Jump to content

dandilov

Фен
  • Мнения

    2671
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    139

Всичко публикувано от dandilov

  1. Офффф, сори! Тя била канадска! Сега забелязах. Та кой код е двигателят?
  2. Е нали 2018. Аз гледам това: https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=2dcd5f44e5c9dc836c870ef698d9a43f Кой код ти е двигателят?
  3. За този двигател бих се доверил на ойл гид-а на Равенол, а там не дават 0W-20. Незнам, но сигурно има защо... От това, което препоръчват, бих избрал RAVENOL VMP SAE 5W-30.
  4. Какво беше CR-V-то? Година, двигател, задвижване?
  5. Хидравликата на волана няма как да бъде със спирачна течност! Най-вероятно е да си с електрическа рейка, както ти е казал и колегата. Тогава няма да има хидравлична течност.
  6. Сравнение на дебелината, на филтърната хартия: Mahle OC617 ( Austria и China) и Filtron OP575 имат индентична филтърна хартия. Плътна, дебела и с относително еднаква дебелина. На просвет не се забелязват никакви микроскопични точици светлина. PZL PP210 е с приблизително двойно по-малка дебелина, но е достатъчно плътна. На просвет се забелязват, относително малко, микроскопични точици светлина. Няма да има перфектната филтрираща способност, но за среден клас филтър е сравнително добре. SCT SM104 е с изключително тънка филтърна хартия. Най-тънката. Двойно, даже почти тройно по-тънка от PZL! На просвет се забелязват много микроскопични точици светлина. Няма да има достатъчно добра филтрираща способност, а с оглед на малката дебелина съществуват предпоставки за разкъсване на филтърния елемент при малко по-високо работно налягане. Такава филтърна хартия, обикновено се среща в нискокачествени филтри, произведени в страни от "третия свят" по незнайни способи. Не мога да повярвам такива филтри да се произвеждат в Германия. Нещо не се връзва...
  7. А сега - MAHLE OC617 made in China: Още в началото ми направи впечатление уплътнителният гумен пръстен. Той е с по-малко сечение от този на австрийския филтър и отгоре на това се движеше свободно в леглото си. Изважда се много лесно - с прилагане на елементарно усилие! Това предполага възможност, уплътнението да бъде изхвърлено ("изплюто") от налягането на маслото по време на работа! Жалко! Тук китайците е трябвало да се постараят малко повече в качеството на изпълнение... OC617 Made in China.mp4 Кутията е съвсем чиста отвътре. Няма оксидация. През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно, но малко неравномерно. Няма излишък от лепило. Противодренажният клапан е от черна, също много еластична и гъвкава гума. С по-големи размери е от австрийския, понеже и входните отвори на филтъра са направени по окръжност с по-голям диаметър. Филтърната хартия е индентична с тази на австрийския. Дебела и плътна - има много добра филтрираща способност! Положена е не особено равномерно, но е залепена здраво. Виждат се следи от лепилото, с което са омазали част от конструкцията. "Хубава работа - ама китайска"... Тук обаче снадката, между двата края на филтърната хартия е укрепена с метална пластина, както трябва и да бъде. Браво на китайците! Лепилото е здраво и не се рони. Не се отделя от конструкцията дори при опит с отвертка. Конструкцията на макарата е здрава и не поддава на натиск. Полезната площ на филтърната хартия е 704 cm2 - добър резултат! Тук байпас клапанът е стандартен. Затваря плътно и не пропуска. Отваря при натиск от 0,760 kg. При диаметър на отвора от 9,1 mm се получава налягане от 1,15 bar. Чудесен резултат както трябва и да бъде! Заключение: Виждат се някои неточности в детаилите на изпълнение, но всичко би било добре, ако не беше разочарованието от гуменото уплътнение ( О-пръстен) в началото. В резюме - малко снимки за директно сравнение:
  8. Да разгледаме и MAHLE OC617. Ще сравним MAHLE OC617 made in Austria и MAHLE OC617 made in China. Започваме с made in Austria: Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда, но се забелязва нещо като оксидиране по метала на кутията. През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно и точно. Няма излишък от лепило. Противодренажният клапан е от черна, много еластична и гъвкава гума. С малки размери е, понеже и входните отвори на филтъра са направени по окръжност с по-малък диаметър. Филтърната хартия е дебела и плътна - има много добра филтрираща способност! Положена е равномерно и също така е залепена равномерно и точно. Няма излишък от лепилото, което да излиза от конструкцията. Изненадващо - няма укрепване с метална пластина на снадката, между двата края на филтърната хартия! И от това ли почнаха да пестят?!?! Лепилото е здраво и не се рони. Не се отделя от конструкцията дори при опит с отвертка. Конструкцията на макарата е здрава и не поддава на натиск. Полезната площ на филтърната хартия е 692 cm2 - сравнително добър резултат. Изненадата тук е байпас клапанът! Не бях виждал такова конструктивно изпълнение до сега. Диаметърът му е сравнително голям - 16,5 мм. Закачен е към корпуса на макарата чрез "плоска" или "тарелчата" пружина (не съм сигурен за точното и название). И точно това изпълнение развали всичко хубаво до тук. Благодарение на него, байпас клапанът е винаги частично отворен! Чак сега си обясних причината, поради която има много отзиви, в интернет, за "свистене", "стържене", "цвърчене" и др. подобни звуци от масления филтър. Заключение: Всичко би било перфектно, ако не бяха: липсата на метална снадка, на филтърната хартия и най-вече лошата конструкция на байпас клапана, който винаги е частично отворен. Жалко!
  9. По принцип повечето потребители се оплакват от NGK made in France. За сравнение, при NGK made in Japan няма никакви оплаквания. Но твоят проблем се е появил преди смяната на свещите, така, че отиди на кадърна диагностика да прочетат грешките. Твърде възможно е да имаш пробила бобина/бобини.
  10. dandilov

