Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19.11.2022 in all areas

  1. 2 точки
    Една презентация за феновете пилоти. https://www.motortrend.com/news/2023-honda-pilot-first-look-review/
  2. 1 точка
    На една от колите бяха сменяли челно стъкло. Уж професионалисти, но чистачките не работеха. След сума ти гледане и сравняване, установих, че датчикът за вода е сложен директно на стъклото, а не трябва. Слага се един специален гел. То е нещо между двойно залепящо и гел. Видях, че в Али има. Поръчах. Монтирах го внимателно, без да остават балончета. Сработи. Останах доволен от себе си. Понеже парчето беше голямо, използвах само половината, а другата трябва да е някъде из нас. Ако я искаш - ще ти я подаря. Но трябва да я намеря.
  3. 1 точка
  4. 1 точка
  5. 1 точка
    Здравейте, колеги. Точно 2 месеца и около 5000 км по-късно, най-после ремонтираха скоростната кутия на нашия Джаз. Реших, че е коректно, след като съм питал тук, да кажа какво се случи. Оказа се, че намирането на майстор или сервиз е много сложо - или не ремонтират ръчни трансмисии, или са в отпуска. Обиколих доста сервизи и майстори в Пловдив, Пазарджик, Хасково, Харманли и накрая стигнах до една Фейсбук страница "Ремонт скоростни кутии", чийто собственик се подвизава във Варна. Видях на снимки, че вече е ремонтирал няколко Дажаза и му се обадих. Каза ми, че това е работа за ден и половина, каза че работи също и в събота и се разбрахме да закарам колата на 26.08 (петък) сутринта, в 9:00, във Варна и ще си я взема в събота. Това се случва с 2 седмици предварителна уговорка. В понеделник, преди очаквания ремонт, се обадих за потвърждение и потвърдихме приемането на колата. В петък, в 8:45 сутринта бях пред сервиза. Дойде господинът и ми заяви, че в гаража има две недовършени коли, като в допълнение се е уговорил с още един клиент с Волво С30 и практически няма как колата да я ремонтира в уговорения срок и не може да я вземе. Не ми стана приятно, пих една студена вода и с тракаща скоростна кутия се върнах в Пловдив. Намерих сервиз в Харманли, където ме увериха, че могат да я ремонтират, но в момента в сервиза тече обновяване и трябва да чакам неопределено време. В отчаянието си започнах да звъня на сервизи за ремонт на автоматични кутии. Един от тези сервизи ми даде номера на техни колеги, които ремонтират ръчни кутии. Обадих се и си уговорих час за след 1 седмица. Закарах колата в сервиза в понеделник сутринта, на 19.09.2022, взеха я и казаха, че ще ми се обадят. Във вторник преди обяд ми се обадиха и ми казаха, че има за смяна лагери, семеринги и съединител, като ми казаха цена от 790лв, включително труда и течност "Хонда". Аз се съгласих и след още 24 часа, т.е. 2 дни и половина, след като оставих колата ме извикаха да си я взема. Платих 790лв, взех си колата и ми казаха да отида друг ден, за да ми дадат документ какво е правено по колата и кое колко струва. Още като подкарах колата ми направи впечатление, че 3-та скорост включва и изключва доста трудно, но реших, че е нормално, тъй като всичко е ново. Тръгнах на път извън Пловдив. След около 40-50км нещо започна да свири, спрях, излязох от колата и видях, че левият подкалник се е откачил, ветрелее се и свири въздухът, който минава през него. Закрепих го с щипки и свински опашки, които си носех в багажника и докато го закрепях с изненада установих, че пластмасовата кора, под двигателния отсег я няма. Днес, 5 дни по-късно, отидох в сервиза, за да си взема документа. Попитах за проблема с 3-та скорост, защото вече 600-700км по-късно 3-та скорост продължава да включва по-трудно, особенно, когато колата е студена, но ми казаха, че нещата ще се напаснат с времето. Приемам, че е така и ще чакам да се оправи. Попитах дали случайно не са забравили да ми сложат кората под колата, те ми заявиха, че няма Хонда Джаз с кора под двигателния отсег и явно моята е единствена Хонда Джаз с кора отдолу, но кора няма при тях. Благодарен съм им, че приеха колата и я направиха, надявам се трета скорост да се оправи, но ми стана тъпо, че реагираха така за кората. Под колата ясно се виждат остатъци от старата кора, която някъде е изчезнала. Но НЕ ги обвинявам тях, защото не съм бил там, не съм видял нищо с очите си, така че щом казват, че я няма при тях, значи я няма при тях. Вярвам им и съм длъжен да го приема. Сега, проблемът е, че когато мина през локва и няма кора, пръска вода върху ремъка и той свири, така че трябва да търся с какво да реша проблема, още повече, че нова кора е 84лв без доставката, с доставката сигурно ще ударя 100лв. Колата е на 20 години и на 300 000км на километраж (един бог знае колко са реалните км), но нямаме алтернатива и я поддържаме - сега е с нови носачи, нови биалетки, нови тампони, нови задни амортисьори, нови лагер-главини отзад, нови накладки, а сега и с ново-ремонтирана скоростна кутия, затова трябва да измисля какво да сложа отдолу.
