Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.08.2018 in all areas

  1. 3 точки
    @Japanese fever Коментарът ми наистина бе принципен, както отбеляза @dandilov. Обърнах внимание на нещо, което мисля че сме дискутирали и преди. Производителят казва - ползвайте 5w-30, но както всички знаем SAE 30 вискозитета се изменя в определени граници (вж. по-долу), и минималния му HTHS е >= 2.9: Т.е. имаме възможност да останем в границите на 9,3-12.5 cSt, но да се възползваме от HTHS >=3.5, както е при ACEA C3, и да запазим катализатора. @georgi.ivanov1975 Коментарът ти е логически коректен и издържан. В случая обаче моят коментар бе породен само и единствено от въпроса за вдигане на вискозитета/износен мотор - разбирай от 20-ка към 30-ка към 40-ка, където икономията на гориво е ирелевантна (не ни е до нея). В подобна ситуация бих се ползвал от "бонусите" на ACEA C3 + VW 504/507 и MB 229.31/229.51 и бих останал в SAE 30, като първа стъпка. Тази комбинация от спецификации предполага доста "здраво масло", вкл. откъм износване. Повече за OEM тестовете и изискванията, които залагат, и много други интересни неща могат да се видят в това прекрасно издание на Afton - Specification Handbook ТУК.
  2. 2 точки
    В ценообразуването винаги се включват всички допълнителни разходи, а не само цената на консуматива. За граждански, на всякъде по света в цената би трябвало да влизат и: Данък (ддс) Заплати на персонал Наеми на помещения за провеждане на търговска дейност Разходи за поддръжка и сметки на тези помещения Разходи за реклама Разходи за отремонтиране на щета (които пък разходи, за сервиза, пак следват горната система, освен консуматива - частта за смяна) Има и други, предполагам. Та всички тези разходи са по-ниски в БГ от колкото в Германия, примерно, следователно е нормално тук гражданската да е по-ниска от колкот там. Същото важи и за пътищата. Това, което е константа, е цената на асфалта и цената на техниката, която пък техника се "изплаща" определено време, така че тежестта й на проектна база не е толкова голяма. Аз не твърдя, че 97 за винетка са малко или много. Просто обръщам внимание на факта, че не е редно да се сравняват такси/услуги чисто на база абсолютна стойност. При нас проблемът е, че от 500 млн проект за път, немалко % се разпределят между роднини и фирмички, а не се дават за реалната работа...
  3. 2 точки
    Извинявай @revenue, но никога не съм я схващал тази логика. Не съм виждал до сега на борсата да се търгува петрол (примерно) на една цена за "Европейци" и на друга за "бананови републики". За съжаление сиренето е с пари, без значение, колко пари имаш. Всичко това, което искаш за "преди това" става с пари. От къде ще дойдат тези пари, като се мръщим на 97лв винетка (примерно). Тези 97лв не ми стигат да си платя тол-овете в Сърбия и Хърватска, ако отида до Словения и се върна. Просто идеята ми е, че повечето неща в България са ни "аз го лъжа, че му бачкам, той ме лъже, че ми плаща" За съжаление, ще трябва първо да започнем да бачкаме, преди да започнат да ни плащат, обратното най-вероятно няма да се случи.
  4. 2 точки
    Не е виц, но човек като каже „живее ми се“, обикновено има предвид неща, които скъсяват живота му.
  5. 2 точки
    Според мен правилният подход е да се запази както смазочната норма, така и вискозитетния клас. Напр. API SN SAE 5W-30 (3.5 < HTHS) с API SN SAE 5W-30 (HTHS > 3.5). При ILSAC GF-5 се търси главно икономия на гориво. Тестовете по ILSAC GF-5 (и API SN-RC) са в диапазона 0,9 - 1.9% (обикновено в горната граница), докато европейските тестове за ACEA C3 са малко над 1 % (и то само за SAE xW-30). Така, че не е добре да се избира както друга смазочна норма (в разрез с изискванията), като в същото време се занижават и F.E. нивата. Поздрави.
