Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.07.2020 in all areas

  1. 3 точки
    Здравейте, ето проба на Petro Canada 0W30 + Sumolub на Bardahl Пробег на маслото 9200км. Предимно извънградско. Снимката е правена не естествена светлина. Днес го точa.
  2. 2 точки
    В живота на човек се появяват предизвикателства и трябва да се реагира, та – продавам комбито. До онзи ден нямаше повод и не би ми хрумнало, но... Колата е К24А3, автоматик, екзекютив (без навигацията и радар опцията на наличния круиз контрол), а всички други стандартни за нивото екстри са налични и работят, с изключение на: 1. блутута – откачен е – харчеще ток, а не ми е нужен. 2. автоматичният режим на предно ляво стъкло – спуканото копче е залепено, работеше месеци, но нещо се е разместило и плъзгача му не достига втората писта на платката. Колата е „пълен сток” с изключение на: 1. монтиран ДРЛ модул на дългите светлини. 2. подменена лицева част на централната конзола. Екрана на аудиото е дал дефект и вместо от оригинален „премиум” е монтиран обикновен при това от „десняк”, но всичко е вързано и управленията на радиото, ченджъра и климатроника си работят нормално. Така я купих и вече 5-а година си е ОК. По колата не предстоят ремонти и смяна на консумативи, освен за следващия сезон нови летни гуми + нови предни накладки (феродото им е на 5мм), но консумативите си зависят от предстоящите и километри. Комбито не е „котка в чувал“ и през годините са подменяни разни неща – когато каквото трябва: Октомври 2015-та я купих обслужена от Апостолов и смених само тампоните на мотора и кутията. Не бяха забелязали че някои са скъсани а другите в начална фаза на процеса. Взех комплект втора употреба 3-те на мотора и 3-те на автомата -общо за 250лв + 117 за труд по смяната им. Купих си и чекмеджето в барчето -40лв (липсваше), както и горния панел на централните духалки -30лв (бяха лепени стойки за нави и телефон и чистенето на петната не даде перфектен резултат). Двете смених сам. Пътем открих утечка от блутута и го изключих. 2016-та: 23.02 Взех нов акумулатор японски стандарт SOLITE EXO75 CMF551324L, 450Aч / 440 стартов ток (вграждан оригинално в корейските марки и произведен там) -по спомен около 110лв. 18.03. Смяна патрон пасажерски еърбег (безплатно в Бултрако) и 60лв комп. диагностика, за да ми кажат че колата е в ред. Някъде в тоя период се разтропа обтегача на пистовия ремък. Взех 2-ра употреба -60лв +30 лв за подмяната. за още 30лв ми ремонтираха шофьорското стъкло (разтапициране и чистене четките на моторчето). 18.04. След преобуване с летни гуми светнаха VSA и ABS Явно от сътресението на пищова нещо се е разместило. Изчистих ги с процедурата с кламерчето (описана нейде из форума). 21.04. Профилактика накладките за ръчната спирачка (в задните барабани). На задна нещо стържеше отзад вдясно (за кратко и само при мокро време). 27.04. Дозареждане климатик -40лв. 28.04. Смяна моторче шоф стъкло -явно предишната профилактика бе временно решение. Сложено втора употреба от задна дясна врата на седан 2004-та -50лв с труда. 04.05. Реглаж преден и заден мост -40лв. Всичко бе в нормите, освен задно ляво колело, но оправихме и него. Не съм усетил некоректно поведение на иначе стабилното в завои комби. Явно е било леко извън допуските. 