Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11.07.2018 in all areas

  1. 6 точки
    Значи аз съм съгласен, че това със смученето на този остатък няма кой да се занимава да ти го прави в сервиз. Ако са твои хора или предварително се разбереш, може да ти дадат 10-15мин да си правиш каквото искаш под колата, но дотам. Това, с което не съм съгласен е, при положение че навсякъде където съм гледал DIY клипове как да си смениш маслото (защото бях решил сам да си го сменя) да казват, че се изчаква 10-15мин след като отвъртят пробката, а бай х*й тук да ми смени маслото и филтрите общо за 16мин, след това да събере половин литър по-малко ново масло от необходимото и накрая да е нагъл. Имало още 2 коли чакали след мене... все едно ме вълнува това нещо. Представям си ако чакаха 10 коли, сигурно нямаше и да го смени, а щеше само да долее ако има нужда. А тези кенефи струват 3000лв, ама в Америка ударени. По тази логика в Англия струват 1600лв. В България обаче, където живеем повечето пишещи в този форум струват 10 000лв, а тези пари средностатистическия българин трудно ги изкарва за 1 година, а за колко успява да ги спести е съвсем отделен въпрос. В тази връзка не виждам каква е толкова драмата, че някой иска да си гледа колата една идея по-съвестно и съответно да не е доволен, когато си плаща за някаква услуга и тя не е изпълнена качествено. Още повече, че смяната на масло е нещо, което се прави 1-2 пъти в годината и за този двигател е може би най-важното нещо. Аз поне не се сещам за нещо, което в дългосрочен план да съсипе този двигател, освен кофти масло, несмяната на такова, смяната му през твърде дълги интервали или всички тези неща взети заедно.
  2. 3 точки
    Поздрави за добре свършената работа.Не искам да те притеснявам ,но 2 и 4 изпускателен клапан са си тръгнали-потънали.Обърни им внимание при следващата регулировка и виж колко им е ресурса...
  3. 2 точки
    Здравейте отново! Минаха два месеца. Бая. Не ги усетих. За съжаление нещата не вървяха по план, но всичко е точно, както се пееше в една песен. Напоследък времето ми е малко, но намерих, за да споделя прогреса, а и да си почина. Е... занимавах се доста с шасито. Почистих го от ръжда на много места където знаех, че има и го защитих от ръжда. Докато чистех обаче попаднах на нещо много кофти. След определено време чистене и премахване на подово покритие видях ето това. Това се намира точно до подсилената плочка за повдигане на колата зад предните колела. Доста ме заболя. Знаех, че е неизбежно, но ми се щеше цялостното реставриране на шасито да го поотложа за напред. След този ден бях доста демотивиран, всякаш някаква частица от мен съм загубил. Е***ти шасито... Цяла кола можеш да си купиш за 2000-3000 лв без ръжда, но мен ми беше доста гадно. Повечето хора няма да им пука, но за мен колата има сантиментална стойност и доста съм преживял с нея. Като дете ми е. Нуждаех се от почивка, нещо, знам ли... Някъде да отида да забравя за това, а и не е само това, което ме изморява... всъщност това е малкото. До този етап бях планирал да съм вече с работеща кола и да се кефя. Да ама не. Реших, че е време за организиране и работа по двигателя. След този ден с чистенето на ръждата се стигна до тук. VTEC главата най-накрая. Първоначално, щях да я взема в насипно състояние и да претърпи модификации, но времето и силите ме притиснаха, а така или иначе в определен момент в бъдещето двигателя ще се вади. Главата е с фабрична карантия. Пружини, кобилици, вал. Уплатнението на VTEC соленоида е ново и като цяло може да се каже една добре обслужена цилиндрова глава. От това, което знам степента на сгъстяване ще е около 10-10.2:1. Ако имам време ще измеря обемите и ще се направи една сметка. Случиха ми се някои беди и реших, че е време да оформя някои външни детайли, с които да си гарантирам, че само двигателя правя и съединителя монтирам и ще я подкарвам тая кола. Винаги съм имал идеи да побългаря колата. Мислел съм си какво и как. Имам няколко идеи и почнах да ги реализирам. Захванах се с капака на клапаните, които изглеждаше така. И се почна подготовката му. Чистене, шкурене. Заравних повърхността с грунда. Можеше да се вложи и още, но до тук говорим за около 4 часа труд. Следваше облепване и пръскане с грунд и отново пак шкурене, за да се заравни повърхността. Следва боядисването. Имах няколко концепции в главата си, но надделя тази, която ще се изпълни най-бързо. Е бързо, бързо, колко да е бързо. Еми общо около 