    Photos

    Къде се намира тая църква?
  11. Има голяма вероятност бушонът да е изгорял имено от това огледало.
  12. Само, че после ако те спрат КАТ, свалят ти номерата и спират колата от движение. Разходите ти по разправиите ще ти излязат няколко пъти стойността на прегледа! Че и глоба. А недай си боже да стане някое ПТП с твоята кола, тогава става още по-сложно! Няма как, задължени сме да си плащаме...
  13. Не достатъчно налягане на горивото в рейката! А от какво се получава? - Проблемен горивен филтър; - Задръстена цедка на горивната помпа; - Горивна помпа за смяна; - Неизправен регулатор на налягането на горивото в рейката. При появяване на гореописания проблем само при студено време, в повечето случаи виновникът е горивната помпа. Трябва да вдига налягане поне 3 bar на изхода на помпата. Ако е по-ниско от 2,5 bar - смяна на помпата. Това при положение, че цедката й не е задръстена!
  14. За България - да! В Германия отговарят точно на клиента. Пък и от питане глава не боли.
  15. За 55 Ah нямаш проблем. Само ако успееш да го вкараш в гнездото... И да не стърчи, че да не направиш късо съединение с капака на колата.
  16. Директно питай motointegrator какво производство са. Няма да те излъжат. И към поръчката, в полето "забележка" напиши, че държиш да са made in Japan!
  17. Хайде да се изясните на л.с., моля! Моля и admin да разчисти малко!
  18. Реших да отворя и един Filtron, за да видя колко са верни твърденията, че "това са скапани филтри" и едва ли не нищо не ставало от тях... Както се ширят всеобщи мнения. Маслен филтър FILTRON OP575. Made in Poland. Дават го заместител на Honda 15400-RBA-F001, MANN W610/6, Purflux LS350 и др. Може да се намери на нашия пазар, на ценa 9,00 лв. в момента. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Няма защитен целофан. Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно. Противодренажният клапан е от черна гума, както при повечето бюджетни филтри. Гумата е мека и еластична. Възвръща относително бързо първоначалната си форма след прегъване. Филтърната хартия е положена равномерно и на гъсто. Още от тук прави впечатление дебелината й! Снадката на двата края е направена с лепило и допълнително защипана с метална пластина. Лепилото е положено равномерно и плътно. Не се рони и не изпуска залепените елементи, което прави много добро впечатление. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава конструкция! Прави впечатление големият брой широки отвори на цедката, на макарата. Ще осигурява достатъчно голям поток на маслото. Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 640 см2 – средна към добра, както при повечето бюджетни филтри. Филтърната хартия е относително дебела и плътна за среден клас филтър. Прозира минимално на просвет и изглежда доста влакнеста - би осигурила добра филтрираща способност! Браво на Филтрон! Байпас клапанът е гумен с пружина. Отваря се при натиск от 2,15 kg. При диаметър на отвора 10,49 см се получава налягане от 2,49kg/cm2 = 2,44 bar. Това е 2 пъти над стандартната стойност от 1,2 bar! Байпас клапанът ще отваря късно, при двойно по-голямо диференциално налягане. Тук съм разколебан с оценката си, понеже в комбинация с дебелата филтрираща хартия, може да предизвика "маслен глад" в обределени ситуации. При тая комбинация от фактори, май би било по-добре да се използва при нисковискозитетни масла 0W-16, 0W-20, 5W-20. Заключение: Здрава конструкция! Добра към много добра филтрираща способност! Като цяло - би бил много добър бюджетен филтър, ако не беше късното отваряне на байпас клапана. Дали при тази бройка се е получила някаква грешка, дали при тази партида? Ще трябва да се отвори и друга бройка, по-натаък, за сравнение. Жалко, че клапанът развали всички други добри качества на този филтър!
