Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/15/19 in all areas

  1. 1 point
    И с другата глава ще се запъва.
  2. 1 point
    https://new.uab.org/snews/v/923/Novo-reshenie:-Po-nisak-danak-za-kolite-s-evrokategoriia,-dori-da-ne-e-vpisana-v-talona/?fbclid=IwAR1QsoeB1eA9o4sa5JISeTHr5p2ap3B-GeIQI3vrz4OGL1EHg6luC91UYCU Автомобили, които отговарят на Евро 4, 5 и 6 ще ползват отстъпка в данъка, дори и в талона на автомобила да не е посочена еврокатегорията. За тази договрка с ръководството на МВР съобщи вицепремиерът Томислав Дончев. “Ще бъдат търсени варианти, включително служебен обмен на информация. В понеделник говорих с МВР и ме увериха, че няма да има задължителна смяна на талоните, за да е записан екостандартът на колата”, каза още Дончев пред “24 часа”. До проблемa се стигна, тъй като вписването на еврокатегорията в талона започва през 2007 година. Голяма част от автопарка у нас е внесен преди това и автомобилите нямат вписана еврокатегория, дори да притежават такава. По този начин е оказа, че много шофьори няма да могат да използват отстъпката от данъка, която беше въведена тази година, защото еврокатегорията не е отбелязана в талона им. Самата процедура по смяна на талона може да бъде дълга и сложна. Цялата услуга в КАТ по идентификацията и смяната на талони на автомобила струва 20 лв., ако се плати през ПОС терминал, или 23 лв. на банковото гише. Ваденето на удостоверение от съответното автомобилно представителство също се заплаща. Според шофьори, които вече са се сдобили с такъв документ, той струва около 50-100 лева
  3. 1 point
    Подобни интервенций (рязане и заваряване) върху вече термообработени стомани са карйно нежелателни,имайки предви,че детайла е подложен на постоянно натоварване и усукване.В случая дори шупла в заготовка може да е фатална.Със сигурност има колеги които са много по-напред с материала от мен и има какво да (ме) коригират и добавят.Но понеже се занимавам с лазерно рязане на метали имам пряко наблюдение в "поведението" на различните железа,и термообработените не са най-приятните за работа.
  4. 1 point
    Когато е заминал предпазител номер 15 от кутията при мотора-също свети жълтата лейка. Това за протокола
  5. 1 point
    Млади момко, явно си толкова млад че не знаеш каква беше помпата на Виале, преди да измислят по опростения вариант като на Иком. http://www.youtube.com/watch?v=JyKH-3XYEPU Тази от видеото няма нищо общо с твоята щом вече е като на Иком, но последните 2-3 години не съм се интересувал от течна фаза, последно беше когато се наложи да сменя помпата на шурето на колата която беше с уредба Иком и беше изгоряла а по сервизите ни искаха 600 лева и без гаранция колко ще издържи, тогава помпата на Виале струваше 1850лв. А и точно мен за газови недей да ме осветляваш. Никъде не съм ти злословил нещо си се превъзбудил от течната фаза, не казвам че си се набутал като си купил хубава и скъпа уредба, дори напротив хубаво си направил ако караш много си струва инвестицията независимо на ква кола я монтираш. Аз също бих си купил такава уредба, оспорвам неща които говориш на изуст и са ти надрънкали в сервиза или пред блока. И още нещо в добавка, Ги не изисква по честа смяна на филтри от нормалното, а филтърче за самата Ги струва 5-10-15 лв, не си мисли че твоята уредба няма филтър, въпреки че може би я водят без обслужване, но филтър за газта която влиза при зареждане на бутилката със сигурност има защото се сещаш какво ще стане ако няма филтър и заредиш на някоя хубава газстанция дето компресорите и фърлят повече масло от колкото газ. Не се чувстваи длъжен да ми отговаряш че да трупаш излишни мнения и без това имаш само 2 на ден, ползваи ги разумно. п.п. докато съм писал колегата ме е изпреварил та малко се повтаряме.
