Jump to content
cborisoff

Тропане в движение от към багажника

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата е Акорд Турър 2006 facelift,

Доста време се опитвам да намеря причината за тропането в движение, което мога да опиша като не злобно неметално почукване което се чува посредата на багажника между отделението за резервната гума и задната броня. Колата е с газ, бутилката е тороидална при резервната. На място немога да го предизвикам- само в движение, как ли не я тръсках. Возих се в багажника като пес. Чува се отдолу. Бутилката е здраво закрепена, клапана и той. Няма нищо около нея което да клопа. Махах всичко от багажника и проверих захвата на амотресьорите към бомбетата. Мислех че е от задната врата, но не се чува от към мотора за затваряне. Колата е гледана и няма нищо разбито или хлабаво по окачването. Тракането не е функция на поддаването на окачването и на прав път го прави, което най-дразнещото.

Някой има ли подобни преживявания?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тропане като на някакъв свободно движещ се предмет ли наподобява? Може да имаш болтче, или нещо друго, камъче например. На мен ми се е случвало при по-рязко ускорение, по-висока скорост да изкачат камъчета от грайферите и да чукат силно в подкалниците. Провери си отсека за аптечката. Възможно е да имаш счупена щипка в самата багажна врата. Това са ми идеите за момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно така, прилича на нещо незакрепено. Проверил съм всички отделения и всичко окето можеше да се извади без да прецакам някоя от щипките, нищо на място не прави такъв звук. Болтче имах в тавана, отвито и свободно при мотора за задната врата, един тапицер в гео милев(евалата междо другото) свали тавана и завинти болта, беше част от крепежа на целия миханизъм, сега там добре. Не прилича на камъче - малко по-сериозно е клопането. Имаш ли представа какво има под кората под резервната гума, една пластмасова, стига до задната броня?

Остана варианта да е нещо в газовата бутилка но поплавък повече звънти, а при мен е клопане.

Редактирано от cborisoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че под пластмасата е металния кош. Ако газаджията я е махал, пробивал, може да е забравил нещо там. Но на място едва ли ще предизвикаш ситуацията. Възможно ли е бутилката да не е монтирана стабилно и да подскача...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно ли е, че се чува в багажника, а не под него, имам предвид клопане на генерацията/гърнето?

 

Да споделя и моят случай на все още неизяснен шум. Още като купих колата на път за в къщи, нещо се търкаляше напред назад около мен. После намерих две крушки за габарит в кутията на средния подлакътник и мислех, че е това. Да, ама не, продължи си и установих, че шумът прилича на голяма съчма търкаляща се напред назад някъде (части от секундата) при тръгване/ускорение и спиране/намаляване. С десен волан съм и го чувам под пасажерската седалка. Свалях я, бърках по кухините в прага и под нея с магнит вързан на тел, гледах с 10мм гъвкава камера ..нищо. Понякога изчезва и друг ден се появява, така си карам и до сега.

Напоследък установих, че на завой не се появява, само при ускорение напред/назад, което значи, че нещо се движи в улей, вероятно релсата на седалката, защото когато някой седи на нея май по-рядко се чува. Ще я свалям пак при по-добро време...

Не съм отварял тема, защото не е нещо характерно за модела, а нещо случайно само при мен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и под багажника да е но при свалени прозорци не се усилва, което предполага да е вътре. Колата е вдигана на поддемник и всичко що можеше да си разклати беше разклатено. Не е по ауспуха. Левия тампон на стабилизиращата щанга от към купето поддава леко но не и да се стигне до удари в стойката, звука също не е метален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам като твоята болежка, но явно има нещо халтаво. При мен прихлопват  подглавниците на задната седалка  -нали са сгъваеми, но не съм гледал фиксаторите им в изправено положение дали могат да се регулират. Провери и тоя аспект, защото звуците в купето се разпространяват понякога по нелогичен на пръв поглед път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Доскоро и при мен имаше подобно тропане/хлопане. Оказа се блокирала реглажна щанга/биалетка на датчика/механизма за реглаж на фаровете. Ако имаш автоматично регулиращи се фарове, провери я. 

Разликата е, че при мен не се чуваше на прав път, само при движение по неравности, макар и леки. Затова, може и да не е същото, но кой знае... 

