Jump to content

ceco_accord

Почетен член
  • Мнения

    10901
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    547

Мнения публикувано от ceco_accord


  1. Първокласник се обръща към учителката Даскалова с молба да го прехвърли в 3-ти клас. 
    - Но защо?
    Малкият казва:
    - Аз съм прекалено умен за 1-ви клас. Сестра ми учи в 3-ти, а аз съм по-умен от нея. Значи аз трябва да бъда поне в 3-ти клас.
    - Този въпрос може да бъде решен само от директора.
    Отиват в кабинета на директора. Той се подсмихва и напълно сериозно се обръща към първокласника:
    - Ще те изпитам и ако не можеш да отговориш на някой от въпросите, ще си останеш в 1-ви клас. Колко е 3 x 3?
    - 9.
    - 6 x 8?
    - 48.
    Първокласникът отговаря правилно на всички въпроси за 3-ти клас и директорът казва на учителката, че може да преведе момчето. Учителката обаче не се предава и иска също да го изпита:
    - Какво е това, от което кравата има 4, а аз - 2?
    Малкият се замисля за малко и отговаря:
    - Крака.
    - А какво е това, което го има в твоите панталони и го няма в моите?
    - Джобове.
    - Какво е това, което мъжът прави стоейки, жената - седейки, а кучето - на три лапи?
    Тук директорът се опулва, но преди да успее да каже нещо, първокласникът отговаря:
    - Подават ръка, а кучето - лапа.
    - Коя дума в английския започва с F, завършва на K и се свързва с горещина и вълнения?
    - Firetruck (пожарна кола).
    - А кое е това, което започва с F, завършва на K и ако го няма, ще трябва да си служим с ръце?
    - Fork (вилица).
    - Всеки мъж го има: някой - по-дълго, някой - по-късо и го дава на съпругата си след сватбата?
    - Фамилното име.
    - Кой е органът, който няма кости, но има много мускули и вени, пулсира и реагира, когато сме влюбени?
    - Сърцето.
    Директорът с облекчение въздъхва и казва на учителката:
    - Пращайте го направо в университет! На Вашите въпроси, колежке, самият аз отговорих неправилно!


  2. В събота скокнахме до Русе, та нулирах А трип след пълнене до горе газ.

    До Обнова не много голям трафик, сухо, светло, карах си с нормалната за трафика и колата скорост - извънградско 110 / градско 50. По маршрута (157 км) има 12 населени места в които си е редно да е по лимита.

    На обнова спряхме за почивка / кафенце и снимах показанията.

    9.5/100 и средна скорост 80км/ч, което си е напълно нормално за мен и колата.

    После вече се забързах, а и трафикът се понасити с тирове.

    В неделя вечер допълних изхарчената газ и поехме обратно (Русе - Монтана) Там показанията бяха -  минати 278,8км със ср. скорост 78км/ч (вкл 20-тина градски из Русе) / 9.8/100 по борд и зоредени дефокто 32,7л газ, тоест 11,7/100.

    На излизане от Русе заваля и така целият път до Монтана. Трафик почти нулев - тръгнахме към 21:40.

    На Обнова си рекох: Дай да видим колко арчи кат се кара полека. Дъждът не е проблем - немаме пътища а коловози и дупки с аквапланинг.

    Там дето някой някога е посял нов асфалт, още не е поникнала маркировка, а отделно стелещите се изпарения над сгретия денем път.

    Обидно е! Полета с идеална видимост и само на шосето мъглЪ. ;)

    Нулирах и поех по обратният от събота маршрут (157км). Същите 12 населености - пак с 50, ама извънградско с 90, макс 100.

    Почти пред дома - разход 10.5/100 по борд и средна скорост 75 км/ч.

    Не мога да кажа че има голяма разлика в надморските височини и да харчи повече на връщане - изкачване / спускане по маршрута са горе-долу аналогични. Обнова: Надм. височина 89 m / Монтана: Надм. височина, 135 m

     

    Не е за под 100 тая кола. Нито кеф, нито е икономична. Нейната сила са трицифрени скорости и икономично предимство заради въздушната обтекаемост.

