Jump to content

emod

Почетен член
  • Мнения

    1296
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    122

Всичко публикувано от emod

  1. Безпокойството ти е напразно и на практика необосновано. Помисли какво масло ще се пръкне при описаната от теб ситуация. 0w-то отива директно на кино и не само то. С какво ще замениш тези 80% липсващ GTL? Shell е сред лидерите и подбно на Mobil не би рискувал имиджа и пазарните си позиции с подобни игрички, относими към малките блендери, целящи най-вече печалба, а не качество. Има множество анализи (VOA и UOA) на масла нa тези две компании и до момента (за 6-7 години) не съм попадал на такъв, който да ги компрометира откъм състав. И още нещо, MSDS-а е абсолютно немеродавен за състава на маслото. Целта му е друга. Точният състав на маслото е една от най-строго пазените тайни на всяка една компания и всичко около него е дълбоко законспирирано, поне за нас, обикновените юзери. Мен лично ме смущава високия VI на Shell-a. При основна база GTL и ограничени количества 8cSt GTL масло, пазено изкл. за нуждите на Shell, доколкото съм попадал на коментари по този въпрос, как ли е постигнат този VI = 204 за това 0W- масло ???? @Markony някакви предположения или вътрешно инфо ?
  2. Да допълня още нещо към предходния ми пост и ПАО-то. Твърдението (разбирането) за едва ли не абсолютна еднаквост на молекулите на ПАО-базата е погрешно. Ето пример с газова хроматограма на 6 cSt ПАО, на която се вижда състава му: Видно е, че то се състой от тримери (C30), тетрамери (C40), пентамери (C50) и малко количество хексамери. Това са различни по размер градивни молекули. Така че картинки от типа: не отразяват истинското положение на нещата .
  3. @DTEC и @dandilov, Всяка една база си има своите предимства и недостатъци. В момента ми е най-лесно да дам пример с долната таблица. Много други подобни могат да бъдат намерени. Въпросът е, че в съвременния завършен продукт – маслото, което купуваме, базата сама по себе си не може да бъде определена като фактор с най-голямо значение за качествата на маслото. Колкото и странно да звучи, за цялостното представяне на маслото (което именно нас ни интересува) пакетът добавки + подобрителите на вискозитета (VM; VII) + ноу-хау на производителя се считат за толкова важни, колкото базата, че дори и много по-значими от нея, доколкото те способстват маслото да премине през многобройните тестове, за да получи съответния сертификат (ILSAC, ACEA, и т.н.). „Голата база“ не би могла да успее. Според хората, работещи или работили като формулатори на масла, дори и с „по-нискокачествена база“ (гр. II/II+; „нисък клас“ гр. III) може да бъде произведен краен продукт, които да бъде сертифициран, и които ще бъде напълно конкурентноспособен на топ маслата – говоря за масла, насочени към средния потребител, експлоатиращ колата в ежедневието си, каквито са повечето от нас. Това, че едно масло е получило съответни сертификати, е много сериозна гаранция за качествата му. Масло с множество и при това тежки за получаване сертификати (например посочените от DTEC Mobil 1 ESP Formula и Shell Helix Ulrtra ECT C2/C3) трябва да ни подскаже, че този продукт е плод на много усилия и топ технологии, като са хвърлени стотици хиляди долари за тестването и сертификацията му. Има и друго интересно нещо за базите. Всички сме чували за „hydrocracking, catalytic dewaxing and hydrofinishing“ – процесите, посредством които се получават днешните базови масла от групи II, II+, III (евентуално III+). DTEC по-нагоре е писал за GTL-a. Тези базови масла често са наричани “dry” base oils (сухи базови масла, буквален превод), доколкото те съдържат предимно наситени неполярни въглеводородни (изопарафинови) молекули (saturated nonpolar hydrocarbon (isoparaffin) molecules). Само че, колкото по-очистени са базовите масла (Severely hydrotreated base oils), толкова по-ниска е тяхната способност да разтварят добавките, по-слаба е диспергиращата им способност и съвместимостта с еластомерите (гумените уплътнения). PAO-то е очевиден пример. Големи обвинения за това падат върху последният процес от преработката на суровия нефт, а именно hydrofinishing-а, тъй като при него се премахват оставащата сяра и ароматни въглеводороди (т.н. aromatics). Наличието на тези допълнителни ароматни съединения обаче е изключително ценно за разтварянето на добавките в маслото, както и за разтварянето и задържането в маслото на парченцата мърсотия, създадени по време на работа на мотора. Сухите базови масла (“dry” base oils) не са способни (или са способни в ограничена степен) сами да почистят отлаганията, които оставят след себе си, тъй като не полепват по повърхностите на мотора (както правят естерите; ароматните въглеводороди). Именно тук се намесва пакетът с добавки. Правилният му подбор, баланс и синергия на работа на отделните му компоненти са от изключително важно значение за компенсиране на „негативите“ на базата, респ. за сертификацията на маслото (готовия продукт), а от там и за нас самите, като крайни потребители. Моля, не си вадете крайни изводи от написаното по-горе - шансът да сгрешите е голям; лично изпитано и то нееднократно. Просто имайте едно на ум, че не всичко е такова, каквото изглежда. Маслото трябва да се разглежда като "цялостен организъм", а не като отделни компоненти, колкото и "яки" да са някои от тях .
