добра здравина и гланц. Лек проблем ще имаш заради дебелината на слоя, която при отворите за гайките ще се отлюпи частично (заради стягането), но ако отворите са дълбоко и не се вижда, не е болка за умиране. Иначе течен лак също става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След пясъкоструене се пръскат с керамичен лак, продават го по магазините за автобои, двукомпонентен е. Става супер, твърд е и не се драска лесно от камъчета и подобни. Най-добре е да се направи веднага, че алумина бързо се окислява и потъмнява. 

Аз си правих така джантите. Пясъкът явно беше едър и джантите бяха доста грапави, но след двете ръце лак станаха стъкло. Изглеждат супер, само че се забавих с пръскането около седмица и са с цвят близък до графит, а след самото  пясъкоструенето бяха много светло сиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо си тормозите джантите на песъкоструя, материала става мек и по слаб

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има язви как се чистят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пробвай и качи снимки да видим как е станало. Аз минах по този път имам снимки в "галерия", сам си ги боядисах и съм доволен от резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Колеги, някъде съмписал по темата Al джанти+прахово боядисване, и няма да се повтарям.

Ще Ви напиша как се произвежда една Al отливка. Първо ще кажа, че почти всички Al отливки, произведени чрез гравитационно леене и леене чрез горещо (полутечно) щамповане на стандартни машини за леене имат някаква пористост (наличие на пори и шупли). Тези пори освен, че са вътре в метала, са и на повърхността. Има няколко начина за запълване на тези повърхностни пори:

1. Чрез попълване на повърхностните пори и шупли (с големина до няколко mm) с някакъв вид лепило (това се прави за да не се бракува отливката);

2. Чрез потапяне на Al отливки в някакъв лак или бои, които изцяло навлизат в порите на отливката и тези пори видимо не се забелязват.

Поздрави

П.С. Чрез Българският метод на леене под налягане с противоналягане (Димов- Балевски) на Al отливки се получават отливки без никакви пори (Al джанти и др.) и с минимална разлика в структурата на метала. Но кое ни гарантира, че производителите на Al джанти използват именно този метод ? 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно метала става мек от пясъкоструя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно метала става мек от пясъкоструя?

Аз лично не знам да ставт меки, 2 комплекта са ми правени, никакви проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става мек от самото печене на боята и лака при тая температура около 200 градуса, от пясъкоструя няма как да станат меки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това също е доста относително твърдение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правили са ми прахово, питал съм на какви градуси пекат, именно поради тези митове. Отговора им бе на 170°, допълнен с това че няма такова нещо, още по-малко при тези градус, и то за толкова кратко време. Това все пак е някаква сплав, а не чист алуминии. Когато ти запече апарат, или караш агресивно, на колко градуса се напичат според вас?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Да допълня за температурите: сплавта, от която се произвеждат Al джанти (и не само) е AlSi7Mg. След закаляване на тази сплав, тя старее (при стоманите е отвръщане) при температури от 150-160 оС. Всеки сам си взима решение дали да прави прахово покритие+спичане или не. 

Но пак да напомня: основният проблем е от каква сплав са направени повечето Al джанти (ако са от чист Al например- и при 400-500 градуса джантата няма да си промени своята структура- няма да й стане нищо).

Поздрави

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 150-160°, но за какъв период?

На праховото ги пекат 12-15 мин.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това стареене се прави за премахване на вътрешните напрежения. Става със нагряване и последващо бавно изстиване. От същата сплав се правят и цилиндровите глави, има и малък процент на мед. Това по никакъв начин не променя термообработката, тъй-като тя се прави при доста по висока температура. 200*С е безобидно, като повечето бои се пекат дори на по-нисък градус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Колеги- за времето на нагряване отчасти сте прави. Но в джантата има и тънки места, които се нагряват по- бързо и структурата им се променя/уедрява бързо. И без това в най- дебелата част на джантата структурата е по- едра от всяко друго място в джантата (но така става когато се лее по стандартните начини). 

Колега goldbryk- при цветните метали всяка макар и малка добавка в сплавта променя много нейните свойства и термична обработка. Ако знаеш пък там колко е сложно... Фазите, които се отделят в най- често използваните алуминиеви сплави са в 4-5 етапа на развитие, като се започне от нанометри до милиметри в рамките на 50 градуса. 

За двигатели се използва сплав от Al-12% Si, за други детайли ще проверя.

ААА- щях да забравя- колега goldbryk, при цветните метали стареенето не е за премахване на вътрешните напрежения. При тях детайлите след закаляване стават по- меки.  

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...