     

    Та мисълта ми е - бавното не е по-евтино, а и като пишете разход, поне слагайте и маршрут / трафик / пътна обстановка и средна скорост. Последното е важно и си го смята колата - нема да е проблем да снимате, а е все някакво инфо. Иначе просто 5 - 10 на 100 е само част от картинката.

     

    Монтана - Обнова: събота

    IMG_20240420_113232.jpg

    IMG_20240420_113251.jpg

    Монтана - Русе на ЕКО-то:

    IMG_20240421_213635.jpg

    IMG_20240421_213620.jpg

    Обнова - Монтана: неделя

    IMG_20240422_013039_edit_47414950751096.jpg

    IMG_20240422_013056_edit_47373856487040.jpg


  3. Жалко за Алонсо, но испанската битка даде шанс на мексиканецот и он се прошмугна напреде. 

    А Люси е втори - ти да видиш!

    Кой е пръв, е вече банално, но и важно за бизнеса на :hondarulez: в чайната.

     


  4. Имам проблем с малката Хонда (текнал семеринг колянов вал от към кутията), та ходих да измия голямата - да си успокоя нервите. Тя поне е здрава. Даже прахосмукачка и пуснах, щот нямам куршум да си пусна. ;)

    Утре ш ми мине и ще решим проблема скоро и с малката.

    Таз вечер, освен 1 малко (няколко пъти), друго не мОа да сторя.

    Дат с а стори - сори.

    IMG_20240419_194150_edit_186454407779881.jpg

    • Харесвам 1

  5. Е, нещата се менят.

    Хората променят технологиите, а технологиите променят хората.

    Преди години така се неглижираха автоматиците.

    Но в БГ- то си има цивилизационен и манталитетен "лаг". ;)

    На тоз технологичен етап е подходящо малък Е-мобил за градско и среден клас ДВГ кола за извънградско, ако човек може да има 2 МПС-та и ги ползва редовно, де.

    Плъг ин хибрид като за единствено МПС пак е приемливо. Нощем заряд за дневнота градско, а извънградско на бензин, който ражда ток. ;)


  6. Спомина се БОШлето.

    По-скоро е "пътник", та го пенсионирах.

    Напоследък само градско и то не ежедневно.

    Зареждах го - волтаж има, но ампеража е ...

    Ако не я карам седмица - гасне всичко като кача бендикса връз маховика.

    Колата е у мен от 45 месеца, а той в нея не знам от кога.

    Да почива в мир - извъртял си е своето.

     

    Застъпва нов на вахта.

    Гледам - кутиите еднакви, теглото също.

    Може новият да му е БАШ брадчед.

    Параметрите по-спокойни + 3 год. гаранция.

     

    Ако имам късмет - ще е като в оня виц, дет 1 дядка си взел младо орле, да видел колко живеят тез птици.

    IMG_20240418_131454_edit_160827492303063.jpg

    IMG_20240418_134629_edit_160649949131736.jpg

    • Харесвам 1

  7. Преди 1 час, darius написа:

    Кой, каквото ще да ти говори, винаги става въпрос за пари!

    И затова със сивика с  компресор имах газ, кеф ти скорост, кеф ти икономия!

    Сега с хибрида също, правя си две три минути яко каране и го пускам ЕКО,  по-леко!

    И аз си карам спокойно, но трЪпне срЪце да има повод да се понастъпи 6-така.

    Така "в игри и закачки" харчи 10/100 газ, което си е 12лв/100км сегашна пара.

    Къде повече (и за кого / за кога) да икономисвам. ;)

     


  8. Ее, това е дизел - остава и да харчи колкото бензинка.

    Има 2 направления в икономичното шофиране - от любопитство и смиреност, или за пари.

    А щом е за пари, се гледат не просто литрите гориво, а и цената на литър нафта / бензин / газ.

    Всеки си има мотивите: Дали ще си прави кефа с каране, или ще милимунди, а повечето шофираме между 2-те крайности и без издевателства.


  9. Преди 12 часа, ruil4o написа:

    Уау, не очаквах чак такива големи разлики!

    Няма как, всички свикнахме с екстрите, а те са консуматори и "лежат" на ДВГ-то.

