Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.08.2019 in all areas

  1. 4 точки
    Давам пример най евтин филтър купе с активен въглен е филтрон ,е що да се набутвам за друг. Ползвам три марки Бюджетен - филтрон Среден- mahle И MAN. Няколко пъти пиша че с мале проблеми няма, но се гледат клипове в ютуб. На някой ако му се занимава преди да върна маслените за рециклиране мога събера 10тина модела за дисекция.
  2. 3 точки
    Ето и актуална капка - според рецептурата. Предишните са на стр. 7 / пост № 270 и на стр. 11 / пост № 404. 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет. 3 Маслен филтър - нещо синьо made in Austria (от Бранко). 4 Общ пробег на автомобила – 169820км 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 5800км 6 Градско – 2000км (около 69 м/ч), извънградско -3800км (около 46 м/ч) 7 Средна скорост – градско 30км/ч, извънградско 86км/ч 8 Сезон на експлоатация – 14.08.2018 – 13.08 2019г 9 Мото часове – около 115 м/ч. 10 Използвано гориво А-95, приблизително 270л. градско и 300л. извънградско. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Без доливане на масло. Ниво по щеката 1/3 над минимума. При предишното мерене беше 1/4 и се опасявах че намалява, но се е кротнало, а разликата в + вероятно е грешка при меренето. Няма миризма на бензин. 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Градските преходи в 90% от случаите са сутрин 2.5км / вечер 2.5км. Извънградските са по няколко стотин в посока. Кара се лежерно – диапазон 2000-2200 об/мин, освен при изпреварване или магистрала, но се случва и да и се порадвам в „лютеницата”. Обичайните скорости на експлоатация са : градско 40км/ч, извънградско 110км/ч, магистрала 140км/ч. Колата нощува в топъл гараж. Когато времето е подходящо –движа из града с велосипед, така че има седмици в които е вадена по 1-2 пъти. Според Бранко маслото е за около 230 м/ч, (работило е половината от тях), но пък вече е точно 1 година в колата, та питанката е "има ли още хляб в него". Щом вече не намалява - бих го карал и зимата (едва ли ще е минало 10000 км и 180 м/ч.), а напролет ще е новото Honda 5W30 което чака в гаража. Благодарско за анализа и коментарите от вещите в занаята! EDIT: добавена "пила" (emod)
  3. 2 точки
  4. 2 точки
    Ресурсът на 5W20 (ILSAC GF-5) при бензин е около 150 - 175 м.ч. Това си спомням от лаб. анализите. Не ми се вярва в Монтана, на къси разстояния, да може да направиш 30 км/ч. средна скорост! А и тези средни 86 км/ч. за извън града може би са малко по-малко... Та според мен си навъртял минимум 150 моточаса. С оглед и на това, че маслото е преседяло вече 1 година в мотора, аз бих го сменил преди отпускарското пътуване. ... За себе си разсъждавам така, а пък за тебе си решаваш ти...
  5. 2 точки
    От това, което се вижда от изображенията, може да се заключи, че в маслото има още живот (от гледна точка на замърсяване със сажди и диспергиращи свойства). Тежките замърсявания са (сравнително) малко, а леките (зелената зона) са добре диспергирани в ядрото и цялата зона на дифузия. Обводняването не е тежко, но е налице. Дали ще прекара зимата е трудно да се каже със сигурност, тъй като стареенето не е линейно, а и условията на експлоатация ще се влошат (стават зимни). Трябва да се следи регулярно. Също така трябва да отбележа, че Павел е принципно прав . Явно е, че ако смениш сега (на 1 г.) ще бъде рано от гледна точка на изчерпване на ресурса на маслото, но пък производителя знае какво препоръчва. Аз лично бих го експлоатирал до към края на топлия сезон (да речем до октомври) и бих го сменил, за да съм с ново масло за студовете.
  6. 2 точки
    Не бих се включил в тази група , но за мен като чукне 1 година в картера е за смяна. Дори и да не е карано много и да е в добро видимо състояние. Ръководството дава същия интервал – 6месеца за тежки условия и 1 година за нормални.
