Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 28.08.2018 in all areas

  1. 2 точки
  2. 1 точка
    Не означава, той го е казал вече. Неприятното е, че му е приятел, а ние го коментираме. Бог да го прости момчето. За съжаление нямаме власт над другите хора, макар че мисля, че този клуб има организацията и силата да популяризира безопастното шофиране по много начини - принт материали (стикери, тениски, шапки), да се слагат банери на годишните и регионалните сбирки и т.н. А не само да се размахва пръст на младите. И аз имам едни приятели дето летят с Хаябуси всеки ден по магистралите и се моля нищо да не им се случва.
  3. 1 точка
    Колеги, моля дръжте се подобаващо. Всичко е възможно, включително пиян шофьор, техническа повреда или намеса от извънземни. Ако фактите не са известни е излишно да влизате в пререкания, обвинения и генерализиране.
  4. 1 точка
    Привет, включвам се в общата поръчка с: Линк: https://www.ato24.de/de/8100-x-cess-5w40.html Вид и количество: Motul 8100 X-cess 5W-40 2 x 5L Стойност на поръчката: 2*35,50*0,95*1,9675 = 132,71 лв. Начин на плащане: парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД. Начин на получаване: чрез куриер (изпращам данните за доставка, като лично съобщение). Поздрави
  5. 1 точка
    Колег, някой да знае какъв е този автомобил? Rear.mp4
  6. 1 точка
    С полиуретан ли се казва,където лепят стаклата на колите,прилича на черен силикон но е много здраво
  7. 1 точка
    Не оправдавам водача бе човек. Не оправдавам никой . Факт е че се само избиваме което е най неприятно. Не искам да съдя нокой за постъпките му не е моя работа!
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    Мъж без жена е като куче без бълхи - живот си живее, ама скучно! Жена без мъж е като бълха без куче - няма кого да хапе!
  10. 1 точка
    Към горното добавям и: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-vsi-sae-5w-40.html Вид и количество: RAVENOL VSI SAE 5W-40 1х5л. Стойност: €27.95 х 1,9675 = 54.99лв. - 5% = 52,25лв. Сумирано с първото поръчано: 74,60 + 52,25 = 127лв. Пускам ти парите по сметката. Поздрави!
  11. 1 точка
    Да дам и аз моите плюсове за Чавдар. Много коректен и възпитан колега, както и човек с лично отношение! Благодаря!
  12. 1 точка
    Аз си го правя. Излиза ми без пари (само консумативи). Не се препоръчвам Несъвършенства можеш да отстраниш само по лаковото покритие (и то не сериозни), но не и драскотини, които са минали под боята.
  13. 1 точка
    Добър ден на вярващите в силата на мечтите! Петък е изморен съм предполагам и вие. Ще споделя прогреса по колата. Отново нещата не минаха по план. Обещавам спирам с приказките какво следва и кога ще стане. В предишния епизод монтирах съединителя и останах с едно кофти чувство, че може би първичния вал може да е прецакал съединителя. Обобщено казано да излегжда, че всичко е окей, ама да не е. Т'ва е сигурно от това, че съм свикнал почти всичко да не е баш пълно щастие или въобще да не е като хората. Еми завъртях двигателя - колелата се въртяха. Съединителя работи добре. Няма някакви зацепвания или нещо от тоя сорт. Абе ако има нещо ще се чуе дет се вика. Хубаво... сглобих всичко. Пръти, тампони и т.н. Следваше главата! След 6 години НАЙ-НАКРАЯ VTEC!! Почнах с демонтажа на дистрибутора и капака за ролката на разпределителния вал. Между другото така изглежда двигателя на над 200 000 км пробег. По едно време двигателя изглеждаше много чисто, но сега както се вижда не е баш супер. Май ще търся друг производител. Карам само Мотул, че и със сумолюб. Макарче сумолюб-а се усеща доста. Та следващата стъпка беше демонтирането на главата. Предполагам, че знаете къв е шаблона, по който се развиват болтовете на главата. Първоначално развих болтовете за вала. Обаче като погледнах ремъка не беше обтегнат силно и успях внимателно да го извадя от ролката. Това обаче ме разтревожи. Май трябва да го опъна в бъдеще. В интерес на истината не мога да го усуквам не мога да го усуча на 90 градуса, но според мен се нуждае от леко обтягане. Добре... след като премахнах ремъка от ролката развих всички болтове. След като махнах главата... Като си махах главата си мислех за ядене и веднага да видим дали има нещо за ядене вътре... обаче всъщност вътре имаше само т... б**ти к'во е т'ва бе?!?! Ето и една панорама. Не изглеждаше добре определено. 2-ри цилиндър има малко по-голям луфт спрямо другите бутала.Луфта е в направлението на въртене на коляновия вал. Сиреч това направлението, в което се износват буталата. Също така има една деруга, която ме притеснява. Нея обаче не я заснех. По челата на буталата имаше сравнително много нагар. Една част от него си стоеше и чакаше да бъде изсмучена с прахосмукачката. Но голямата част беше добре залепнала по челата на буталата. Смесени чувства... както и да е. Вечерта напредваше и реших, че е време да почистя каквото е останало от гарнитурата и да направя една проверка за равнинност. Абе тая проверка принципно не беше перфектно изпълнена, но се опитах навсякъде да проверя. 