Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 29.09.2019 in all areas

  1. 4 точки
    Колко време задържаш лоста? Чистачките не тръгват веднага с дърпането на лоста. Първо пръска вода и след поне 1-2 секунди тръгват и чистачките. Ако само "чукнеш" лоста, дори и няколко пъти, няма да тръгнат. Трябва да задържиш.
  2. 4 точки
    На мен не ми е ясно защо все още се използват "термини"/класификации на маслата, като минерално, полусинтетично, синтетично.. Правилната съпоставка през годините би била следната: минерално - група 1 (типични представители 15W-40) полусинтетично - група 1 + група 2 (типични представители 10W-40) синтетично - група 2 (типични представители 5W-40) напълно синтетично - група 3 (типични представители 0W-40) Всичко това са "старите" масла със старите им наименувания. От няколко години 2-3-4-5 всички рафинерии бяха преоборудвани (най-вече заради занижените изисквания за съдържание на сяра в продуктите) и към момента най-голям дял в световен мащаб имат базовите масла група 2. Всички "стандартни" масла на пазара (ниските класове Shell, Mobil и всички Castrol) са съставени от > 50-60% от база 2/2+. Елитните масла на масовите производители (Shell Helix Ultra ECT, Mobil 1 ESP) са от база 3/3+. Първоначално при появата на изискване от автопроизводителите (главно японски) за употреба на високо ниско-вискозни масла (0W-30, 5W-30, 0W-20, 5W-20, 0W-16 и т.н.) блендерите на масла са избрали да използват PAO, което до тогава се е използвало само в маслата за скоростни кутии и греси. По този начин се появява и група 4 в автомобилните масла. С появата на естерите (главно за състезателни масла) се появява и група 5. После се появяват и първите съдебни дела (2013-2015) и маслата получават новите си наименувания - тези, които срещаме в днешни дни. Понеже PAO и естерите са твърде скъпи за автомобилния сектор се появяват и производни на PAO и естери. Но те са все така скъпи. Всичко това води до появата на групи 2+ и 3+, които се използват главно при високо ниско-вискозните масла. Типичен представител на 3+ е GTL (база използвана в Shell Helix Ultra ECT, Mobil 1 ESP). EDIT: Нанесени са корекциите на DTEC и следващият му пост е скрит (emod).
  3. 3 точки
    Ето една интересна капкова проба поради това, че е използван микс от различни масла и стар филтър без да е източване старото масло. Налято само 4л Castrol 5w30 A3B4. Accord k20A6, пробег 7000км, Общо пробег 280500км Цикъл 97/3 извънградско, градско. Сезон 14.07.2019 - 28.09.2019 Моточаса няма и 100,изразходвано гориво 650л газ и 30л бензин Доливане е правено с Castrol 5w30 A5B5 500мл. Castrol 5w40 A3B4 500мл и Castrol 10w40 A3B4 500мл. Филтъра споменах, че не е пипан със старото масло което е оригиналното на Toyota 5w30 A5B5 и доливане 1.5л Castrol 5w30 A5B5 с пробег 6000км. сезон 30.03.2019 до 14.07.2019. Двигателя е с проблем на втория цилиндър (буталото или болта) вече 20хкм. се кара така без да се влошава проблема и разход на масло от 200мл на 1000км което може да е от въпросният цилиндър само. Дайте вашите идеи и за други експерименти. Имам закупен друг двигател Това е капката без да е пипано нищо EDIT: добавена "пила" (emod)
  4. 2 точки
    Тцъ, #13 не е шоков абсорбер. Това е "bump stopper", т.е. противоударен тампон. Прахоуловител е #2/3 - "dust cover". Амортисьор е #7/8 - "shock absorber unit".
  5. 1 точка
    Здравейте, Накъсаха ми се прахоуловителите на предните амортисьори и в събота реших да ги подменя преди да дойде дъждовното и снежно време + лугата! Работата е за 2 часа на амортисьор - сваля се гумата маха се биалета, сваля се амортисьора, слагат се скобите на пружините и се сваля амортисьора. Работата е лесна като ползваш ударен гайковерт , ако ви липсва има опасност да се реже биалетата и да се купува нова ! За 4 часа смених и двата, но работата си е тегава. Цена на нови прахоуловители = 2х 26лв = 52лв Шоков абсорбер = 2х10 = 20лв. Труд - в моя домашен сервиз
  6. 1 точка
    Пасажерската пръскалка можеш с една игла да я регулира къде да пръска. Имай в предвид, че на магистрално каране струята отива по надолу.
