Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 18.07.2020 in all areas

  1. 10 точки
    Здравейте колеги, надявам се всички да сте добре и Хондите ви да са здрави и пъргави. Искам да обърна внимание на нещо от правилата, което доста хора пренебрегват: 2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения. Доста често се случва аз и колегите да минаваме и да редактираме мнения. Разбира се има и ще има доста такива, които не сме видяли и съответно редактирали - нямаме възможност. Има резон това да е включено в правилата. Доста колеги злоупотребяват с цитатите. Случва се много дълги мнения, включително и със снимки да се цитират и отдолу колегат да напише нещо от сорта "Напълно съм съгласен". Съгласете се обаче, че освен напълно излишно това мнение натоварва другите потребители. Може би не го усещате на голям екран, но замислете се когато някой чете тема на мобилен телефон за какво задръстване от излишен текст става въпрос. Когато се случи няколко пъти е възможно да получите безобидно предупреждение, не се сърдете. Разбира се ако пишете много дълго мнение, което следва това на колегата преди вас и някой ви изпревари - винаги можете да вмъкнете цитата, за да е ясно на кой отговаряте. Ще дам няколко насоки: 1. Когато искате да цитирате някого винаги можете да го цитирате с празен или частичен цитат. Просто маркирайте тази част от мнението на колегата, която искате да оспорите, да потвърдите и прочее и изберете "цитирай избраното". Ето така: Ако нещо не ви хареса цитата или го изтрийте, а ако нещо не се получава - със Ctrl + дясно копче на мишката има някакви опции за премахване. 2. Когато просто искате да се обърнете към някой колега и той да види (в зависимост от настройките си за известяване), че някой го споменава (предимно с добро надявам се ) тогава напишете сложете маймунка @ и започнете да пишете името на този, към който искате да се обърнете директно. Ето така: @dindin Знам, че доста от вас са наясно с тези дреболии, благодаря на тези, които се съобразяват с правилата и разбират идеята. Благодаря ви и ви пожелавам хубави летни моменти, добре охладени и смазани двигатели, някоя Acura с V6, а защо не и някоя e-Honda.
  2. 6 точки
    99.9% проблема е от двигателя а не маслото. Няма как да строшиш мотора с 5/40, особено на Хонда. Взел си автомобил за ремонт на 400 000км, там е проблема.
  3. 3 точки
    Ще отговоря кратко: Хонда препоръчват 0w-30 масло. Принципно, изборът зависи от това дали имаш или нямаш DPF. Ако нямаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на API SN, ACEA A5/B5 (или ACEA А3/B3; аз лично не го препоръчвам). Ако имаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на ACEA C2. Обикновено (не винаги) 0w... маслото е изготвено от по-висококачествени базови масла (в т.ч. разбирай PAO и GTL), съответно към тях е паснат пакета добавки. Това важи особено за "големите" на пазара - Mobil, Shell и др. При 5w... маслата използването на PAO и GTL не са необходими. Те могат да бъдат изградени и само от II и III група базови масла - говоря за т.н. "обикновен хидрокрек". Това не означава автоматично, че 5w... маслата са по-лоши, а е просто специфика, която следва да се има предвид при избора на масло, който следва да е съобразен освен с указанията на производителя и с конкретните условия на експлоатация на автомобила - температура на околна среда, състояние на мотора, навици на водача и много други. Моля ТУК да не се развихря дискуския от типа "Кое масло да избера и защо". Имаме си тема за това. Ако някой вижда неточности в моя отговор, нека ме допълни и коригира. Но, само толкова
  4. 2 точки
    Е не, БаСи цирка! Загадка! Сега стана. Предишният опит направих точно, както казваш ( @Pavel_Pavlov ) , но не ми се получи. Не ми излезе падащото меню с имена.
