Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.12.2022 in all areas

  1. 8 точки
    Много добър въпрос по малко болна тема, но форумът без хора е просто поредния сайт. Когато малко хора споделят, а много питат е нещо, като торент сайт, където много влизат да теглят, а няма кой да споделя сваленото или да качва изобщо. И влизат, само когато им трябва нещо и ни наричат "колеги". Има сума ти нови теми, където хора влитат тука и директно пишат какво искат. Искат! Тук, сега и на момента. През годините имам няколко любими примера за подобно отношение. Ако успея да ги намеря, ще кача връзки по-късно. Но няма как всичко това да бъде регулирано през правилата. Трудно можем да обърнем поведението на хората от консуматорство, към споделяне. И всеки път, когато налетя на поредния, дето всички са му длъжни и ми иде да отсвиря всичко, се сещам, че си струва, заради хората, които си заслужават тук. А те не са малко. Просто другите правят по-ярко впечатление. Това с клубните поставки, дето се мъча да го правя, има една ясна идея - да се популяризира сайта. Да го види някой друг от колата ти и да разбере за него. И един човек да доведеш, увеличаваш шанса, някой да сподели за проблем като твоя, или да купува/продава това, от което си заинтересован и ти. И най-вече да съберем някакви пари в касичката, от които да направим новия мърчандайз проект, че другия път да не трябва да вадя лично от себе си, когато да чуя колко по-яки са щели да бъдат "иначе" или какво било едно време. И това малко ми е трудно да го обясня на хората. Хората и най-вече отношението им едни към други са това, които прави форума. Тук не е място за безплатна следпродажбена поддръжка, платено от Хонда. Редакция: Пример 1 Пример 2 Пример 3 (може би най-добрия) Ще го бутаме, докато можем, и така. Все си мисля, че ако затворим кепенците, "форумът" ще липсва повече на тези, дето го навестяват, за да питат, не на тези, дето се връзват да им отговарят.
  2. 7 точки
    Здравейте колеги, искам и аз да напиша за моето впечатление и преживяване с Бранко. Карам Харви 2002г автомат, и кутията реши, че е време за смяна на стартов съединител. Започна търсене на сервиз и майстори отначало в Пловдив през Дупница и накрая в Бултрако. Навсякъде отказаха да се занимават, защото не ставала за ремонт. От форума научих за Бранко. Отначало говорих с него да я направи ръчка. После обаче той реши да направи ремонт на кутията с части от Япония. Направи я като нова на инат, както се изрази той. Та ако някой има нерешим проблем с Хондата си, Бранко е много голям инат и ще реши проблема ви. Ако Дунав не беше толкова близо този човек щеше да се удави във вино и ракия. Та така от моя опит с него, с една дума читав човек. Да е жив и здрав.
  3. 5 точки
    Здравейте, Колеги! Маслата са на път и по предварителна информация, доставката ще бъде на 21.12. Ще пиша нов коментар след като пристигнат и може да се взимат. На 22.12 в края на деня ще отпътувам за празницте, затова моля, на който маслата са спешни, да организира взимането или на 21.12 надвечер или на 22.12 преди 18:00 часа. Ще бъда отново на линия за взимане на 28.12 или 29.12. Ще се опитам да изпратя всички, които са с куриер в рамките на 21-22.12 преди да замина.
  4. 3 точки
    Здравейте колеги - шофьори и фенове на Honda. Съвсем нов съм тук и затова реших да обърна внимание на следния момент. Мисля , че всеки е станал член за да получи някаква помощ , знание , а защо не и социални контакти. Но ми прави впечатление вече в няколко теми, че съфорумници споделят проблеми и казват , че ще пишат за развоя на нещата и ... ДО ТАМ ! Аз лично не виждам смисъл в такива коментари. Но доколкото виждам и други прочели въпросния коментар очакват завършека , не от любопитство , а от идеята за форума като цяло. Може би такива въпроси трябва да бъдат залегнати в правилата ? 🤔
  5. 3 точки
    А относно "Помага ли ни форума" съм попадал на доста фенове, които вече (през търсачката му) го ползват като "настолна книга", както и аз (ако някой ме пита за нещо) се сещам че през годините е имало подобна тема, та насочвам. И друг път съм споменавал че 100-тина знаещи са по-малко от 1 препатил, споделил, можещ и най-вече желаещ да помогне. Но тревожното е че такива хора хем са кът, хем напускат лоното! Та, има нещо странно и не само те са "кибритлии".
