Jump to content
Stoyan1978

Педалът на спирачката потъва след смяна на предни накладки

Recommended Posts

Стояне,иди да ти видят от пробките на двата кръга дали надува помпата .Педала ти пада почти до долу и тогава спира колата нали -това става като единия кръг не работи .Пак казвам че ръбовете са в периферията на дисковете и не контактуват с накладките ,новите накладки при две три натискания на педала компенсират веднага с количество спирачна течност и разлика в педала не трябва да има при изправна система .Помпата ти прави номера.Ако помпата ти не е 700лв като на старата ми англичанка сменяй я с нова ако и при тебе е цифра ,сменят гумичките и на леглата им навиват тефлонова лента и е патрон-гледах как правиха моята .

Това мнение също е твърде логично. Може би може да се провери и на свободен път, да набие рязко спирачки, да види кои (дали) гуми ще повлекат...

Все пак като автора каза- смущаващо е, че този дефект се е случил внезапно след смяна на накладките, преди не е имало симптоми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Те обикновенно са на кръст и може и да не може да отчете по спирачния път ,после ако има ABS няма да види нищо .Моята като набия спирачки усети ли абс-а приплъзване и веднага рита педала.Тя и тази система разчита на хубави гуми.Пробвали ли сте със летни гуми зимата и ABS -няма никакви спирачки .Стояне ,утре проверете през пробките и после отивай за нова помпа .Колкото и да го увъртаме пак помпа ще се купува .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те обикновенно са на кръст и може и да не може да отчете по спирачния път ,после ако има ABS няма да види нищо .Моята като набия спирачки усети ли абс-а приплъзване и веднага рита педала..

Така е, на кръст са двата кръга и наистина ABSa ще се задейства, но все пак ще остави накъсани следи...а може и това ритане  да отпуши нещо, което не е наред...кой знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано ,ама надали.А всъщност и да вземе да хваща след време ,дали все пак не и е време за смяна ,за да не направи номер при рязкo спиране при нужда и да отърват и двата кръга .Ако не е скъпа помпата хич да не прави проби ,ми да купува нова и да я сменя .Още повече че и преди време му е правила номера .Спирачки са това ,не е шега работа ,човешки живот може да спаси или погуби с тях !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , 

 

Благодаря за активността по моя проблем - засега след около 150 км градско няма промяна.

Както се опасявах и аз най-вероятно "легендата" с напасването няма да се случи.Ще трябва да се премине през малко разглобяване и проби.

Днес сутринта пробвах и ABS - като натисна рязко спирачката се задейства , но педала пак не е достатъчно твърд...нещо не е наред, потъва колкото и да натискам.Усилието , с което натискам е доста голямо но въпреки това аз мисля , че не трябва да потъва до край , а да спре в някакво положение.

 

Ще източа течността и ще я напълня отново за да избегна наличието на въздух като преди да заредя системата ще запуша 2-та изхода на помпата.

С пълно резервоарче и запушена помпа ако педала потъва - ясно...ще се прави помпа или ще се купува нова.

Не знам дали ако я закарам на тест за спирачки ( дето го правят за год.преглед ) няма да се усети дали проблема не е в един от кръговете - предно ляво и задно дясно колело ( или предно дясно задно ляво ) не би трябвало да държат като другите???

Сагата продължава....

 

Стоян

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре аз го разбирам така. Сменените накладки за мен отпадат като вариант. Да те може да са по-твърди и да не спира все още добре с тях, но защо педалът потъва повече от преди?

Затворена система с флуид- би трябвало след смяната, ходът на буталата да е станал по-малък или иначе казано, да усетиш съпротивлението по-рано (по-горно положение на спирачния педал). Ако не е така то възможните са мен причини са две - въздух в системата или заминала помпа, която не е понесла добре измененията.

Провери си колата колега, това не е шега работа!

Редактирано от bobchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб колега bobchoo , легендата за "напасването на накладките" отпада - проверих цените на помпата - между 110 и 500 лв.

Преди да купя обаче , смятам да се поровя още малко и да се убедя къде е проблемът.

Надявам се да е въздух , но ще видим...

 

Стоян

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, изпуснала помпа ще доведе до рязко падане на педала до долу (пропадане). Помпите на съединителя и на спирачките са под постоянно натоварване, спри - тръгни. Не са вечни. Можеш да погледнеш дали по нея дали няма сълзи, ако има скоро ще се наложи да я сменяш.