5 стотни не успяха да влезнат никъде. Опитах се. Не успях. Блока е равен. Тоест челото му е равно. Това е хубава новина, защото щеше да стане много весело, ако беше крив. Защитих набързо двигателя, нещо да не влезне и евентуално да не се надере.. за всеки случай. Следващата стъпка беше да почистя тия ужастни бутала. Това е процедура, която ме притеснява и изнервя. Нагара се чисти много лесно с толуол или разтворител за боя. То е пак подобно де просто има повече съставки. Да, ама толуола лесно разгражда масло и това въобще не искам да попада в картера или между сегментите. Е то е неизбежно, но нека поне да се минимизира. Почна се едно облепване и рязане, щото пък идеята е да не надера челото на блока. Между другото много ми хареса това, че челото на блока беше супер чисто и нищо почти не трябваше да чистя. Не след дълго вече имаше резултати. Буталата са далеч от перфектни, но на тоя етап така ще бъде. След като се свърши и тази работа почистих отново. Обезмаслих отново и след като това беше направено вече дойде време за монтажа. Много са важни тези водачи, които соча с показалеца и палеца си. Не ги забравяйте! Не ги наранявайте и се уверете, че влизат добре с леко съпротивление в главата и блока. Те подравняват главата към блока! Същите водачи има и на кутията към блока. В случай, че не се вижда 20 нм е настройката. Затегнах главата от центъра към краищата й три етапно с 20 нм, 45нм и финално 67. Средните болтове е хубаво отново пак да се проверят. Нещото, което не ми хареса е това, че някои от болтовете не се затягаха плавно. Трябваше да им добавя мноооого малко масло. Резбата на болтовете на главата трябва да бъдат леко смазани. Повърхностите под главата на болта и шайбата трябва да са чисти без масло. По принцип това е една тема, която ще породи дебат. Моето мнение е, че вида грез/масло зависи от болта/ шпилката, която се използва. Ако сложите определена грез върху резбите на фабричен болт вероятно ще ги разтегнете повече от колкото трябва. Всъщност приложения въртящ момент е индиректен начин за определяне на разтежението на болта, а разтежението на болта и харектеристиките на метала ще ви дадът опънната сила в болта, а тя е главната цел. Обобщено типа лубрикант, типа крепеж (болт/шпилка) и материала ще резултират в различно разтежение на болта. Различна сила "течаща" в болта. Важно е и как се затяга. Прилагането на сила върху динамометричния ключ трябва да става с плавно увеличаване. Всяко рязко увеличение ще накара динамометричния ключ да "щракне по-рано" от колкото трябва. Ето я бе! Монтирана! Ставаше късно и силите ми намаляга, а е много важно всяко нещо да се прави като хората. Има много особености. Реших, че трябва да зацепя ремъка. Първо монтирах ролката. Оказа се, че дори не трябва да въртя разпределителния вал. Тя си беше центрирана. Благодаря, Ванка! Сложих раздвижната ролка и ремъка. Според мен все още не е зацепен правилно ремъка, но как ще го направя и какво съм направил досега: Първо уверяваме се, че сме в ГМТ. Това става с белязките на ролката на коляновия вал. Има 4 такива. Първите 3 едни до други са 14, 12, 10 градуса ПРЕДИ ГМТ. Те са в ляво от самотната белязка, която се намира в дясно от 3-те. 3-те в ляво единичната в дясно. Най-лявата е 14 градуса след това е 12 и 10. Най-дясната е ГМТ. В горна мъртва точка 1-ви и 4-ти цилиндър са горе, а 2-ри и 3-ти са долу. Д14-ките са с ето такива ролки на разпределителния вал. Ключа на ролката е заедно с надписа UP. Белезите в ляво и дясно съвпада с 9 и 3 часа съответно, а тази долу съвпада кажи речи с 7. Така и им казват. Предполагам, че повечето от вас го знаят всичко това, което съм написал, но това е за тези дето не го знаят. Поставяте старата ролка от Д14-ката и подравнявате белеза "7 часа" с този на пластмасовия капак. Тук нямам снимка. Ако зацепваме главата към коляновия вал на фабрична Д14-ка то ролката трябва да е в тази позиция. Чисто теоритично може да монтирате фабричната PM3B ролка на вала. Зацепването на вала ще стане със съвпадането на белега 7 часа с този от издадената част от капака на ангренажа. Да обаче с ангренажната ролка ще го зацепите по-прецизно. И цялата процедура е най-добре да се направи с градусово колело. Тази процедура ще я разясня още по-добре, когато го направя финално. Тъй като и вечерта си напредна реших, че с посочената процедура по-горе ще се задоволя и ще си легна. Е сега... изкуших се признавам си. Сложих го колкото да не влиза прах и боклуци. Много се изкефих. Почват да се нареждат нещата. Ами за сега е това! Живи и здрави да видим скоро време какво ще съм направил. А сега ви пожелавам лека вечер!
  14. 0 точки
    Колко са- два амумулатора. 39185307_324506018116833_571880822517268480_n.mp4
  15. 0 точки
    Банковият кредит е като да се наакаш зимата в гащите! Отначало е добре, топличко ................!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...