  6. 2 точки
    Съвременните автомобили не показват реалната температура на двигателя. Имат си работно положение и си го поддържат в широк температурен диапазон. На дизеловите Хонди работното положение е малко преди средата, т.е. нормално е. На 3-ката точната температура може да се види от скритото меню на климатика. Ето как:
  7. 2 точки
    EGR - Exhaust Gas Recirculation (Рециркулация на отработените газове). При тази система, малка част от отработените газове се връща обратно за горене в цилиндрите. Процесът се осъществява с EGR клапан. По този начин се намалява температурата на горене на гориво-въздушната смес в цилиндрите с няколко стотин градуса. При по-ниска температура на горене се образуват по-малко азотни окиси, които са силно отровни, а и при досег с вода образуват различни силни киселини. Това е и целта на EGR , и екологичният ефект от него - намаляването на азотните окиси, отделяни в атмосферата, при горенето. EGR клапанът е отворен само по време на постоянно шофиране. При студен двигател, или при интензивно ускорение, клапанът трябва да е затворен. Тук обаче трябва да се отбележи, че при запушен EGR клапан или пътища, температурата на горене в цилиндрите се увеличава! Също може да се увеличи и мощността на двигателя, но за сметка на негативните последствия! Едни от негативите, освен отделяне на повече азотни окиси, могат да бъдат прегряване и дори детонационно горене. Имайте предвид, че този двигател е конструктивно изчислен за работа с EGR, тоест при по-ниски температури на горене! Премахването на EGR и респективно "затапването му" не са препоръчителни за здравето на двигателя. Решението е периодично почистване на EGR клапана и пътищата, и периодично използване на добавки за почистване на горивната камера и всмукателния тракт.
  8. 2 точки
    И въздухът който дишаме и ние и децата ни, та мисля че е време всеки да се замисли и да допринесе с малко, колкото и да е то.
  9. 2 точки
    "Да премахна ли катализатора?" Не! В никакъв случай!
  10. 2 точки
    Задния ход се предава с масло с висок визкозитет на повдигач ,което е нормално защото няма въртящ момент.На земята е съвсем друго там съпротивлението от маслото е пренебрежимо малко и няма как да се предаде въртящ момент от самото масло без да се задейства помпата.Мнението ми е категорично....така ,че УЖАС ..на Харвито му няма нищо.
  11. 1 точка
    Напълно съм съгласен с горното. Няма как с някакви правила да промениш човешката природа. Казвам го на базата на немалкия си житейски опит и личните си изследвания върху тази материя. Винаги ще има консуматори, които искат само да получават (за съжаление стават все повече), но това не трябва да обезсърчава останалите, които създават ценно съдържание. Просто го приемаш като факт и продължаваш нататък. А относно полезността - всички автомобилни форуми, в които съм членувал са ми били много полезни (включително и за изследванията, които споменах), и настоящия не прави изключение. Надявам се, че и аз съм бил полезен на общността с това което мога, без да изпадам в графомания (и това го има като обратен полюс).
  12. 1 точка
    Македонец емигрирал в Америка. Вече привършил парите, но огладнял много. Подледнал в джоба - само 1 долар. Видял той някаква будка, на която пишело "hot-dog - $1". Отваря той речника: "hot" - горещ, "dog" - куче, и си вика: "Е па кат нема паре за друго, пес че йедем."Поръчал си той, дал си долара и си го взел. Отваря той пакета, разтваря хлебеца и силно изненадан изпсува: - Пичка му матерна! От целио пес, на мен баш к*реца ми се паднал!