  5. 2 точки
    Всеки в този и не само този форум си сменят спирачната течност на 3 години, 100% съм сигурен! Има няма едни 500 човека да си гледат колите, от там нататък е "както дойде и когато има време и пари". Има хора които карат без проблеми години и дори и не знаят, че това се подменя регулярно. На теория @dandilov е казал как трябва да е, само, че на практика се кара така без проблеми години отгоре. Не казвам в никакъв случай, че е добре но казвам, че няма кой знае какви проблеми. Колега @dandilov, колко пъти в седмицата използваш автомобила си и какви километри минаваш?
  6. 2 точки
    Колко и влага да абсорбира казачето а тя не е много но я има тя няма как да стигне до сп.апарат ей така. Факт е че има влага в апаратите и там тинята понякога е повече от казанчето. Спирачната системе поема колко к лудо да звучи най много влага през сп. маркучи, а не от казанчето. От 260 градуса точка на кипене точно 1% влага е достатъчен да свали на 160 градуса тази точка. Затова и максималния петиод за смяна е 36 месеца.
  7. 2 точки
    @Rakeem, понеже те държаха да си направят теста, както явно вече е на повечето места, гледах какво точно правят. По 3 пъти натискаха спирачката и на предните и на задните гуми. Следях резултатите след всяко натискане на компа им. Натиска беше от по-плавно към по-рязко. Виждаше се как са блокирали гумите на валовете. Човека сподели, че спира като нова кола, особено задните спирачки което ме изненада. Миналата година не беше така и имах осезаема разлика на задните.
  8. 2 точки
    Занимарката днес. Очаквах по "Уау" резултат
  9. 2 точки
    Абе то и масло може да не се сменя, а само да се долива. Двигателят ще работи и няма да блокира! До един краен момент, разбира се. Спирачната течност е силно хигроскопична! При всяко натискане на спирачката, помпата засмуква течност от казанчето. Следователно нивото на течността в казанчето спада. От образувалия се вакуум, в казанчето постъпва въздух. При отпускане на спирачката, течността се връща обратно в казането и изтласква навън въздуха. Това "дишане", така да го нарека, се случва при всяко спиране. Сметнете си броя на тия цикли за 1 година, ако можете... Във въздуха винаги има определен процент влага, тоест вода! Особено висок е този процент през пролетта, есента и зимата, и в дъждовно време! Тая влага, навлязла в казанчето, при "дишането", се абсорбира в спирачната течност! И така става "боза" и започва корозия на всички метални части в системата! Интересното е, че утайката (бозата) е по-тежка и винаги се събира в най-ниските точки по веригата. А именно в спираните апарати! В казанчето изглежда що годе добре, но долу в апаратите е боза със всички последствия! Именно заради тая хигроскопичност, във всички сервизни бюлетини е написано, спирачната течност да се сменя на максимум 3 години! Е, аз не искам да гоня последния влак и предпочитам да я сменям на 2 години. Все пак за спирачната система става въпрос, ей! Не за стелките в купето...
  10. 1 точка
    Минаха си 3 години а мислех след "ден, два да пусна темата". Смених предишната хонда пак с....хонда. И така вече 12 години все хонди. Сивик, модел FN2 Type R-GT.