  19. Маслен филтър PZL PP210. Made in Poland. Дават го заместител на Honda 15400-679-003, MANN W610/6 и Filtron OP575. Може да се намери на нашия пазар, на ценa 10.40 лв. в момента. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Няма защитен целофан. Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда. През отвора се вижда лепилото в долната част, положено плътно. Противодренажният клапан е от черна гума, както при повечето бюджетни филтри. Гумата е твърда в редата, но е мека и еластична в периферията. Възвръща бързо първоначалната си форма след прегъване. Филтърната хартия е положена сравнително равномерно, но не съвсен на гъсто, което е малък минус. Губи се допълнителна филтрираща площ, а и се губи донякъде от здравината на филтриращата щора. Снадката на двата края е направена с лепило и допълнително защипана с метална пластина. При самата снадка се наблюдава известна неравномерност на полагане на филтърната хартия. Лепилото е положено равномерно и плътно. Не се рони и не изпуска залепените елементи, което прави много добро впечатление. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава конструкция! Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 683 см2 – средна към добра, както при повечето бюджетни филтри. Филтърната хартия е относително тънка, но е плътна. Прозира до известна степен на просвет, но не толкова много, както другите бюджетни филтри, които съм отварял. С оглед на това, филтриращата способност, определям субективно, на средна към добра. Като за среден клас филтър. Байпас клапанът е гумен с пружина. Отваря се при натиск от 2.25 kg. При диаметър на отвора 14 см се получава налягане от 1,46 kg/cm2 = 1,43 bar. Това е малко над стандартната стойност от 1,2 bar, но е в допустимите граници. Филтърът ще работи като филтър, а това е важното! Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Средна към добра филтрираща способност. Като цяло - доста приличен бюджетен филтър от среден клас. Бих го използвал, ако нямам нещо по-добро под ръка.
  20. Да допълня нещо. Тук в случая не е толкова важен TBN, а ZDDP пакетът в ACEA A5/B5, който е с повишено съдържание на цинк и фосфор като противоизносни присадки. Особено е важено съдържаието на цинк. При ACEA C2 това съдържание, както и на фосфора, е намалено, за да се изпълни изискването за ниско ниво на сулфатна пепел (под 0,8). Там пък се компенсира с допълнителни присадки като органичен молибден и др., но Volvo си държат на основния пакет ZDDP.
  21. Без обработка: С обработка на бялото: Заради баланса на бялото, всичко "играе" както си иска. Щом е минала 1 година, не се замисляй, а сменяй!
  22. За Волво трябва да ползваш масла, имащи съответната спецификакия за конкретния двигател и съответно кутия! Тук не е толкова от значение 5W-30 ли е, или 0W-30, а най-вече конкретната спецификация на Volvo! Най-важното е да не са ментета! За двигателя добре си се насочил към SSV 0W-30. Има спецификация VOLVO VCC 95200377. Достатъчно термостабилно масло, с PAO и добър противоизносен пакет. За кутията нямам представа, но Ravenol дават добър атестат относно издържливост на маслото. За съставки, пасване и добра работа - не мога да кажа. Но предполагам, че Ravenol не би трябвало да се изложат. Не знам... Изборът е твой...
  23. Аз за горивен филтър не бих сложил нещо, което не е от доказана марка и производство! Там става въпрос за защита на инжекторите, а знаем колко финни пулверизатори са! Купи си един MANN - германски, или MAHLE - Австрия, но от сигурен доставчик и задължително Германия и Австрия! Мани ги тия Japanparts, Ashika, Ashuki, Ashaki, Tashaki и др. псевдо-японски наименования. Нямат нищо общо с Япония, а съм им виждал качеството отвътре! Дано тия филтри, дето си слагал, не са ти нахакали частици в инжекторите, понеже и те самите отделят простотии (скапаните филтри имам предвид). Май ще трябва да направя и една тема "Горивни филтри"... ...А ако проблемът продължи и след това, и особено при ниски температури, трябва да провериш налагането на горивото дали е в норма. Ако не е - тогава си за смяна на горивна помпа. Или най-малкото цедка на горивна помпа - щом си слагал добавки! Задръства се цедката от "вдигнатите" боклуци, от добавката (ако има цедка преди помпата).
×
×
  • Създай нов...