Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.07.2022 in all areas

  1. 3 точки
    Никакви течни фази, или засукани инжекциони не му трябват на тоя мотор. Принс и БРЦ имат кит за тая кола. Цената обаче ще е дърво със сигурност. Не мога да кажа точно,но Принс 3000+, БРЦ 2500+. Да не забравяме, че остава и частичен разход на бензин.
  2. 2 точки
    Е добре де ,проблема с ДПФ ,ЕГР е решим ,някой с дизел ,който има излязла от строя ГНП ,дюза ,турбина има ли ,защото всички това изтъкват ,а реално аз не съм видял някой да е писал за проблеми по споменатите
  3. 1 точка
    Здравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
  4. 1 точка
    Аз да напиша от 2013 карам 7-ма дизел на 363 000 е ,смяна на масло на 20 000,смяна на горивен на 60 000 .От тия километри над 200 000 са мои ,сменил съм ролка на алтернатор и алтернатор и един датчик на Airbag.Предполагам е оригиналния съединител тръгнал е вече защото буксува ако я настъпя на 6-а и 5-а от ниски обороти.
  5. 1 точка
    Здравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Тези, които ще пътуват с куриер ще ги сортирам и опаквам тази вечер и ще ги изпратя утре, а тези, които са за лично получаване може да се взимат. ✅ Напомням и за новите клубни поставки за номера, можете да се сдобиете с комплект при взимане на маслата или да ги изпратя заедно с поръчката Ви, по куриер. Цената е 12 лв. за комплект. От фенове за фенове - бъдете част от отбора!
  6. 1 точка
    Сега погледнах..., не ми светеше единия габарит без да знам, очевидно няма индикация, като на други коли... Чукнах го и светна, трябва да видя от къде се вадеше крушката. Нека някой ми припомни... При мен има и ауто след първата позиция, но беше светло и на нея нищо не свети. На изключен контакт, на първа позиция светеха габаритите, на таблото в средата два фара и звук дин. дон. дин. дон... Следващата позиция ауто, не свети, на последната светят габарити и къси... Това на десен волан, екзекютив, фейслифт. Други да кажат на европейските как е...
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    Огледалото има две точки за регулиране. Ползвайки и двете можеш да го преместиш по-високо или по-ниско и да запазиш ъгъла такъв, че да виждаш добре през задното стъкло. Моето е в най-високата възможна позиция, а като купувах колата беше ниско и ми се стори същият проблем като теб.
  9. 1 точка
    Тоз Акорд е "железен", а вицът за него обикаля толко години из нета и поне няколко пъти тук. И да не съм капо: Народ който кара четвъртата Ковид вълна с маската от първата, не може да бъде унищожен!
  10. 1 точка
    Ако е в София и аз бих се присъединил
  11. 1 точка
    От тази снимка единственото, което мога да ти препоръчам е да видите хлабините на клапаните.
  12. 1 точка
    Не е същия. Дели ги цяла турбина. HR-V-то трябва да е по-икономично дори. Карал съм такова със CVT. Щях да казвам, че газта ще го спъне съвсем, но то е на глобалния минимум, където по-спънато от това не може да стане. Отделно подозирах и това: Което съвсем усложнява нещата.
  13. 1 точка
    Ми, отвори го, ако ти се занимава и виж дали може да се ремонтира.
  14. 1 точка
    Бензинджия съм. Това ми е трети дизел от общо 20 лични коли (12 Хонди) в семейството за последните 20г. Предишните 2 бяха Рено 1.9tdi, вграден във Волво V40 и Ровър 2.0sdi, вграждан във Хонда до 2002-а. Чета форума всеки ден от 2009-а. Не смея да твърдя, че съм изчел всички теми, но нямам спомен да съм срещал тема с проблем в турбо, дюзи и ГНП. Личният ми автодоктор е дизелджия. Познаваме се от 18г и работехме заедно с него в един сервиз около 10г. Не помня да съм виждал и чувал от него да ремонтира турбо, дюзи, или ГНП на Хонда дизел. Дизелът, който съпругата ми кара сега той го намери и препоръча. Два дни, след като го взехме той купи две бракувани Хонда Сивик 8 дизел. Едната с приключил двг, другата с приключило купе. Размени двигателите и в момента колата се кара от снаха му. Тази с приключилият двг е на негов пациент от 12-13 години. Познавам колата от ден първи, когато дойде в сервиза със зверски тракащ мотор. Лечението беше, или основен ремонт, или добавка в маслото. Клиентът реши, че няма пари за основен ремонт и мина на вариант добавка, и ... колкото изкара. Ми изкара 13г, докато умре тотално.
