Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 21.01.2022 in all areas

  1. 5 точки
    Според мен е добре когато се публикуват годишните разходи да се разделят на четири и накрая тотал за изминати ....км за 1 година. - Данъци, такси, винетки, застраховки- те са задължителни, неизбежни. - Консумативи- масла, филтри, течности, гуми. Това е разтегливо и си е според собственика. Някои преиграват с честата смяна и то винаги с върхови, оригинални. Пример- някой беше писал някъде, че няколко месеца пита, разпитва, чете и не може да избере масло... - Допълнителни аксесоари, глезотии- чипове, мултимедии, парктроници, спойлери, ароматизатори. Това също е разтегливо, не задължително. - Ремонти, части+труд- Ето това е интересно и говори за надеждността на нашите коли и би ориентирало бъдещите собственици. Така мисля, че е по-прегледно... Не упреквам ония с прекалените грижи, камбанарията на гледната точка винаги е различна.
  2. 2 точки
    Зависи от колата Павка, зависи от марката. Опит имам, горчив опит. Разхода който има един автомобил е, части, труд в сервиз и разхода за гориво който има, всичко друго е на добра воля, собствен избор и каприз.
  3. 2 точки
    И това обикновено зависи повече от изминатите километри отколкото години.
  4. 1 точка
    Наскоро писах в тази тема, където имах въпроси относно ксеноновите крушки и понеже нещата , при мен, се усложниха и развиха до пълно рециклиране, реших да споделя - какво и как стана. Някои от нещата описани по долу, ако не са незаконни, то поне са в дълбоката сива зона на законодателството! Не се подвеждайте по мойте дивотии! Първоначално мислех да сменя само крушките, защото светлината отслабна до толкова, че в мокро - нищо не се виждаше. Баластите и крушките са сменяни от предишния собственик. Предполагам - джамбазина, щото в Швейцария ме съмнява някой да се занимава с "но нейм китайчета", да ги завира на разни тъмни места:), еле пък и като е незаконно. Единия баласт изгоря месец, след като купих колата и тогава, с ужас установих, че във фаровете има торбички със силика гел. Ужас, щото бяха се одървили яко. Това ми коства много прах из фара:/ Смених си баласта и така карах цяла година, докато вече нищо не се киризеше. И така, след като не си намерих по-добра занимавка на 31 Декември - разпилях фаровете😀 Няма да обяснявам процедурата подробно, защото има достатъчно клипове и информация за това. Разбира се, ако някой има въпроси, да заповяда! Та разпилях ги аз и намерих безименни крушки с яко опушени балони. Но по - гадното излезе, като разглобих рефлекторите на ксеноните - бяха леко поизгорели. Имаше и пукнатина в "стъклото" на левия фар, под черната лайстна вътре и на снимките не личи(не се сетих да я снимам). Обмислих доста варианти - нови фарове(много скъпи), нови рефлектори от Али-то( не намерих),да разкостя някои счупени фарове по моргите, включително и фарове от фейслифта с идеята за дневни светлини с мигачите, ама кой ли щеше да ми позволи, да проверявам за изгорели рефлектори на втората употреба🤨 А и вече съм си монтирал модул за дългите. Накрая си останах с пълно рециклиране на мойте. Рефлекторите дадох на едно момче в Търново, който се замава с фарове и срещу 40лв. на брой, ги прати някъде за ново покритие. Другите рефлектори и останалата част си ги измих внимателно с доста разреден обезмаслител, като забърсах и подсуших всичко с една много мека микрофибърна кърпа. Да се внимава много! Поликарбоната се драска много лесно отвътре и след като се полира отвън, всяка драскотинка си личи! Като върнаха рефлекторите, сглобих всичко по обратния ред, залепих спуканото и един приятел ги полира и сложи фолио. Взе ми пари само за фолиото, като за тези фарове(с подгъв) - 50лв. Предполагам, че би взел поне още толкова за работата и полирането. Та монтирах си аз фаровете на колата, слагам чисто новите крушки "Raytech" 5000К, с нови 55W баласти и к'во да видя: Отивам в магазина и момчетата съвсем спокойно зеха да ме убеждават, че било нормално и след малко "обгаряне" щели да си изравнят цветовете. Аз се смея те се чудят к'во ми има. Като видяха снимката зарязаха каквото правеха и на летящ монтаж, много се кефиха на зеленяша😄 Дадоха ми нова крушка и сега всичко си е по местата. За влагата: Видях тази тема. Гледах и аз разни видеа, на които под тапите отзад на фара е разпробито за вентилация т.н. Само дето при мен има тапи, но няма дупки. Преди ремонта ми се появяваше влага в левия фар, но с пукнатината там е било нормално. Сега левия е о.к. Десния беше добре, сега леко се потѝ. Бързо се досетих, че аз съм виновен: Това е снимка на левия фар, но в десния имаше такива дупки също и нямах време да търся болкит. Ама ше го оправя де, поне знам къде е проблема. Като цяло съм много доволен. За комбинацията крушки/баласти ще дам мнение по натам, че се поразболях и нямам тръпка да се возя нощем само за тест.