  4. Здравей Чавдаре, За мен Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 - КЛИК 1 х 4 литра + 1 х 1 литър = общо 5 литра Сума за плащане: 69 лева (кръгло с отстъпката) Преводът вече е нареден чрез EasyPay. Ще ти пусна на лично снимка на разписката. Получаване (живот и здраве) - лично, на Боила. Поздрави и Благодаря!
  5. Такааа... вече ми реши дилемата окончателно За колегите и като допълнителна информация, ето къде се позиционира Pennzoil Platinum Euro:
  6. И аз така Особено като се има предвид, че Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX with PurePlus™ (КЛИК) В тази връзка и многото изписано в Oil-club.ru за това масло съм склонен да вярвам, че то е топ продукт, където Shell няма да допусне компромиси. Може би именно това масло ще бъде и мой личен избор за предстоящата зима, тъй като ще слагам нов катализатор . Скоро ще разбера какви ще ги свърши личния ми "вътрешен масларски съветник"
  7. Благодаря ти Markony! Ще огледам всичко много внимателно. Поздрави!
  8. Би ли допълнил долния шаблон с твоите данни: 1)Марка, модел, година на производство - Honda Accord 2012 ; 2) Двигател - K24Z3 (201 кс); 3) Обем на чистото масло, което наливате при смяна - (наливам 3.5 л. при смяна с филтър); 4) Гориво – (бензин 95/98/100; дизел; пропанбутан; метан; др.); 5) Режим на експлоатация - (в коя част на БГ се намирам; градско ... % (тежко, леко, къси разстояния), извънградско ...%; магистрала …%; планинско ….%; офроуд, писта, др.) 6) Планиран интервал на смяна на маслото - (искам да сменям на 5-8-10 000 км, или зима-лято) 7) Колата има ли DPF филтър или катализатор (TWC) - ? 8) Препоръчано масло от производителя (от ръководството за експлоатация, което имате, или друг източник на производителя) – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30, др.; 9) Други (много важна информация) – (предходни масла; особености на мотора, стил на каране, разход на масло, особености на режима на експлоатация, др. които се сещате и са важни за споменаване). Това дава по-ясна представа за конкретната ситуация и ще бъде от полза/помощ на тези, които ще пожелаят да дадат съвет. Иначе... всичко е "на сляпо".
  9. @Kurro Torres По въпроса за проблема с датчика мога само да дам препратка към пост на Markony, касаещ същия проблем при N22A - ТУК По въпроса за вискозитета - виждам, че вече си прочел предходните постове в маслените теми. Мога само да добавя, че за Accord 2012 г. японския owner'с manual сочи две масла: Honda Ultra Leo SM 0w20 (за икономия) и Honda Ultra LTD SM 5w30. @Legal Казано с две думи - съвсем нормално е един автомобил да харчи масло. Например: дори и при напълно нов мотор остава масло по хонинга на цилиндъра, което не може да бъде обрано от сегментите и изгаря; леките фракции на маслото се изпаряват; др. Въпросът по-скоро е - колко е нормалният харч на масло на един мотор, определен от конструктивните му особености, при условие, че се кара с качествено масло? Точен и обективен отговор не зная дали можеш да получиш. Това, че моторът ти почва да гори масло след 5-6000 км, в повечето случаи се дължи на самото масло - изчерпване на ресурса му. Писали сме и преди за този "феномен". @DTEC Безкрайно ще те разочаровам (аз самият се чувствам така след много години четене ), но нищо от данните, които си посочил, не показва и не позволява категорично (или дори с добро приближение) да се определи кое е най-доброто/по-доброто масло от посочените по-горе. Без да се знаят точните пропорции на всички съдържащи се в маслото компоненти, всичко казано е просто теория и академичен спор, които обаче могат да бъдат (са) много далече от истината. Залагай на сериозен и доказал се през годините с качеството си производител, който упражнява контрол на входа и на изхода, чието масло е получило необходимите за мотора ти сертификати. Купи маслото от проверен източник.