  15. 1 точка
    За мен Хонда-та има един единствен недостатък - набира бавно, особено при нагорнище. Но атмосферен двигател с такова купе и кубатура си е очаквано.За Около 30 000 км съм сменил предни накладки и масла. Аз също сравявах между CX5,CR-V и RAV4. Маздата бе последна в личната ми класация след като рових и изчетох нета. Не знам дали за теб има значение , но Хонда-та има най-много пространство в багажника от 3те модела. Умишлено ли изключваш 2.0 двигателя на Хонда?
  16. 1 точка
    Едва ли може да се прецени само от заснетото меню. Не е толкова проста настройката - доколкото знам коефициентите се калибрират така, че горивните тримове да са възможно най-близо до нулата. И това се прави за целия диапазон от обороти по такъв начин, че колата да запази нормалната си мощност. За съжаление от разказаното изглежда, че белята идва от това ревизиране на газовата - т.е. някой някъде си е оставил ръцете. Освен да търсиш друг по-читав газаджия, друго не се сещам. Пробвай да питаш и в този сайт.
  17. 1 точка
  18. 1 точка
    Прохлопването на рейката заради износена дясна втулка важи за абсолютно всички Акорд Осмици, независимо от двигател и скоростна кутия.
  19. 1 точка
    Много неизвестни има тук. Най-важното - има ли промяна в разхода на бензин? Допълнително - един и същи човек при едни и същи условия ли кара колата? Какъв е пробегът? Реглаж на ходова част? Свещи, бобини сменяни ли са, дава ли грешки и т.н.?
  20. 1 точка
    Двигателя ви е с директно впръскване. Много добре премислете дали си струва такава инвестиция и последващи проблеми.
  21. 1 точка
    Знаете ли защо джигитите в Швейцари отсъстват? Строгите и странни закони на Швейцария Ако изпревариш с кола на непрекъсната линия - съд и глоба минимум 1200 франка, според доходите. Ако возиш необезопасен товар с кола - съд и минимум 1200 франка глоба, според доходите. Ако минеш на червено - 250 франка глоба. При второ такова нарушение 500 франка глоба и те пращат задължително на психолог. Ако те хванат да караш с алкохол - съд, огромна глоба, лишават те от правоуправление и забрана да пиеш 6 месеца - през 2 седмици ти изследват косми от тялото, за да установят дали продължаваш да пиеш. Ако пиеш - още глоби. Ако си преминаващ или турист и надвишиш позволената скорост с над 60 км, бият ти черен печат и ти забраняват достъп до страната завинаги. Ако живееш в страната - огромна глоба според доходите и затвор за няколко седмици. Ако си работещ през деня те пускат на работа, през нощта спиш в затвора. Зимата нямаш право да си подгряваш колата на място, колкото и да е студено. Пазят околната среда. Глоба само 40 франка. Ако искаш да поставиш климатик в апартамента, който струва 1 милион франка, се иска съгласието на всички съседи и на общината. Съответно никой няма климатик. Пак пазят околната среда. Ако откъснеш 1 цвете от обществено място или градинка - 500 франка глоба. Ако се изплюеш на улицата - 50 франка глоба. Ако детето ти е буйно в училище и прави глупости, слагат го на успокоителни без да те питат, нямаш думата. За да работи някоя фирма в неделя се иска разрешение от общината и от църквата. Нямаш право да пускаш дори прахосмукачка в неделя, ако живееш в жилищна кооперация или блок. Да не смущаваш съседите. Нямаш право да се къпеш след 22:00 ч. ако живееш в жилищна кооперация или блок, за да не смущаваш съседите. Глоба 200 франка.
  22. 1 точка
    Бушонерата наречена Боди Контрол Модул ако кабелите ти от контактният ключ отиват директно там (което не ми се вярва). Както казах, трябва елекричар. Със смяна на това и онова едва ли ще стане.
  23. 1 точка
    Смени сега и другото вътре в купето, но можеби ще трябва адаптация. Провери къде точно отиват кабелите от контактният ключ. По скоро ти трябва електичар да замери кое не сработва когат стане така. Не знам има ли главно реле тоя модел но сигурно да.
  24. 1 точка
    Колеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне.
  25. 1 точка
    Продължение с допълнение...... https://carmarket.bg/drugi/naj-prodavanoto-v-istoriiata-mps-idva-v-inter-ekspo-centyr-4353
  26. 0 точки
    Добре де, колко пък толкова ще спестиш като си сложиш газ ? Тва HR-V гори 6-7 бензин.., На газ да гори 9, Инсталацията е почти невъзможна на тоя двигател, дори и да е възможна, ще трябва Течна Фаза или някакъв супер засукан ГИ. Цената не си заслужава според мен. Само за инфо, CR-V със същия мотор София-Кавала даде разход около 6.
  27. 0 точки
    - В резюмето Ви пише, че не харесвате гейове... - Не, по-скоро те не ме харесват! - Съжаляваме, не сте подходяща кандидатура за мястото! - Ето, нали Ви казах!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...