Jump to content

dandilov

Фен
  • Мнения

    2671
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    139

Всичко публикувано от dandilov

  1. Звучи ми като разбит лагер. Търси кой е. Провери и компресора на климатика.
  2. @Honda_girl_2023 И моят имаше същия проблем и даже изтощаваше акумулатора. Първо смених кондензаторите, посочени тук: http://acura-hfl-bluetooth-module-repair.blogspot.com/2015/10/how-to-repair-hfl-bluetooth-module-for.html Заработи, но утечката не намаля. Затова сложих и реле да прекъсва захранването, когато контактният ключ не е подал контакт - по инструкциите от тук: https://forums.hondabg.com/topic/98141-how-to-отстраняване-на-утечка-причинена-от-hft-модула/ След 2 дни пак спря да работи и до там. За целта си купих течен флюс за запояване на електронни елементи и прегледах инструкциите тук: https://youtu.be/D24B6tGXhj8?si=IQ7knRzKQmLzZ3_B Понеже нямам станция за запояване с горещ въздух, реших да го жертвам и да изпека платката с чиповете във фурната по инструкциите от тук: https://www.crvownersclub.com/threads/2007-uk-cr-v-blutooth-hands-free-module-repair.182394/ Резултатът е, че bluetooth гадинката заработи и се свързва безотказно веднага щом надуши телефона. Колко ще изкара - предстои да разбера.
  3. Всичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло. Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване. Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс. Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания.
  4. Трябва да се обърне внимание на това, че ако се кара предимно градско, на къси разстояния и тръгва предимно на бензин, има вероятност да поразреди маслото с бензин. Особено, когато не се кара достатъчно дълго време загряла на оптимална работна температура. За такъв режим е необходим малко по-висок вискозитет за резерв. 0W-30 или 5W-30 от по-нисковискозитетните спецификации. Но само в такъв случай или ако тегли каравана. Иначе хубаво 0W-20 си е маслото и няма да стане на "вода". И смяна на 7 - 8 хил. км.
  5. Здравей, Наско! Линк: https://ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html Вид и количество: ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40 3x1L Стойност на поръчката: (3*5.40)*2.15 = 34.83 лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично
  6. В старата рецептура на Mobil 1 ESP 5W-30 имаше следното: GTL 30-40%, PAO 1-5% , Естери 1-5% (източник: https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/) Най-новият вариант на Mobil 1 ESP 5W-30 с API SP и LL-04. Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/
  7. Обаче пропуснахме нещо важно! Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване. Румен да каже кои на какво гориво са, моля!
  8. Тази е стара туба. Новите нямат. Гледай маслото да не е по-старо от 5 г. Датата я пише на тубата. И преди да го налееш, раздрусай добре тубата.
  9. @сенан RAVENOL FO SAE 5W-30 няма спецификация ILSAC GF-5. Има спецификации ACEA A5/B5, API CF, API SL. Става за R18, особено, ако караш на бензин и предимно градско.
  10. @Тъмнозелен самурай G86-P Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30. Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения! Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект.
  11. Владо, много добре и нагледно си обяснил, но защо в раздела за V генерация?
  12. Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно. Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона. Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде. Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)
  13. Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено. Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя. Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"? Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.
  14. Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.
  15. Не. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем.
  16. Виж по-нагоре в темата какъв е проблемът на китайския Mahle.
  17. @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото.
  18. @stoychev2002 Брееей! Тоя двигател в завода не е бил толкова чист!
  19. Какво по-точно те съмнява във филтъра? Как филтърът, според теб, ще кара двигателя да трака като трактор? По каква логика? Питам информативно, за да разбера по-добре какви са ти съмненията. Искаш да кажеш, с клипчето, че филтърът не пропуска достатъчно масло, може би? Съмнявам се в това... С оглед на конструкцията, която знам на този филтър. Най-малкото ще се отвори байпас клапанът и той ще пропусне маслото директно към двигателя. Но това няма да причини тракане. Ако се съмняваш във филтъра - смени го. Ще загубиш 200 мл. масло, което трябва да долееш после.
  20. Ореолът си остава. Не мога да пердположа от какво е. Другото си следва нормалното развитие.
×
×
  • Създай нов...