Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 9.07.2020 in all areas

  1. 3 точки
    И преди съм писал кой е TomNJ - но ето инфо отново: Thomas Schafer (TomNJ - никнейм). Retired after 38 years at Hatco Corporation, a manufacturer and global leader in synthetic esters and synthetic lubricants (now a division of Chemtura/Lanxess). For the last 16 years at Hatco served as Vice President of Sales & Marketing, with global responsibilities in synthetic lubricants. He led product research and development and process improvement, and coordinated production and sales with joint ventures in Germany and Brazil. He was personally responsible for commercial and military aviation products for twenty years. Ето какво казва Том за естерите и водата: "Esters are made by reacting alcohols with acids, which creates ester and water. The reaction is reversible, so reacting water with ester creates alcohol and acid. This is not a problem in most applications because the reverse reaction is very slow and difficult, and esters are designed to be used in high temperatures where there is little or no water. Car engines, however, may have a wet environment due to water in the blow-by and condensation, especially when driven in short trips or stop-and-go traffic. Over time the ester may slowly break down, the any acids released may neutralize the alkaline additives and reduce the TBN. This may also show up as an increase in copper in the used oil. Although these effects may be measurable, they generally do not affect the performance of the oil. The first synthetic motor oils of the early 1970s were based on 100% ester base oils and performed very well."
  2. 3 точки
    Здравейте колеги. Радвам се да ви поканя на поредната среща на Акордите в София, която ще се проведе на 12-ти юни (неделя) от 18 часа на улицата пред НИМ. Който желае да присъства, е добре дошъл. https://www.facebook.com/events/197964874973886/
  3. 2 точки
    Колега естерите не са хигроскопични, просто някои естерни съединения се разлагат във вода, естерите, които се ползват в двигателните масла са от тези, които могат издържат години. Естерите в Амсойл надали са повече от 10% и надали реагират с водата, която присъства във всеки един двигател, да не говорим, че някои производители като Редлайн предлагат естерно базирани масла, надали незнаят какво правят.
  4. 2 точки
    При LPG и 12 хил.км. пробег, аз не бих го ползвал. Естерите са едната причина. При горенето на LPG се отделя голямо количество вода,във вид на водна пара, рабира се. Но естерите са силно хигроскопични, т.е. имат способността да поглъщат много вода! При дълъг интервал на ползване на маслото, не само, че ще изчезнат тия естери, но и ще се превърнат в някаква водо-дисперсна суспензия, която ще циркулира в маслото, с всички последствия от това. Масло с естери е за високи натоварвания и кратки интервали на смяна. Да се върнем на Амсойл-а. От лабортони анализи съм останал с впечатление, че много бързо губи TBN. В някои анализи, за 6000 км. пада от 12.5 до 6 - 7, което не е добър показател за дълъг интервал на смяна. Е, всичко си зависи и от състоянието на двигатея де... Има и чести оплаквания, че започва да го гори след 6 -7 хил.км. Което пък е "много поздрави" на американците за рекламата им, особено за "Up to 25,000 miles" . П.П. Питай fenabg за някое Yacco на PAO-база, което да удовлетворява, обаче, всички изисквания от предния ми пост. Ако може да препоръча, че аз не успях да открия... Но да не е по АСЕА С - спецификациите и да е без естери.
  5. 2 точки
    И моята беше така, но вече не я карам в Бултрако за обслужване, защото не предлагат друго, освен 5W-40 хидрокрек. Изчетох цялата тема и май 5W-30 е по-добрият вариант. @dandilov, благодаря за препоръката! А какво ще кажеш за amsoil-signature-series-5w-30 ? Има естери, но е ПАО, нисък SAPS и покрива май и другите характеристики.
  6. 2 точки
    Наскоро правих профилактика на спирачнети апарати предни. Взех си накладки ЕВС ,смених маншоните на водачите нова грес ,преглед на водачите сменях два такива преди две години,не се сещам марка но ми се върти в главата TRW.Смених и спирачната течност.Сега мога да кажа че ако натисни повече педала, може и да изляза през предния прозорец. Това използвах Накладките от общите поръчки тук в форума.