Първо направи качествено обезвъздушаване. В ремонтното ръководство е написано, че спирачната течност се сменя на всеки 2 години поради поемане на влага от околната среда. Това се вижда лесно, ако течността има оцветяване различно от първоначалния бистро-жълтеникав цвят. Отделно да попитам, колега ти на самотек ли направи обезвъздушаването и на 4те колела? Имаш и АБС нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на самотек , с помощта на един приятел и "помпене" на педала , като започнах от предно ляво , задно дясно , предно дясно и задно ляво.

Така съм го правил и преди на други коли.

Единственото , което ме съмнява е , че обезвъздушаването го направих без да работи мотора... може би трябваше да запаля колата.

Сега в събота ще се позабавлявам малко , за да се опитам да локализирам проблема и тогава ще решавам какво да правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега след като са се слегнали вече накладките по дисковете, направи още едно обезвъздушаване и нещата ще си дойдат по местата .

Не е трябвало да обезвъздушаваш веднага след смяната на накладките, там ти е грешката .

По ирония на съдбата, днес сменях предни накладки на едно Премаси с доста ръбчета по дисковете, същата работа се получи, педала потъва под средата,  само с 1-2 км. каране с левия крак на спирачката и няколко по интензивни спирания след това, и педала си отиде на местото . :yes:

Ама ти ако искаш, послушай колегите и си смени помпата, и след това може и АБС модула, и хидро- регулатора да смениш, за по сигурно . :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mar_tod ,при твоя случай за 1-2 км се е компенсирало разтоянието на буталата спрямо дисковете и накладките със спирачна течност и после педала си има ход както преди смяната .За оптимално напасване на накладки с дискове стотина километра стигат ,това е като системата е изправна .Само че от случая на Стоян спрямо други ,няма връзка ,всеки си е отделен с негови си проблеми ,при Стоян е сигурно че помпата е за смяна .Аз примерно обезвъздушавам на самотек,имам ABS,прекарвам по половин шише спирачна течност от резервоарчето през всяко колело за по сигурно и на прегледа четирите гуми коват абсолютно еднакво на уреда им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борко, случая на Стоян си е класически, нищо по особено няма при него, при всички коли с образувани ръбове по дисковете, при монтаж на нови накладки се получава този ефект с педала, просто ръбовете не позволяват на накладката да легне челно върху диска, докато ръбчетата на диска не издялкат странично феродото на накладката и тя не придобие същата форма която  се е образувала вече на износения диск . За целта трябва просто да покараш колата, като използваш по често спирачките .

При него грешката е, че е тръгнал да обезвъздушава системата, още когато накладката не е имала възможност да прилепне по диска, вместо да поразкара малко колата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маr_tod, защо се хабиш?! Остави момчетата да посъветват колегата Стоян, после поне се надяваме ще споделят какъв е бил проблема. За да е ясно ако някому се случи такова нещо как да постъпи. Стига с тия "легенди" за напасването! Обезвъздушаването започва от най-близкото колело до помпата, нали?! Моля...

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , 

 

Обезвъздушаването се започва от предно ляво колело - така са ме учили и така го правя.

 

Днес следобяд  ще проверя спирачките на стенд за ГТП и ако проблемът е в помпата или въздух в системата , спирачното усилието ще е под мин.допустимото или около него.Ако това е така започвам с източване на системата и зареждане отново с течност , обезвъздушаване и т.н.

Ако се стигне до помпа ще се купува - не е толкова страшна цената - между 110 и 500 лв , а и доколкото разбирам помпите за 1,6 : 1,8 и 2,0 са еднакви , което значи че намирането на морга ще е приемливо лесно.

Според мен ще се окаже въздух , но как е влезнал не мога да си обясня.

 

Ще ви държа в течение ...

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушаването се почва от най-далечното - задно дясно ( така знам аз, който знае по-добре да ме поправи) :) Ако накладките опират на ръба... нали пак има съпротивление от тяхна страна.... като ти се износват да не хлътва случайно педалът до ламарината? Обезвъздушаването се прави на работещ двигател или на самотек (бавно и славно) на не работещ.
 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маr_tod, защо се хабиш?!

Бе да ти кажа честно и аз това се чудя . :lol:

Явно колегата много държи да я сменя тази помпа, защото от връщането на буталата на спирачните апарати, може да се е повредила .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,моите уважения към всички ,всеки от нас  се позовава на собствен опит и се стремим да помогнем на Стоян-нали в  в спора(не безмисления) се ражда истината ,в крайна сметка е важното да има спирачки човека .От тук нататък от него зависи какво ще предприеме за отстраняването на проблема,след достатъчно инфо и съвети които получи в темата .Стояне -ти си !Чакаме резултата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Борко постовете според мен са близо до истината...