  10. Възможно е, но въпросът остава отворен. Виж капката на колегата DTEC - Honda Civic 1.6 i-DTEC. Структурата е подобна на капката на VW-то. Не бива да забравяме също така и какво е "преживяло" VW-то. Ако моторът се "изчисти", визията на капката може да е различна . Не мисля. Предходното масло на goga бе Castrol edge profesional H C2 0w30, но визията на капката бе същата. Трябва ни капка от друг N22A (в кондиция; при сходни условия) за сравнение. Така ще можем да свържем визията с мотора (особеностите му). @goga Подкрепям dandilov, че на този етап не се нуждаеш от промивка. Принципно, промивката с качествено масло за тази цел и последващо източване на несливаемия остатък би разредила и абсорбирала в голяма степен останалото в маслената ти система старо масло = по-добро премахване на старото масло + удължаване на живота на новото. Т.е. няма лошо, стига да е направена качествено. Аз лично вместо промивка веднъж годишно свалям капака на главата и цялостно прочиствам картера на главата + изсмукване и промивка (наливам останало ми старо масло) на картера на мотора. Става, стига да не е замърсено "изкуствено". Ако ти се занимава: слагаш го в чист стъклен съд (да речем малко бурканче, затворено отгоре с капак). После го загряваш внимателно на водна баня 40-50 С, разклащаш го хубаво и капваш.
  11. Ето го сканът + пила: Като цяло маслото е чисто за километрите си - показва го и снимката на просвет. Дисперсията е добра. Саждите не са стигнали до края на капката. При теб продължава тенденцията да се образува ядро, което принципно не е типично за дизелите. Високата скорост + малко количество изгорен дизел + 6-литровия картер си казват думата . Доливането е скромно, така че не влияе съществено на състоянието на маслото. Както писах и преди - моторът също е в добро здраве. Караш смело към 6000-6500 км. Надявам се следващите 1-2 проби да дадат повече яснота за изпълването на маслото със сажди, тъй като липсата на "първа" капка (при смяната на маслото) ни оставя на "сляпо" по този въпрос.
  12. Направи задължително и скениране или снимка с телефон/таблет/ апарат по указанията (по-горе)!
  13. Труден въпрос. Прегледах каквото намерих в и-нета по въпроса с магнитните пробки и какво са уловили. Според мен не е много. Особено, ако я слагаш за първи път при Петрото. Дали е малко/нормално обаче ми е трудно/невъзможно да кажа.
  14. Снимката на прозореца (на просвет) е важна. Хубаво е, че си я направил. При следващите проби ще даде важна информация за степента на насищане със сажди и евентуалното наличие на гориво в маслото.
  15. Отлично начало. Очертава се много интересен и ценен тест .
  16. Погледни тук: AKR Performance (Има тема в Общите поръчки; можеш да пишеш и на @crown_bg) - Линк1; Линк2 П.С. Скоро ще поръчваме
  17. Здравейте, Ще се включа в поръчката с това: 1 брой Honda oil filter (15400-RBA-F01) - 17,75 Евро * 1,967 - 10% = 31.42 лева - ТУК 1 брой Honda valve cover gasket (12341-P2A-000) - 19,40 Евро *1,967 - 10% = 34.34 лева - ТУК 1 брой Ashuki air filter (H090-01) - 7,30 Евро*1,967 - 14% = 12,34 лева - ТУК 1 брой Ashuki rear wiper blade 375mm - 3,30 Евро *1,967 - 14% = 5,60 лева- ТУК Общо = 84 лева + 13*1,967 (транспорт) = 110 лева Ще се постарая да направя превода на сумата в рамките на деня. Поздрави!
  18. Разбирам. Ако можеш направи на 5000-10000-15000км, макар че тестът веднага след смяната на маслото (на 50-100 км) ще бъде много ценен, като отправна точка, особено поради факта, че моторът е дизел!