  7. 2 точки
    Тук е и ръководството ако ти трябват и други параметри https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/
  8. 2 точки
    Aз съм с 1.4idsi, концептуално различни са, dsi-a разполага с цялата си нютонова мощност още от 2800оборота, докато vtec-a при 4800, а разликата е 8нм в полза на vtec-a, което означава, че в ниските ще е по-слаб, но пък във високите, над 4500 ще е по-силен, за мен това е недостатък, тъй като ще трябва да се кара само в обороти, a там си харчи доста и амортизацията нараства главоломно. Според мен колегата е най-добре да се насочи към 1.8, освен ако 1.4 не е някаква супер запазена и на малко километри, че да си струва.
  9. 2 точки
  10. 2 точки
    При толкова дълъг интервал на смяна по-добре заложи на 5в30. Реванола е на цената на Амсойл, аз лично бих се доверил на Амсойла ако ще сменям веднъж годишно.
  11. 2 точки
    Ако имаш борд компютър и зануляваш на смяна на маслото, сигурно можеш да ги извадиш като ползваш средната скорост и изминатите километри. Аз нямам, така че не мога да кажа със сигурност. Иначе има други начини – може да се сложи моточасовник или да се ползва часовник на газовата, ако има такава функция. Може и просто да вземеш изминатите километри в града, извънградско и магистрално и да ги разделиш на предполагаемата средна скорост в съответния режим. Например 2500км градско с 20км/ч средна скорост → 2500/20 = 125 часа работа на двигателя за градския режим. Разбира се, ориентировъчно е, но променливите така или иначе са много, така че е поне някакъв индикатор.
  12. 1 точка
    Здравейте колеги. Днес смених свещите на акорда.Колата е на 125 000 и и беше време,по сервизен интервал и дават на 120 000. От Бултрако ми пратиха по вина точно това което от Хонда дават за този мотор. За 30 минути се подменят. Питането ми е следното - как ви изглеждат старите като състояние,качвам снимка: Ако може и fenabg да сподели мнение.
  13. 1 точка
    Здравей, щом водата е стигала до говорителите, може да погледнеш как са буксите под предните седалки. Съветвам те да ги разкачиш и добре да ги подсушиш, както и да напръскаш с контактен спрей. Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk
  14. 1 точка
    Ха, като гледам сервизните книжки на хондите, в гаранционния срок им сменят маслото на 15-20 хил. (хидрокрек 5w-40). Те белята вече са я направили...Да се надяваме, че двигателите ни наистина са толкова здрави, колкото ги хвалят!
  15. 1 точка
    Щом е за майка ти, въобще не я мисли, идеална ще й е, а и е с малкия данък, което не е без значение, гледай само да не я изпуснеш. Звънни му и кажи, че в събота ще ходиш да я вземеш, пък на място като я видиш и ако имаш възможност да я покараш ще прецениш.
  16. 1 точка
    Благодаря за препоръките, ще пробвам Равенола - FDS 5W-30 като по-екзотично. Може пък да му пасне на двигателчето. Капкови проби едва ли ще правя, но ще видя с харченето как е. На Петрото средно съм доливал 0,8 л./10 хил. км. Слагам го октомври, а почва да харчи лятото - когато пробегът е вече над 5 хил. км. и е съчетан с по-интензивно шофиране по магистрала над 5 хил. оборота. Мисля, че второто има по-голямо отражение, но ще видим.