  11. 1 точка
    Здравейте колеги, В семейството ми сме имали, имаме, и се надявам да имаме все повече автомобили от марката Хонда и то по едно и също време. Съпругата ми до скоро притежаваше два Джаза (сега пак са два, но различно поколение) Единия 2005 1.4 спорт пакет, графит, ръчка и всичко което се слага на тази колица. Кара се в БГ. Личен внос от Италия на около 200к по онова време (преди две години) Другият 2006 1.4 фейс, пак спорт пакет, пак ръчка, отново всичко за модела и отново около 200к (преди три години) Кара се в Ирландия. Там живеем доста голяма част от годината. Двата автомобила са от първи собственици, с история в Хонда до последно. Мен лично това не ме интересува, но просто така се случи. Караме с еднакви гуми, масло, Филтри и стил. Гориво тя зарежда от където и падне. Аз като ги карам е същата история. Истината е че всички лъжат по един или друг начин. А и моят опит, не само с Джазовете е показал че от една и съща бензиностанцията не можеш да очакваш всеки път щастие. Все веднъж ще се изложат. Климатик доста често се ползва, кара се не бавно, дори и от съпругата ми. Сега някой ще каже да, ама горивата там са по добри. Да, може и така да е, но там съм имал много повече усезаема разлика от колкото тук, и то към зле и зле(три бензинови Хонди имаме там) Относно настилката бих добавил, че тук в БГ понеже сме прецакани с тези мнооооого мазни асвалтови настилки, ние сцепление нямаме и следователно разхода пада. Там за сравнение, понеже споменах еднаквите гуми, един комплект от 4 гуми ги хвърляме за 40к максимум, и то с въртене задни предни. 40к е било абсолютния максимум които сме постигали въобще на която и да е била от трите коли. Имах случай с 30к на една от другите. Никакви проблеми, ремонти или каквото и да е било. Италианката получи едно почистване на ЕГР-а и пътищата плюс адаптера или както му е името между смукатела и главата. Мисля че споменах всичко основно. Та сега към въпроса. Защо Ирландеца изкарва 600 дори плюс километра с едно зареждане (лампата светва след 500км или в редки случаи преди ако съм и давал много газ извън градско) а Българина едва 400, 400 плюс (лампата светва след 350 да речем, може и преди) И тук да вметна, че Българина дори върви по добре и се усеща по добре. И сега тук някой, технически грамотен да каже ДА, ЕТВА ТИ Е ПРОБЛЕМА. Защо аджеба се получава горе-долу 200 км разлика, а може и човече. Кола с чисти ЕГР пътища, сменени свещи, вървяща по добре, еднакви консумативи, за горивото се изясних а и настилката мисля компенсира. Лега вметка за Ирландеца. Абсолютен рекорд за мен е 740 км с климат чат пат че валежи много и се потяхме. На колонката вкараха 41.5л което не е 44. Тоест можело е още малко П. С. Ирландеца вече го сменихме с доста по нова така или иначе. Но, ламята все още си е имаме. Изчетох и темата за 1.2 Джазз с големия разход, но не видях ясен отговор. Всички са съгласни на големия разход. Ми на мен 2.4та ми гори толкова.
  12. 1 точка
    @stosto И защо, кажи ми, изкопа тема от 2016 г.? Въпросът ми е риторичен... Моля те да прочетеш Правилата на Форума - КЛИК, в т.ч. правило 2.2. Не „изравяйте“ стари теми (по стари от 6 месеца) ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава.
  13. 1 точка
    Като започнеш да пишеш името след маймунката и ще ти излязат предложения под текста ти. Продължи да пишеш потребителското име докато не се появи този, който търсиш. После просто цъкни на него и си готов.
  14. 1 точка
    А аз знам, че нищо не знам! Това с маймунката го научих точно сега. @dindin edit: Явно все още не съм наУчен. Я обяснИ пак, моля.
  15. 1 точка
    Експерименти не съм правил, а одисеите, които преживях с моята кола ме убедиха в това. Преди 7 години я купих, "Горублянка" от Италия. В началото смених спирачната течност и маркучите. Изтече такава странна мътилка от маркучите и спирачните апарати, че не е истина, а в казанчето течността беше потъмняла, но почти бистра. След 4 години реших да сменя пак течността и в началото започна да излиза пак доста мътилка. Миналата година пак я смених (тоест 2 години след последната смяна). Нямаше мътилка. Тази година на ГТП, задно ляво не хващаше както трябва. Рециклирах спирачен апарат и майсторът каза, че е имало много наслоена и запечена мизерия в него. Смених пак течността, че нали трябваше обезвъздушаване. Съжалявам, че не рециклирах и двата, а само левият! Но пък десният не даваше никакви признаци. Сега съм наясно, че и той има същата гняс в него и след време и той ще направи поблеми...
  16. 1 точка
    Бате Емо... Уж всички живеем, но не е баш тъй! Винаги ме е било страх, че само мачкам Земята... Търся смисъла на жалкото си съществуване и не го намирам!!! Нито в написаните ноти, думи... Ужасно е да си безполезен!!!