Ако се окаже и при теб същия проблем - пиши, за да споделя как аз го реших за без пари и какви са опциите като цяло. 

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

до скоро и аз имах тропане ,което се чуваше при неравности по пътя. Оказа се че има камъчета в задната предпазна кора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми тропа от вчера и това е поплавъка на бутилката с газ 100%

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Звука е еднакъв и на пълна и на празна бутилка - при теб имаше ли значение? И има ли някакво решение? Сещам се да натъпча дунапрен или нещо подобно около и над бутилката.

В момента колата е на електричар - довечера ще проверя кората под легена за камъчета.

Редактирано от cborisoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам 2 акорда 6 gen (единия е на жената). И на двата има абсолютно същото чукане откъм багажника. На единия се принудих най-накрая да сменя задни амортисьори, тъй като всички майстора наоколо вдигнаха ръце. Разбира се, не беше от тях. Все още се чува потропването. В сервиза на Мазда (и до там опрях) едва не я обърнаха колата, толкова силно я клатиха, но така и не установиха нищо. Всичките казват да, чува се отчетливо, но не можем да разберем откъде е... 

 

Съмняват ме дистанционните втулки на горния тампон на задния амортисьор, но тъй като новите дойдоха без втулки, в сервиза явно са монтирали старите. Дали, обаче е от тях...

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали е камъче в задната броня, влязло някъде си? Колега качи някой в багажника да слухти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да охлабиш гумените тампончета на багажника/петата врата.Тествай и сподели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с тампончетата на задната врата- няма ефект. Проверих кората и бронята за камъчета -също няма нищо.

Единственото, което установих е че когато затворя вратата на багажника от копчето или дистанционното трака по-малко от колкото ако я затворя на ръка. Това което остава е самия механизъм за заключване да не пасва правилно с халката на пода в багажника - заради удар или друго подобно. Механизма доколкото се вижда през тапата в тапицерията е стегнат и е като нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халката мисля, че има как да се регулира.Аз имам подобен шум понякога- отдавам го на пантите...дали е от тях...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драги колеги мистерията е решена.

Оказа се, че скърца колелото от заключващия механизъм към халката за захващане. Самото колело е облечено в пластмаса, която скърца към халката с един пръст грес всичко спря. Това скърцане е повече като пукане и затова лъжеше че е нещо хлабаво или излишно.

Благодаря за всички отговори и предположения. Дано съм полезен на някой и аз.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах колега като каза халката и се сетих. По принцип, халките на хонда не са облечени а механизма има една пластмаса която спира тракането. Смазка му е майката. Виж да не е износено ръбчето (пластмасовото езиче на машинката). Това е като да трака врата.... Износва се при неправилно затваряне или удар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и при моята, седан, се чуваше злобно такова тропане особено и само по паваж... Оказа се, при мен поне, че задната броня има една метална лайсна тънка, която е долу горе на 20 см от долният край на задната броня, която се е отлепила. Натъпках нещо подобно на вата, между пластмасовата част и въпросната ламарина и .... О, чудо.... тишина!

 

Провери все пак! Не гарантирам че е това но все пак! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, къде по точно е тази ламарина на задната броня, защото и моята тропа много по неравности и паваж. Гледах, но виждам само гредата, за която е захваната бронята. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя се явява нещо като усилване на пластмасата, за да не потъва навътре при лек натиск и се намира в страничните части на задната броня. Тази част от бронята, която е от задното колело до чупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, колега къде сложи ватата, че аз я сложих от страната от към бронята и промяна няма. Трима вече полудяхме с този проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14lucnk.jpg

 

Дали става ясно или има проблем с линка?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ясно ми е вече. Там подложих и аз, но още тропа, ще пробвам да подложа друго и да видим. Няма от къде другаде да е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи грес на бравата, както е писал колегата няколко поста па- нагоре .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се получава колеги. Пробвахме с подлагане на страничните ламарини и на гредата под бронята, както и с грес това и на двата акорда и промяна няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да се включа и аз с проблем.

Сивикът е тих но акорда олеле през паветата във Варшава таблото ме подлуди.... натисках ли какво ли не правих трака досадно и шумно. Другите 6-ци и те ли са така или аз имам някакъв проблем? :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За съжаление и на двата акорда 6 (моя 2002 и на жената 2000) таблата потракват леко на неравен паваж. Скоро разглобявах да сменям малко крушки по таблото и стегнах с изолирбанд всички хлабави снопове кабели. Сега е доста по-тих.