  7. 1 точка
    Тъй, като някои хора свалят цели брони, аз ще покажа как се сменят крушките през подкалника, като ако се действа чевръсто, смяната отнема около 20мин. на крушка, а който вече го е правил веднъж може да го направи и по-бързо. Мястото е тясно и ограничено и понякога трябва да се действа с напипване, но става. 1. Свалят се копечтата на подкалника, като се започне от бронята до горния носач - всички копчета. 2. Издърпва се внимателно подкалника откъм предната част на гумата и се издърпва нагоре тръбичката за интейка за да се свали
  8. 1 точка
    Здравейте, Правилото е, че няколко минути преди края на пътуването трябва да спрете климатика. Така вентилаторът изсушава от образувалия се конденз изпарителя (радиаторчето, което отдава студен въздух) и въздуховодите. Съответно условията за образуването на бактерии, причинители на лошите миризми, ги няма. Какво става, обаче, ако не искате да робувате, а вместо това си карате цяло лято на включена климатична система? - фирми предлагат озониране и освежаване; пръскане със спрейове и прочее. - решавате си проблема сами с малко познания по химия. Аз избрах метод 2 и реших да го споделя с вас. - препарат на базата на хлорхексидин и алкохол. Такъв намерих готов в нашата търговска мрежа под наименованието Zhivahex за скромната сума от 8.64 лв (бул. "Асен Йорданов" № 14, гр. София) - 30% концентрат на водороден пероксид (кислородна вода или също познат като Перхидрол) за 4 лева на литър от всяка аптека. С тези 2 препарата се напръсква радиатора на климатика (изпарител). Това убива бактериите, а от там изчезва и миризмата. За Хонда ЦР-В III се сваля пластмасата под жабката, после на три видии (звезда 25) се държи вентилаторът на парното, от където се достига до въздуховода на въпросната "пита". Нея достигнах с шлаух, в него метална пръчка от електрод на електрожен (за да може да се направлява) и компресор с въздух под налягане за обдухване. Така след ~200мл хлорхексидин с алкохол и още ~200мл Перхидрол изпръскани върху питата проблемът с лошата миризма е вече в миналото. Нито има отровни миризми, нито е скъпо решение. Отнема 40-60 минути и ефектът е гарантирано добър. Не знам дали тази тема е за тук, но ако модераторите преценят, могат да я преместят на по-правилно място. Писал съм я в бързината и съм пропуснал подробни обяснения, както и много от снимките поради ограничението от 8МБ. Иначе аз свалих повече неща, отколкото трябваше докато се науча как е най-лесно. Сега давам готова рецепта. Боби
  9. 1 точка
    Здравейте колеги, Много благодаря на всички, за подробните теми и помоща, иска ми се сега по някакъв начин аз също да съм полезен на останалите и реших да пусна тази тема. След дълга история със марката Хонда реших да си купя по нов и подходящ за семеен автомобил, след като обмислих вариантите се спрях отново на Хонда. След 5 месеца, търсене, четене и занимавка, най-накрая регистрирах новия Акорд 8, закупен лично от мен и докаран от на самоход от Швейцария. Ще кача повече снимки след няколко дена! След много търсене успях да си намеря и закупя това което искам, на цена която ме устройва (не искам да поствам цифри ако някой се интерисува, да пише на лично). Конфигурацията на колата е Executive-plus, на практика има всичко което предлагат от Хонда за този модел (без щорите), но пък прозорците са тонирани всичките. Колата има някои неща които за цялото търсене което направих не видях на друга, ще ги снимам и ще ги добавя към темата, предполага че са поръчвани от Хонда допълнително от първия собственик, не мисля че са добавяни в последстие. Колата има забележки които установих на място и свалих от цената, сега е време да се оправят : > рейката тропа - втулка която ще се оптиам сам да оправя имам такава възможност в средата в която съм. (Нещо интересно по този въпрос, ходих при един майстор от Плводив носи му се славата за най-добрия в рециклиране на рейки, приятел на мой добър приятел. Ходихме при него да му покажем колата и да го питаме дали има опит със рециклирането на такава рейка, човекът се засмя със глас и вика "Ей там ония палет със рейки виждаш ли го, сутрината дойде от Бултрако всичките са като твоята!" ) > лагер на първичен вал на автомата - има тема от колега от Пловдив по този въпрос капака е като този на 7-ма 400лв. > Вътрешно каре дясно - карето от 7-ма пасва > лагер задна главина - пасва от 7-ма също > забележки по предна броня - за сега ще си стоят > Пистов ремък и лагери на ролките - мисля да сменя само лагерите, ще ги избием от ролките и ще набием новите много по евтино е > Колата е със спортни пружини H&R 350mm 29023 VA , възнамерявам тази седмица да ги сменя със оригиналните, та тези ще ги сваля, ако има някой който се интерисува от тях пишете, цената ще е символична > Гумите и джантите са 235/35/19 , Tomason TN4 8519 , Setula Space - Rotalla (DOT 3617) Ще се радвам да бъда полезен, така че ще следя темите и ще пиша ако мога да помогна Ако някой има въпроси по закопуването, пътуването, документацията и обмитяването може да пита събрах доста опит в тези неща (Внос от Швейцария) Идеята ми е да продължа темата със останалата информация която събера покрай ремонтите както и може би покрай цялата покупка и всичките разправии Поздрави,
  10. 1 точка
    Пак ще потретя 0/40  Потвърждавам. С такова карам от пролетта яко.Не знам колко съм минал вече но и до морето ходих като не съм жалил мотора.Миналата седмица го гледах и не е мръднало нито като количество нито като цвят.Даже едвам го различавам на пръчката.Тази кола ме кефи.