  17. 1 точка
    Mkilla има право. За N22 мотора освен препоръчания 0в-30 вискозитет са посочени и други. Това е снимка от owners manual за FR-V, 2007:
  18. 1 точка
    Препоръчваният от Хонда вискозитет за този мотор е 0w-30 API SN. Отвори си owner manual-a и прочети какво пише там.
  19. 1 точка
    Това, което казах, не беше критика към теб. Разбирам, че написаното от теб не е мрънкане против системата. Просто подчертах правилния начин да се случват нещата, ако искаме да сме "бяла" държава.
  20. 1 точка
  21. 1 точка
  22. 1 точка
    Привет, колега qnkomu! Попадна ми преди време сервизен бюлетин на Хонда Одисей 2005-2010 г., откъдето става ясно, че е установен фабричен дефект в помпата и тя не успява да направи нужното налягане, за да се върти лесно волана при ниски обороти на мотора. От Хонда са я ревизирали с нов модел помпа с номера 56110-RGL-A03 / -A04 Преди около 2 седмици като бях в Бургас да тестваме фейслифтовия Одисей от 2008ма, който мислеше да купува един друг колега от форума, неговия волан втвърдяваше още по-зле от моя, до степен, че на моменти почти не можех да го завъртя, дори с приложено огромно усилие от моя страна, така че явно си е сериозен проблем за модела като цяло. На моята, малко след като я взех и правих една промивка на системата (с разкачена return line тръба и чрез запалване, завъртане на волана пълно ляво, гасене, изправяне на колелата само на контакт, пълнене на казанчето, палене, завъртане на волана пълно дясно и т.н.), + смяна на казанчето с чисто ново ревизиран пак модел, но новата бистра течност бързо потъмня на цвят, така че вероятно си прав, че има нужда от неколкократно промиване, за да се изкара цялата мръсотия в системата. Точно както и за автоматичните ни кутии препоръчват да се извършва т.нар. 3 х drain & refill, за да се изкара и подмени почти цялото старо масло. Може да ми пратиш това, което имаш като инструкция, защото така или иначе всеки момент очаквам да получа новата помпа, но и да я сменя, трябва да се подмени маслото с ново и ми е интересно да видя как точно препоръчват да се извърши. Скоро правих промивка на хидравликата на Акорда, само че по друга, по-безопасна методика, която се изпълнява без изобщо да се пали колата, и въпреки че излезе доста мръсотия и уж спряхме изпълнението чак когато потече чисто масло от return line-а, за 10-15 км. шофиране след процедурата течността в казанчето пак беше потъмняла.
  23. 1 точка
    Сваля се кората, няма как...след това може да свалиш този модул. От другите врати не става. Различни са буксите. Най-вероятно се е счупил самия бутон в долната част...Опитай да го размърдаш в някакво положение поне да вдигнеш стъклото. След като свалиш модула на него има един код - по него търси същия. От кола с десен волан НЕ става. Вече ако от два можеш да направиш един...трябва да се огледа и разглоби самия модул. Ето линк как се сваля кората:
  24. 1 точка
    Перфектно е! Карай по-нататък. 5000 ще изкара без проблем. Само гледай да не прехвърли много 1 година!
  25. 1 точка
    Надали в неговия случай спирачната течност е била причината, заради скъсания маншон е, влизала е вода и мръсотия, и е спекло. Иначе спирачната течност си е хубаво да се сменя на 2г. ама обикновено изкарва от 5 нагоре,хората рядко се сещат, че това нещо се сменя, за съединителя да не говорим. На моята никога не беше сменяна, а буталата бяха в безупречно състояние и ги прибрах без никакви усилия, просто маншоните бяха здрави и са си вършели работата.
  26. 1 точка
    Здравейте, След още 500 км. предимно из центъра на София и 200 км. извънградско 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL; 3) Маслен филтър – ALCO SP 937; 4) Общ пробег на автомобила – 156783 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3132 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация –16.08.2019 – 16.07.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 350 л. Rompetrol, Kruiz, Shell, Eko, Avia, Gazprom; 11) Kтм = (350л./ 4.0 л.) =87,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (3 мин след гасене) и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Според мен бива още, но нека гурутата тук да се изкажат. LM_15_08_2019 - 16_07_2020.pdf
  27. 1 точка
    Колеги, парите са получени, маслата са поръчани!