10-12 часа труд. Имах по-различна идея, но и това пак стана добре. А именно Вече с оформен надпис и безцветен лак. Първоначалната ми идея беше с хоризонтални ивици и с написани всичките куплети на "Шуми Марица", но щеше да отнеме много време и щеше да се отдели много време на нещо, което не е концепцията в тая кола, а и не се знае колко ще издържи тая боя. Завърших и стоповете. Време беше за съединителя. Махнах скоростната кутия, демонтирах съединителя и я да видим к'во става? Снимам с телефон и малко трудно да се придобие представа. Притискателя беше чисто нов. Фрикционния диск също. Маховника обаче не беше пипан. Съжелявам, че нямам снимки на маховника преди да монтирам керамиката. Ефекта от керамиката е все едно съм го водил маховника на струг. Повърхността беше изпълнена с множество малки балончета от обезцветяването на метала при нагряването му. На притискателя се виждат също, както и на маховника, но са много малки и почти изчезнали. Фрикционния диск опредлено е износила повърхностите. Има много лек ръб и по маховника и по притискателя. Може би сумарно от двете повърхности са изядени около 0.1-0,2мм. Така изглежда фрикционния диск. Всичко това, което виждате е в резултат на 10 000км работа. Трябва да кажа, че фрикционния диск не е износен въобще. Другото, което се забелязва, че е износен неравномерно. Тук искам да кажа, че е вероятно да е допусната неточност при монтажа на съединителя. Когато затягах болтовете за на притискателя към махоника не успях да ги затегна с точния въртящ момент или по-скоро не успях да го направя така както исках. Под въпрос е въртящия момент като стойност, както и това дали навсякъде е бил един и същ. Този притискателен диск е HCC902 на екседи. При монтажа ми е трудно да ползвам вложка и се усеща, че не достигам правилния въртящ момент, защото няма достатъчно място, за вкарването на вложка. Защото няма място съответно и не мога да достигна въртящия момент правилно или презатягам. Сега имам пълен комплект Екседи пак HCC902. Сега ще премина на нормален фрикционен диск, нормалния материал и с цяла триеща се повърхност. Нормален съединител с други думи. Ще изчистя и този момент като евентуален проблем. Иначе съединителя новия изглежда така. Имам още проблеми да изчиствам, но скоро време ще съм с нов съединител. След това се почва с главата и първото палене от почти година насам. Живи и здрави. Засега е това! Има доста моменти на депресия, но не се отказвайте от мечтите си, колкото и да ви се поднасят неприятни изненади и трудности. Това е за да го помните цялото пътуване! После ще е доста сладко!
  4. 2 точки
    Има си тема за маслата,Който я чете е наясно с нещата.Който не -си скуби косите. Масово маслата тук изкарват 3-4000км и се сриват.Правилните масла са за до 6-7000 км. 10000 км с едно масло може да изкара един двигател до 100000 км пробег ,а 90% от Харвитата в БГ са над 300000км....
  5. 2 точки
    Здравей,колега! Не искам да те плаша. Това е от голямата семерина на коляновия вал. Доста неприятна работа. Сваля се скоростна кутия,съединител,маховик и виждаш виновника. Това упражнение го правих,сега всичко е наред. Успех!!!
  6. 2 точки
    Тотално изпердашихте коня с тея масла ,то не са капки проби смени на 2000 , смучене ,цедене ,сушене , сканиране . И накрая за кенеф на 20 години има няма 3000 лева .............
  7. 1 точка
    1 x Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 - 20L €115.00 - 5% = €109.25 x 1.97 = 215.2лв https://www.ato24.de/en/liqui-moly-top-tec-4100-5w-40.html
  8. 1 точка
    Здравей колега. За мен: 4 х https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-5w-30.html 4 х 3.39 = 13.56 3 х https://www.ato24.de/en/ravenol-mehrzweckfett-mit-mos2-400-g.html 3 х 4.29 = 12.87 1х https://www.ato24.de/en/ravenol-outboardoel-4t-sae-10w-30.html 1 x 8.95 = 8.95 13.56 + 12.87 + 8.95 = 35.38 - 5% =33.611 x 1.9675 = 67 лева Парите ще преведа до края на седмицата. Поздрави.
  9. 1 точка
    Е що да идват трима души. Не се съдим, че да има трима свидетели, то тва е и друга тема как се придобиват имоти... Снимай ако ти е кеф, ама темата приключи с това:
  10. 1 точка
    Здравей, за мен моля: https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/ravenol-mtf-2-sae-75w-80.html 1 x RAVENOL FO SAE 5W-30 (5L) x 29.95 = 29,95 2 x RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 (1L) x 13.95 = 27.9 TOTAL 57.85 EUR x 1.9675 = 113.82 -5% = 108.13 ЛВ. Ще ги пусна по банкова сметка до края на тази седмица.