Преди да купува друга помпа, аз бих разглобил/прегледал/почистил старата. Не знам дали съществува ремонтен комплект гумички...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изумително!

Две страници писано, над 1000 преглеждания за нещо елементарно.

Не казвам че спирачките са маловажни - напротив, едно от най -важните неща са, но да чакаш 400км. да се напаснат накладките към дисковете, е пълен майтап - независимо какъв ръб имат дисковете.

И да, гумичките на помните,могат ей така от веднъж да изпуснат,но не твърдя,че в случая проблема е точно от тях.

 

Колега,първо сигурно си избрал "правилните"накладки, които след 150км.не са успели да се напаснат на дисковете, на които дори да имаш и 1мм.ръб трябваше на 10-то спиране да са се напаснали.

Второ - защо не обезвъздушиш хубаво системата, пък може и да се оправят нещата със спирането и потъващия педал.

Между другото, какво разбираш под потъване на педала - пада до долу, или ти се струва че потъва една идея повече от преди?

Само да вметна, че проблема може да е и от спирачни маркучи,спирачни апарати,помпи и т.н. но опитай първо елементарните неща, а после сменявай - а най-добре ако се затрудняваш нека я погледне някой който разбира, защото спирачките не са шега работа.

 

П.П. Може ли някой, който разбира, да ми обясни подробно и изложи аргументи, защо при обезвъздушаване, двигателя трябвало да работи, както твърдят някои колеги?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , 

 

Потъване на педала повече от преди смяната ( или поне така ми се струва на мен ). Колата спира добре , усеща се съпротивлението на педала при натиск , но не се втвърдява достатъчно ( или поне така ми се струва на мен ) и колкото и да натискам все поддава и имам чувството , че стига до крайно положение.

Вчера ходих на валяците ( тест за спирачки за ГТП ) => човекът ,който тества колата каза , че всичко е повече от ОК...

Не знам дали не си вкарвам някакви филми , но ще пробвам да обезвъздуша системата пак и ще видим...

 

 

Благодаря на всички , които дадоха мнения.

Стоян

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали не си вкарвам някакви филми , но ще пробвам да обезвъздуша системата пак и ще видим...

 

 

След като намираш разлика преди и след смяната, значи има нещо, но ми се струва, че не обясняваш ясно ефекта, затова и многото разнообразни/противоречиви мнения...Щом теста в сервиза показва добро спиране на всички колела, отпада и хипотезата, че единия кръг не работи.

Ако има въздух, педала пружинира много характерно и не може да се сбърка, просто е по-мек до едно положение, има по-голям ход, но се връща като пружина като отпуснеш. Все пак при много силно натискане ще се втвърди накрая, ще спира, но се усеща разликата. Ако упражняваш постоянен натиск, педала няма да продължи напред, натиска е уравновесен с налягането на свития въздух.

Ти обаче казваш, че педала стига почти до долу. Ако въздух е причината за да стига до долу, то трябва да е изключително много въздух който да се свие. Ако държиш постоянен натиск, не го увеличаваш и педала сам върви надолу, не е въздух, изместената течност отива някъде, значи има проблем в помпата, нехерметичност. Или гумичките изпускат или е заседнал полуотворен обратния клапан, който споменах в един от първите постове. И в двата случая течността се връща в казанчето, т.е. отива зад буталото. Съмнява ме да е това случаят, защото при продължително натискане педала би трябвало да опре в пода...При херметична система, дори и да има въздух, това няма да се случи.

Ако хубаво обезвъздушаване не свърши работа, разглобяване на помпата ще изясни нещата.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е изключено и да има филм от страна на Стоян. Може да си въобразява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали не си вкарвам някакви филми , но ще пробвам да обезвъздуша системата пак и ще видим...

 

 

Направо като гледам в цял сериал се мъчиш да се вкараш, :)  а трябваше вече да си обезвъздушил спирачките  след улегналите накладки и да отпаднат всички хипотези .

