Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.03.2019 in all areas

  1. 3 точки
    Това е от книжка на FD2 ( K20A ).Японците също като нас се радват на 4 сезона.Не знам дали е за мотоциклети 10/30 но го пише в manual-a за K20A, респективно за K20Z4, К20Z3, не е по-различен вискозитета.
  2. 3 точки
    С призив да не залитаме в офф топик и лични нападки:
  3. 2 точки
    Поиграх си малко и направих описание на най-често допусканите грешки в описанието на автомобилите, които съм забелязал. Някои от тях са волни, други - може би не чак толкова, но и в двата случая може да заблудят купувачите на кола, като ги дезинформират за наличието на определени екстри за модела. За всяка екстра съм написал кратко описание за какво служи. Моля при забелязани грешки да ги поправите веднага, за да не се окаже, че и аз без да искам лъжа хората и им приказвам глупости. GPS система за проследяване – комбинация от хардуер и софтуер, които позволяват колата да бъде проследена от разстояние (например от шефа в офиса) и да се знае къде точно се намира. Да не се бърка с „навигация”. Двете неща може да ги има или да ги няма поотделно и да работят независимо едно от друго. Много често за кола, която е оборудвана с навигация, пишат също и тази екстра, защото съдържа буквите GPS в името си. Адаптивни предни светлини – представлява механизъм (електромотор) за управление на насочването на фаровете по хоризонтално направление (ляво-дясно), в зависимост от скоростта и при завиване в определена посока. Работи автоматично. Да не се бърка с автоматичното нивелиране на фаровете по вертикално направление, което е задължително в оборудването на коли с фабрични ксенонови фарове. Може колата да има вертикално нивелиране, но това не е „адаптивни предни светлини”. Почти винаги търговците пишат, че колата има адаптивни предни светлини, ако е с ксенон, защото виждат вертикалното нивелиране. Електронно разпределение на спирачното усилие – система, която автоматично разпределя спирачното усилие между предния и задния мост, като така колата спира с максимална ефективност. Замества механичния „кантар”, който се монтира в по-стари модели коли, работи много по-прецизно от него, но само ако всички сензори са в изправност. Обикновено е вградена в ABS-системата. Електронна програма за стабилизиране – (VSA, Honda) система, която следи дали автомобилът се движи по правилна траектория, в зависимост от скоростта, моментното ускорение, ъгъла на завъртане на волана. Има различни видове системи за подпомагане на стабилността, които са различни, но дори да има само една – търговците пишат всички накуп, защото имената им звучат еднакво. Система за контрол на дистанцията – сензор (радар), който следи на какво разстояние е предният автомобил и поддържа предварително зададено разстояние до него. Това позволява на колата сама да променя скоростта си, дори с включен автопилот. Представлява радар, вграден в предната част на колата, например в емблемата. Може да го няма като екстра, но да има автопилот и той си работи без този радар. Търговците го пишат почти винаги, ако колата има автопилот. Система за подпомагане на спирането – в зависимост от начина на натискане на спирачния педал и информация от някои сензори, компютър взема решение дали да не прилага допълнително спирачно усилие към колелата, за да се избегне катастрофа. Това е различно от електронното разпределение на усилието, но търговците го пишат, защото мислят, че е едно и също. Борд-компютър – софтуер, който дава информация за изминато разстояние от нулиране на километража, средна скорост от нулиране до момента, изчислен среден разход на гориво от нулирането до момента, текущ разход на гориво, изчислен оставащ пробег и други подобни. Да не се бърка с наличието на хардуера „компютър” в колата. Всеки съвременен автомобил има компютър, но не всеки има борд-компютър. Търговците го пишат почти винаги по подразбиране. Датчик за светлина – сензор, обикновено разположен в стойката на огледалото, около нея, или в най-предната част на купето, който следи количеството околна светлина. Използва се за автоматично управление на късите светлини без участие на водача. Намалява риска от забравяне на включването им нощно време. Този датчик е различен от онзи на климатика, който следи дали колата е огрявана от слънце, както и къде точно се намира то. Външно може да си приличат. Ел. Огледала – позволява огледалата да се настройват с електромотори, а не на ръка. Обикновено ел.