Jump to content
blackbeast

Въпрос за смяна на филтър за Хонда Акорд 2.2 (diesel) с оригинален

Recommended Posts

преди 8 минути, Митко Йотов написа:

При тази наша "ХУБАВА" нафта да  се пропусне смяната на горивният филтър заедно с масленият си е чиста рулетка.

Това е вече прекалено. Аз карам дизелов Акорд и смело мога да твърдя, че когато сменям горивният филтър на около 40000 км. Това са 4 смени на масло, маслен, въздушен и филтър на купето. Видимо, на око изглежда доста чист. Въпреки "ХУБАВАТА" нафта. Искам да направя само едно уточнение. Доста често ходя с колата в чужбина и естествено зареждам от тамошната нафта. Единственото което ми е правило впечатление е, че разхода ми пада грубо с около 1 литър на 100 км. Когато карам в България зареждам само от скъпата нафта на големите вериги бензиностанции. Може би на това се дължи факта, че при мен филтъра не се замърсява толкова много.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също когато карах дизела зареждах от скъпият дизел и никога не правих компромис,но само с едно лошо зареждане и мотора отиде у ряката. Колега  DAN_DAN смелчага си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да съм смелчага, за това, че сменям филтъра на километрите препоръчани от производителя ли? И ако качеството на дизеловото гориво което си заредил е било толкова лошо, че да ти скапе мотора само с един резервоар. Чисто нов филтър щеше ли да те спаси? Дай малко подробности какво точно му се случи на двигателя и сигурно ли е на 100%, че е от горивото. И кажи коя е тази бензиностанция та да бягаме далече от нея. Не, че и на друга не може да се случи, но просто ей така да имаме едно на ум. То не, че и различните партиди горива винаги с еднакво качество ама какво да се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пост 85 и 87

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, може би лошо стечение на обстоятелствата. Не подлагам на съмнение казаното в другата тема. Аз също множество пъти съм зареждал от въпросната верига бензиностанции, мои приятели и познати също. До сега нито едно оплакване, но това не значи, че в даден момент, в определен обект не е имало некачествена партида гориво. Но едно нещо не ми стана ясно. Как точно са се прецакали дюзите? От механични примеси в нафтата или от химични процеси, следствие от "добавките" в горивото? Ако е първото къде е бил филтъра тогава? Нали той е този който не трябва да пропусне зад себе си всичко по голямо от еди колко си микрона. И дори и позапушен малко, най много след като през него премине още обилно количество мръсотия съвсем да се затлачи и колата да започне да прекъсва или съвсем да спре, но не и да повреди дюзите. Ако ли пък проблема е химически, тогава не виждам как ще помогне и нов филтър дори. А за източената от резервоара гадна нафта аз имам друга теория. Най вероятно боклуците са се трупали в резервоара с годините и просто в онзи момент "чашата е преляла".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз два пъти съм виждал задръстени филтри от нафта бъркоч и двта пъти след смяна на филтър и промивка на мъркучи машините тръгват след това. Едното беше багер, доста голям и скъп другото кола помпа дюза (тука трябваше  и резервоара да се промива).

И както казва Дан Дан идеята на филтрите е да пазят.Ако по някаква причина филтъра се пробие или бъде разяден от нещо в гориворо, тогава се отива на скъпите ремонти.

 

И аз съм на мнение че тези филтри трябва де се сменят на накакъв интервал, преди да се задръстят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, DAN_DAN написа:

Ами какво да кажа, може би лошо стечение на обстоятелствата. Не подлагам на съмнение казаното в другата тема. Аз също множество пъти съм зареждал от въпросната верига бензиностанции, мои приятели и познати също. До сега нито едно оплакване, но това не значи, че в даден момент, в определен обект не е имало некачествена партида гориво. Но едно нещо не ми стана ясно. Как точно са се прецакали дюзите? От механични примеси в нафтата или от химични процеси, следствие от "добавките" в горивото? Ако е първото къде е бил филтъра тогава? Нали той е този който не трябва да пропусне зад себе си всичко по голямо от еди колко си микрона. И дори и позапушен малко, най много след като през него премине още обилно количество мръсотия съвсем да се затлачи и колата да започне да прекъсва или съвсем да спре, но не и да повреди дюзите. Ако ли пък проблема е химически, тогава не виждам как ще помогне и нов филтър дори. А за източената от резервоара гадна нафта аз имам друга теория. Най вероятно боклуците са се трупали в резервоара с годините и просто в онзи момент "чашата е преляла".

Така де.Но да се минимизират щетите от едни такива обстоятелства чисто приятелски съвет към колегите с дизели нека да сменят консумативи за да намалят щетите от грешки не зависещи от тях.

И не мога да ви разбера повечето колеги с дизели,защо си мислите,че колегите ви с  бензин не знаят за какво иде реч при дизела и си чешат пръстите по дъската на компа,ей така да си пишат просто.Това не е така и сигурен съм,че 80% от тях включително и аз слизаме от дизел и много ама много добре знаем за какво става на въпрос.Та когато някой колега с бензин ви даде съвет не го подминавайте с ирония защото не знаете каква цена е платил с неговия "бивш" дизел.

Не е лош дизела даже напротив,дълго време ще радва собственика си НО - не бива да му надценява възможностите защото мотора е изключително злопаметен.Предимства има както единият така и другият просто човек трябва да прецени как ще се експлоатира дадената кола.

Никога не съм оставял с един автомобил и сега е така,ходя по сервизи и виждам какви са колита оставени там.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново!

Преди около година писах в тази тема и се интересувах от горивния филтър на моята кола-кога да го сменя,какъв и т.н.

Колата ми е на 163  000 км.и доказуемо е с оригиналния си (заводски горивен филтър) т.е.никога не е сменян!

Няма да влизам в спорове и пререкания,просто го посочвам като интересен факт ако може да бъде такъв!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.06.2019 г. at 2:47, Васил Димитров написа:

Колата ми е на 163  000 км.и доказуемо е с оригиналния си (заводски горивен филтър) т.е.никога не е сменян!

Доста време е минало от този пост, но моля колегата да обясни как е разбрал, че филтърът е бил заводският. Фактът (ако е факт) е наистина интересен и си струва да се обсъди.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...