Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/12/19 in all areas

  1. 3 points
    Имам крайно отрицателно мнение за дизела. Всеки ден в София гледам пушещи кълба чернилка дизели! Още щом го помириша получавам главоболие и ми се повръща! Сещате ли се за гадната, отвратителна и задушлива миризма по автогарите с вечно тракащите автобуси. Радвам се, че ваг лъжат, за да ускорят смърта на тоя боклук. Лично мнение! Бъдещето е в LPG, CNG, и хибридните технологии.
  2. 1 point
    Необходими материали: 1. Крик/рампа или друг начин за повдигане и укрепване на Honda Civic 1.6i-DTEC (2013) 2. Кръстата отвертка с връх /накрайник/ Philips PH3 3. Вложки 8мм / 10мм 4. Ако тресчотката, с която разполагате не е 3/8", то трябва и вложка 3/8" (квадрат 10мм) 5. Уплътнение пробка 94109-20000 (вътрешен диаметър: 20мм, външен: 25,8-27,8мм, височина 1,3-2,4мм) 6. 1,9л/2 кварти подходящо масло 7. Фуния/маркуч за наливане на новото масло 8. Парче балатум/хидроизолация за покрив/др. с размер 25х40см 9. Съд за събиране на източеното масло Работни стъпки: 1. Повдигате и укрепвате колата 2. С вложка 8мм разхлабвате и освобождавате връзката между дросела и кутията на въздушния филтър 3. Премахвате капака на кутията на въздушния филтър и въздушния филтър 4. Развивате с вложка 10мм болта, който държи долната част на въздушния филтър 5. Изтегляте долната част на въздушния филтър. Освен с болта тя се държи и на две сферични глави - просто издърпайте нагоре Ще се отвори следната гледка 6. Разхлабете горната пробка с вложка 3/8" (квадрат 10мм) 7. Свалете металната подкартерна защита с помощта на кръстата отвертка с връх /накрайник/ Philips PH3 Ще се отвори следната гледка 8. Разхлабете долната пробка с вложка 3/8" (квадрат 10мм) 9. Развийте напълно горната пробка 10. Поставете съда за източеното масло под долната пробка и наместете парчето балатум/хидроизолация както е показано 10. Развийте долната пробка и оставете маслото да изтече 11. Завийте долната пробка с ново уплътнение за пробка 94109-20000. Въртящ момент за затягане 39Nm. 12. С помощта на фуния/маркуч налейте новото масло - 1,9л 13. Завийте горната пробка. Въртящ момент за затягане 36Nm. 14. Проверете дали има теч от долната пробка 15. Сглобете кутията на въздушния филтър и поставете (нов) филтър в нея. 16. Направете пробно шофиране 17. Проверете дали има теч от долната пробка 18. Поставете металната подкартерна защита
  3. 1 point
    Така нека да попълним този пропуск /за който аз съм виновен/ и да изясним ситуацията около гумите и означенията по тях. Проведох собствено проучване между моите студенти и установих ,че 75% от тези ,които имат книжки нямат и идея с какво карат,как се избират гуми и какво означават индексите,знаците и картинките по тях,,,,иначе за Фейсбук всичко знаят :). Като излезем от рамките на маркетинга ,рекламите на определени марки/фирми и заобикалянето на правилата за изписване ще се опитам тук да систематизирам основните неща. 1.М+S / M/S M&S (Mud +Snow) се регламентира от RMA Асоциацията на производителите на гума/каучук/ като отношение канали/грайфер. С две думи нищо не означава за свойствата на гумата.Всеки производител си го слага където и като иска по собствено усмотрение без да е правил тестове на кал или сняг.Не е длъжен да прави тестове,но предполага ,че ако гумата стъпи в кал или сняг до 1 мм ще запази някакво сцепление благодарение на 35-37 % канали по шарката.Означението също така не регламентира колко е мека или твърда гумата при 0 градуса. Може да е като пластмаса,но щом има канали ,производителя има прави да сложи M/S. На практика ,това означава ,че М/S може да се сложи и на чисто лятна гума с ориентация към аквапланинг...с повече канали. Как в момента производителите ползват този индекс.Обикновено с него се означават всесезонните гуми /All Season/.Гуми с шарка и плътност подходяща за хладен и мокър климат.Там където температурите не падат много под нулата и няма сняг. Дотук изводите: Знакът М/S без допълнителни други означения означава ,че производителят е решил на база дизайна на шарката на конкретния модел,че ако гумата стъпи на кал или сняг ще запази някакво сцепление.Знакът не означава ,че гумата е зимна,че може да се ползва на сняг, че може да се ползва на кал,сняг или киша гарантирайки нормално сцепление. Ще продължа статия ,малко по-късно ,че съм отпуска ,а и в момента не мога да отворя сайта на RMA
  4. 1 point
    Това и ти можеш да го направиш. След като не си палил колата няколко часа, просто го стисни с два пръста и ако е кораво и не можеш да го сплескаш, значи си е наред. Ако се сплеска повече от половината, значи не ти държи налягането в системата. Преди да запалиш, го напомпай няколко пъти докато се втвърди и ако запали от раз, задържи и не изгасне, проблема ти е от него и е супер елементарен. Е имаше и някаква драма с калпави нафтови филтри, та не е лошо и него да го погледнеш, дали той не изпуска нещо. Колегите с Акорд, слагат филтър БОШ и си решават проблема (ако е от него). И към колегата KrIv , относно това: Не смятам, че е недомислица - напротив най-елементарното, евтино и практично решение (ново мехче с клапан струва 10 лв.) а не като подкачващата помпа в резервоара. При моделите на Хонда, в които подкачването е решено с такива помпи, Хонда обикновено я продава в комплект с кошницата за 1800 лв. , и върши абсолютно същата работа , като мехчето. В кошницата самата помпа е Бош, но дори да я търсиш и при тях, по партиден или сериен номер, я нямат и не се продава отделно - тарикатско нали. Иначе подобни помпи са около 300 лв. . Не ме питай от къде знам това.
