Jump to content

dandilov

Фен
  • Мнения

    2671
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    139

Мнения публикувано от dandilov


  1. @Honda_girl_2023

    И моят имаше същия проблем и даже изтощаваше акумулатора. 

    Първо смених кондензаторите, посочени тук: http://acura-hfl-bluetooth-module-repair.blogspot.com/2015/10/how-to-repair-hfl-bluetooth-module-for.html

    Заработи, но утечката не намаля. Затова сложих и реле да прекъсва захранването, когато контактният ключ не е подал контакт - по инструкциите от тук: https://forums.hondabg.com/topic/98141-how-to-отстраняване-на-утечка-причинена-от-hft-модула/  

    След 2 дни пак спря да работи и до там. За целта си купих течен флюс за запояване на електронни елементи и прегледах инструкциите тук: https://youtu.be/D24B6tGXhj8?si=IQ7knRzKQmLzZ3_B

    Понеже нямам станция за запояване с горещ въздух, реших да го жертвам и да изпека платката с чиповете във фурната по инструкциите от тук: https://www.crvownersclub.com/threads/2007-uk-cr-v-blutooth-hands-free-module-repair.182394/

     

    Резултатът е, че bluetooth гадинката заработи и се свързва безотказно веднага щом надуши телефона.

    Колко ще изкара - предстои да разбера.

    • Харесвам 2
    • Благодаря 1

  2. Всичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло.

    Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване.

    Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс.

    Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания.

    • Харесвам 2
    • Нагоре 2

  3. Трябва да се обърне внимание на това, че ако се кара предимно градско, на къси разстояния и тръгва предимно на бензин, има вероятност да поразреди маслото с бензин. Особено, когато не се кара достатъчно дълго време загряла на оптимална работна температура. За такъв режим е необходим малко по-висок вискозитет за резерв. 0W-30 или 5W-30 от по-нисковискозитетните спецификации. Но само в такъв случай или ако тегли каравана.

    Иначе хубаво 0W-20 си е маслото и няма да стане на "вода". И смяна на 7 - 8 хил. км.

    • Харесвам 1
    • Нагоре 1

  4. Здравей, Наско!

    Линк:  https://ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html

    Вид и количество:  ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40 3x1L

    Стойност на поръчката: (3*5.40)*2.15 =  34.83 лв.

    Начин на плащане:

     - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД

    Начин на получаване:

    - Лично

    • Харесвам 1

  5. В старата рецептура на Mobil 1 ESP 5W-30 имаше следното:

    GTL 30-40%, PAO 1-5% , Естери 1-5% (източник: https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/)

     

    Най-новият вариант на Mobil 1 ESP 5W-30 с API SP и LL-04.

    1091313082_Mobil1ESP5W-30APISP.thumb.jpg.1cac2534293b64551a171d9c04669882.jpg

    Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/

     

    • Харесвам 1
    • Нагоре 2
    • Благодаря 1

  6. Обаче пропуснахме нещо важно!

    Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване.

    Румен да каже кои на какво гориво са, моля!

    • Благодаря 1

  7. @Тъмнозелен самурай G86-P

    Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30.

    Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения!

    Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект.

    • Харесвам 1
    • Нагоре 1

  8. 1443631677_3.thumb.jpg.ddf92c8bcdd413f665aa26143d8fb780.jpgPila_1443631677_3.thumb.jpg.1ff9f1c3aad80c79952cc20697be12d3.jpg

     

    Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно.

    Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона.

     

    Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде.

     

    Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)

     

    • Нагоре 1

  9. Off Topic

     

    Не са виновни "зелените талибани". Екологията си е важна!

    Тук въпросът опира до съвсем друго. Понеже краят на стандартните ДВГ е близо, всички авто производители са го ударили на принципа: "Купи - хвърли - купи"! Всеки се надпреварва, кой колко повече продукция ще продаде на година, понеже не останаха още много години. Затова всичко се минимизира, изпилява до миниму разходи и максимум печалба. Важното е да си изкара 5-те години гаранция и после да не може да се ползва, та да си купиш ново.

    ... а налаганите еко норми са им добре дошли в този случай...

     

     

    • Харесвам 2
    • Нагоре 1
    • Благодаря 1

  10. 342913278_1.thumb.jpg.3f9f03b12fd42a3a36d2a65b5f0c7b15.jpg136340226_2.thumb.jpg.df5eb677d9ecba274f5d26fe429e76e5.jpg

    Pila_342913278_1.thumb.jpg.2dc5533eb05fac00d0488122b2978061.jpgPila_136340226_2.thumb.jpg.5e0d06a2854344c438063f3466e0e468.jpg

     

    Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено.

    Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя.

     

    Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"?

    Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.

     

     

    • Нагоре 1

  11. Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30

    TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf

    MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf

    Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално.

    Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g.  Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето.

    Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а).

    Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя!

    Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.

     

    • Харесвам 2
    • Нагоре 2

  12. @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото. 

    • Харесвам 1
    • Нагоре 1

  13. Off Topic

     

    ...И малко от маслото в маслените канали, от главата. Не би трябвало да е повече от 200 - 300 мл.

    За мен проблемът не е нито от маслото, нито от филтъра. Щом е започнал още от преди!

    Закарай колата на кадърен майстор, да установи от какво е.

     

     

    • Харесвам 1

  14. Какво по-точно те съмнява във филтъра? Как филтърът, според теб, ще кара двигателя да трака като трактор? По каква логика? Питам информативно, за да разбера по-добре какви са ти съмненията.

    Искаш да кажеш, с клипчето, че филтърът не пропуска достатъчно масло, може би? Съмнявам се в това... С оглед на конструкцията, която знам на този филтър. Най-малкото ще се отвори байпас клапанът и той ще пропусне маслото директно към двигателя. Но това няма да причини тракане.

    Ако се съмняваш във филтъра - смени го. Ще загубиш 200 мл. масло, което трябва да долееш после.

     

     

×
×
  • Създай нов...