  19. Доколкото разполагаме с една капка (а дизелите са трудни за предвиждане по този начин), мога да изложа следните съображения по маслото: Степента му на изпълване със сажди е средна (или малко над средната) – съдя за това по цвета на капката, клонящ повече към светлосив/сив, както и по края й, който не се различава съществено по цвета си от този на зоната на дифузия ((червената стрелка на снимката по-долу; краят на капката кореспондира с изпълването на капката с все повече и повече сажди, които достигат чак до периферията й и се уплътняват (като вълни)). Това индиректно говори, че маслото все още е способно да поема, задържа и диспергира замърсяването в себе си. Маслото има също така известна (според мен неголяма) степен на обводняване – къдравия край на капката – малко странно при твоя режим. За сравнение съм сложил двете капки от VW-to на dandilov (вж. по-долу). Забележи разликите. Дори капката на 4000 км изглежда по-замърсена от твоята на 16500 км. При VW—то разбира си има причина за това (дискутирали сме я в предходните постове). При теб следва също така да се отбележи, че режимът на експлоатация е лек (доста висока ср. скорост) + маслото в картера е 4.7 л. (с около 1л.+ над обикновената д15-ка и около 500мл над картера на някои Акорди) + явно чист/незамърсен мотор в много добра/отлична кондиция + евентуална разлика в качеството на горивото (предполагам, че VW-то се кара в БГ!) = добра кореспонденция със видимото състояние на маслото. Като цяло, смяната ти е навременна и с презастраховане от гледна точка на сажди в маслото (диспергиращи свойства), според мен. За да придобиеш пълна и обективна представа дали коментарът ми е правилен и за начина, по който моторът ти се отнася към маслото , ще трябва да минеш през поредица от 4-5 капкови теста. Ако си навит, сега е момента да започнеш – доколкото ти предстои смяна.
  20. Ето ги обработени с "пила": Ще мога да напиша коментар след малко.
  21. Днес взех моята поръчка. Всичко е точно и коректно. Благодаря на @crown_bg за отделеното време . Поздрави!
  22. Е, дойде време за финала... 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Ravenol SSV 0w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 410 410 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9600 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60; 7) Средна скорост - около 37 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -30.06.2018; 9) Моточасове – около 260; 10) Изразходвано гориво - около 624 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (624 л./ 3.7 л.) = 169; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.; 14) Доливане на масло – 200+ мл. доливане заради поставянето на датчика за налягане на маслото (изтече масло от филтъра); 15) Други – работещ EGR; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост; последния месец и половина извънградското е увеличено с около 20 км (всеки ден навъртам 70 км, вместо 50 км), което вдига средната скорост и облекчава (осезаемо) като цяло режима на експлоатация. 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. За съжаление последната капка (тази на офисната хартия) се разля, което се отрази на визията й и може би донякъде на резултата - този път оставих капките в гаража да попият в хартията, тъй като валеше, и докато се върна след 15-20 мин. (подготвен за пренасянето им) проблемът вече бе налице . В тази връзка първата капка на филтърната хартия е по-меродавна за състоянието на маслото: Като цяло - маслото се представи отлично при моя режим на експлоатация. До последно моторът работеше тихо и се развърташе изключително леко. Трябва да призная, че съм приятно изненадан - браво на Равенол. Има още мъничко живот е него, но реших, че ще се презастраховам. Ядрото почва леко полеко да се размива. Вижда се и навлизането на замърсяването в зоната на дифузията. Завзета е около половината от зелената зона. По надолу ще видите и снимки на мотора - ЗАБРАНЕНИ ЗА ЛИЦА ПОД 18 Г., БЕЗ КАПАК НА ГЛАВАТА Е, ВИЖДАТ МУ СЕ ИНТИМНИТЕ ЧАСТИ! Моля модераторите да сложат червена точка 18+ . История: Маслото вече е сменено. Ето я и секцията 18+ : Направих снимките, тъй като отделих време и за реглаж на клапаните: 1. Моторът веднага след сваляне на капака на главата: 2. Капакът на главата: 3. Тук се чистим : 4. А ето и пример за това, колко масло остава в картера на главата - около 200 мл.: 5. А на следваща снимка съм добавил и изсмуканото със спринцовка от картера на мотора масло - около 300 мл.: Сумарно всичко (картер на глава + картер мотор) = около 500 мл. старо масло, което Ви остава всеки път в мотора при смяна. 6. Вече съм "заредил" Mobil 1 ESP 5w-30 + Honda OEM филтър (след много размисли оставих Amsoil филтъра за зимата). Еми… това е. Поздрави на всички!
×
×
  • Създай нов...