Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Мнения

    2558
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    20

Мнения публикувано от Veseliq


  1. Точно такъв ADAC договор съм използвал като купувам кола от частно лице за мен.

     

    Въпросът е, че транзитните червени номера са с талон на мое име. Проблем ли е да я регистрираме в КАТ на нейно име, като талона е на мое? Договорът който предлагаш да направя между мен и нея ли е или между частното лице от Германия и нея (все едно продавачът я е продал на нея)?

     

    Ако е между частното лице от Германия и нея - как така на мен са ми издали транзитни номера и талон, като в Германия искат договора за покупко-продажба, за да издадат талон на мен?

     

    Извинявай ако въпросите изглеждат очевидни.


  2. Здравейте, имам следния въпрос, за който не мога да намеря официален източник на информация.


    Искам да купя кола с валиден преглед (ТЮВ) от Германия, от частно лице, на името на майка ми и да й я докарам на ход. Вече съм купувал кола за себе си от там, от частно лице и процедурата ми е ясна и спокойна.

     

    Off Topic

     

    Споделям я, ако някой се чуди - поне за кола с важащ ТЮВ (май е по-сложно ако е изтекъл прегледа).

    1. Сключваме договор на принтиран шаблон от интернет или пишем с химикал на празен лист какво купуваме и продаваме в 2 екземпляра, на които се подписваме.

    2. Превеждам договорената сума по банков път (сигурно може и кеш за малка сума).

    3. Взимам колата с всички прилежащи аксесоари, ключове и немския талон, с оригиналните табели.

    4. Отивам в немския регионален КАТ с немския талон, договора и старите табели - без колата.

    5. Там ми правят гражданска за месец (май може и за повече време), с една бележка ме пращат да ми направят (червени) табели за колата в някой от цеховете за табели около КАТ, като се върна с табелите ми дават нов талон на мое име.

    6. Слагам новите табели и съм готов да тръгвам към България :)

     

     

    Тъй като колата е за майка ми, която не искам да водя с мен - има ли как да направя горното, така че в България да мога да я регистрирам на нейно име директно и да не се занимаваме с прехвърляния?

     

    Много бих оценил мнения от хора с опит от първо лице или посочен официален източник. По форумите е пълно с мнения от сорта на "май трябва пълномощно", които са непълни и повечето са от преди билизо 10г. Иска ми се да разбера какво със сигурност е нужно, преди да купя еднопосочен самолетен билет. Дано е полезно и за други в бъдеще - ако намеря информация сам, ще я споделя.

    • Нагоре 1
    • Благодаря 1

  3. Понеже темата е за разход, ще започна с това, че неделя ходих София -> Видин -> София през Петрохан да свърша малко работа и с нормално (без да целя да е икономично) каране, разхода беше 5.5л/100км върху 400км от врата до врата в София. Това включва каране като цяло съобразено с ограниченията, до 100-120 на правите равни участъци за които Waze не предупреждава за камери - ако има изкачвания и спускания, хибрида е много добър в това да консервира спирачната енергия :)

     

    PXL_20230604_112105221.jpg

     

    На 2.06.2023 г. at 12:39, galin_k написа:

    А като пространство вътре комфортно ли е? Три детски столчета ще се поберат ли отзад? Багажникът изглежда доста задоволителен при 1,5Т. При хибрида заради батерията, предполагам губи малко място.

     

    1.5Т има проблем, че меша бензин в маслото, дори има дело срещу Хонда за проблема. Имах възможност да взема такъв на 20 000км преди година и самият собственик призна, че го продава, защото като кара по 1км до магазина през седмицата, маслото се вдига над максимума, в купето мирише на бензин. Изпокарал се с Бултрако, че му казали, че го карал грешно и няма решение, а говорим за нов автомобил. Ако караш основно дълъг път - този бензин се изпарява и не е проблем.

     

    Иначе практичността на колата е основното предимство на това CR-V спрямо NX-а, който карах. И е наистина практична. Огромен багажник, по-лесна за шофиране в града, хубав и комфортен интериор. За 3 столчета не мога да кажа - трябва да видиш ревюта. За жалост хибрида няма резервна гума.

     

    На 2.06.2023 г. at 12:42, AzSum написа:

    Би ли споделил кои асистенти по-конкретно са по-добри от LKAS ? Карам 4та ген и искам да сравня какво повече би имала 5та.

    И кратко мнение за NX ако може,че го обмислям от известно време за жената.

     

    Honda Sense е пакет от асистенции, включващи LKAS. Просто на Accord 8 не работеха толкова добри - дистроника удряше спирачки по-рязко, LKAS работеше при перфектна маркировка и понякога се оплакваше, че не държиш волана (дори когато го държиш). Тук е просто изпипано - можеш да пуснеш волана и колата си завива по маркировката, не се лъже толкова лесно. Има и разпознаване на знаци, което понякога намирам за полезно.