  11. 1 точка
    Ако питаш за CR V 3ген. маркуча се намира точно по средата,пада се някъде под педала за газта.Черен маркуч с външен диаметър около 15мм. на око,сочи право надолу,има две чупки и е хубаво на вкараш сламката на спрея по-навътре. Салициловия спирт е да си мажат пуберите пъпките с него,като изсъхне на мястото остава гаден бял прах,който вентилатора набива после в купето.Ако целта ти е да минеш най-тънко,горе има описани методи,иначе скоро си купих спрей на цена 6,50лв.за климатиците в къщи и за колата,по-евтино от това не знам.
  12. 1 точка
    Изключителен дизайн,но за нас в EU,ще си остане само на картинка! Защо така бе япончета мили...?
  13. 1 точка
  14. 1 точка
    Точно тези въздушния и купето не робувам на марки . Предпочитам по-къси смени след като ги видя замърсени отколкото като ги извадя да ги намеря в този вид На купето задължително с активен въглен по фреш е въздуха след него. За тези пари които си казал ще взема два въздушни и три на купето.
  15. 0 точки
  16. 0 точки
    Има някакво ограничение за качване на снимки, за това продължавам тук. 3. Сваля се предпазното капаче на фара с леко завъртане по посока обратно на часовниковата стрелка 4. Издърпва се буксата на крушката внимателно, като се внимава да не се скъса от кабела. Освобождава се металния щифт, който държи крушката: натиска се в горния край навътре и леко наляво, след което щифта се освобождава и крушката се издърпва внимателно Сглобяването става по обратния ред. * При смяна на крушката от пасажерската страна, мястото е по-ограничено.
  17. 0 точки
    Карпера пак търка клавиатурата колкото да не заспи. По темата - кутията има и вътрешен филтър, но трябва да се отвори кутията. Ако няма да се прави ремонт на кутията, няма нужда и да се сменя. Лагера няма смисъл да се сменя. Ако има виене, проблема е в капака, а не в лагера. Вие ли, или се сменя капакът, или се ремонтира наличният. Ако се смени само лагера, то кутията пак ще вие, но с нов лагер. Аз ако бях, бих опреснил маслото(стига старото да не е съвсем черно, че не се знае кутията колко ще изкара) и сменил семерингите на полуоските и газ.
  18. 0 точки
    За да проверя / оборя тезата ти, реших да направя засичане на път за вкъщи, но нулирах брояча чак като излязох на главната (мой пропуск изваждащ 300 метра от общото разстояние), а отразеното също е по ежедневният ми маршрут до гаража. Този път ме хванаха и 4-те светофара, отделно имаше влачещи се и се движех предимно на 3-та. Обикновено колата е на 4-та (която включва над 45 км/ч (в автоматичен режим). Ако карам жената сутрин, разстоянието е 3 км и 1 светофар по-малко, а там вече се движа и на 5-а (малко над 60 км/ч. Мисълта ми е че 30 средна градска скорост е закръглена надолу стойност, а реалната за дълъг период е почти 40 км/ч. Иначе подозренията ти са верни, понеже примерно в Русе по булевардите тя надвишава леко 50, а разходът е под 10л. Другата снимка е на средният за прибирането разход, за да се види че не съм се юркал и някой да рече, ааа ... Снимка на времетраенето нямам, понеже загасих мотора и показанието се нулира, а го направих за да не качва средния разход работейки на място, докато извадя и снимам. Средният извънградски също е над 90 км/ч (особено има ли магистрали), но и там не съм спекулирал, а съм сложил последните няколко засичания по маршрута Монтана - Русе. Мисълта ми е че общите мото часове едва ли са повече, а може и малко надолу да са, но няма да цепим секундата. Иначе олиото и цедката за фритюрника са налични и само требе готвачот да ги смени, ама он е калпазанин и ще пържи още валовете в тоа мазоч.