  13. 1 точка
    Далече съм от мисълта да се "реже през кръста" заради гангренясал пръст. Но за да се приучи човек към добро , трябва упражняване в добрия навик и някакви закони ( и поущрения ) да го стимулират. И може нещо като мото ... " да бъдем хуманисти , а не егоисти ".
  14. 1 точка
    Води се, че намалява разхода на гориво, може би и от там се брои за екологична джаджа. Също и намалявало някакви локални температури при горенето. При шунтиране печелиш по- чисти всмукателни колектори, а при вакумните може и с години да не се сети компа, че е шунтиран ЕГР-а. Повече от по-запознатите.
  15. 1 точка
    Ако беше толкова добра цената нямаше да се продава вече повече от месец, да не кажа два. Иначе много добре изглежда, спор няма. Дано ако някой е ходил да я гледа сподели мнение.
  16. 1 точка
    Така са,нашите по-стари с дигиталното показание са на същата позиция.Нормално е ,карайте спокойно.
  17. 1 точка
    Здравейте!И на моята стрелката е на същото положение.
  18. 1 точка
    @Bekario Да! Точно така. Пък и наливат 5W-40. В последствие това е резултатът.
  19. 1 точка
    Добре, замисли се сега, през тия бутала кое масло ще циркулира по-добре. 5W-30 с работен вискозитет 11 - 12, или 0W-20 с работен вискозитет 7 - 8. И се загледай в какво състояние са. Жокер: бутала на Honda Jazz 1.4 iDSI, 2005г., карана с масло 5W-40 (хидрокрек, но качествен!) по дилърска гаранция, а и после пак със същото, понеже "да има дебел маслен филм". Както се вижда в този момент, през минимализираните маслосъбирателни сегменти и атом не може да премине. Така са запечени. По препоръка тук се дават масла от 0W-20 до 5W-30! И смяна по японски manual - 3000 мили (severe) и до 5000 мили (normal). При съвремените малолитражни турбилирани двигатели нещата стоят още по йезуитски! Там размерите на бутала , сегменти, канали, допуски на лагери и т.н. са още по-минитюризирани. От там са и изискванията за по-нисковискозитетни масла! И още нещо: Минералка 0W-20 не съм срещал на пазара! А дори и да има е по-трудно да я намериш от колкото традиционната синтетика. Още: 0W-20 в повечето случай са с PAO, естери, AN и доста напомпан противоизносен пакет противоизносни присадки. Нещата са изчислени. При турбото - също! Но всичко е за сметка на намаления експлоатационен интервал на маслото! Ако искаш здрав съвременен двигател, от последните поколения, тогава хубаво нисковискозитетно масло и честа смяна. Това е разковничето. А, че се отразява на джоба - това е беспорно! Но така са направени правилата на играта в съвремения свят... И накрая - разликата между 5W-30 и 0W-20 е значителна и не е за пренебрегване в работен режим!
  20. 1 точка
    Имах предвид, че ако се използва по-висок вискозитет при такива двигатели, се получава по-голямо хидродинамично триене в лагерите, съпътствано с отделяне на по-висока температура, което пък води до локални прегрявания, вредни и за маслото, и за лагерите. Това от една страна. От друга - няма да има доър поток на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата, които са минитюризирани, от там пак прегряване на маслото (и то в едни от най-горещите точки на двигателя). От там закоксуване на маслосъбирателните сегменти с последващите, съпътстващи беди. В турбото нещата стоят още по-трагично. А едно добре избрано истински синтетично 0W-20 не може да го уплаши температурата, а и ще циркулира, съответно и ще охлажда по-добре. Като ще се избегнат проблемите по-горе. Но, при новите двигатели, честата смяна на маслото е задължителна, ако искаш тоя двигател да живее... Абе, както е казал народът: "Козата си сака пръч!"