И другия път като ги сменяш, не обезвъздушавай, а се качвай на колата и покарай с повече използване на спирачката . :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как тъй на прегледа всичко е повече от добре ,то и въздух да имаш пак няма да е така .Тука вече нещо е   :whistle: работата .Значи или не казваш нещо  или пък ние не вдяваме ко става тука -бах мама му и спирачки .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за тази кривина говоря аз,няма нищо общо с ръба.Понякога диска е изяден на конус,тогава накладката се усуква(не се криви).Малко цифри-конкретно на това рено,3см ход на педала мести буталата на апаратите с 0.8мм ако диска е изяден неравномерно(на конус примерно) и накладката поддава с 1мм докато легне с цялата си повърност на диска(в случая имаме 2диска),на хондата са 4 и съвсем теоритично предположим че са криви по един и същ начин-колко ще е хода на педала докато ги напасва по конусовидния профил на диска.Тези накладки ги смених днеска карах го около 40км градско докато се напаснаха(износиха) по диска докато педала се утегна,преди това пропадаше под половината.Това е за тази кривина която е средна работа според мен виждал съм и значително по големи.

post-18713-0-63142100-1459705701_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Понякога диска е изяден на конус,тогава накладката се усуква(не се криви).

Това предположение е само теоретично... Новата накладка е твърде дебела за да се огъва/усуква, а и ако го направи, феродото би се спукало...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е теоритично колега-това е първата снимка на въпросната кривина която се коментира в 60поста и секи говори за различно,както и първите конкретни данни(милиметри),Точно това написах в скобите че накладката не се криви а не се движи равномерно,а именно накладката стои спрямо буталцето на апарата под 90градуса,накладката склчва пак 90градуса с диска,ама това когато всичко е ОК или е чисто ново,а сега ако диска е изяден на конус как ще се запази това съотношение.Наи просто е да направя клип на самото усукване на накладката спрямо диска,ама някак си не ми се иска да връщам старите дискове на сивичето на едно приятелче само за едно клипче което да докаже дадена теория.

П.П.В никакъв случаи не твърдя че точно такъв е случая на колегата,конкретно мнение имам единствено когато пипна и видя нещата лично.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй тъй ,и ако наистина са му изядени дисковете или криви защо ще му потъва педала додолу?Дисковете и като вестник да станат хода се компенсира от спирачната течност при първите натискания още и после трябва да си е както преди .Даже и да не спира както трябва до сработването на повърхностите ,педала ще стига до където трябва ,понеже спирачната течност не се свива и просто няма да кове в началото ,като се сработят повърхностите ще си спира пак както трябва ,но да потъва долу педала от това-не може .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй тъй ,и ако наистина са му изядени дисковете или криви защо ще му потъва педала додолу?

Пак казвам, Борко е прав пак споделям мнението му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK,приемаме ще щом не можете да проумеете как става значи няма как да става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми обясни да видим как става ,както писах по-горе в аргументирания спор се ражда истината . Дайте да разнищим как действат спирачките -темата може и важна да стане после!Той автора вече не пише така че поне да обсъдим как действат дисковите спирачки.Фен,ти къде се губиш,пусни някой лаф по темата.