  19. 0 точки
    Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване", ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
  20. 0 точки
    Глей зад шарнира, филтри колко щеш и каквито щеш.
  21. 0 точки
    Благодаря за отговора, колега! По отношение на компресорите, които работят постоянно - има поне два вида такива: С променлив обем на цилиндрите. Когато климатикът е включен, компресора се зацепва за постоянно, като посредством система, зависеща от налягането на фреона (натоварването) се променя обема на цилиндрите, което води и до промяна на натоварването на двигателя. Такъв е на старото ми Рено Меган 1, което кара жена ми. Постоянно зацепен компресор без съединител. Това е най-съвършената система. Компресорът се задвижва винаги, когато работи двигателя, но работи на празен ход, когато не е включен климатика. Щом климатика се включи, компресорът се натоварва посредством един клапан, който може да регулира мощността плавно от 5 до 100 процента. Компютърът го управлява така, че въобще не се усеща натоварването и същевременно създава най-малко допълнителен разход на двигателя. Масово се монтира на VAG автомобилите. Такъв беше на Джетата ми, която карах доскоро. Никога не съм усещал по поведението на колата кога работи компресора и никога не ми е променял разхода. Този тип компресор е аналог на инверторните климатици за домашна употреба, макар принципа на управление на мощността да е друг. Недостатъкът е, че постоянната работа на компресора води до по-бързо износване и ... смяна 😭 Няма пълно щастие! За добро или лошо Хондите ни са с най-архаичния тип компресор, който работи на принципа on/off до безкрайност. Същото важи и хидравликата на волана при дизеловите мотори, която още повече ме дразни, защото съм свикнал на по-напреднали системи - електрохидравлична или чисто електрическа. Няма как - ще трябва да се свиква
  22. 0 точки
    Ако онзи Тръмп-натия с перчема удари ембарго с високи мита на европейските марки, няма да я видим, но иначе е достоен конкурент на баварския 5-ак и инголщатския 6-так. Нали имаха идея отново да пробват премиум сегмента в Европа с Акура. Ясно е че с Хондите и премиум няма кой да им се върже тук.
  23. 0 точки
  24. 0 точки
  25. 0 точки
    Спокойно можеш да буташ колата до нова година....
  26. 0 точки
    И моят е така, а и не само. В тези жеги, като сте на светофар, свалете си стъклото и се заслушайте в шумовете от съседните автомобили. Ще установите едно твърде характерно цъкане/щракане от включващи се компресори. Аз не зная, при кои автомобили компресорите работят постоянно, но като наблюдавам климатиците вкъщи и техните компресори се включват и изключват, променят оборотите си и тези на вентилаторите на кондензаторите. А принципът на работа е един и същ. Така че, колега, карай и не се впечатлявай толкова, освен ако спре да духа студено. Управлението на климатроника взема информация от датчиците за вътрешна и външна температура, зададената от водача стойност и в автоматичен режим се стреми да я поддържа. Това става чрез включване и изключване на компресора предвид оборотите на двигателя, както и включване/изключване на ниската и високата степен на вентилаторите, които охлаждат фреона в питата на кондензатора /радиатора пред този за охлаждането на антифриза/, и промяна в посоката и скоростта на въздушния поток вътре в купето. Целта е да се поддържат в определени граници, както налягането, така и температурата на фреона, независимо от променливите обороти на двигателя, респективно на компресора. Затова и в зависимост от външната температура и скоростта на насрещния въздушен поток към питата на кондензатора, понякога по-често, понякога по-рядко компресорът се включва/изключва, както и се включват ниската или високата степен на оборотите на вентилаторите.