    Откачи си за малко пистовият ремък и ще усетиш разликата в респонса на мотора дори на място.

    За това си харесвам онова бялото (от подписа ми). Няма климатик и хидравлика на волана, нито разни всякакви системи.

    Алтернатора храни няколко крушки, 1 плеърче с 2 говорителчета и акумулатора.

    Стрелката на оборотомера подскача като ужилена и върви "за стрАх" - 101 коня на 805 кила кола. ;) Харчи 6/100 и провокира усмивка на лицето.

    Били са други времена. Били сме други хора. Било ни е достатъчно и радостно.


  10. 🇧🇬❤️🇧🇬
    През 1907 г. това семейство е отвлечено и изпратено в Белгия, за да бъде разглеждано както днес гледаме животните в зоопарка. 
    Човешки зоологически градини е имало почти в цяла Европа, като те продължават да функционират чак до средата на миналия век. Милиони любопитни европейци са се редяли на опашка, за да гледат заключени в клетки полуголи африканци и аборигени, на които децата са хвърляли бонбони като на маймуни...

    А в чл.62 от Търновската конституция на Княжество България, създадена през 1879 г. четем следното:

    "Никой в Българското Царство не може нито да купува, нито да продава человечески същества.
    Всеки роб, от какъвто пол, вяра и народност да бъде, свободен става, щом стъпи на българска територия."

    Добре би било някой да припомня тези факти на….Брюксел!

     

    FB_IMG_1713318825110.jpg

    • Харесвам 1

  11. Може и тук 1 резюме курс да проведе, та да го адмирираме.

     

    А в технически аспект - 1 видео за разхода спрямо различните консуматори в колата:

    Ако нямате време - експериментът е прост:

    1.6 инжекцион, на мин обороти и засичане време за което ще изхарчи 0.5 л бензин.

    В началото без никакви консуматори, а натам - добавяне по нещо, с уговорката че това е климатик, а не климатроник.

    На финала - данните, но е добре да се има представа колко харчат разните консуматори.

    • Харесвам 2

  12. "Животът не е жътва, а сеитба" казва най-големият гений, който познава света - Леонардо да Винчи.

    Той е роден на днешната дата 15 април (събота) в 03:00 часа през 1452г.

    "Заблуждава ни ослепяващо невежество. О, окаяни смъртни, отворете си очите" пък е друг негов цитат, който звучи повече от актуално и днес, над 500 години откакто е живял. 

    И един любопитен момент от живота му, който описва какъв перфекционист е и защо, приживе не е завършвал част от творбите си. Когато е млад рисува един човек и макар, че всички му казват, че картината е съвършенство, той казва, че нещо ѝ липсва и не я обявява за завършена. 15 години по-късно, когато зад гърба си има дузина научни разрези на починали хора, той вижда мускул, който е пропуснал на картината, добавя го и едва тогава я обявява за завършена.

    Преди години английска телевизия реши да реализира и изпробва няколко негови изобретения, включително и това, с което човек може да лети, всички до едно се оказаха не просто с векове изпреварили времето си, но и работещи. Интересно в случая бе и че в чертежите на всеко свое изобретение, той бе вкарал и по 1 умишлена грешка, така че ако чертежите попаднат в грешни ръце да не заработят. 

     


  13. ... "меко казано".

    Тея джанти е грехота да се карат - мястото им е в музея - на педантичността.

    Харесвам влагането на повече от необходимото.

    Всичко опира до нивото на критериите!

    • Харесвам 1

  14. Важното е там където лягат бордовете на гумата, да няма боя и лак и да са равно зашкурени (без язви и пъпки), че спада налягането (много бавно) и къса нерви.

    Да, някой спици навътре имат пропуски на боя, но си е играчка, а ако добоядисваш, може да се стече и ще те дразни повече.

    Фръляй финишинг и обувай, че станА 30 градуса. ;)

    • Харесвам 1

  15. Всичко е въпрос на налягане - във вятъра / в гумите / в дросела / в спирачките.

    Вече, ако пък на ставане сутрин си с нормално кръвно и никой не ти го вдига по улици и офиси - ехее ... нов човек - нов манталитет! ;)

×
×
  • Създай нов...