22.11. Смяна масло и филтър ДВГ В Апостолов бяха наляли някакъв по-гъст ТОТАЛ с който съм карал цели 8200км и колцата леко го "хапваше". Четейки "маслената тема" реших да мина на препоръчваното по рядко олио. Взех HONDA GENUINE SYNTHETIC BLEND 5W20 -5литра за общо 60лв (от общите поръчки) + филтър UNION JAPAN C-562 12лв и предварително направихме промивка в комшийското сервизче, 2017-та: 25.03. На пролетния оглед видях откачена вътрешната скоба на външно ляво каре??? Закачихме я, но ме глождеше че има мизерия в греста му и... 07.04. ... разглабяне на карето, чистене, нова смазка + нови скоби. Сменихме и долните предни шарнири DELPHI -2 бр. х 35лв + 100 лв за труд + нов въздушен филтър за мотора. 19.08. Реглаж клапани при Бранко -без драми и с наличната гарнитура на капака. 31.08. Смяна маншон външно ляво каре -25лв + 25лв труд. Открих омазняване от 1 дупчица и решех че му е време да слиза от колата. Профилактика + нови лагери на алтернатора -70лв с труда. 18.11. Смяна масло и филтър ДВГ. Налято пак гореописаното, минати 5480км, период 1 година, без разход. Взех 4литра, понеже имах половин тубичка от предната смяна + филтър и труд -общо 59лв. Кой каза че К24А3 харчи тънкото масло? 2018-та: 14.02. Смяна водна помпа заради ромолене в лагерите. Монтирана SIL INDUSTRIE SALERI ITALO (поне това пише на опаковката) -113,7лв + 32,5лв. труд. 04.05. Ревизия задни спирачки. Смяна спирачна течност ДОТ4 + ново задно ляво буталце + нови семеринги + нови накладки DELPHI + нови дискове KAVO. Старите дискове и накладки бяха под минималния лимит. Общо с труда 270лв. 09.05. Смяна воден радиатор. По неясни причини протече между питата и горната камера? Монтиран е THERMOTEC -191лв + нов антифриз + нова капачка GATES -19.2лв + труд –общо 260лв. 14.08. Смяна масло и филтър ДВГ, минати 4825км, период 9 месеца, без разход. Евтиното оригинално хондово масълце за мотора с което карах предните 2 смени, вече не се внасяло от щатите, таа... Сипано 4л Маздово 5х20 + 0.6л някакво друго, пак 5х20 (синтетики), при Бранко + опресняване масло в автоматика -2.6л. Общо 200лв. 20.09. Смяна долни предни шарнири. DELPHI-тата сложени преди 1.5 г. изкараха 10 хилядарки и започнаха „да се чуват”. Явно лоша партида. L Сменени с CTR 2бр -57.8лв + 60лв труд. Подменена гарнитурата и цедката на VTEC клапана -26.7 + 30лв труд. Сменен ляв маншон на рейката -18.7 + 15лв труд + стенд за реглаж на преден и заден мост (всичко в нормите). Общо 232лв. 19.10. Сменено водно съединение. Явно сълзенето от гарнитурата на VTEC клапана го е поразложило, та правеше локвичка в гаража и липсваше антифриз! Доставката отне цял месец, през което време движех с колелото иии –акумулатора паднал! Заредих го, сменихме маркучето 26лв + 30лв труд (щото е на кофти място), + ново буталце и О пръстени в заден десен спирачен апарат, + нов въздушен филтър ДВГ, та общо 140лв. За периода от 3 години съм взел и 4 почти нови летни гуми Гудиър (бяха си с косъмчетата) -400лв, 4 лети джанти 17-ки (от Мазда МХ 5) почти некарани -350лв и 2 нови зимни гуми Гудрайт –общо за 183.20лв. Тая марка не я бях чувал, но колцата дойде с тях от Швейцария и много ми допадна здравината и поведението им на студен и мокър асфалт (и в сняг не са ме предавали), та си намерих нови от Румъния. 2019-та: 12.12. Задържащо задно дясно колело. Сменен семериг на спирачното бутало и зачистване леглото на супорта. 32лв. 2020-та: 10.01. Смяна масло (HONDA 5W30 synthetic blend) + маслен филтър + въздушен филтър ДВГ + климатичният – в купето. 