-огледалата са комбинирани с електрически нагреватели за изсушаване или топене на лед по тях, но има изключения. Не е задължително огледалата да се прибират автоматично или с бутон, ако са електрически. Ел. Усилвател на волана – електромотор, който помага на водача да върти много по-лесно волана при ниски скорости или на място. Обикновено колите имат или електрически усилвател или хидравличен (наричан за кратко серво) Климатик – позволява да вкарвате студен въздух в купето, като ръчно се настройват желана температура, сила на вентилатора, посока на духане. По-евтиният вариант на такава система е тази с ръчно управление. Климатроник – така се наричат автоматичните климатици в някои от немските коли и е станало нарицателно за автоматичен климатик. Нещо като комплектите инструменти, които наричат „гедоре/гедория”. При автоматичния климатик водачът настройва само желаната температура, а компютърът сам решава за посоката и силата на духане. Позволява и ръчно управление. Обикновено търговците добавят „климатик” и „климатроник”, за да е по-пълно описанието, но колата е или с ръчен климатик или с (полу)автоматичен Мултифункционален (мулти-) волан – волан, оборудван с допълнителни бутони, с които могат да се управляват различни неща, например радиото, CD-чейнджър, борд-компютър и др. Най-общо – волан с копчета. Навигация – система за навигиране, която подава на водача визуални и гласови напътствия, като му помага да достигне по-лесно до адрес или място на картата. При някои стари коли е пречка, защото основни настройки на колата се правят през дисплея на навигацията и ако няма диск с карта или има друга повреда (например в оптиката на четящото устройство) – такива настройки са невъзможни. Навигацията е чудесна екстра, но ако не работи – може да е сериозен недостатък. Подгряване на предното стъкло – тънък слой прозрачен полимер (фолио) със залепени реотани на него, вграден в стъклото по подобие на реотаните на задното стъкло. Да не се бърка с вентилацията на предното стъкло. Някои търговци посочват бутона, с който се активира обдухване на предното стъкло и твърдят, че това е подгряването му, но не е така. Подгряването е чрез електрически реотани, има отделен бутон и картинката му е различна от тази на бутона за обдухване. Търговци, които посочват тази екстра, обикновено го правят от незнание, а не защото искат да лъжат клиентите. Дали има такава екстра, се разбира от една страна по бутона ѝ, а от друга - като се подложи бял лист хартия и се погледне отблизо. Забелязват се много тънички зиг-загообразни ивици - реотаните. Среща се в някои модели на Форд (фокус), Рено (лагуна 2), вероятно и в луксозните лимузини от висок клас. Сервоусилвател на волана – подобно на електрическия, само че тук усилието се създава от хидравлична помпа и хидравлично масло. Колите имат или електрически, или хидравличен. Търговците пишат и двата вида, за да изглежда описанието по-пълно и колата с повече екстри. Система за измиване на фаровете – името е ясно какво означава. Задължителна е за колите с фабрично вградени ксенонови фарове и обикновено е „екстра” за колите без. Наличието не гарантира, че колата е с фабричен ксенон, но липсата ѝ гарантира, че колата е излязла от завода с обикновени халогенни фарове. Система за контрол на скоростта (автопилот, круз-контрол) – позволява колата да се движи с постоянна зададена скорост без водачът да натиска педала на газта и да изморява крака си. Може да е комбинирана със система за контрол на дистанцията, но може да работи и без нея. Ако обаче е комбинирана с радар, то липсата или повредата на радара може да доведе до отказ изобщо на автопилота да работи. Това е важно да се проверява, защото не е евтино и се намира трудно втора употреба. Едно от първите неща, които се чупи в катастрофи е това. LED-фарове – фаровете са със светодиодни чипове, а не с лампи. Понякога търговците пишат LED фарове защото изглеждат и наподобяват на цвят като ксеноновите. Ксенонови фарове – късите светлини са с ксенонови лампи, като включва също и система за измиване, и система за автоматично нивелиране. Познава се дали са фабрични по това дали имат пръскалки пред тях (система за измиване на фаровете). Ако има пръскалки, почти сигурно е, че са фабрични. Ако имат и автоматично нивелиране – 100% фабричен ксенон. Автоматичното нивелиране е сравнително скъпа система и не знам дали някой го предлага като отделна екстра по желание. Редно е в обявите да пише ксенонови само ако са фабрични. Халогенни фарове – с това име се наричат предните фарове за мъгла. По принцип не е правилно, защото халогенни може да са също късите и дългите светлини. Ако видите в описанието или чуете да се говори за „халогенни фарове”, най-вероятно се има предвид „фарове за мъгла”.
  4. 2 точки
    Виждал съм и по-мръсни. Снимал си грешната страна - важна е другата.