  7. 1 точка
    Според мен първо потърси второ мнение за диагностика. Питай и за почистване на ЕГР клапан, знам че се чисти, но зависи точно какъв е проблема при теб. Естествено в хонда ще препоръчат смяна, но чистенето също помага. Пак казвам, че не съм експерт и най-добре да я види специалист. Щом си от Варна мога да ти препоръчам две места, където да отидеш. Ето малко информация: https://www.dpf.bg/services/премахване-на-егр/
  8. 1 точка
    Разходих малко комбито до южната ни земя - сам с минимален багаж. Напълних резервоара до горе с 95 и хванах Петрохан, новата северна дъга и Тракията, по която имаше ремонти и задръстване (половин час пъплене на 1-ва). За 3 часа и 24 литра лапна 250км и бях под тепетата (по конкретно на Альошата). Помотахме се по задръстванията, пренощувах при френдове и в събота (по стария път) скокнах до Ст. Загора. Тамошните задръствания и разходки по околностите (вкл. малко черен път) качиха още разхода и стрелката бе слязла 1мм след средата, а борда отчиташе 8.7/100. Днес реших да почерпя колцата с лакомство (нали ми е Р.Д.), та на път за магистралата допълних до горе 100 октановия Газпром и се запътих към вкъщи. Така се получи смес от 40% А95 и 60% от 100 октана. Знам че със скъпото гориво е по-икономична (като литри и пари, но не очаквах такъв резултат, да не говорим за удоволствието което ми дари за юбилея.:) Какво ли ще е ако някой ден се сетя да нълея само 100 октана при светеща резерва! Нулирах В-то на борд компа и качих Тракията. Там се оказаха камара километри с ограничение, та поддържах 100 на круиза (борда показваше 6,4л/100) после качих круиза на 130 и до началото на баирите се държеше на 6,8л/100, след тунела стигна 7.5, а на слизането до София (преди да кривна вдясно по околовръстното) бе 7,0/100. За съжаление ми звъняха, та пропуснах новата тангента и шляпах по старото околовръстно с трафика, и преди Костин Брод бе на 7,2/100. После захапах баирите, а по-натам започна и празникът на 2-ра и 3-та. До билото бях на 7,5/100, а пред гаража отново на 7,2/100. Но най поразителното е че стрелката на горивото е на 3/4 (тя всъщност чак на София стъпи на МАХ) за 346км и около 4 часа път. Другото е че си припомних как работи автомата като усети добър бензин. Лок-ъпа заключва рано, прави го не само на 5-а , а и на 4-та и 3-та и е великолепно да се карат тея по-реални коневе. Може на капачката да пише А95, но вероятно е по тамошните стандарти. Тук до него се доближават нашите 98 или 100 октана. Направи ми впечатление и че в най-бедния регион на държавата А95 е 2,27лв, по-високите октани гонят 2,80лв, а тази 100-тачка която сипах на Ст Загора бе само 2,32лв. Това да е на вниманието на правителството, дето си мисли (не знам всъщност какво си мисли)??? Някой от юг ако пътува насам - поръчвам си туби свестен бензин на народни цени, а столицата и магистралите не случайно избягвам - окачването хвърли доста труд и героизъм да ме държи в пътя (добре че е дуракоутойчиво). Та така. Първа стъпка към тунинга и икономията на гориво е качественото му съдържание. На печелившите - честито, а колцата е "бомба" (без бомба в багажника)!
  9. 1 точка
    Ти говориШ, аз не. Аз говорим, т.е. исках да говорим за коплект, като снимката ти, ама не точно. Ако не съм бил ясен, извинявай. п.п. Докато си говорим ... Даваш съвет, всъщност не, ти опонираш изказване на човек, живеещ в Англия. Както казах, или поне се опитах, тук нещата не са същите като ... някъде другаде. Аз лично, както повечето Англичани, и както повечето Българи, живеещи от години в Англия, когато си купувам ЕВТИНА кола е с идеята "докогато изкара", а не доживот. Тук такава кола не се вкарва веднага в бокса и не се започват едни смени на това-онова-другото-петото за да стане перфектна. Достатъчно условие е да е технически изправна, за да е безопасна за мен и останалите. Никой не може да ме накара да си купя такава кола, да кажем за £1000 и да й сменявам ангренаж за £500. Ми скрапирам я и си търся друга. Тва, ако съм спал и не съм преценил при покупката, че много скоро ще се наложи да сменявам ангренаж. п.п.п. Да повторя, казаното от Vespa - спри да драскаш във всяка тема. Не може да постнеш някаква снимка и първото изречение след нея да е - "Не е точно за този двигател но за 138 паунда за да е всичко това трябва да е нещо супер менте.". Това, само за да покажеш на някого колко е тъп. Кой ти каза, че не може?
  10. 1 точка
    Абе разбира се, ама по принцип съм съгласен съм с Краси, хубаво е нещата да си ги пишем с правилните термини. Аз покрай форума ги понаучих кое кво е.