  6. 1 точка
    Здравейте колеги, днес си смених всички изгорели крушки по бутоните в колата и реших да пусна малко снимки и описание за тези които мислят да правят същото. Колата е Accord 2.2 cdti 2004. Имах изгорели крушки на бутоните за VSA, подгрев на седалките, аварийките. Започваме от аварийките като най-трудни. Пъхнете права отверка (стрелките показват/ първо от ляво после от дясно) в най-долният отвор на духалките и издърпайте навън. Аз използвах и кърпа за да не надера пластмасата. Панела има 3 щипки в предният си долен край. След като освободите предните три щипки, продължете леко да надигате панела на горе. Има още четири щипки който трябва да се освободят. Не натискайте прекалено силно нагоре а плавно и постепенно прилагайте натиск нагоре. Щипките ще излязат и ще освободите панела. Внимавайте за кабелите закачени за панела. При мен бяха три кабела (за дисплея, за аварийките и за сензора за светлина). Изключете кабела от бутона на аварийките и извадете бутона напред. Бутона се натиска отдолу за да се освободи и извади напред. Като извадите бутона, от лявата му страна ще видите крушките. Не знам защо всички бутони имат по две места за крушка и винаги само едното се използва. Даже и да сложите втора крушка на празното място, нищо не се променя. Ако някой има идея защо има по две места за крушки моля да сподели по надолу в темата. Отвийте крушката с отверка и я извадете. Крушките са въртят 1/4 оборот. На всяка крушка в колата, Хонда са решили да поставят различна гумичка. Примерно на оригиналната крушка на аварийките имаше червена гумичка която преместих на новата крушка. Имайте в предвид, че ако не пренесете гумичките, бутоните ви ще светят по силно и с различен цвят спрямо останалите копчета в колата ви. Ето как изглеждат крушките с гумичката. Най-лесният начин да вземете гумичката от старата крушка е да развиете металните крачета на изгорялата крушка и да я издърпате от пластмасовият накрайник. Аз реших да слагам крушки навсякъде, за да не разглобявам пак като разбера как се ползват вторите. Сега сглобяваме по обратният ред. Вкарайте първо задната част на панела. Панела има крачета в задната си част които трябва да паснат на дупките в таблото. Не забравяйте да свържете кабела на аварийките . Закопчайте първо четирите щипки в задният край на панела. После нагласете и предните 3. Готови сте! Цялата операция отнема 10 минути когато не сте го правили никога. Ето го и крайният резултат. Бутона свети. Ако искате бутона да свети в бяло, не слагайте гумичката на крушката. Аз лично предпочитам да свети в червено за да не ме дразни нощно време. Преминаваме към копчетата за подгрев на седалките. Отворете пепелника и го извадете. Просто го дръпнете нагоре и той ще излезе. Хванете панела на който са бутоните на подгрев в горният ляв ъгъл. Панела се държи на 4 щипки. За махането му не са ви нужни инструменти. Издърпайте панела в левият горен край и освободете щипката там. Продължете със щипката в горният десен и после и в долните два края на панела. изключете кабелите от бутоните за подгрев за да можете на вдигнете панела по нагоре. Всеки бутон е завит с по два винта в панела. Отвийте винтовете и извадете бутона надолу. До всеки бутон има мъхеста част плат. внимавайте да не я откъснете. Във всеки бутон има по 3 крушки. Една за осветяване и по една за HI и LO. Всички от тях си имат гумичка. Пренесете гумичките на новите крушки и ги поставете в бутона. Завийте бутона отново на мястото му като внимавате за мъхестият плат който трябва да е върху бутона, а не защипан под него. За да стигнете до крушките на десният бутон ще трябва да отлепите лепенка от едната му страна. Само десният има фабрично тази лепенка, на левият бутон никога няма. Включете кабелите отново в бутоните и щракнете целият панел на мястото му. Върнете пепелника на място. Готови сте! Ето как изглежда крайният резултат. При мен на бутона който не светеше нямаше гумичка и реших да сложа крушка без гумичка и на другият. Бутоните са доста по-ярки от останалите в колата и са с по-бял цвят. Лично на мен ми харесват така повече защото ги виждам по-добре, и не ми пречат нощно време. Остана бутона VSA. Тои е най-лесният за смяна. С тънка отверка или с пръсти издъпрайте долният ляв край на панела. Целият панел ще излезе заедно с всички бутони на него. Тук може да имате бутони за регулиране на фаровете и за управление на шибидаха. Мойте фарове се регулират сами, а копчето за шибидаха е на тавана и имам само VSA тук. Като извадите панела, изключете кабелите на бутоните и ги извадете от панела. Както и при аварийките, и тук има две крушки но само долната свети и се ползва. Пак сложих и на двете места за по сигурно . Ето го крайният резултат. Бутона е с фабричната кафява гумичка на крушката. Ето и самите крушки. В Юби-Ко и БулТрако не знам колко струват, но Омбре ми поиска по 12 лева на парче. Аз ги взех за по левче бройката. Даже ми останаха 10 броя ако изгори нещо пак. Не взех LED крушки защото за съжаление въпреки че трябва да издържат повече време, доста хора по другите форуми се оплакват, че изгарят по-бързо. Проблема е в това. че изработката е некачествена и самият LED който обикновенно е 5050 диод спира да свети поради лоши спойки или производствени дефекти. Другият недостатък, е че LED-овете се различават по цвят на светлината доста от останалите копчета. LED-овете които са с жълт цвят са доста ярки и светли и в колата става едно цветно през ноща. Това е от мен. Ако поста ви е помогнал дайте по един плюс доля в дясно. Ако имате въпроси пишете, ще помагам
  7. 0 точки
    @Plamen-CRV не знам, аз съм доста объркан след последните доуточнения
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...