  5. 1 точка
    Разбира се, че зависи... В началото съм казал ..."и накрая тотал за изминати ....км за 1 година." Значи. че данните тук са за една година, календарна или откакто си купил колата и за тая година имаш съответен пробег... А маниаците ще добавят, че зависи и от качеството на консумативите...
  6. 1 точка
    Има със сигурност има в твоя град газаджии смяната на този филтър е към 10 лв. Ако го помолиш да купиш допълнителен няма да ти откаже. продават и в нета https://tehno-zona.eu/produkt/о-пръстени-масло-газ-устоичиви/ https://www.tidis-autogas.com/produkt/филтър-за-редуктор-shark-комплект
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    Линк: https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html Вид и количество: 7x Honda Synthetic Blend 5W-30 0.946 L Стойност на поръчката: (7*6.49)*1.9775 = 89,84 лв Начин на плащане: Парите ще бъдат предадени Revolut
  9. 1 точка
    Вижда се че 46% от тази сума е само за да имаш право (според държавата) легитимно да я ползваш. Другото не е много, имайки предвид нови гуми и консумативите. И сега смятам че читав Акорд 7 си е добра инвестиция, което показва и пазарът, който му вдигна цената за 1 година с минимум хилядарка, което си е вид изключение. Обикновено колата губи стойност, а цените на частите се качват заради инфлацията и др. Та няма как - парите си отиват, но при теб е прилично - не те е ощетила извънредно. Отплаща ти се за грижите.
  10. 1 точка
    Коригирма се Шаблон с примерна поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO SAE 5W-30 1х10 Стойност на поръчката: (1*69.95)*1.9775 = 138,33 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД
  11. 1 точка
    Май е така...В Англия пътната такса се плаща само според количеството емисии по документ за марка/модел, без значение мощност. На дизеловия Акорд плащах £140 на година, сега на абсолютно същия, но бензинов е £320... Иначе год. прегледи са стриктни, траят 1ч., записват се показателите на газовете и е изключено да минеш ако са извън нормите...
  12. 1 точка
    Здравейте, както и да го гледате, парите си хвърчат и цифрите говоря. Това са ми разходите от 1.1.2021 до 1.1.2022. Годишна винетка - 97 лв. Рециклиране на хидравлична помпа - 90 лв. Бензинова помпа BOSCH 0986580979 Fuel Pump труд и пътна помощ - 130 лв. Газов филтър преди рейката, 12ка полиестер и труд - 20 лв. Профилактика климатик 18лв./100г. фреон дозареден 200г. - 36 лв. ГТП - 35 лв. Акумулатор Mutlu SFB 55AH 450A R+ - 145 лв. 4х VREDESTEIN ULTRAC 225/45R17 91Y FR-VR46 - 454,61 лв. Още не мога да си харесам масло! 2021 пробвах тези 2те. Масло RAVENOL FDS SAE 5W-30. филтри и труд 133 лв. Масло ORLEN OIL PLATINUM MaxExpert C4 5W-30 филтри и труд 90 лв. 3х Honda ATF DW-1, Филтър скорoсти Honda 25430-PLR-003 Filter (ATF) - 188 лв. Honda PSF-S и труд 48 лв. ГО - Булстрад 275 лв. Каско Булстрад 504 лв. Данък 2021 295 лв. Тотала за 2021л са 2540 лв. и изминати 20 000км.
  13. 1 точка
    Колега @Legend91 мисля, че беше от Плевен, обади ми се да те заведа където си сменям моята спирачна течност. Сменя се с машина за около 20/30 минути. Странно но до сега на три коли съм сменял там включително и на акорда като на хондата си бях закупил течността от Бултрако и никога не са ми отказвали. Ако държиш сервиза да е оторизиран и там няма да те върнат нищо, че колата няма да е от тяхна.