  21. 1 точка
    Прибирам се към София. Някво хубаво мургаво момиче на Ботевград на пътя, подскача, танцува, усмихва ни се, вдига си рокличката. Грее слънце, направо ми вдигна настроението. После се сещам за всички снимки на сериозни, тежки п**ки, гледащи сърдито и уморено, от красиви коли, луксозни курорти и бутикови вили във ФБ и Инстаграм, и си викам: какво нещо е живота... за едни магистралата е щастие, за други лукса е мъка. А професията- една и съща.
  22. 1 точка
    Наричат го най-известният български учен извън България - а родната му страна не знае почти нищо за него. Роден е в белоградчишко село, учил е в Германия при най-известните изобретатели на ракетни и самолетни двигатели, работил е в Америка и в Аржентина. Роден през 1919 г. в белоградчишкото село Стакевци, Виден Табаков прави толкова успешна кариера, че в края на живота си е обявен за почетен професор на НАСА. Откритията му в областта на сплавите, които издържат на извънредно високи температури, помагат за безопасното изпращане на първия човешки екипаж до Луната с мисията Аполо 11. Табаков е работил и по усъвършенстването на реактивните двигатели, преподавал е заедно с Нийл Армстронг в Университета в Синсинати. Повече от 40 години той няма възможност да се върне в България заради тоталитарния режим. От началото на 40-те години Виден Табаков учи инженерство в Прага и Берлин, докато войната бушува и обхваща Европа. През 1945 г. той успява да защити докторска дисертация в присъствието на Вернер фон Браун - човека, който разработва германската ракета V2, а след края на Втората световна война се прехвърля в САЩ, става част от новосъздадената НАСА и конструира Сатурн 5, с която астронавтите от "Аполо" стигат до Луната. Преди да се присъедини към неговия екип през 1958 г., Виден Табаков работи с друг известен германски инженер - Ханс фон Охайн, който прави първите свръхзвукови реактивни самолетни двигатели. Основният принос на българина е в откритието на материали, с които ракетите да бъдат облицовани, за да не изгорят от високата температура при изстрелването. Благодарение на работата му по усъвършенстването на външната обшивка на реактивните двигатели, той успява да удължи значително периода, в който те могат да бъдат експлоатирани. От края на 50-те той преподава в Университета на Синсинати - един от най-важните научни центрове за аерокосмически изследвания в първите години на развитието на НАСА. Едно от подразделенията му носи името на българския професор от 2009 г. насам. Когато той пристига в Синсинати, се оказва единственият член на факултета по аерокосмически науки, който има научна степен доктор по инженерство заради образованието си в Германия. В следващите години той помага за това колегите му да получат своите докторски степени и става ментор на множество по-млади учени, които го описват като извънредно талантлив иноватор с международно признание, отзивчив и добронамерен към всички свои студенти, колеги и сътрудници. През 60-те години той създава обща образователна програма в партньорство с General Electric, а университетът оценява приноса от изследователските му програми с външно финансиране на над 100 милиона долара в десетилетията на активната му кариера. Табаков посещава България няколко пъти след края на Студената война. През 2017 г., две години след смъртта му, негови лични документи и вещи са дарени на Държавния архив.
  23. 1 точка
    тук бях го изтеглил за един приятел honda-2007-cr-v-owners-manual-Europe_BG.pdf
  24. 1 точка
  25. 0 точки
    Дааа,затова лятото нямат проблеми дори в най-големите жеги. Обаче едни други с рязани маркучи за да топлят разни изпарители редовно хвърлят чорбите,което също изобщо не е нормално.
  26. 0 точки
  27. 0 точки
    Виж, ако е на Северния, си е съвсем в реда на нещата
  28. 0 точки
    Габровче към баща си: - Тате, тате, днес спестих 2 лева! - Браво сине мой! Как го направи? - Ами, изтървах автобуса и тичах след него. - Бунак! Що не тича след такси бре!?
  29. 0 точки
    Габровец и синът му отиват на гости. Бащата: - Обу ли си новите обувки, сине? - Да, тате, обух си ги - отговорило момчето. - Тогава крачи по-широко.
  30. 0 точки
    - Чух, че по вашия край вали сняг. - Батее, ти к'ъф слух имаш, не е истина!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...