  5. 2 точки
    Абе да е риторичен, колко да е риторичен . Щом покриват един и същ евро стандарт, значи и емисиите са еднакви . То по твоята логика, ако целта беше екология, най голяма роля за определяне на данъка трябва да играят изминатите километри (изгореното гориво) . Тогава моя данък ще е най малък, защото миналата година примерно, съм навъртял едва хиляда километра. А ти, дори и да си на газ, ако си врътнал 10-15 к. 100% си отделил повече вредни емисии .
  6. 1 точка
    Колега, зависи как караш! 5W30 и 10W30 се водят Resource Conserving (Energy Conserving), т.е. пестят гориво (както и всяко 0W20 и 5W20), докато 5W40 не е. (all-season protection, ама друг път - само ако темп. в твоя район не пада под -7°С) Mobil нямат 5W40 масло за леки коли, поне в САЩ (мисля, че и навсякъде друаъде). Единственото 5W40, което предлагат е за турбо дизелови камиони/пикапи. Замислете се над това следващия път, когато някой пишман майстор ви каже, че климата в БГ изисква 5W40! Eто всички малса на Мобил за американския пазар, но не мисля и, че предлагат 5W40 нито за Европа, нито Япония: https://mobiloil.com/en/motor-oils
  7. 1 точка
    Ако имат късмет (макар че съм против Кравите ) ,може да не видят тревата от близо , както се случваше преди с Макларън. Не искам да съм разбран погрешно , но съм Ферарист от 1996 и няма да се врътна заради това че Кравите са с Хонда.
  8. 1 точка
    Човекът може да е читав, но 100% не знае какво точно продава. - борд-компютър - подгряване на предното стъкло - ел. усилвател на волана - серво усилвател на волана - ала-бала-усилвател на волана.... Никак, ама никак не е приятно да си купиш нещо, което съдържа определена функция или "екстра" според описанието на търговеца, а после да се окаже, че няма такова нещо. @Красимир Колев, това е просто един от всички търговци, които пишат "екстри" така на око, да има, да изглежда по-пълно и по-богато описанието. Вече си я гледал наживо, но ако не си взел решение - надявам се написаното да ти е от полза. В този автомобил не се предлага "борд-компютър", "подгряване на предното стъкло" и усилвателят на волана е хидравличен, а не електрически.
  9. 1 точка
    Точно за това попитах. Когато двигателят почне да харчи дадено масло след 5, 6 хил. и т.н. км. (след наливането му), значи маслото е приключило ресурса си и трябва веднага да бъде сменено! Това е ясен знак! Трябва да намалиш интервала от смяна до смяна. Mobil 1 ESP 5W30, което ти препоръчва Takumi, е много добро масло. Съдържа даже и малко естери. Също така в сайта на Мобил пише, че отговаря или превъзхожда изискванията на ILSAC GF-5. ("MOBIL 1 ESP 5W-30 meets or exceeds the requirements of: ILSAC GF-5 ENGINE TEST REQUIREMENTS"). С това масло ти препоръвам да караш до 8 000км. Измежду тези аз бих избрал HDX. Нова рецепта по API SN Plus и Dexos1, Gen2. Също с ILSAC GF-5. Смяна на 6 000км. Незнам защо пропускаш: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30? Също с API SN Plus и Dexos1, Gen2 и ILSAC GF-5. Смяна на 6 000км. Също и Yacco Lube GDI 5W30, API SN Plus и Dexos1, Gen2 и ILSAC GF-5. Смяна на 8 000км. (https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-части-консумативи-сервиз/?tab=comments#comment-1057542474) По-нисковискозитетни масла, при желание, са: RAVENOL FDS SAE 5W-30, смяна на 8 000км. RAVENOL SSV SAE 0W-30, смяна на 8 000км. П.П. Да добавя
  10. 1 точка
    В САЩ за К-серия ( 201кс ) в SI Civic се препоръчва 5/30 но в Япония за същият двигател от 2001 до 2010 се препоръчва освен 5/30 и 5/40 и 10/30.
  11. 1 точка
    Колега, би ли се аргументирал, че така малко виси във въздуха? Аз поне филтрирах на база спецификации и оставих само тези, отговорящи на японския стандарт (ILSAC). Така остават в общи линии Амсойл и Равенол. Мерси за препратката. Иначе почна да го харчи към края на пробега ама нищо общо с разхода при колегата от този пост - аз за 9000км съм долял 1-1.2л. Чак ме хвана срам, че се оплаках (при все, че знам, че К-сериите си го сръбват).