  27. 0 точки
    "Ако не промениш нещо от това, което правиш днес, твоето утре ще е като вчера." Джим Рон
  28. 0 точки
  29. 0 точки
    Здравейте колеги, Както казах в предишния пост още няколко снимки от колата. На втората се виждат забележките по предната броня и решетката, но на тях като им дойде реда. Кантът по таблото не е в обичайният цвят, покрай прага на колата има логото на моделът, свети в лилаво, когато се отвори вратата. Исках да още да напиша нещо което ми направи впечатление покрай засичането на разхода в различни условия. Празход Швейцария (Женева) до Румания (Тамишора), само магистрала на круиз 130км/ч: 6.7л Разход Пловдив-София: 8.5л (круиз 130км/ч) За съжаления изводът който мога да направя относно разликата от 2л е единсвено качеството на бензинът, в първият случей съм зареждал в Швейзария, Германия, а във втория във Враца и Смолян . То е ясно че има разлика в качеството ама чак толкова...... Дори за първите 500км в Швейцария на круиз 115км/ч ми даде разход 6.3л Разход София градско: 12.5л Разход смесен, извън градско + планинско: 9.5л П.П. Ще напиша и един пост само със инфо свързано със докарването и търсенето на колата, че и там има доста неща и интересни моменти! Поздрави, Желязко
  30. 0 точки
    Здравейте, Да се похваля и аз. Моите Хонди се увеличиха с една и то не каквато и да е а Legend. Имам бързо въпросче. Виждам, че доста от колегите са сложили газ. И на мен ми предстои тази процедура, има ли нещо специфично дето трябва да се знае? Или някоя препоръка дето бихте дали. Моята е 3.7 двигателя 2010 година. Поздрави,
  31. 0 точки
    Аз съм го ползвал неколкократно без проблеми. Между другото, толкова си им е цената на маслените филтри. В amayama, японските NITTO 4HM113 са по 4 - 5 Евро. Само дето доставката до БГ оскъпява нещата...
  32. 0 точки
    Искаш да помогнеш на новак - прави го с него. Искаш да помогнеш на старец - направи го вместо него. Искаш да помогнеш на майстор - дръпни се и не пречи. Искаш да помогнеш на глупак - самият ти се превръщаш в такъв. китайска мъдрост
  33. 0 точки
    Неизвестен автор, но е надъхващо: "Петър караше към близкия град. Едва виждаше пътя от проливния дъжд. Изведнъж погледът му се спря върху скъп джип, спрян встрани от пътя. Една жена махаше за помощ, беше спукала гума. За миг си помисли да подмине, но в последния момент реши да отбие и да й помогне. Паркира колата, която беше на повече от 15 години, до джипа (съвременен модел). Докато сменяше спуканата гума, се измокри до кости, целия беше кален и мръсен, но след половин час успя да приключи. Жената беше изключително благодарна. – Какво Ви дължа? – Нищо. Помогнете на някой друг в беда и му предайте и той да продължи да предава нататък. И когато помогнете, си мислете, че сте помогнали на мен. – усмихна се Петър. – Мога ли поне да науча името Ви? – Петър. – отговори той и се усмихна. След това се качи в автомобила и потегли. Жената продължи по пътя си. Беше измръзнала и се вмъкна в едно крайпътно кафене да изпие нещо топло и да се посгрее малко, преди да продължи. Седнала на масата в кафенето, не можеше да избие мисълта си за случката и за Петър. До масата се приближи сервитьорка. Беше бременна в седмия или осмия месец. Жената си поръча един чай и когато сервитьорката й го донесе, тя я попита: – Защо работите в тази напреднала бременност? – За съжаление със съпруга ми не сме добре финансово, а бебето само ще усложни нещата. Нещо в погледа на жената проблесна за миг. Ето на кого ще помогне. Поиска сметката с жест. Отдалечи се бързо и когато сервитьорката погледна парите и бележката на масата, очите й се напълниха със сълзи. Там имаше достатъчно пари, за да не й се налага да работи до края на бременноста й. Бележката гласеше: "Имам само една молба, не прекъсвай веригата. Помогни на някой, който има нужда." Бременната жена се прибра, седна на дивана и си мислеше за тази загадъчна жена, която се беше появила в живота й. Входната врата прекъсна мислите й. Няма да повярваш какво ми се случи днес? – каза Петър, докато целуваше бременната си жена по челото, прогизнал от дъжда. – Ти няма да повярваш!" П.С. Нека не прекъсваме веригата!
  34. 0 точки
    "Няма власт над оная глава, която е готова да се отдели от плещите си в името на свободата и за благото на цялото човечество." "Само онзи, който е свободен, само той може да се нарече човек в пълния смисъл на думата." Христо Ботев
  35. 0 точки
    Няма хора, които да работят на конвейра ли? А Хюлет Пакард, как отвориха офис в София преди 10-тина години? Отделно, по настоящем, има много компютърни специалист (IT, development), които работят дистанционно oт BG за Западни фирми.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...