     

    За NX-а мога да кажа много позитивни неща. Моят беше 2.0T (а не хибрид) и на магистрала даваше същия разход като Хондата, но далеч по-бърз, тих, еластичен и приятен за каране. Купих колата на 140,000км, продадох я на близо 180,000км и за тези 180к практически нищо не е било сменяно или ремонтирана, брутално надеждна, луксозна и изпипана. Единственият ми проблем беше малкия багажник. В интерес на истината не знам дали си струваше да я сменя за това CR-V, тъй като карам повече на дълъг път и предимствата от хибрида са сравнително малки.

     

    --

     

    Заради това, че някои планове за близкото бъдеще се промениха, наскоро придобитото CR-V се продава:

    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21685390132535779

    • Харесвам 3

  4. преди 54 минути, mitaka0007 написа:

    Мога да ви давам още много примери, НО моите прогнози са:

     

     

    Ако съдя по анализите ти в темите в този раздел, най-добре да те вземат за съветник в комисиите на министерствата на здравеопазването, икономиката, енергетиката и отбраната - и то не само в България :worthy:

    • Нагоре 2
    • Хаха 3

  5. Скрих конспиративните мнения - ако някой чувства, че форумът е загубил нещо важно, може да ми пише, но нека това да е последната такава тема в този Хонда форум.

     

    Преди 12 часа, fenabg написа:

    Само да питам между 2010 и 2017 на другата планета ли сте пребивавал . И какво означава новообразование? 

     

    Фен, прави ли ти впечатление, че често пускаш теми или отговаряш колкото да хвършил малко масло в огъня? Някой е отделил време да напише няколко параграфа в тема, която ти си пуснал и му отговаряш с половин пасивно-агресивен въпрос и чакаш да гледаш сеир. Тролщината ли е твоят начин за забавление?

    • Нагоре 1

  6. Преди 21 часа, isullivan написа:

    Време ли е за Българекзит ?

     

    Аха... Понеже това, което трябва на държава разкъсана от корупция е да напусне втория най-богат съюз в света, който й налага поне някакъв контрол и регулации. И като напуснем ЕС какво, ще си договорим по-добри цени директно от ОПЕК, от колкото ЕС могат да договорят, понеже сме огромен клиент с огромен пазар ли? И ще продаваме евтин бензин в държавните бензиностанции, които за малко бившите управляващи да уредят? :)

     

    преди 14 минути, ceco_accord написа:

    А в това време - в родината на петрола ...

     

    Там няма акцизи, вероятно има и субсидии за бензина. Докато в ЕС събираме акцизи от горива, цигари, алкохол и голяма част от тези пари отиват за субсидии за селско стопанство, лекарства и други стоки, които са от първа необходимост за всички. Например в същата тази страна, средно на ден са ти нужни около 70лв за храна на човек. Не е редно да си подбираме само аспектите, които ни харесват.

    • Харесвам 2
    • Благодаря 1

  7. Честито и от мен! Пожелавам да носи само позитивни емоции и никакви грижи :punk:

     

    На 27.09.2021 г. at 20:55, Drone написа:

    Гледам да не правя простотии преди да съм обслужил абсолютно всичко.

     

    Дано пълното обслужване не повлияе на количеството "простотии" на пътя ;)

     

    На 27.09.2021 г. at 20:55, Drone написа:

    Учудва ме как работи ZF-a ако не се тъпче газта, оборотомера не минава 2500 а скоростта се качва.

     

    Торк конверторът е меката връзка между двигателя и скоростите и повечето конвенционални (планетарни) автоматици, какъвто е този, не държат скоростната кутия и двигателя твърдо свързани като със сух съединител, освен на последни предавки или в спортен режим. Това се прави, за да е неусетно превключването между предавки, да няма лашкане като натискаш и отпускаш газта. Странно е, но бързо се свиква.

    • Нагоре 2

  8. На 3.09.2021 г. at 17:49, Drone написа:

    но от 2 страници се натяква как Хонда е велика марка и е над всички останали и едва ли не, ако взема друго, което на мен лично повече ми харесва значи съм в грешка

     

    Дали това се натяква или това чуваш? Изненадан ли си, че членовете на "Хонда Фен Клуб" предпочитат Хонда?

     

    Мен пък ми се струва, че повече искаш валидация за направен избор от колкото да търсиш съвет, в тема с името "каква кола да си купя". И от там избирателно не ти харесват някои мнения. Аз лично бих го намерил за по-приемливо да благодариш на участниците в темата, да кажеш, че си отишъл, видял, харесал и взел мечтаният автомобил и всички да ти честитим. Вместо това ми се струва, че защитаваш нещо, което май не си виждал на живо и отхвърляш препоръки, които също си обмислял само на картинка. И намирам това за абсурдно :)

    • Харесвам 2
    • Благодаря 2

  9. Преди 19 часа, Drone написа:

    Пак не мога да разбера купувате ги тия коли да ги карате или да ги продавате изгодно след 3-5 години ?