  11. 1 точка
    Здравей Чавдаре, За мен Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 - КЛИК 1 х 4 литра + 1 х 1 литър = общо 5 литра Сума за плащане: 69 лева (кръгло с отстъпката) Преводът вече е нареден чрез EasyPay. Ще ти пусна на лично снимка на разписката. Получаване (живот и здраве) - лично, на Боила. Поздрави и Благодаря!
  12. 1 точка
    Цилиндрична бутилка 70л е с размери L=755/D=360mm, така че от 70 нагоре
  13. 1 точка
    Всеки има право да си изпердашва. Това мнение щях да го скрия, но колегата вече е отговорил на него.
  14. 1 точка
    Колега здравей, включвам се към поръчката с туба 5л Motul Synergie+ 10W40 https://www.ato24.de/en/motul-6100-synergie-10w-40.html И туба 5л Motul 8100 X Clean FE 5W30 https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-clean-fe-5w-30.html Отивам да преведа парите и ще ти пратя съобщение на Viber със снимка на платежното. - 110лв с отстъпката. Поздрави!
  15. 1 точка
    Здравейте , За мен https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html , - 4литра 34.95 *1.9675*0.95 ~65.50лв. Парите ги пускам по сметката , на лично ще дам адрес за доставка
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Аз ги произвеждам за конкретния модел/двигател,а къде ги продават не знам...
  18. 1 точка
    Здравей, Чавдаре, Щях да поръчвам от това - https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html, но виждам че няма наличност, затова нека да бъде 2 х https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30-5l.html, ето и изчисленията на сумата: Евро Лева След отстъпка 91.3 179.63 170.65
  19. 1 точка
    Би ли допълнил долния шаблон с твоите данни: 1)Марка, модел, година на производство - Honda Accord 2012 ; 2) Двигател - K24Z3 (201 кс); 3) Обем на чистото масло, което наливате при смяна - (наливам 3.5 л. при смяна с филтър); 4) Гориво – (бензин 95/98/100; дизел; пропанбутан; метан; др.); 5) Режим на експлоатация - (в коя част на БГ се намирам; градско ... % (тежко, леко, къси разстояния), извънградско ...%; магистрала …%; планинско ….%; офроуд, писта, др.) 6) Планиран интервал на смяна на маслото - (искам да сменям на 5-8-10 000 км, или зима-лято) 7) Колата има ли DPF филтър или катализатор (TWC) - ? 8) Препоръчано масло от производителя (от ръководството за експлоатация, което имате, или друг източник на производителя) – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30, др.; 9) Други (много важна информация) – (предходни масла; особености на мотора, стил на каране, разход на масло, особености на режима на експлоатация, др. които се сещате и са важни за споменаване). Това дава по-ясна представа за конкретната ситуация и ще бъде от полза/помощ на тези, които ще пожелаят да дадат съвет. Иначе... всичко е "на сляпо".
  20. 1 точка
    3 години... мисля. А в спирачната система - 2 години.
  21. 1 точка
    Щом си мислиш, така... карай си... И не се дърпа с машина, а на ръка. Аз си източвам несливаемия остатък, а и много други колеги - също. Писано е много по този въпрос. Но на някои не им дреме...
  22. 1 точка
    Здравейте колеги, Надявам се няма да е излишно и в повече да напиша някои термини, които открих на английски и техния български превод съответно покрай ремонта на моя двигател и свързаното с това четене на документации и сервизни описания. Не претендирам за пълнота, но мисля и други думи могат да се добавят и така да е в полза на всички. Някои от вас може да си ги знаят тези неща, но не всички със сигурност. Ако някой има забележки по преводите, моля да даде мнение. clearance хлабина на лагер, луфт journal шийка на вал camshaft разпределителен вал piston бутало piston rings сегменти valve клапан seal семеринг valve seals гумички на клапаните camshasft pulley шайба на разпределителния вал nut гайка rocker, rocker arm кобилица на клапаните timing plate ? washer шайба crankshaft колянов вал engine mount тампон на двигателя intake manifold смукателен колектор gasket гарнитура, уплътнение rocker shaft кобиличен вал rocker shaft collars втулка, лагер на кобиличен вал spring пружина groove жлеб, бразда timing belt ангренажен ремък belt ремък tension опън, обтягане adjusting bolt болт за настройка, регулиране adjusting screws винтчета за регулиране (на клапани) exhoust valve изпускателен клапан precision straight edge проверовъчна косъм линия, калибрована прецизна стоманена права линия за проверка равнинността на челото на цилиндровата глава и блока plastic mallet чук с пластмасов накрайник feeler gauge луфтомерни пластини plastigage, plastigauge търговски названия на калибрована пластмасова нишка (влакно) за измерване хлабини на черупкови лагери. отчитането става по скала. drain bolt болт за източване (на масло от картера) drain plug запушалка за източване (на антифриза) spark plug свещ