06.07. Ремонт неработещо стъкло на задна лява врата. Бе прекъснат + овият кабел между вратата и купето – 20лв. 09.07. Обслужване барабанните спирачки на ръчната – 50лв. Каквото ми е „лежало на сърце” съм споделял в разделът Моят Акорд - темата Радост и тъга (ако някому е любопитно): Някои съфорумци познават комбито, включително Бранко (Маркони), който в предвид състоянието му, е против раздялата ми с него, но „се ля ви”. Колата не е нова (само изглежда, върви и спира като такава), но при детаилен оглед ще се видят дребни следи от употреба, макар че дразнещите ме, са отстранявани своевременно. Колата не е имала теглич, газова и „патерица“ (заместват я рем. комплект + компресорче). Дава се с всичко прилежащо и, включително сменените неща (които по навик пазя), като за „груб пазарлък” мога да отложа плащането и вземането на зимният комплект гуми/джанти. Който я тества, едва ли ще се „цигани” за 50-100лв, но ако ми се види достоен наследник – знае ли човек... J Ако колата остане във форума, новият и стопанин ще задържи и логото tourR. Относно състоянието и нямам никакви резерви и бих я дал и на комшията, но „Хонда не се подарява - трябва да бъде заслужена“ е казал Основателят и. Има си платен данък до края на 2020-та, гражданска до 07.10.2020-та и винетка до 22.05.2021-ва. Купена е от Апостолов – октомври 2015-та на 145540км – сега е на 176046км. Внос е от Швейцария (1 собственик), а в БГ аз съм първият и притежател. Ако у четящият обявата не се възбужда финансова мотивация за притежание, може да я сподели с когото реши и при сделка, ще получи 1% от цената, а ако надскочи желаните от мен 12000 лв – печели 2%. 😊 За контакти – Л. С. / e-mail carmo69@gmail.com / тел: 0888 8383 VI IX – Цветан. Оглед и тест драйв (в гр. Монтана) може и в работно време - при уговорен предварително ден и час. Повечето снимки и 3-те клипчета са от вчера – 11.07.2020-та. На първото е нормалното потегляне и работата на кутията в лежерният автоматичен режим + ускорение при изпреварване (с чукване по газта, а при потребност - последващото и „смачкване“). На второто е стандартният тест 0 – 100 – 0 (в ръчен режим на кутията), за да няма питанки как ускорява и спира. На третото е прословутата 5-а ел. врата. Сигурно пропускам нещо, но който иска – ще пита. Колата е читава, води до пристрастяване, вози интересно и надалече, събира много и … абе, не ми се разделя с нея, но… Хай – сполай Ви и наслука! Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_211416.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_075540.mp4
  3. 2 точки
    Благодаря на присъствалите. Другият месец пак.
  4. 2 точки
    До сега всичките ми проби на този пробег са били сходни. Аз го отдавам на доброто състояние на двигателя и на това, че е double spark, което води до по-доброто и цялостно изгаряне на сместа, и по-малко сажди. Sumolub-a e за по-добро мазане и устойчив маслен филм, но може и той да допринася за увеличаване на ресурса на маслото, тъй като е посочено, че намалява оксидацията.
  5. 2 точки
  6. 2 точки
    При Хонда идва един момент в който трябва регенерацията да се направи с компютър,иначе не иска с каране.Не питай от къде знам,кенефа светна в Гърция и от там с авариен режим до там и обратно.Не направи регенерация и това е.След прибиране с комп. принудително регенерация и стана работата.Обаче флекса реши проблема кардинално,защото няма кой да се тресе кога пак ще карам зорлем с 70км./ч и кога ще напълни маслото с нафта.