     

    Много тежкарско изказване. Може и да съм сбъркал в преценката си за някои неща по-горе. Пожелавам да вземеш Q5-цата и да е всичко, което си искал. В крайна сметка - веднъж се живее ;)

    • Харесвам 2

  10. Преди 16 часа, Drone написа:

    ... и трябва да си плащам като поп в оторизирания сервиз.

     

    С извинение за втория ми пост без да изчакам отговор на първия - забравих да върна няколко изречения и по това перо. Каква според теб е разликата в обслужването на автомобил в оторизирания и неоторизиран сервиз?  Не коментирам цените на ремонти, а само на обслужване и консумативи - като е гаранционно, ремонтите си ги правят за сметка на производителя, това е идеята. Като не е гаранционно - си ходиш където те устройва.

     

    Моят опит е ограничен, но ти давам паралел между два несъпоставими автомобила и два несъпоставими сервиза. В Бултрако имам 2 неприятни истории (не заради цени, а отношение и качество на работа), за това обслужвам хондите само в Юби и Мотобокс.

     

    Едно пълно обслужване на Лексусът в ТМ Ауто - с оригинални масла и филтри е 550лв, обслужва се веднъж на 15 000км. Връщат ти колата измита. За бензиновото CR-V беше 320лв в Юби-ко - с неоригинални масла и филтри. Стара Хонда няма да е много по-евтина за обслужване от нова Хонда или нова Шкода. За Ауди, очаквам всичко да е по-скъпо - и в оторизирания и в неоторизирания. Ама нали караш 300 коня Ауди, очаква се да не питаш за цени.


  11. Преди 3 часа, Drone написа:

    Сори ама CR-V 3 и 4, като дизайн и изпълнение хич не ме кефят. Акура споменах защо няма да е.  Просто няма части за тия коли в България. 
    Или според теб е по-добре да дам 17-18000лв за кола 2007-8 година ? Която няма да е 20 годишна, но ще е 13-14 годишна, което обезсмисля цялата покупка.

     

    Това, което казвам е, че за мен е неразбираем скокът от 20 годишно HR-V с почти никакви екстри и слаб двигател, на 300 коня луксозен автомобил (който е загубил близо 3/4 от стойността си за 6г) и че не съм сигурен дали очакванията ти ще бъдат оправдани. Тези коли са някакви противоположности. Това Audi има причина да се обезценява толкова бързо - колкото и да е "корав" двигателят му, такъв автомобил не е евтин за поддръжка - за старт каското е 2000лв на година, а после хилядарки ще си вървят с лекота по него при влизане в сервиз. А цената на Q5 за 40 хиляди лева ще падне на 20 много по-бързо от колкото CR-V за 20к лв ще заструва 10к лв и ще ти коства много повече разходи през това време. Напълно бих го оправдал ако имаш излишни пари и си готов да ги трошиш за кеф без мислиш за последствията - ама говориш за кредити :)

     

    След като до сега си бил ок с HR-V със 100 коня двигател, вероятно не си комплексар, който иска да кара с 200 и да му правят път на магистралата. Вероятно искаш колата ти да е хубава и удобна, искаш да ти е по-лесно да правиш безопасни изправервания. За всичко това не ти трябва стара лимузина. По-лесно ми е да разбера да искаш да вземеш нещо по-новичко, по-нисък клас, на лизинг (без изобщо да посочвам марка), от колкото топ изпълнение на стара Q5ца.

    • Нагоре 1

  12. На 27.07.2021 г. at 16:40, Drone написа:

    Нали сме в офтопика ;) Може да си говорим за каквото искаме :D 

     

    Аз примерно бих се радвал да си говорим за това как от 20 годишно HR-V 1.6 бензин се скача на 300 коня Q5 на кредит от северна америка, а всичко между двете крайности излиза, че има твърде много компромиси. За мен е нелепо, но опитвам остана с отворено съзнание. И все пак всеки път като видя темата да се повдигне, ме гложди по малко :)

    • Харесвам 1
    • Нагоре 2

  13. На 29.06.2021 г. at 11:01, Drone написа:

    Ще пропусна лееко. Амортисьори заминават ана 80к км, някви други неща се случват.

     

    Извинявай ама ако това те притеснява и все пак си готов да си купиш кола на 1/4 от цената й нова (Q5 3.0 TFSI), има нещо фундаментално сбъркано в очакванията ти :)

×
×
  • Създай нов...