  17. 1 точка
  18. 1 точка
    Здравейте колеги, няколко месеца след обявяването на кампанията огромната сума вече е събрана. Благодаря на всички, които помогнаха, както и на тези, които не са, но са помогнали в други кампании! Благодаря и на админите, които ми позволиха да се обърна към Вас! Българинът отново показа, че съдбата на децата не му е безразлична. Дано в бъдеще необходимостта от провеждането на такива кампании бъде все по-рядка! БЪДЕТЕ ЗДРАВИ, ВИЕ И ВАШИТЕ СЕМЕЙСТВА! https://www.facebook.com/groups/1322738347744691/permalink/3447081868643651/
  19. 1 точка
    Вчера ходих да и духна малко саждите на магистралата. Днес като премерих акумулатора беше на 12.5 V, т.е. както бях чел поддържа го на 80% заряд. Следих я с едно OBD, направи ми впечатление, че без фарове чак след 130 км/ч минава в режим high output mode. А в начото явно зареждаже акумулатора и след около 2.5 км или 7-8 минути мина в low output mode. Това дали е достатъчно за възстановяване на тока от запалването? 😕 С фарове, с климатик или без си държи постоянно 13.9-14 V. Това добре, но миналата година бях две седмици в Молдова, а там не е задължително карането на фарове през деня. Надявам се да не ви дразня много вече, а тази информация да е полезна. Май ще спра до тук с експериментите.
  20. 1 точка
  21. 1 точка
    Колега от 2г съм с дискове TRW и съм ХИПЕР доволен! Старите се изкривиха много бързо! Така , че е важно от коя бакалия пазаруваш!
  22. 1 точка
    Две стойки и крик са ти сервиза за масла
  23. 1 точка
    E как няма да имаш достъп, да не би ключа към тях да се държи от общите поръчки. Има си гъбко и още една камара фирми дето внасят от Гермнания, просто ще се плаща 2 лева на кило за доставка + вътрешна, ако не ти е удобен офиса на фирмата.
  24. 1 точка
    Ми толкова му е ресурсът. Не може да се иска повече от него. Има доста добри масла, които са на хидрокрек база. При толкова дълъг интервал на смяна е много рисково от гледна точка на образуването на отлагания в двигателя! Трябва да се търси масло, което: 1. Хем да е с много чиста и стабилна база, Независимо дали е PAO, GTL, VHVI Group III или смес от тях. 2. Хем да бъде с висок TBN, за да има достатъчно ресурс от диспергиращи свойства. TBN ≥ 10 mg KOH/g. 3. Хем с малко модификатори на вискозитета, за да може да задържи вискозитета през целия дълъг интервал на работа. Тоест Нисък Noack Volatility < 8%. 4. Хем да има много добър пакет противоизносни присадки, за да пази и веригата, но в същото време - ниски нива на сулфатна пепел и не много високи нива на цинк и фосфор ( ZDDP), за да са малко отлаганията в двигателя. Ето тук стигаме до основното противоречие! Силният пакет противоизносни присадки съдържа повече ZDDP. 5. Не е желателно да съдържа естери! Поради дългия интервал, естерите ще абсорбират доста вода. В момента не се сещам за масло, което да покрие всички тези изисквания... Препоръчвам на колегата note да пробва веднъж RAVENOL FDS SAE 5W-30 и да пуска периодично капкови проби, за да видим как ще се развива маслото и колко ресурс ще има при този режим от 12 000 км, и на LPG. Но, все пак най-доброто за един двигател е правилното масло и честата му смяна!
  25. 1 точка
    Както е писал колегата по-горе прегледайте водачите на апаратите, те са основната причина за криви дискове - задържат, не връщат апарата и накладката търка непрекъснато в диска, той загрява и се криви. От личен опит го казвам. Смених дискове 2-пъти за 30х.км преди да се усетя. иначе за марка, да не са най-евтините, средния клас каквито и да са, май няма значение.
  26. 1 точка
    Добавих го и в календара на форума.
  27. 1 точка
    Поредната среща на Акордите в София ще се проведе на 12-ти юни (неделя) от 18 часа на улицата пред НИМ. Който желае да присъства, е добре дошъл. https://www.facebook.com/events/197964874973886/
  28. 1 точка
    Лесно е. Карантията е от Mercedes-Benz SLK, а външно е Chrysler Crossfire.