  12. 1 точка
    Като те чета и гледам как си "дереш ризата", имам чувството че нещо си се филмирал. Може би смяташ че 5w40 е "по-дебело" масло и си е направило място между лагерите и сега, като налееш "по-тънкото" 0w30, моторът ще се разтропа? Моята я взех "без история" с прясно налято 10w40, карах го 7000км (към края естествено "го гореше"), но вече трета смяна съм с предписаното 5w20 и моторът е доволен, а маслото - без разход. Това да не ти е Жигулка, че като и се ошлайфа мотора след 200К, да го спасяваш с гъсто масло.
  13. 1 точка
    Благодаря за пояснението, тоя каза че закона бил приет тихомълком но явно е доокрасил нещата, това му е в характера. Ако това е текста той не включва смяна на масло ако не потече по тротоара а в софия не мога да намеря смяна масло под 25лв. А аз си го сменям сам в работата ако не намеря за 15лв максимум
  14. 1 точка
    Демонтира се долната жабка и се вижда буксата. Откача се и airbag-а няма връзка с SRS-модула и не функционира. При подаване на контакт (запалване на автомобила), вероятно ще натрупа грешка, която след това трябва да се чисти. При това положение на шофьорския airbag и на обтягането на предните колани при нужда (да не дава господ), не разчитайте - няма да сработят. Препоръчително е при откачането на буксите да се откачи клемата на акумулатора.
  15. 1 точка
    Това Хадо се поставя на стар, износен автомобил. Също и Мобилгард. Вършат работа като се наслагват по металните части, които са поизносени. Не е препоръчително да се поставя на запазен автомобил, особено пък на автомобил при който трябва да се внимава с какво масло се кара. Напълно възможно е да е помпата. Ама като можеш да намериш двигател на тази цена, защо веднага да се занимаваш с това? Карай така за сега, възможно е да се поизтрие този слой след време. Единствено може да се поогледа където е възможно.
  16. 1 точка
    Днес ходих и на втори тест, а и на трето мнение. Прикачил съм снимка на втория тест. Почти аналогичен на първия е, но там четенето беше друго. Според човека там всичко било супер, графиката не отивала в жълтото, камоли в червеното. Било всичко перфектно. В кръгчето било максимално допустимата стойност. Моите стойности били далече от нея. Нямало място за притеснение. Доста се подразних от 2 аналогични графики, но 2 коренно различни четения. С няколко телефонни обаждания намерих човек работил на такъв апарат и отидох при него с 2-те графики. Неговото мнение беше, че амортисьорите не са добри. Задните ставали, но само според втората графика. В никакъв случай не са изпуснали, все още работят, но не както трябва. Изпусналите отивали в жълто и червено, тогава това се виждали и с просто око и се усещало в колата. В моя случай не са изпуснали, но получавали шокове и не реагирали адекватно на натоварвания. Графиката на адекватно работещ амортисьор трябва да бъде подобна на тази от задно лявото колело, плътна, последователна и равномерна. Аналогична на амплитудата с която машината прави теста. В крайна сметка тропането не е от амортисьорите. Тези дни ще ходя на друго място да гледаме от къде е. Кардиолога ще го оставим като се стопли, че сега много ще ми се разхлопа сърцето
  17. 1 точка
    Възможно ли е времето за възможно редактиране на мнение да се увеличи? Не зная колко е в момента, но 12 часа по-късно да не може да се редактира, според мен е твърде малко.