  7. 2 точки
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 439 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 10.07.2020; 9) Моточасове – около 55; 10) Изразходвано гориво - около 154 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (154 / 3.5) = 44; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия:
  8. 1 точка
    Като се скъса задния зад мотора , да поема товара докато някой се сети да го смени . можеш
  9. 1 точка
    Сигурен ли си за ниския разход на дизела в града,мисля че той е извън града.Идва зима и тоя нисък разход много ще се стопи. Помисли за бензин които да се газифицира.Предишния ми опит са все с дизели не от марката ,само съм мислил че имам нисък разход,сега наистина имам като карам бензинова Хонда на газ. Знам че са много изкушаващи цените на дизелите замисли се защо. Минимум прочети за поддръжката на дизела,която никак не е евтина.
  10. 1 точка
    Тоя тампон няма функция да гази вибрации и е невъзможно да имаш такива дори да го няма. Грешката на сервиза е че най вероятно при демонтажа са го скъсали което се случва когато е стар и не са ти казали .
  11. 1 точка
    И аз съм пред подобна дилема отдавна. И за разликата между C2 и C3 и за ALS или SSV, заради катализатора. Понеже никой не знае с точност кое масло как ще се трази, мисля да си сложа ALS, както се препоръчва. Давай и с пробите, че засега май съм само аз с този дизеляк.
  12. 1 точка
    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/42576-tragnaha-si-i-ne-se-varnaha-12-izcheznali-avtomobilni-marki?fbclid=IwAR3uU15bm3QZaW9-txIavMyJrySvB2adRveU1CfKuwAl55GAEp8ZFcxiBU8 https://automedia.investor.bg/a/2-novini/42585-honda-opredeli-badeshteto-na-civic-type-r?fbclid=IwAR1clgInALCw0fggpQ156TWNIzr7AOm9ImQ1TPBOpk3OyebJm02vBbTbRgg
  13. 1 точка
    Премини на 5W30 с добри нискотемпературни х-ки. RAVENOL FEL SAE 5W-30. https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fel-sae-5w-30/ Yacco LUBE P SAE 5W30 - от fenabg. https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/lube-p-sae-5w30-13 Иначе от другите, посoчени от теб, и двете стават. Ако пък някой ден решиш да замениш SSV с някое друго АСЕА А5/В5, тогава Yacco LUBE F SAE 5W30. https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/lube-f-sae-5w30-15 или RAVENOL FDS SAE 5W-30. https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/
  14. 1 точка
    Смъкни жабката надолу . Напипай в ляво при централната конзола едно гумено калпаче горе долу на нивото на средната жабка ( ако имаш) отгоре надолу с пръст натисни гумичката в средата и виж дали ще щтракне и оправи паленето..
  15. 1 точка
    Гледам, по-горе сте пуснали снимки на машинката (потенциометъра) за регулиране височината на фаровете. И аз пускам една от моята хонда - намира се отпред, отляво.
  16. 1 точка
    ДПФ-а си прави регенерация. В такъв момент не трябва да се гаси, даже е хубаво да се излезе на околовръстното /извън градско/ и да се покара, като оборотомера не трябва да пада под 1500 об. Един майстор (пиша майстор, защото не му знам името) ми беше казал за този пушек “тръгнали са ти дюзите” 😜. Веднага ги замерих и бяха в граници ±0.3 . /дето се вика като нови/ Та мисля, че си опитва да си прави регенерацията.
  17. 1 точка
    Подкрепям колегата първо се увери че акумулатора има нужния ток за да запали. После ровичкай по нататък. Замери ли го,или го зареди и пробвай.
  18. 1 точка
    Що не вземеш да провериш Батерията . Почти съм сигурен че : първо е стара , второ не става. Свети или мига зеленото? Чека светва ли? Батерията , имам предвид "хакумолатора"
  19. 1 точка
    Имам значи нещо гнило по имобилайзера.
  20. 1 точка
    Моят след като го свалихме беше на парчета вътре, но още се държеше в тялото си. Наистина има опастност да ги „изпусне“ тия боклуци и после да сменяш и гърнетата след него. Каквото и да правиш, махни стария най-добре.
  21. 1 точка
    Благодаря колега Ivan 78. След доста чакане, Радо си свърши работата, доволен съм, препоръчвам го!
