Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 24.11.2024 in Мнения
-
5 точкиТрадициите на форумите повеляват да се даде обратна връзка. Днес намерих време (и времето позволи) да се занимая със осветлението на салона. Как процедирах: 1. свалих плафона и разкачих буксата. 2. при откачена букса смених бушона и той не изгоря. така изключих бъзмоността от късо съединение някъде по веригата и скъсих заподозрените възли само един. 3. помислих, че някоя крушка прави мизерии понеже са зоводски LED. Тръгнах да разглобявам плаона за да стигна до панелите с диодите, но не ми се получи. Понеже времето напредваше върнах всичко по местата си и взеха, че светнаха всички ламБи. Още веднъж голямо Благодаря на @Honda_Zи @Божков. П.П Благодаря и на acurazine
-
3 точкиПример за постоянство! Били са необходими 4200 часа търпение и над 720 000 кадъра, за да се улови един единствен, но перфектен! Фотографът го е направил в памет на дядо си, който го е запалил по това изкуство! Красива работа!
-
3 точкиОт един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло .По същество това базата ,от която се получават 1,2,3 групи минерални масла .Това масло в състава си съдържа тежки фракции,парафини,сяра ...елементи които влошават качествата му .1-ва група са депарафинирани ,много слабо изчистени масла -използват се в тежка пътно-строителна техника ,за производство на моноградни масла тип M10Д.2-ра група хидроизомеризирани масла отделят се тежките фракции,сяра но молекулите са с различна големина ,ползват се за масла от типа 15W40,хидравлични масла ...и т.н.3-та група твърд хидрокрекинг VHVI ,на 99% изчистване на всичко излишно и подреждане на веригата от молекули ,идеално равни и еднакви.Това е най-разпространената група и е известна като маркетингова "синтетика " 90 % от маслата в света се правят от нея .Най-големия производител в света на VHVI е корейската компания SK Lubricants-Yobase ,а маслата им са Zic . Имайте предвид колеги ,че в този бизнес компаниите бидейки конкуренти не им пречи да търгуват по между си .Големите 7 ( супермейджъри ) си пазаруват една от друга ,за тях бизнеса с масла е традиция ,реклама ....но реално във финансови измерения тва им носи 2-3% от оборота.. П.П Оригиналните масла на Хонда са Idemutsu и се правят от немската компания SWD Lubricants ,базата се взима от Neste oil .Работят и с Castrol ....от 2-3 години ако не се лъжа. Toyota -Exxon Mobil BMW-Shell VAG-Shell/Castrol Renault-Dacia - Castrol Mercedes Benz- Petronas Nissan -Total Ford-Exxon Mobil PSA- Total
-
2 точкиЗдравейте, Първи тест с масло RAVENOL DXG SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL DXG SAE 5W-30 3) Маслен филтър – HAMP H1540-RTA-003, Въздушен – PURFLUX A1752 ; 4) Общ пробег на автомобила – 214500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 360 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 90/10; 7) Средна скорост ≈ 103 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 07. 11. 2024; 9) Моточасове – 3,5 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 33 литра ЕКО (България),; 11) Kтм = (л.33 / 4.4 л.) ≈ 7,5 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,4 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage – 7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-30 – 7076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2 – 720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията ((Euro Copy Paper)
-
1 точкаЗдрасти, включвам се - Линк: https://ato24.de/en/amsoil-signature-series-5w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetic Motor Oil 1x3.785L + 2х0.946L Линк: https://ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946L Стойност на поръчката: ((60.15 + 2*16.05)*0.8 + 4*14.99)*2.15 = 287.58 лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма Поздрави!
-
1 точкаОбух я с нови (за мен са нови) джанти и нови гуми Kumho Wintercraft WP52 225/45 18” и смених крушките на късите с лед крушки от Farove Life.
-
1 точкаТо за това си има сервизни, в които пише кой двигател с каква спецификация работи и респективно вискозитет, а не да хвърляме боб на база лични възприятия и убеждения. Като ти пише С3 слагаш С3, като ти пише А5/В5 слагаш такова. Вече избора на конкретно масло зависи от парата, която сме склонни да дадем, а вече колко и къде караме определя интервала на смяна, в зависимост от класа масло, за което стигнало парата.