  23. 1 точка
    Карах ВФР 750, от миналата година съм с Ямаха Вираго 750
  24. 1 точка
  25. 1 точка
  26. 1 точка
    Здравейте колеги, Искам да се похваля, че вече от 1 седмица имам перфектно работещ парктроник на Хондичката (FN2 - с 5 врати). Тъй като не успях да намеря подробно описание на прецедурата по монтирането му, нито пък снимки с краен резултат, реших да споделя с 2 думи какво направих и как се получи в крайна сметка. С първата дума - следвах идеята на колегата от Испания, който е направил доста хубав клип в "тубата" ( ). Нищо не разбирам от езика, на който говори, нито пък качеството му е супер добро, но идеята става ясна.Резюмирана процедурата е следната: 1. Не съм свалял задната броня! 2. Пробих дупките на симетрично разтояние една от друга, използвайки 22мм фрезичка, която вървеше в комплекта на парктроника (23лв - китайче с доставката); 3. През най-лявата дупка на бронята, пробих 3 дупки (с бургия 10мм) в металната греда, и ги съединих в една голяма, от където вкарах кабелите вътре в багажника, в страничното отделение при оригиналния крик; 4. Започнах с монтирането първо най-десния датчик и наляво, като през дупките за следващите датчици прекарах всички кабели до лявата страна, от където ги вкарах в купето; 5. Сигнал за управляващата кутия взех директно от светлината на лявата задна светлина , като прекарах кабела през гумения маркуч при пантите на багажника (малко предизвикателно, но с помощта на средно-твърда жица съвсем не е невъзможно. Това с кабела отне най-много време, но не повече от 30 мин, докато стигне от крушката на задните светлини на багажника, до отделението на крика); 6. Направих дупка почти до ръба под капака на допълнителното отделение на багажника, от където издърпах всички кабели от отделението на крика, за да мога да позиционирам там кутията на парктроника. 7. Дисплейчето монтирах на огледалото за обратно виждане. Неговият кабел доста лесно мина от огледалото, - по ръба на тавана в основата на челното стъкло, - по гуменото уплътнение на предната лява врата, - под кората на колонката между предната и задната врата, - после после го прехвърлих към гуменото уплътнение на задната врата, - надолу по колонката между вратите, от страната на задната врата до прага, - под пластмасовия праг (който се държи само на щипки), - от там покрай задната седалка, под мокета и около пантата на капака за долното отделение на багажника и хоп - всички кабели заедно. Лично аз съм доволен от крайния резултат - за по-малко от 4 часа бях готов, разглобяване и сваляне на цели детайли нямаше, с изключение на: 1. вертикалната кора на багажника, която е от вътрешната страна, успоредно на бронята - след махане на малката пластмаса около ключалката на багажника, с внимателно дърпане нагоре и леко навътре към колата. (аз имам голяма газова бутилка в долното отделение на багажника, която почти опира в тази кора, но въпреки това успях да извадя кората с малко повече настояване) 2. откопчаване на 2 щипки на страничната кора на задната седалка за да прокарам захванващия кабел от вратата на багажника, към отделението на крика и 3 пластмасата на прага на задната врата. Инструментите, които бяха необходими: Права отвертка (по-голяма и по-малка), пластмасови инструментчета за сваляне на щипки винтоверт, с който да пробия дупките за датчиците и дупките към купето бургия 10 + фрезата за датчиците (22мм в моя случай) хартиено тиксо, което залепих по бронята, на което отбелязах правилните места за дупките, мултицет клещи, средно-твърда жица, с която да прекарвам и издърпвам кабелите изпод корите по път за багажника, кабел за удължаване на захранващия кабел за парктроника, тъй като в моя комплект, той беше не повече от метър изолирбанд за снаждането на захранващия кабел към задната светлина и за удълванаето му; Надявам се да този пост да е полезен за колегите, които също като мен не се чувстват комфортно при паркиране назад, поради ограничената видимост Ако има неясноти - насреща съм да разкажа повече подробности и дори да показвам (в София). Поздрави и успех!
  27. 0 точки
    И аз така Особено като се има предвид, че Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX with PurePlus™ (КЛИК) В тази връзка и многото изписано в Oil-club.ru за това масло съм склонен да вярвам, че то е топ продукт, където Shell няма да допусне компромиси. Може би именно това масло ще бъде и мой личен избор за предстоящата зима, тъй като ще слагам нов катализатор . Скоро ще разбера какви ще ги свърши личния ми "вътрешен масларски съветник"
  28. 0 точки
    Ама аз не мога да разбера защо му се връзвате на Джапанезето? Той не кара с нашите горива,не кара по нашите улици,даже не кара с нашия въздух.Я го оставете да пита в американския форум.....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...