  22. 1 точка
    Здравей! Втората хонда е форумна кола и със сигурнрост няма да сбъркаш. Като човек, който кара 6 ген вече 5та година, мога да ти кажа няколко неща: поддръжката е елементарна и евтина, повечето неща по окачването са около 20-40лв, говоря за шарнири, накрайници, тампони, биалетки и т.н. "Скъпите" неща са: съединител - 200лв(хубав) + 120 труд, тампони на задни носачи - 2бр по 40лв + труд около 150 общо, радиатор около 80лв, маслото ти е от 50 до 100лв, филтрите са по 10лв грубо, проблем са рейките, защото вече годинките и са повече и съответно километрите, там за труд 150 + рейка втора употреба 150 или рециклиране около 300-400. Гаранция и при двата варианта няма, може пак да се разтропа. Изключително здрави и идиотоустойчиви мотори, говоря за 1.4 и 1.5. Ако имаш мерак за "засилване" също има варианти и то евтини. Икономична е, макар че градско Варна под 10 слабо да я свалиш поне аз не мога, на дълго с ограниченията е около 7л/100, това за 1.4, предполагам 1.5 е подобно. За 7-ма генерация не мога да ти кажа много, когато избирах моята ппц исках 6 генерация, но се качих да покарам и 7 хеч с 1.4 мотор отново 90кс. Ами да ти кажа доста по-дървена ми се стори и доста по-мудна, но може и само на усещане да е била. Това купе от обявата е по-различно, със сигурност ще върви повече от 6-тата, но проучи добре въпросната кола. Преди време, може би години имаше обява за подобно златисто купе, но имам спомен, че беше със сериозни проблеми с мотора, който може и вече отдаввна да е ремонтиран, сменен и т.н, но да имаш едно на ум. Според мен огледай и 7 генерация 1.6 втек 110 коня, фейсово и спорт пакет. Изглежда доста по-съвременно и върви прилично. Например: https://www.cars.bg/offer/5e458bace6c584217e543be3 ; https://www.cars.bg/offer/5e00dfa207455a347f3cac62 А ето и темата на колегата за сивия хеч.
  23. 1 точка
    Да,така си е.Има и втора част: - https://automedia.investor.bg/a/2-novini/42567-30-te-nay-veliki-avtomobila-v-istoriyata-ii-chast?fbclid=IwAR1IcUcf12eRyO5xMFg8CbgwW1GUpo_oFABtAP9yqmc2uaftOI8Na95MeJQ&i=2#article-gallery
  24. 1 точка
    Взех си Хонда защото знам, че са железни, особено бензиновите им атмосферки, за мен няма по надежден двигател, качвам се и съм сигурен, че ще стигна там, накъдето съм тръгнал, в най-лошия случай в авариен режим, но ще стигна. Не ме интересува нищо друго, нито коне, нито разход, нито возия, за мен колата е да ми е вярна и да не ме предава, всеки, който е оставал на пътя знае колко солено е това чувство, когато съм карал дизел винаги съм го предвкусвал. За това и взех този автомобил, в добро състояние и на малко километри, направих компромис с мощността, но за сметка на това получих един от най-надеждните двигатели, които Хонда, някога са правили. Ако трябва да бъдем обективни, тенденцията при бензина е в посока на дизела, турбини, директно впръскване, помпи за високо налягане и Хонда встремглаво са поели по този път, тоест потенциалните проблеми при дизела все по-често ще ги срещаме и при бензина, за радост все още има от добрите двигатели и докато ги има смятам да се възползвам и парите за ремонти да ги харча за гориво и приятни изживявания.
  25. 1 точка
  26. 1 точка
    И на мен ми се струва егоистично да ти гори колата по 2 литра масло на 10 000 км. и да се биеш в гърдите, че имаш катализатор.
  27. 1 точка
    Да махнеш работещ катализатор, който не създава проблеми, за 5-10 коня ми се струва доста... егоистично.
  28. 1 точка
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...