  18. 0 точки
    Искам да ви представя платформата за следене на разходи по автомобила - CarSpending.com. От скоро платформата си има акомпаниращо Android приложението - Motomoshi, данните от което се синхронизират с CarSpending. В CarSpending (Motomoshi) можете да добавяте своите автомобили / мотоциклети и всички свързани разходи с тях. В най-прост вариант това включва зареждания (дата, километраж, количество, цена) и детайлни реални статистики за разхода ви на гориво. По-детайлно, приложението позволява следното: ✅ Лесно и бързо добавяне на зареждания, сервизни събития, снимки, напомняние. ✅ Автоматичен бекъп, така че да не се притеснявате, че данните ви ще се загубят. ✅ Всякакви и неограничен брой МПС-та (автомобили, мотоциклети и комерсиални) ✅ Автомобили с повече от един резервоар. Поддържа автомобили на бензин, дизел, LPG, CNG и ток, като може да следите разхода и на двете си горива. 📷Добавяне на галерии от снимки (за сега неограничен брой) 📊Детайлни статистики за разходите (с предстоящо добавяне на генератор на репорти). 🔔 Напомняния за предстоящи разходи, обслужвания, включително с изпращане на мейл. 🖼️ Генериране на код за подпис във форума с картинка с вашият автомобил (подобен на моя) - картинката се опреснява автоматично Има още много работа по следното: ⭐Оставяне на обратна връзка на сервизи, намиране на добри сервизи, бояджии, гумаджии и тн 💰Цени на бензиностанциите в момента - спрямо данните, които потребителите ни оставят 🗒️Import на всички ваши данни от други платформи (като SpritMonitor.de), Export към CSV / EXCEL Всичко това е напълно безплатно и плановете ми са да остане такова - в един бъдещ момент може да направя допълнителни premium feature-и или да пусна реклами. Планувам пускането на iOS приложение в обозримото бъдеще. Ще оценя вашата обратна връзка
  19. 0 точки
  20. 0 точки
    Да де, ама API и ILSAC еквивалентни ли са на ACEA? Аз не мисля, че са. Като цяло тенденцията е такава: - В САЩ се кара много и залагат на нисковискозитетни масла, защото пестят гориво. Ти може да пестиш 0.5 л на 100 км, но 1 000 000 души по 0.5 л е 500 000 литра гориво. Отделно маслата са по-екологични, а някои и рециклирани, защото се сменят често 3000 мили за минерлано и полусинтетика и 5000 мили за пълна синтетика. Маслата се сменят по-често, защото не са толкова издържливи, за сметка на екологичните им качества. Тук дори хора, които карат с Амсоил не си позволяват да го сменят на повече от 5000 мили. - В Европа, специлано отрочетата на ВАГ работят на по-висока темп. от Хонда и Тойота (например) за много от тях са турбо. За тях задължително се изисква масло с HTHS мин. 3.5 mPa*s. Кара се по-дълго с едно масло, от рода на 15 000-20 000 км, защото маслата са по-висок клас и са по издръжливи. Маслата не са толкова екологични за околната среда. Та, това са моите наблюдения. Преглеждал съм всички масла, които се продават тук - нито едно не покрива АСЕА С2/С3. Някои само покриват АСЕА А5/В5 като Mobil 1 5W30 (да не се бърка с ESP) и само няколко покриват АСЕС А3/В4 като например - Mobil 1 0W40. Всикчи други (минерални, полусинтетика и пълна синтетика) покриват API SN (а сега вече и API SN Plus) и ISLAC GF-5.
  21. 0 точки
    Нямам идея, може да им пишеш email на япончетата
  22. 0 точки
    Грешно! Не е само за дизелови двигатели! източник 1 (стр. 4): https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf източник 2: https://www.oilspecifications.org/acea.php
  23. 0 точки
  24. 0 точки
    Ама всеки е свободен да слага каквото си реши, не му скачайте на колегата. Ако ще олио да слага. Има теми за маслата, тази е "Хонда Акорд 8 ген. въпроси", ама винаги се стига до там. За 500км да идат 2 литра, сигурно сте наляли 2 литра по-малко първоначално. Това на майтап, да не се засегнеш.
  25. 0 точки
    Днес просто грешно прецениха времето на Гасли в Q1 и сметнаха, че ще му стигне за влизане в Q2.
  26. 0 точки
    Здравей, Аз ще се включа със следните масла: https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30-5-l.html MOBIL 1 ESP 5W-30 1x5 L - 46.49 евро MOBIL 1 ESP 5W-30 1x1L - 9.37 евро https://www.ato24.de/en/fuchs-titan-gt1-pro-c-3-5w-30.html Fuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30 2x4L - 2x25.96 = 51.92 евро Стойност на поръчката: 46.49 + 9.37 + 51.92 = 107.06 x 1.9675 = 210.64 лв. Днес ще преведа парите по сметка. Предполагам, че ще ги получиш в понеделник следобяд. За получаването на маслата ще ти се обадя като пристигнат. Поздрави
  27. 0 точки
    Цялата верига 3.4W в километража я няма, имам чувство, че е изпаткало нещо по него. Ако има услужливи колеги от Пловдив да тестваме, гледам продават ги по 50-60 лева ще си купя друг, но да не е на сляпо...