  28. 1 точка
    Да попитам има ли вероятност да не се случат нещата? Скоро стават 3 месеца, а аз не мога да стоя вечно със скъсани тампони на макферсона. Ако няма да идват, да си поръчвам от друго място. Извинявам се ако ставам нахален, не ми е в стила, но съм с една кола и с малко дете, и ми трябва.
  29. 1 точка
    Така е, при всеки сервиз и за всяка кола цената за труд е различна.Маркучите ги смених за всеки случай, като ще се смяна всичко.....Апаратите ги рециклираха перфектно, направо като нови.Горещо препоръчвам фирмата в Горубляне. Сигурно защото нямаха работа ли в момента, що ли - но за около 40 мин. бях готов.Просто си изчаках и си ги взех. Хората там бяха категорични , че няма никаква нужда да се пипат водачите, били идеални. Само апаратите направиха и подчертаха 3 пъти за нова спир. течност - гумата на единия апарат беше почти размазана.
  30. 1 точка
    Ако в горещ ден след ползване на климатика не капе конденз от дренажния отвор, значи другаде отива конденза.
  31. 1 точка
    Здравей колега dimy, Pilot-a вече е на 220х.км. Изключително комфортна кола. Мощност в излишък. До момента за 1.5 г съм направил следните интервенции: 1. реглаж на клапаните преди 10х.км. - за колегата Power_Of_Dreams_84 да кажа, че аз съм с 3 деца, и реглажа съм го правил 2 нощи до 3:00 през ноща. На "баш майстори", които да се учат на колата, не си я оставям и си я правя сам. 2. Смяна на водния радиатор - спукасе в момента, в който паркирах пред къщи и му изтекоха водите като на родилка. Случва се при автомобили с пробег над 200 х.км 3. алтернатор - смяна на диоден блок. Всеобщ проблем на Denso алтернаторите щом наближат 200 х.км. Реле-регулатора и четките не ги смених защото бяха ок (четките бяха с повече от 50% ресурс и заложих на оригиналното). Задния ред седалки става без проблем за 3-ма възрастни. Много място и е комфортно. След като се вдигнат 3-те реда седалки остава място да сложа 2 куфара един върху друг. По отношение на хидравликата, преди няколко дни източих хидравличната течност и направих няколко смени според ръководството. Хидравличната течност беше кафеникава първоначално ... след 2 л хидравлична течност през системата, хидравликата започна да се върти без усилие. Изрично е описано в ръководството, че течноста трябва да се смени докато не стане бистра! Автомобилът се кара всекидневно. 30% извън градско + 70% в Пловдив. Среден разход 15.8/100 газ. В момента с климатика отива към 16 - 17/100 газ. Течността в VTM-4 трябва да се сменя на всеки 20х.км. Само оригинална. Отиват около 3.6л(4q). Най-големия проблем за този мотор е VCM системата, която трябва да изключиш моментално, след като се сдобиеш с колата. Става много лесно и ще ти съдействам. По отношение на маслото използвам само 5W30 Signature Amsoil. След 6х.км издевателства (няколко пъти стигах до червения сектор, заради олигофрени, които като тръгнеш да ги изпреварваш и дават газ) съм долял 1quart (946мл). В момента обаче ще направя една проба с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30 - покрива Honda HTO-06. Ако се сетиш нещо, което съм пропуснал питай.
  32. 1 точка
    Лайсната около мултимедията е fascia.
  33. 0 точки
    Много точно написано. Сори но не се сдържах
  34. 0 точки
  35. 0 точки
    Ми..... те това е мъжката любов... Няма граници! п.п. Мен ми липсват жените, ама това е друга тема...
  36. 0 точки
    Сега е моментът някой да ме цитира и да напише "Много точно казано".
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...