  5. 1 point
    Пратих колега за диагностика в Бултрако ,че му беше далеч да идва при мен.След диагностиката му подхвърлили ,че ГИ е монтиран неправилно и газовите пътищата трябвало да бъдат еднакви... Колеги от Бултрако, обяснявам: Това черничкото горе се води рампа и служи за разпределител.Разстоянието от рампата до дюзите е без значение.Там налягането е константа.От дюзите до всмукателния колектор маркучите са 35мм. и се мерят с шублер преди монтажа. Ако си бяхте направили труда да вдигнете красотния капак,можехте да видите и самите дюзи :).... Че се чувствам професионално засегнат от вашата некомпетентност. За сведение: Обучавам автомонтьори за сервиз Хонда.Издавам сертификат.Курс 5 години ,цена 8000 лв. без ДДС. Обучавам и монтажници на газови уредби специално за Хонда. Курс 6 месеца ,цена 3000 лв . без ДДС+ Сертификат 300 лв. Офертата е съвсем сериозна.Телефона ми е в подписа. С почитания .....
  6. 0 points
    Не се карайте, то и по протекторите си личи. M имат дълбоки напречни канали в протектора и стоят на блокчета. M+S принципно са същите, но в блокчетата има малки прорези за сняг и лед. Летните са с дълбоки надлъжни канали (в централната част), а някои имат и V-образни, или диагонални канали (в периферията или цялостно) за по-ниски аквапланинг и шум спрямо масовите с дълбоките надлъжни канали.
  7. 0 points
    Щом Администрацията не знае, че твърдението на CARPERA е почти коректно и предприема такива мерки, то Администарцията трябва да си даде самоотвод и никога повече да не се занимава с автомобилни форуми.😂 Защо почти коректно? Ами защото коректното изказване (според мен) би било голяма част от SUV летните гуми са с M+S. Това е така понеже производителите искат да укажат възможността за използване на тези гуми в кал (Mud) при офроуд използване на SUV-а. Почти всички, да не кажа всички летни гуми със символ M+S имат нисък скоростен индекс. Точно наличието на този нисък скоростен индекс им позволява да получат M+S. Всичко това е подробно обяснено в много немскоезични източници. Този "проблем" е много голям напр. в Австрия. Където се препоръчва освен надписа M+S през зимата да се използват и гуми със символите за зимни гуми (снежинки и три планински върха), а не само такива с M+S.
  8. 0 points
    Здравейте колеги, много хора ми казаха, че ако искам да живне малко моята каручка(75 коня), трябва да сменя гарнитурата на главата. Въпросът ми е - каква точно трябва да сложа и наистина ли ще живне ... Отделно мисля да махна катализатора, тъй като е вече на 165к км и сигурно му е време вече, та барем са и отпуши малко. Ако имате някакви съвети, как да я накарам да върти предните колела повече, ще са добре дошли.
  9. 0 points
    Здравейте колеги, направих си подложки от полиацетат на 30 мм предни и задни. Поръчах при стругар да ми направи болтове като от тампоните с дължина на 70 мм. Когато дойде време за монтажа ще направя снимки. Ето снимки на подложките.
  10. 0 points
    Симптомите при не балансирано колело се усещат при мен при висока скорост, ако караш градско и само до 70 км може и 4 год да не го усетиш. Ако такъв ти е теста ясно защо не балансираш, провери ги ще видиш че всичките са излязли от баланс,питал съм гумаджията оговора е,усещаш ги чак когато са много излезли от баланс. Колега кой точно модел Нексен караш.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×