  6. 1 point
    Здравейте,Предполагам за всеки един човек, управлявал автомобил през живота си ще каже, че няма нищо по-важно от спирачната система. Съответно, тук компромисите могат да струват много и като любител шофьор полагам необходимите усилия да поддържам спирачната уредба на автомобила, който управлявам в безупречно състояние. Преди около година се наложи да направя подмяна на всички спирачни дискове и накладки. След кратко проучване установих, че на пазара се предлагат множество марки, с широко вариращи цени, съответно предлагащи и различно качество. Тъй като имам навика да шофирам по-спортно исках да поставя компоненти, които да са максимално надеждни и да подобрят спирачната система, но не исках да се впускам във филми със смяна на спирачни апарати и дискове с по-големи от друг модел и т.н. Ровейки по нет-а попаднах на марка, която предлага подобрени дискове и накладки и по-конкретно на марката EBC. Съответно реших да закупя комплект стоманени дискове 3GD серия с нарези, частично перфорирани и накладки EBC “Green Stuff”, които са с подобрени характеристики спрямо фабричните. Впечатленията за дисковете са, че наистина са по-шумни от обикновените, но не дразнещо. Относно техните специфики, до колкото ми е известно нарезите служат за почистване на феродото, а частичната перфорация увеличава площта на диска и предотвратява планинга при бързо приближаване на наклатката към диска или иначе казано времето от натискане на педала, до задействане на спирачките намалява.За повече инфо: http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=16Относно накладките, впечатленията са че студени спират 1:1 сравнение с обикновени такива, но след няколко обикновени спирания, влизат в работна температура, чувствителността на педала и ефективността на спирачната система се увеличава приятно. Още по-хубаво, е че при още по-интензивно спиране и повишаване работната температура и този ефект се увеличава допълнително. Е разбира се това не е до безкрайност. За повече инфо: http://www.ebcbrakes.bg/pages.php?page=11Единствения път, при който нещо от спирачната система прегря, бе след като реших да се си го меря с Honda CBR954 (оптимист съм нали ) - яхнат от приятел, което означаваше газ до ламарината, след което спиране на макс преди влизане в завоите, това не успя да изкара нищо извън строя, но и след няколко последователни интензивни спирания от около 130-150 до 0, усетих как на последното такова постепенно педалът на спирачката стана гумен и леко пропадна, почти до край. За мое учудване след като прегрелите компоненти от спирачната система изстинаха,всичко отново работеше изрядно без ефектите на препечени, изгорели накладки и криви дискове. Предполагам виновникът за загубата на ефективността на спирачната система бе старата спирачна течност, на 2 години. Естествено бе сменена със състезателна - Motul RBF660. Кратко видео описание на EBC дискове и накладки: Подменяйте компонентите на спирачната система с качествени, безкомпромисни такива и не забравяйте да сменяте периодично спирачната течност с нова, че не се знае кога ще Ви потрябва да тествате как работи всичко това, при екстремни натоварвания.
  7. 0 points
    Аз сложих т5 по точка1,само че с повече ватове (мисля че 5w) и нямам разлика в подсветката. Само че съм с обикновени ламби.Ледовете не ги тача. От малките има-вървят заедно с цокълчето. Взех ги от Омега лайт.
  8. 0 points
    И пак да зачекна темата за евентуална среща, ня която вски да може да сподели по нещо, а и само да се запознаем. След малко лични дискусии с хора от форума, разбирам, че може би има желание за такава (а още повече, че вече се и виждат малко по-често подобни автомобили в София). аз предлагам да изберем някакъв ден между 8 и 21 април (голям си е диапазона за да изберем най-удобния ден). Нека всеки, който има желание да напише следното: - Предпочитан ден от седмица (ако е работен, предлагам да е след 19ч) - Удобно време - В зависимост от желаещите, ако има ентусиасти от други градове, може да направим нещо и през уикенда на приемлива за всикчи локация Не се стеснявайте да пишете, дори и да не сте съгласни, поне да знаем има ли смисъл да организираме такова нещо. За сега знам за 3-ма освен мен, които биха се присъединили.
  9. 0 points
  10. 0 points
    Просто си направи списък с въпросите и питай тук.Няколко човека с Харви вече имат над 200к км и са живи ръководства
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×