  11. 1 точка
    Колеги и аз го играх този филм днеска поради лоша миризма. Със спрея от пост 12 директно в дренажната тръба на климатика. Хубаво е да си махнете мотора на парното преди това , че колко пяна излиза от там, всичко ще влезне в него ако не е демонтиран. Аз го махнах, като не очаквах пяна да стигне до него ама за всеки случай си казах по-добре да го махна. Легнах под колата и изпръсках 3/4 от спрея, викам си "дай да метна едно око в купето пък после ще го доизпръскам", леле като видях какво е станало направо се хванах за главата, толкова много пяна в краката на пасажера не бях виждал никога 😁. Хубаво е ако го правите през дренажната тръба да има човек вътре, който да гледа и да сигнализира, когато пяната започне да излиза, може да се сложи и някакъв съд, в който да изтече пяната вътре в купето.. Ефекта иначе е много добър, няма никаква миризма в момента, ще видим колко време ще изкара. Използвах и момента, че моторът на парното е свален та го изчистих и смазах профилактично, може да видите от видеото отдолу как става. В случая е за crv 2, но и за crv 3 е същото.
  12. 1 точка
    Здравейте, аз избрах изкуствена кожа, защото е по-гъвкава/мека. Топката се сваля като се хваща основата (лъскавата) и се развива топката. После се сваля модула на климатроник, после се сваля сивата основа на лоста с маншона. Време 30мин.
  13. 1 точка
    PETRO-CANADA има два вида базови масла: PURITY™ - Group II and II+ base oils PURITY™ VHVI - Group III Етикетирането на крайния продукт двигателно масло, като синтетика (пълна синтетика, 100% синтетика) се регламентира от всяка държава по отделно. Напр. Мотул, Мобил и Кастрол след загубени дела в Германия трябваше да променят Техническа Информация и етикети. Едно масло с 20% PAO може в Англия да се нарича синтетично, но в Германия - не. Масла, които преди се продаваха в Германия като синтетични, след загуба на дела в немски съдилища сега се продават като Advanced Synthetic-Technology / Synthese-Technologie Motorenöl.
  14. 1 точка
    Само за протокола. Заглавието на темата леко куца. Няма такова нещо като "шокОВ абсорбер НА амортисьора". Просто "амортисьор" на английски е "шок абсорбер" (shock absorber).
  15. 0 точки
  16. 0 точки
    Ч.Р.Д. от мен! Наздраве и безаварийни километри!
  17. 0 точки
    Тогава защо не караме колите с олио хем е евтино хем има смазочни свойства.
  18. 0 точки
    Ти говориШ, аз не. Точно това се канех да напиша. Ама продължавате да го цитирате и да му отговаряте и не мога да почистя.
  19. 0 точки
  20. 0 точки
    CARPERA как неможе да разбереш, че с твоя приятел гугъла не винаги помагаш а напротив. Аз за разлика от теб имам приятели на които имам пълно доверие. Не знам и не ме интересува каква марка са били частите, ето цена на всичко с някакъв процент отстъпка : 192лв к-т ангренаж, 182лв к-т вериги, 9лв семеринг к. вал, 180лв за труд. И още инфо... 330лв к-т съединител с 160лв за труд. Смених и гарнитурата на капака 57.40лв което ми се вижда много, но може да е оригинална. Всички това в София, майстора е препоръчан от същия приятел. Моля да Не ми отговаряш на поста,защото ставаш трагично смешен. п.п.п. Сега виждам, че съм писал заедно с колегата Краси, поста ми не е повлиян от неговия.
  21. 0 точки
    Diezz, погледнах няколко обяви, всички са без малка верига. Не знам, защо, и не търсих, дали се предлага отделно. Carpera, Това на снимката в поста ти, ама без малката верига го има и за £138. Това от линка също. Англичанина не мож го разбра през монитора и клавиатурата. За всеки влак си има пътници. Има магазини и сервизи, има, и магазини, и сервизи. Тук никой (англичанин) не следва макимата "колкото по-скъпо, толкова по-качествено". Е, намират се и изключения. На който не му пука за парите, плаща, колкото му кажат. На който му пука си намира бюджетен вариант. За цените. Ще ти цитирам разговора ми с един мой приятел: Той - Трябва ми ангренаж за Мазда. Аз - Имаш го - £70 (истинско Конти, не от Румъния ) Т - Тва само ремъка ли? А - Не, целия комплект. Т - Бегай бе, при нас само ремъка е толкова. Друг разговор, със същия: Т - Искам евтини биалетки за Мазда. А - Имаш ги, ама не гарантирам качество, защото са от BluePrint. T - Оооо, на 200% съм сигурен, че и най-голямото менте в Англия е по-качествено от "най-истинското" в България. Не знам, за колко време се сменява верига (мога да питам), ама тия £192 отиват на около 4ч работа. Английският майстор работи по книга. Отваря и гледа - смяна на верига - 4ч. Той го прави за 2.5ч, примерно, ама ти си плащаш 4ч. Английските сервизи също са тарикати, ако те видят, че си балък. Личен пример - вика ме шефа и казва - на тая кола отвън трябва да се смени стъклото на огледалото. Знам, че ще го направиш за 4мин на двора, ама вкарай я в гаража и се мотай поне 15мин, за да му взема половин час работа. Прав е Emicha, мно'о тъпо племе е английското. SiSko, къде в Англия живееш?