  14. 1 точка
    Шаблон с примерна поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-smo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL SMO SAE 5W-30 2x5L Стойност на поръчката: (2*37.95)*1.9775 = 150.09 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД
  15. 1 точка
    Здравейте! Моя акорд 7 го имам от април 2021г. и до сега съм сменил: - крушка къса светлина - крушка за единия халоген - задни дискове и накладки - тампони стаб. щанга - десен мигач в огледалото - преден десен актуатор - купих си дигитален чейнджър (ако това се брои, хаха) И масла и филтри. Взех я на 169 000км, сега е на 173 000 някъде. Мисля да огледам ходовата част, защото пак е взела нещо да тропа ми се струва. Едит: Забравих да допълня и свещи. От френски минах на японски, ама забравих модела.
  16. 1 точка
    Пълни простотии да си кара там таксито. Да напръскай ги наколко дена преди и няма да имаш проблеми,ще се развият. Лъжи на майсторите защото е трудоемка работата за малко пари.
  17. 1 точка
  18. 1 точка
    Карловско шосе и величествения връх Ботев🗻🇧🇬!
  19. 1 точка
    Здравейте Да се включа и аз в тази тема. За съжаление поста ще е доста дълъг Започвам от начало. Колата е 2.4, АТ, комби, 2007 г., 20400 км. по километраж. Купих я март 2021 г. - 8550 лв. Платформа - 120 лв., че е нововноска и е от други населено място. Регистрация през фирма, екотакса, табели, талон и ГО за 3 м. - 565 лв. Пожарогасител, аптечка, триъгълник и жилетка - 30 лв. И от тук започва голямата въртележка 😬 Първоначално обслужване - м.филтър- 8,30 лв., в.филтър - 22,83 лв., филтър купе - 17,17 лв. Пистов ремък - 40,75 лв., обтяжна ролка - 107,17 лв. Двигателно масло MOTUL 8100 X-CLEAN 5w30 - 6 л. - 120,77. Един литър ми остана. Антифриз 3 л. - 33,24 лв. Труд 50 лв. Общо - 460 лв. Колата се оказа с изтърбушен катализатор и от КАТ ми дадоха временни талони. Ходих на елкон - 30 лв. Нов катализатор с монтажа - 400 лв. Наложи се да вадя удостоверение за евро категория - 50 лв. Още едно минаване през КАТ за постоянни талони - 100 лв. Също така се оказа, че колата с издухана гарнитура на главата. Имаше проблем с нивото на антифриза. Не послушах майсторите и започнах с най - простите неща. Смених няколко капачки на радиатора - 50 лв. Смених радиатора - Nissens - 237 лв., термостат - 67,50 лв. През това време спря да ми се отваря вратата на багажника и задно ляво стъкло от конзолата на предната врата - 80 лв. ремонта и на двете. Връщаме се към гарнитурата, понеже предните интервенции не помогнаха. Свалихме главата - шлайф 25 лв., нови гумички за клапаните - 43 лв., измиване на главата - 6 лв., напасване на леглата на клапаните - 96 лв., транспорт - 5 лв. Гарнитура Elring - 92 лв. Тъй като беше отворен двигателя, смених ангренажните вериги и обтегачите - DNJ - 260 лв. Труд - 300 лв. Общо - 820 лв. Винетка - 97 лв. ГО за 6 м. - 151,35 лв. Каско за 3 м. - 128,37 лв. DRL модул и камера за заден ход с монтажа - 100 лв. Газова уредба Romano - 1720 лв. и антифриз 80 лв. при Мракони. Наложи се да взема още 2 л. антифриз Хонда - 32 лв. Смяна на четки, на моторчето, на едната перка, на радиатора, понеже не работеше - 30 лв. Полиетиленова стелка за багажник - 40 лв. Емулатор за нивото на горивото - 30 лв. - Маркони. Каско за 3 м. - 128,39 лв. Данък 229,92 лв. Загубих си някъде предния рег. ном. - нови табели и талони 76, 54 лв. Газовото още не беше регистрирано и се сложи да сваля газовата бутилка, за да мога да мина КАТ - демонтаж и монтаж по - 40 лв. Общо 80 лв. Имаше и друга драма и се наложи да правя замерване на изгорели газове - 10 лв. 4 бр. зимни гуми Sunfull SF 982 16" - 76 лв. за брой. Труд + нови винтили - 60 лв. Общо 364 лв. 3 л. трансмисионно масло Honda ATF за опресняване на скоростната кутия - 120 лв. Боя - преден капак и броня, десни калници и врати, задна броня и врата на багажника - 900 лв. Имаше доста дразнещи драскотини и ръжда по задния калник. Разбира се, се разтропа и рейката Втулки и семеринги за рейката - 180 лв., хидравлично масло Honda PSF - 2 л. - 88 лв. Заедно с този ремонт смениха и две биалетки CTR - 60 лв., два тампона стабилизираща щанга - 40 лв. Труд - 120 лв. Общо 488 лв. Пастиране на небоядисаните елементи и полиране на фаровете - 100 лв. Чистачки Lampa Raptor Hybrid - 34 лв. ГО за 6 м. - 138,52 лв. Каско за 3 м. 128,33 лв. Всичко общо за тези 9 - 10 м. от както имам колата - 16750 лв. Това е без горивото. Изминал съм 7100 км. Има още неща да се правят и купуват.... Тази година започваме пак Важното е да сме живи и здрави Ако жена ми случайно се добере до тези цифри от някъде - бройте ме труп 😂 След година пак ще пиша тук Дано е по - кратък следващия ми пост
  20. 1 точка
    След като се порових малко тук там, смених маслото без да използвам промивката и ще видя как ще се държи двигателя. И най-вероятно няма да я използвам и при следващата смяна, а по-скоро ще направя няколко смени на по-кратки интервали
  21. 1 точка
    Машината просто източва от пробките течност под налягане. Когато е ръчно раздвижваш помпата и буталата на апаратите и така според мен е по ефективната смяна и промивката. Да трудоемка и по-бавна.