 

П.С. Тропането откъм багажника го има и при двете, като на моята почти не се чува, докато при другия акорд е доста по отчетливо.

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се получава колеги. Пробвахме с подлагане на страничните ламарини и на гредата под бронята, както и с грес това и на двата акорда и промяна няма.

Колега, пробвай като се движиш по павета със скорост при, която най силно се чува тракането/тропането, да натиснеш леко педала на спирачките или ръчната 2-3 зъба!

Пиши за резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не се получава колеги. Пробвахме с подлагане на страничните ламарини и на гредата под бронята, както и с грес това и на двата акорда и промяна няма.

Колега, пробвай като се движиш по павета със скорост при, която най силно се чува тракането/тропането, да натиснеш леко педала на спирачките или ръчната 2-3 зъба!

Пиши за резултата!

 

Благодаря :). Пробвах и тропането спира и от двете места (педала и ръчната), а сега ако знаеш как да се справя с проблема. Казаха ми, че ръчната е с отделни накладки и не знам дали е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че е с отделни накладки само ако е комби /ако си с такава/.

На седана се ползват едни и същи и за спиране и за ръчна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега имаш най-вероятно износени супортни легла на задните спирачни апарати,там където влизат двата болта.Трудно намираема част са тези супорти. Вариант 1-райбероване при стругар и нови болтове около 100лв.за двата. Вариант 2-Бултрако 130лв.бройката.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако си комби незнам как са организирани накладките!

 

Ако приемем, че си седан "JHM" го е казал  износени супортни легла на задните спирачни апарати"

Щом тракат значи не са блокирали :yes:  

Аз решавам проблема с грес /малко пакетче заедно с накладките/.  Ако накладките, които ползваш нямат грес , намираш подходяща!!! такава.

Тракането изчезва за около 2/3 от живота на накладките.

Съвета ми е да не бързаш със смяна или ремонт. Блокирали водачи водят до .... проблеми!!!,  водачи с луфт НЕ!

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На жена ми акорда е с барабани отзад, проверявани при смяна на жило за ръчна, моя е с дискове, които сменях преди месец (проверени супорти). Нищо в тракането не се е променило, еднотипно е и при двете коли. Не е от спирачките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седан е колата. Като сменях накладките сложих грес, но явно не помага вече и наистина има някакъв луфт в един супорт когато не е на ръчна. Ще я погледна да видя от кое по точно е и ще споделя след това, че е досадна тази история.

Благодаря за съветите колеги!  :yes:  :yes:  :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече със сменени водачи на супортите и с повече грес :). нещата се пооправиха но пак се долавя леко чукане по паваж (поносимо), а за тези износени супортни легла 5 и 6 от снимката ли трябва да се сменят.

  http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=3375,3376&nplgrp=4&cmodnamepc=ACCORD&xcardr=4&dmodyr=2006&carea=KG&ctrsmtyp=5AT&xgrade=2.4%20EXECUTIVE&nplblk=B__1910

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега износват се отворите,а не водачите.Моите ги прави стругар чрез райбероване и нови водачи и вече 22 000км.работят добре.Моя съвет е да си вземеш оригинални,защото много не дават гаранция за сполучлив резултат при отремонтирането.При мен мисля се получи.А това е важна част в автомобила.За цената на нови разбрах по късно,може би щях да взема нови.TRW мисля са единствения производител предлагащ ги за нашите автомобили на пазара.Успех!

http://www.autodoc.co.uk/trw/2183212#

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега износват се отворите,а не водачите.Моите ги прави стругар чрез райбероване и нови водачи и вече 22 000км.работят добре.Моя съвет е да си вземеш оригинални,защото много не дават гаранция за сполучлив резултат при отремонтирането.При мен мисля се получи.А това е важна част в автомобила.За цената на нови разбрах по късно,може би щях да взема нови.TRW мисля са единствения производител предлагащ ги за нашите автомобили на пазара.Успех!

http://www.autodoc.co.uk/trw/2183212#

Ясно Благодаря, ще поръчвам значи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се увериш,че е от тях преди да поръчаш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за да тропа от водачите луфта трябва да е огромен. Виж по скоро да не е от самите накладки и пластините им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...