  6. 1 точка
    Тук пропуснах да се похваля,че освен Прелюда 4 ген. от май месец 2017 карам и ел.трабант който направих с тези 2 ръце.На него ще се монтира изобретената от мен система за удължаване на пробега,която ще реши основния проблем на електромобилите,а именно ограничения пробег.Исках сам да направя електромобил за да му знам особеностите и да навляза в материята от която нямах ни най-малка представа когато започнах.За това не купих заводски електромобил.Та малко за параметрите на трабанта:двигател от електромобил 3 фазен 18 kW присъединен към заводската скоростна кутия на трабанта,батерии:литиево-железни,малко по тежки от литиево-йонните,но пък по-стабилни,нямат нужда от охлаждане.Батериите са 36 клетки,125 волта,100 Ah,120 килограма,свързани последователно.За подробности в таговете съм дал фейсбук страницата на изобретението,където ще намерите снимки,клипове и интервю в една медия.
  7. 1 точка
    Поздрав за всички вас колеги,нека пазим България и българският дух и го предаваме на поколенията. Любимата ми песен,която пеехме в гимназиалният класен момчешки хор,още по онова време (част от мярката за "вкарване в пътя" на по непослушните момчета),когато човешките мирогледи и ценности, бяха на друго много по високо ниво,далеч от сегашната глобализация! Живи и здрави, да живее България!
  8. 1 точка
    Това лято реших да върна колата в състоянието в което е взех, писна ми от липове, спойлери, окачвания и т.н. Колата сега стана супер градска количка, каквата е всъщност :) живи и здрави
  9. 1 точка
    @Чавдар K Ще опитам да обясня, каква е логиката. Застраховането е услуга и паричния обем се върти основно в рамките на държавата. Един от основните фактори са разходите. Те са основно два: заплати (разходи по труд) и обезщетения. За заплатите трябва да си съгласен, че са български. Обезщетенията зависят от това на колко е оценен застрахования обект. Автопаркът в България е един от най-застарелите в Европа и това обуславя ниски обезщетения. Вярно е, че има обезщетения за събития в чужбина и за нематериални щети. Там разходите се вдигат, но все пак не са основната част от обезщетенията. За петрола няма да коментирам, защото е суровина и е лоша аналогия. Единствената сравнително правилна аналогия е преработката му до бензин и разходите за транспортиране в търговската мрежа. За инфраструктурата искам само да посоча Германия - там винетки или такси няма, а в Швейцария годишната винетка е по-евтина от българската. Как го правят? Инфраструктурата е човешко право, а не глезотия и ние всички плащаме за нея със данъците си. Тя се прави за да върви икономиката и да пътуваме безопасно. Докато всички ни лъжат, че сме бедни и само това заслужаваме, освен ако не ни вземат повече пари си оставаме така. България не е бедна държава, а се управлява лошо.
  10. 1 точка
    Хахаха, малко късно Вече и моето изглежда по същия начин. Играчката е голяма, но пък поне е забавно. Намерих подобно реле в нета и вече поръчах едно за проба: FUJITSU-TAKAMISAWA SY-12-K Дано да е правилното Мерси все пак, колега!
  11. 1 точка
    Синьото нещо ако съм разбрал правилно представлява реле, което се предлага във всеки магазин за електроника. На мен ми липсваше едното shutoff устройство, един колега ми даде такова, но с издълбан елемент. Смених релето и всичко беше 6 точки. пс. прикачвам снимки на нещото за което говоря и как изглежда устройството без смола (почти без )
  12. 1 точка
    Повечето показват прилични отработки при лабораторните тестове тук. Но в БГ цената им е твърде висока за хидрокрекинг (II-ра група повечето). В ато24 има по-качествени масла, на по-ниски цени.
  13. 1 точка
    Намерих щората. При унгарците беше 150 евро+20 за доставката.Тук, в моргата на Хонда в Дружба 2 - 250 лв. Щората е без забележки. За инфо - там имат няколко Акорда 8 ген. - както седан, така и комби, на части.....
  14. 1 точка
    За мен това: 1х 5L Fuchs Titan SuperSyn 5W-40+1х 1L Fuchs Titan SuperSyn 5W-40 https://www.ato24.de/en/fuchs-titan-supersyn-5w-40.html 6.65+30.50=37.15х1.9675=73.10-5%=70лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка. Начин на получаване: - чрез Куриер (офис Еконт, тъй като не знам в кой град ще съм по време на разпращането, на по късен етап ще изпратя данни за получаване на ЛС).
  15. 1 точка
    И 0W30. Но същността на коментара на emod е по-скоро принципен! А не строго конкретен. Затова не е писал 5W30, а xxW30 и т.н.