  22. 1 точка
    В Икеа има комплект за подръжка на естествена кожа, струва 25лв. и може да сте сигурни в качеството, тъй като го препоръчват за подръжка на кожените им дивани, а те са с гаранция, така че няма да си вкарат автогол.
  23. 1 точка
    Нямам идея кой се опитваш да убедиш, че е евтино. За мен 1 лев е 1 лев. Ако за теб са 50ст, ОК.
  24. 0 точки
  25. 0 точки
    Докарал един моряк малко лъвче на баща си подарък. Кръстили го Спас! Отплавал той пак по топлите морета. Като се върнал - гледа в двора един хърбав, дърт и плешив пес. Питал баща си какво е това? Той му вика: "Това е Спас, бе, сине. Миналия път нали остави едно пале тука? Е, да, ама то като порасна, стана 200 кила, изяде всичките кокошки, изяде овцете и като тръгна и към кравите - глад, бой, стригане, глад, бой стригане - и те ти го Спас."
  26. 0 точки
    Трудно ми е да свикна, сега нищо не вие и ми е некомфортно 😄
  27. 0 точки
    Военно поделение насред пустинята. Генерал отива на проверка. Строява се войската и не щеш ли, една камила излиза зад ъгъла и минава точно пред строя. Генерала побеснял: -Какви са тия животни тука бе, т'ва поделение ли е или зоологическа градина, сержаааааааант! -Амииии, господин генерал, ние понеже тука нямаме жени, та за твааа...- заоправдавал се сержантът. -Млъъъък, не искам да слушам за никакви извращения повече, веднага я махнете от поделението! След няколко месеца, случая се повторил. -Абе тая камила още ли е тука, веднага я разкарайте или ви пращам в ареста. Сержаааант! -Амиии, понеже, нали тука нямаме жени иии... Не щеш ли, по ирония на съдбата, пратили генерала за командир на същото поделение. Минал месец, два, три, мерака на генерала взел да го мъчи, но нали нямало жени. Една обикновена самотна вечер, ей така, без да иска, генерала се сетил за камилата. Извикал сержанта и небрежно го попитал: -Абе сержант, преди време тука имаше една камила, какво стана с нея? -Сержанта се притеснил , взел да пристъпва от крак на крак. -Кажи де, не се притеснявай, нали вече сме свои. -Ами тука е - измънкал сержанта с недоверие. -Върви ми я доведи - наредил генерала Сержантът довел камилата и без да чака подканяне генералът дръпнал един варел, стъпил отгоре му, свалил си гащите, дигнал опашката на камилата и й го отпрал. Сержанта едва удържал добичето под напора на генерала. Свършил си работата началника и загащтвайки се пита: - Е, вие така ли правите? Сержанта пристъпва от крак на крак, преглъща, няма думи. -Ееее какво, май не си виждал толкова мощно клатене, вие не го ли правите така? -Ами , не точно така - запремигвал сержанта. -А как? -Ами ние понеже тука нали нямаме жени иии..... качваме се по двама на камилата и ходим до близкото село, там има публичен дом.
  28. 0 точки
    Хахахаха да - най добре да се види от специалист. Иначе онова черно нещо било някво каре но проблема не бил там.
  29. 0 точки
  30. 0 точки
    О май год и кон с пирация!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...