  29. 1 точка
    Като цяло окачването е просто като циганче, с обща греда заден мост и вози много твърдо. Но при положение, че гледаш изпълнение спорт не трябва да те притеснява возията, няма спортна кола, която да вози меко. Но както е казал колегата за едни лимона е кисел за други не. И с возията е същото, вози твърно, но това не винаги е минус.
  30. 1 точка
    Здравейте, наскоро сменях съединител и смених маслото на кутията за 2.4 става въпрос. Взе 1,8-9л. Може да видите разликата, ново-старо. Поздрави
  31. 1 точка
    И като отиде при специалист с диагностика , той какво каза , и какво установи като проблем ? Аааааа чакай , ти сам си правиш нещата..... И не е ходила на сервиз за 90000 км.
  32. 1 точка
    Колега, много хора казват, че лимонът им е кисел а на други им се услажда. Явно не само не си сядал в нея но не си я и карал, защо я гледаш тогава? Пробвай я като начало и виж дали ще ти допадне. Иначе като всеки един автомобил си има своите плюсове и минуси.
  33. 1 точка
  34. 1 точка
    Точния въпрос е какво и кое е несливаемо ?. Инак на к20 налях 4.9 литра.
  35. 1 точка
  36. 1 точка
    Здравей, каквото при всяка една кола. Най-доброто нещо което можеш да направиш е да я покараш преди да я купиш. Какво да ти кажем тук, те темите са много за този модел Сивик. Специално бензиновите двигатели са добри и е късмет дали на теб ще се падне честта да го обслужиш с веригите. Ако не караш много извън града, 1.4 ще ти е добре. Колегата Rekeem е с този двигател мисля та може да ти сподели повече за него. Огледай за сериозни удари по възможност, няма ли обява тази кола да я покажеш тук? И на майстор да я закараш, няма да види много повече от човек който разбира и е с теб на място.
  37. 1 точка
    От няколко години си ползвам лидълско зарядно за 77 A\h акумулатори (2 коли имам с такива, 1 с 64 A\h и 1 с 45 A\h). Зарежда ги без грешка. Не знам какво не му харесвате и защо трябва да набивате толкава излишни пари за глупости.
  38. 1 точка
    Значи така продължаваш,на 120 000.
  39. 1 точка
    Не се впрягай от критиките на човек, към когото не би се обърнал за съвет. от Изкуплението Шоушенк
  40. 1 точка
    Колега нищо лично, но заради многото форумни специалисти в последните години, минали от нещо си на Хонда страшно много колеги се дръпнаха и вече не пишат! Една нормална дискусия за някакъв тунинг не може да стане! Мнения на хора с опит зад гърба си не се зачитат грам и се успорват с лека ръка!! На мен лично като по-прост би ми било неудобно да пиша каквото и да е, ако не мога да обясня какво пиша, а ако не знам нещо - питам без каквато и да е гордост! Нямаш време да обясниш "на дълго и на широко", но имаш време да цвъкаш из темите твои си изводи, направени от форуми, без да знаеш какво става в един двигател. Не е нормално това! Търси си изява на друго място - просто и ясно.
  41. 0 точки
  42. 0 точки
    246000 спря да пали топла и тогава ми я докараха...
  43. 0 точки
    Мъж бърза да се прибере навреме за бокса по телевизията. Прави си огромна салата, вади от хладилника умряла от студ ракия, реже на тънко луканка, разполага се във фотьойла и... мачът свършва с нокаут в тридесетата секунда. Жена му се обажда от кухнята: - Сега разбираш ли на мен какво ми е?
  44. 0 точки
    Жена към мъжа си: - Мисля, че сина ни стана вече голям и стана време да му обясниш това-онова за секса. - Мхм е кво да му кажа.. - Абе там птички, пчелички ей такива неща Отива бащата и вика: - Сине, нали си спомянш онова порно дето го гледахме снощи.. - е те така е и при пчелите.
  45. 0 точки
  46. 0 точки
    - Скъпа, докторът каза, че имам 6 часа живот, да го направим за последен път, а? - Изморена съм, лягам, ти си лесен, утре няма да ставаш! 😂🤣😂🤣😂🤣
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...