  28. 0 точки
    Само и единствено майсторите е продавачите ще берат ядове че не отива колата при тях на ремонт.Какво е логиката да не сложиш по хубаво масло като хората карат с такова.Това с тъкано масло е най голямата простотия която и майстори и продавачи не могат да обяснят,и да дадат пример на един блокирал двигател от хубаво масло.Наистина е много трудно да накараш някого да сложи по хубаво масло от това което кара и са го лъгал и цял живот че неможе ,щото дрън дрън неграмотни простотия. От една година и половина се опитвам да обясня на колега че има доста и в пъти по - хубави масла от неговия 10W40 Тотал на супер мега промоция и най добрия сред маслата, майстора му казал че от тънкото масло нещо щяло да прегори по двигателя. 😆
  29. 0 точки
    Здравей, Чавдаре! Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L Стойност на поръчката: 25,96x0.95*x1.9675=48,52лв. Начин на плащане: Днес, 15.03.2019г. преведох по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД - 50 лева. Начин на получаване: Чрез куриер до офис на Еконт в гр. Стара Загора, ул. "Хаджи Димитър Асенов". Поздрави!!!
  30. 0 точки
    За мен :https://www.ato24.de/de/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html 6х1L x11,49*0,95*1,97=129лв. Ще преведа по сметка в Пиреос.
  31. 0 точки
    Тук сигурно има друг проблем. Ако не си разпознае ключа, няма да запали. Ако пали и гасне е от друго. Разкачането на акумулатора води само до загуба настройките на радиото и часовника. За обучението на ключовете имаше някъде описана "смешна процедура" - (3 пъти клекни, 2 пъти плесни с ръце), но не помня в коя тема беше.
  32. 0 точки
    @mitakam Всички тези масла, които си посочил в поста ти по-горе, са III група хидрокрег: SDS на Honda 0w-20 Type 2.0 маслото (продуктови кодове: 08232-P99K1LHE; 08232-P99K4LHE (този отговаря на маслото от coxmotorparts.co.uk; по данни от сайта) и 08232-P99K6LHE) - ТУК Състав: минерално масло >90%; добавки <10% Ето и анализ от PQI America на Honda Full Synthetic 0w20 (черната бутилка) - ТУК За съставът на Honda 0w-20 Type 2.0 можеш да придобиеш представа от поста на DTEC, касаещ Honda Civic Type R FK8 320PS след 10 000км с Genuine Honda 0W-20 Type 2.0 (виж по-нагоре, поста от 5 Март).
  33. 0 точки
    Трудните времена раждат силни хора. Силните хора раждат лесни времена. Лесните времена раждат слаби хора. Слабите хора раждат трудни времена. Чингиз Хан
  34. 0 точки
    1. Мъжът и жена трябва да бъдат като ръцете и очите: когато ръката я боли – очите плачат, а когато очите плачат – ръката бърше сълзите й. 2. Седем пъти провери преди да се усъмниш в някой човек. 3. Мъката е като скъсаната дреха – мястото и е вкъщи. 4. Понякога се случва камъкът да плува, а листото да потъне. 5. Слънцето не знае кой е добър и кой лош. То свети, без да знае кого ще стопли. Бъди като слънцето. 6. Видиш ли глупав или луд – направи му път. 7. Помисли и вземи решение. А като решиш – не мисли. 8. Когато една жена иска нещо, и през скала ще мине. 9. Не задържай това, което си тръгва. Не гони това, което идва. 10. Който много иска да се изкачи високо, сам ще измисли стълбата. 11. Който купува това, от което не се нуждае, един ден продава това, което му трябва. 12. В усмихнатото лице никой не се прицелва. 13. Съвършената ваза никога не може да излезе изпод ръцете на лош майстор. 14. По-добре да бъдеш враг на добър човек, отколкото приятел на лош. 15. Без обикновените хора не може да има велики. 16. Морето затова е велико – защото не обръща гръб и на малките рекички. 17. Дори и мечът да ти потрябва веднъж в живота, носи го винаги. 18. Никой не се препъва, докато си лежи в леглото. 19. Ако искаш да нарисуваш клон, трябва да слушаш повея на вятъра. 20. Направи всичко, което можеш, а за останалото се довери на съдбата. 21. Прекомерната честност граничи с глупост. 22. Побеждава този, който може да издържи половин час повече от своя противник. 23. Дълбоките реки текат тихо. 24. В подножието на морския фар винаги е тъмно. 25. Когато се отправиш на път по собствено желание, и хиляда километра ще ти се сторят като един. Японски мъдрости
  35. 0 точки
    Имай предвид,че не всички са завършили българска филология и имат прекрасен речник (от тази гледна точка го погледни)!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...