Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 25.05.2018 in all areas

  1. 3 точки
    Малко ъпдейт: За 6м. изкарахме три шрот лагера, между тях всеки ден в къщи шрот упражнения. Резулатата след рентгеновата снимка 54-57 градуса изкриваване, т.е. има леко увеличение. Не може да се каже дали увеличението е заради шрот упражненията или въпреки тях. След снимката...на преглед в София при доц. Яблански. Според него външно сина изглежда учудващо добре, изкривяването е с връх при L2 прешлена в лумбалната област и няма втора /коригираща/ кривина. Това от една страна е добре, защото в лумбалната област няма сърце, бял дроб и др., но пък кръста поема най-голямото натоварване на тялото и според него дори и когато сина спре да расте, градусите ще се увеличават с половин, един градус на година, което означава бъдещи проблеми като дископатия и др. На въпроса трябва ли да се оперираме, ни отговори по скоро да. Едновременно с това познаваме хора, които с подобни градуси в лумбалмата област на 40г. нямат увеличение, но пък ги боли гърба в определено положение, най-вече седнали /приведени/ продължително време. Същото е и при сина в момента. След прегледа отново се върнахме на упражненията от американската клиника, два пъти на ден, с едни тежести по тялото и т.н. След нови 6м. пак рентгенова снимка, резултата леко подобрение 3-5 градуса. Сега отиваме в Германия да видим подходящи ли сме за нов метод на операция, при който не се застопоряват неподвижно прешлените, а гърба и прешлените остават подвижни, отново има импланти /като винтове/ за цял живот. Метода е измислен в щатите преди 4-5 години и в Европа са оторизирани само двама доктори за тази операция - в Германия и по-късно в Турция. Цената в Германия е 35 хил. евро, в Турция с 5хил. евро отгоре. За сега това е , дано да сме подходящи за тази операция за да имаме избор и алтернатива на стандартната операция. Извинявам се за дългия пост, но ако някой има подобни проблеми да не ги подценява, защото колкото по рано и навреме се реагира толкова по голяма е вероятността за избягване на операциите и намаляване на изкривяването.
  2. 2 точки
    Колега, доста крайно изказване и много подвеждащо. То понеже да караш с дългите на 25-30 % е най-законното нещо на света... Изглежда, че не си се интересувал подробно от изискванията за да говориш така, затова ще ти разкажа малко, а също и за да е от полза на другите. Ако някой държи да е законен, най-малкото което трябва да направи, е да използва осветително тяло с маркировка "RL 00", което да е одобрено за използване в Европа, което пък се обозначава с маркировка буква "Е", номер на страната, издала одобрението, и това цялото - оградено в кръг, изписано с определен шрифт. Няма такова нещо като "Е4 сертификат". Това значи, че не е задължително да е Е4, а може да е Е1, Е2, и още много други. Понеже фарът на този модел кола не е маркиран с "RL 00", то нито една светлина по него не отговаря на изискванията за дневни светлини. Освен съответните маркировки за дневни светлини, тези допълнителни тела трябва да са монтирани по определени изисквания за височина, странични отстояния от външните ръбове на колата, отстояние едно от друго и да са насочени в определена посока. Също така, трябва да имат точно определено свързване към електрическата инсталация на колата. Не може просто така да си сложиш някакви светлинки, на които китаецът е сложил Е4 в кръгче, и да си мислиш, че всичко е наред. За капак - трябва светлините, предвидени за движение през деня, да са най-малко на 4 см от мигачите или ако са на по-малко - задължително да гаснат. Почти сигурен съм, че мигачът на Акорд 7 е на по-малко от 4 см от рефлектора за дълга светлина. Накрая - трябва да преминеш и през пункт за одобрение на светлините. Горе долу така си "законен". Колкото до мощността на габаритите - пак въпросните изисквания за дневни светлини поставят минимално изискване за светлина от 400 лумена и максимално от 700. Тя трябва да е разпределена по определен начин напред, а не просто да се вижда, че свети. В този ред на мисли, най-новите модели светодиоди имат светлинен добив от около 150-160 лумена на ват, и то при управление с ШИМ-контролер с висока честота, монтирани на охлаждащи подложки. Масово използваните светодиоди са с добив 100-120 лумена на ват. Да приемем, че са 150 за нашата тема. Това значи, че за да постигнеш 450 лумена, токът във веригата трябва да е поне 250 милиампера, и това е само за светодиодите. Отделно част от мощността се отделя в токоограничаващи резистори, където може да достигне и над 50% загуби. Но да приемем, че са 20%, това са още 50 мА. Общо за едно тяло това прави 300 милиампера. Лампичките на Филипс и Осрам са маркирани като 0.5 или 1 ват (ток през тях - 40-80 милиампера). Т.е. дори и при идеални условия, добивът от тях е не повече от 150 лумена. От тук мисля, че всеки може да направи извод доколко може да се кара с такива лампи само на габаритите, от които едва-едва се добива 1/3 от необходимата яркост на светлината. За момента не знам дали трябва да се радваме или да псуваме по КАТ, че не прилагат контрол върху това нещо, защото всяка втора кола е с какви ли не измишльотини по предницата, само и само да симулират някаква светлина напред. Така че на практика всеки е свободен да си слага каквото си иска по колата. Всичко, написано по-горе, както и повече информация: https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/tipovo-odobrqvane/mno/pravilo048.pdf - Правило 48 на ИКЕ към ООН
  3. 2 точки
  4. 1 точка
    Ти и на контакт виждаш живи данни, само дето не мърдат много. Ако натиснеш педала на газта например докато си на контакт все пак ще ти покаже колко се отваря дросела, но ламбди и други неща ясно, че няма как като седиш да диагностицираш. За определени тестове ще те подкани, вече не ги помня де... Иначе подканя за изключване и даване пак на контакт - когато е нужно например да завърши дадена процедура.
  5. 1 точка
    Аз я правя на контакт. Но ако трябва да се запали колата, тя програмата си казва. Примерно за четене на живи данни трябва да е запалена, но за четене на записани грешки трябва да е на контакт.
  6. 1 точка
    Toзи датчик може да се регулира колко да се показва работното буталце.Развива се конра гайката и датчика се навива(предварително се разкача буксата ,която влиза в него )
  7. 1 точка
    Парите са преведени по горепосочената сметка. Поздрави!
  8. 1 точка
    Промяна в семейния автопарк: Black Edition-a нa съпругата ми си заминава и вече е заменен с Джазка. п.п. Уж аз съм болния на тема Хонда, а тя вече ме води с една бройка - Сивик 5, 2х Сивик 9 и Джазката. За мен това е третото CR-V, преди него имах 2 бр. 1-ва ген., JDM-ки. В архива си имаме и три полу-Сивика 6-та ген., англичанки. Полу, защото бяха с емблема Ровър. Два седана Rover 400 (бензин и дизел) за мен и един Rover 400 фастбак, бензин (D16Y3), aвтомат за съпругата ми.
  9. 1 точка
    Новото ми возило и следващия проект. Една мечта, която стана реалност!
  10. 1 точка
    Честито, да си ги карате безаварйно.
  11. 1 точка
  12. 1 точка
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...