  22. 0 точки
    Като 1,75 лв. повече са му взели за труда п.п. Много тъпо племе.... са , макар че не са ми направили нищо...
  23. 0 точки
    Основата при "полусинтетичните" масла е минерално масло 60% и повече обикновено. Другото добавено е в зависимост от производителя, желанието му за ниска себестойност и печалба. Масово слагат хидрокрек. Е, има и някои "екзотики" с добавка на 4-та група, но са рядкост.
  24. 0 точки
    Защо продължаваш да драскаш във всички теми. Аз тази година смених комплект вериги за 600лв на същия двигател. Твоята единичка е даже с ремък нали?
  25. 0 точки
    За две ходения при него съм леко ядосан. Първият път остави неща за който говорехме да ги направи, а той не ги пипна, а в опит да заличи едни драскотини остави още по големи надрасквания. Покарах малко и се появи отлюпване по боята при което реших да отида още веднъж и да боядиса и други неща и тука стана мазало, цялата предна броня дето е пребоядисана от него в опит да махне люспата останаха петна от шкурене и стана по зле от колкото беше с отключено, а добре пребоядисваната врата я остави надраскана. Да боядисва добре, но някой елементарни детайли, като защита на стъклата и други места който не се за боя, ако отделяше малко повече внимание на тези неща щеше да е още по-добре. Сега не знам къде да ходя, защото не мога да ги гледам тези петна от шкурка по броня. Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
  26. 0 точки
    Ето за CRV 3, но процедурата е идентична и за crv 2 по ваденето на изпарителя.
  27. 0 точки
    Ами в някаква степен е разбираемо след като всички го правят, ако си този, който прави качествено масло 3та група, но не го нарича синтетично (напр. Петро), само заради това губиш доста клиенти. А да правиш образователен маркетинг, обяснявайки какво-що… мисля, че е безмислено. А и бях чел някъде из линковете в темата, че крайният продукт след обработката на 3та група е толкова различен, че не е изцяло грешно да се нарече синтетично направен => етикет „синтетика“. Аз пак бих го нарекъл несинтетичен, но ако всички използват терминът синтетика за 3та група, то би следвало и ние като потребители да си обновим дефиницията, за да говорим на един език. Нека някой ме допълни / коригира, ако греша.
  28. 0 точки
    С днешна дата, ако перефразирам заглавието на темата, ще е "Носталгия и радост". Събраха се отново "побратимите", та сребристият ми върна разни спомени. 6-така оставихме снощи за реглаж на клапаните, а 7-мака дадох на френда (да се прибере с него). Живее в друг град, но още като я купи реши че в комшийското сервизче си я знаят от 2004-та и ще продължат да я обгрижват. Сутринта са я отворили и - само 1 леко натегнат от клапаните - за 4 години. Газ никога не е имала. Другото бе смяна гарнитурата на капака им, смяна на шофьорското огледало (някой го бе обърнал) и опресняване маслото в автомата. Вечерта си я взе, но ще идва пак, понеже предните дискове леко вибрират при екстремно спиране. Другото е проза - налива и кара, скоро няма да я сменя. На мойта и врътна 200 км и рече - "много по-добре набира и спира (особено в режим моторна спирачка), стъпва по-солидно и по-комфортно през големите неравности, а воланът е по-лек на място и по-директен на скорост". Возията естествено се дължи на различните размери и марки гуми / джанти, а повечето коне и маса винаги доставят еволюционно усещане. Аз обаче с умиление седнах в 6-така и врътнах 1 кръгче из квартала. Колко леки са вратите, колко ниско се сяда, как нищо не скърца и меко лази по дупките - абе вечна кола. :) Все едно е по-голям Сивик, с по-мощен мотор и по-гостоприемен и безшумен. 7-макът е "по-груб и набит", носи повече "на бой" (товари, скорости, виражи). Уж са рода, а колко са различни като усещане 2-те генерации. Разликата между двата кадъра е 47 месеца. За тея Хонди времето е спряло, макар че на комбито вече кърпих задния ляв калник, а сребристата акула още не е виждала "скалпел", ма нали е италианка а онова е швейцарец. :)
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...