Днес взех колата , с монтирания вече почистен и нулиран ДПФ филтър, като същевременно смених и маслото и започвам да следя, как ще са нещата от тук нататък.
Ето го и този хубавец, който ни създава толкова много проблеми:
На тази снимка се виждат и данните за запушването и %-те след почистването:
Ако някой сваля този филтър да го почиства, да не напъва да развива температурния датчик който се вижда на снимката, защото е тънкостенен и е лепен и има опасност да го прецака. Човека който прави почистването, ме предупреди изрично да го пратя така ,защото те имат машина която си го хваща, нагрява и го развива безпроблемно.
Също след монтирането на ДПФ-а е добре колата да се запали и остави да работи на място около 30/40 минути, за да може гела с който се третира след почистването ( с такъв гел идват и абсолютно чисто новите ДПФ-и) да си обгори и изпари.
И нещо много важно което научих:
Когато по време на движение колата влезне в режим на регенерация и я усетите, или когато ви светне първата индикация за проблем с ДПФ-а без ! , от инструкцията на Хонда, казват само да продължим да караме още около 10/15 км. със скорост 60 км/ч. и нищо друго. От слуховете и легендите, ние си го знаехме газ над 3000 оборота и тя ще се оправи - да обаче не е така. Реално ако хванем че колата прави регенерация, или вече е светнала първата индикация без ! , продължаваме да караме с 60 км/ч. но с 2000 максимум 2100 оборота, защото след тези обороти, компа изключва процеса по регенерация и нищо не правим - а затлачваме допълнително филтъра. Не случайно, когато миналата седмица правих принудителната регенерация, наблюдавах точно на колко оборота се извършва тя - точно на 2000 , като за 10/15 секунди вдига на 3000 об. и след това сваля за целия процес 15-на минути, точно на 2000 оборота, след което завършва пак за 10-на секунди на 3000 оборота.
Споделям ги тези неща защото мисля че са важни, а който иска да слуша.
п.п. Бранко в петък ще ги питам точно какво променят софтуерно с новите настройки за ДПФ-а и ще пиша.