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Днес най-сетне монтирах навигацията на акордеона. След 13 месеца чакане радостта е много, много голяма. Да добавя, че оригиналното радио от моята кола се продава, както и капака над него и жабката под него
  18. 1 точка
    К'во сте се хванали за тия катализатори. Изгорелите газове при бензина са толкова летливи, че на практика в дробовете ти не влиза нищо от тях, освен ако не си в затворено помещение. Ако автомобила гори масло, катализатора нищо няма да пречисти, а най-много да прегори и той. Разбира се, че няма да дам 1000лв за катализатор, ако нямах или се запуши, както и не ми дреме кой си го е махнал... Съвсем друг е въпроса с DPF филтъра, който дори в изрядно състояние бълва доволно много сажди и смрад. Ефекта, който колегата е наблюдавал по Симеоновско шосе в столицата е ежедневие на Орлов мост между 17:00-19:00 - не се диша от дизелова смрад, направо ти прилошава. Да не говорим, че много от феновете на нафтовите печки обичат зимно време да не гасят двигателия при престои, за да се греят...
  19. 1 точка
    Aааа, да питам, аааа: -Кююмура дето го горииим в мааалата койе Евро станМдарт ие?
  20. 1 точка
    Тая работа е като в нашенската народна поговорка: "видяла жабата че подковават коня, та и тя вдигнала крак". Принципно така трябва да е, но за това се работи с десетилетия. Не става от днес за утре, а ако дръзнат, най слабите социално са най-многобройни и който го въведе е "пътник" (барабар с партията си). Да, екологията е важна, но София е място дето "вятър го вее на бял смог" и кел файда че в центъра ще е забранено за "старите печки", като домашните печки са навсякъде. Друго трябва да се измисли и то не утре ами вчера, но никой не му се мисли, особено пък за напред. Всеки си вика "след мен и потоп". Правят пътища, а ще спират най-масовите коли - хайде холам. :) когато почнаха да разширяват улиците за да поемат по-големия трафик, по европата хората отдавна бяха разбрали че в градовете трябва той драстично да се намали и дадоха приоритет на пешеходните зони и вело алеите, а комуналките, градският транспорт и доставката на стоките минава на ток. Още преди няколко години като бях в Амстердам бях жив свидетел с какво негодувание населението там гледа на всеки който се пъха в центъра с кола (без значение колко е нова). На нас ни е рано за това, понеже колата е 1 от основните критерии за себеусещане и социален статус, но идващото поколение не е така пристрастено към тая вещ, така че рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Е - при нас късно, но ние сме си така. Не се "палете" и дишайте дълбоко, ама нейде нависоко.
  21. 1 точка
    Всеки търговец в Алиекспрес си има магазин и в Ибей и в Амазон. Единствена гаранция за оригинална част можеш да получиш от Хонда,Така ,че не се смей на колегата.Ти си за смях...
  22. 1 точка
    Поклон пред най-великия поп изпълнител .Създателя на лунната походка
  23. 1 точка
    Поздравления колега за невероятния проект! Съумял си да постигнеш същите конски сили като на оригинален Трабант, но същевременно си преместил тежестта зад предния мост и си свалил центъра на тежестта, което няма как да не се отрази ползотворно на управлението и динамиката на колата. Надявамсе, че и теглото е останало същото или близо до оригиналното, но каквито и да са характеристиките на тази кола, това си остава един много серозен и за мен невероятен проект. Здраве и успехи ти желая! Благодаря и за линка на fb.
  24. 1 точка
    Това, дали буталото се навива или не - зависи от начина на осъществяване на действието на ръчната спирачка. Поразрових се и ако се водим по схемата на задните ти спирачки (снимката е от руски service manual на Stream), то при теб само се натиска: П.С. Коригирах картинката, че я бях объркал в бързината. Когато се навива, схемата е друга. Например при мен:
  25. 1 точка
    Аз сложих АТЕ дискове и накладки и съм доволен.Но имам познати които ги взеха "тънко" и останаха разочаровани.Може би има ментета и при тях.
  26. 1 точка
    Преди около 2 години монтирах генерация на ф55 и ефект имаше по скоро във високите, като цяло небях доволен, днес монтирах оригнинална генерация на ф50 с 2 резонатора оригниално гърне и неможах да повярвам какво се случи, колата утихна и взе да върви много повече, цяла вечер си раздавах газ, направо съм изумен, хора неси правете експерименти с големи генерации няма смисъл.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...