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК-съгласен.Първо да отбележа че наи ясно ще се види това на едно видео което няма как да заснема в момента просто защото нямам налична кола с толкова криви дискове.Затова ще се опитам да го обясня.Така като аз съм човек на точните цифри и величини,а тук такива нямаме и под термина,,пропада,, не разбираме колко защото може да е 10мм може и 60,мм да е нали?Под термина ,,не спира,, не разбираме от 100-0км.ч. за колко метра за да не спира,аз ще се опитам да обяня точно какви отклонения дава това което аз описвам.Значи от крив(износен по някаква причина на конус диск) пропадането на педала е около 15-20мм след края на нормалния работен ход,в първите спирания спирачния път е двоино по дълъг от нормалния за колата,нещата се нормализират след около 150км градско каране-тук е важен броя спирания,демек времето на притискане на накладката в диска а не толкова изминатите километри-нещо което няма как да измеря.Та относно това което описвам-буталцето на апарата притиска с цялата си площ равномерно накладката,накладката вкарана в апарата,влиза плътно и почти без луфт в него и приляга с цялата си повърхност към диска,това при правилно износваща се система или при чисто нова.Сега отиваме на ситуация 2-буталцето на апарата ляга с цялата си повърхност на накладката,която е чисо нова,но диска е износен неравномерно,демек в наи вътрешната си окръжност е 10мм(примерно) а в наи външната си е 8мм(примерно)И какво се случва като натиснеме педала,буталцето на апарата бута накладката към диска,накладката опира първо в вътрешната част на диска,което е начало на някакво съпротивление в педала на спирачката,продалжаваики да се натиска педала буталцето на апарата продължава да притиска накладката и тя цялата(без да се изкривява) се усуква(но трудно) в самия спирачен апарат докато не опре с почти цялата си повърхност върху диска,тука вече педала се втвърдява защото както колегата каза течностите не се свиват и няма вече кое накъде да поддава.Момента на пропадане на педала се усеща от първия момент когато накладката опира върху вътрешната част на диска(но колата не спира) до момента в които няма вече накъде да се усуква.това усукване е от порядъка на 1мм до 2мм,трудно забележимо и зависещо от степента на криво износване на диска.Докато накладката се усуква в почти плътните канали на апарата тя оказва някакво съпротивление и точно него наричаме ,,пропадане,, но конкретно казано говориме за около 30мм максимум ход на педала.Предполагам всеки е виждал неравномерно износени накладки,или износени под някакъв ъгъл,и за всичко си има причина подобна на тази ама да не се отплесвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pосен,не съм някой келеш и да споря ей така да става лафа.В сервиза си правим сами спирачките ,на приятели също правим ,обезвъздушаване лично аз правя вече само на самотек ,нищо че отнема време ,понеже се спестяват проблеми с помпата -буталото с гумичките не отива в неизносената крайна зона на цилиндъра където нещо става с гумичките и като се върнат в старата широка работна зона и изтърват някога и се получават такива аномалии после със спирачките .Аз си казах моята теза ,може да не съм прав но така практикувам след лоши случки от помпене на педала за обезвъздушаване.Ти кажи сега как стават работите с падащия педал и ръбовете или криви дискове.Той и Стоян може да не обяснява какво е точно положението и съвсем се вкарваме във филма всички.

А,писал си преди мен .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не го ли казах вече.Кажи на кое викаш падаш педал-колко пада,цифри.Гумичките винаги се връщат докраи защото в всички помпи има пружина която ги връща,а на някои помпи ако не се върне докраи няма връзка с съда с течност.Знам че не си келеш,давал си ми адекватни съвети по едни електронни проблеми,с едни платки и реших проблемите след 3 сервиза които не можаха-та и аз не съм някои келеш дето дето не знае какво говори.При първа възможност ще направя видео на което се вижда процеса които ти описвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че си на другия краи на БГ иначе прежалвам 20лв за нови накладки на това Рено на жената та да ми кажеш защо педала пада почти до долу докато сработят с диска.Новите които сложих сутринта вече са напаснати-както казах вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да кажа че буталото при обезвъздушаване с педала ,навлиза в края на цилиндъра ,който не е износен и е по -тесен от работната зона ,после претъркват ли се гумичките какво става но понякога точно така изтърва помпата.

Няма нужда ,да съм сменял веднъж-два ,ама повече пъти са и на други коли и освен това че не коват здраво докато се напаснат ,друго не било ,нали освен ако отърве помпата както споменах че е имало случаи.

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така съм съгласен-виждам логика.Аз също обезвъздъшавам на самотек,това е и тест за запушени маркучи или тръбички.Помпите ги тествам с затапване на отворите за тръбичките,вече цял набор пробки за различни модели съм си направил.При първа възможност ще ти дам видео на което се вижда какво се случва в апарата при конусно изяден диск и нова накладка-ход на педала и буталцето преди и след напасването на накладката,тогава ще ме разбереш за какво говоря.Пак казвам че говоря за пропадане на максимум 30мм докато сработи накладката,и не твърдя че при автора на темата е точно това.Сега трябва да лягам че ставам в 4 за път но се надявам темата да продължи докраи с уточняване на решението на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , 

 

Не бях в града и нямах достъп до интернет. Прочетох всички нови мнения тази сутрин - благодаря за активността и дадените съвети.

Нямах време да правя каквото и да било по колата , но вече не знам какво да мисля - струва ми се , че всичко се оправи , но вече и в себе си се съмнявам.

Колегите , които писаха за напасване на накладките , а аз не им повярвах може и да се окажат прави.

Мисля , при първа възможност да направя едно обезвъздушаване за всеки случай и да видя дали ще има разлика.

 

Щом го направя веднага ще пиша за резултата.

 

Благодаря отново на всички , които писаха и дадоха мнения.

Стоян

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, оправи ли спирачките най-накрая? Или това ще бъде поредната тема с решен проблем без написано кое, как, защо?!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...