-
1 точкаДавай нататък ако може! 1. 4-та и 5 та групи база-от какво се произвеждат - рафинират? - производители. 2. Как се комбинират с 3-та група (евентуално процентни съотношения при смесването при различните производители и класове масла)? 3. Съществуват ли автомобилни масла със съдържание само на база 4-та или 5-та група? евентуално приложение. Темата е всеобхватна но и доста фрагментирана по отношение лесната ориентация на не разбиращите за избор на масло за своя двигател, ако изобщо това е идеята на темата де. Ако е това, мисля че разбиращите трябва да внесат яснота за основните параметри на маслата, и споровете за сулфатна пепел, сяра и т.н. (не омаловажавам тези показатели) да останат като допълнение само между знаещите. Добре е да се систематизира например: 1. Вискозитет - що е то? - колко е важен при избора и насоки за избора, важен ли е "климатичния пояс" 2. Класове, например по АСЕА - "А", "В", "С" , какво значат цифрите след тях 1,2....5 3. Направете груба насока за класовете да речем: турбиниран бензинов мотор от година до година - с катализатор - без катализатор - примерно клас А3/В5 атмосферен бензинов мотор от година до година - ....... с катализатор - без катализатор ....... ? турбиниран дизелов мотор ....... ........ с катализатор-без катализатор, с DPF - без DPF ........ ? Съвсем ясно е че това ще е доста груба насока, но все пак ще е адекватна донякъде. Знам че всичко това го има много писано навсякъде, пък и темата е много добра, аз лично съм чел доста (не само темата) защото освен че ми е интересно, искам да мога да направя своя добре информиран избор, но болшинството от потребителите дори не могат и не искат да разберат, а и не ги интересува какво е сулфатна пепел. А и за да се намалят темите (евентуално) със заглавия от рода: - "какво масло да сложа на моя Акорд7, или Сивик8", аз лично такива които чакат всичко на готово и не си правят труда дори да се осведомят за каквото и да е, не ги уважавам, ма кой съм аз!
-
1 точкаКолегата пуснал темата се покри като пръдлив, не пише за развитие по проблема. За това на такива с един два поста не пиша ама нали сме оРа реших да направя компромис със себе си но не трябваше. На такива в природата им казват паразити (организъм който се храни само око се прикачи към друг организъм сам по себе си не може да съществува).
-
1 точкаФакт ,но трябва да се нагаждаме според ситуацията каквато е .Не зависи от нас ,щом сме влезли в ЕС ,тря спазваме определени правила -харесва ли ни или не . Но пък има избор на продукция ,на съответна цена разбира се. Аз лично имам тежка тежка непоносимост към дизелови коли,особено незнайно коя употреба ,на незнайни какъв пробег .Това по същество е бомба със закъснител. Но ако имах дизелов автомобил бих го карал само с АСЕА С2/С3 и в нафтата Keropur D
-
1 точкаЗдравейте, някой ако си търси 7-ца седан автомат, мога да предложа нашия. Купихме го за жена ми, но се кара твърде малко. История: Внесен е от Швейцария края на 2023г. Цвят"Dark Mocha'' (между кафяво и виолетово) . Регистриран Януари 2024г. (без стандартните допълнителни разходи за автомобил нов внос). Сервизна история до 10. 2022г. (144 000км). Техническо състояние: Мотор в отлично здраве, без нехарактерни шумове, няма газ и никога не е имал, но в същото време е перфектен за поставянето на такава. 5-степенната автоматична кутия включва плавно във всички режими на работа. Спирачките са супер отзивчиви, без тресене или скърцане. Ходовата част е стегната, без досадни потропвания. Всички агрегати са сухи, без течове на масло и други течности. Кожения салон е в много добро състояние, наскоро обработен с препарат за освежаване. Има дребни забележки на места от предния ползвател, но нищо фрапатно. Шибидаха работи отлично и няма течове или запушвания. Колата няма светещи лампи по таблото, няма текущи или записани грешки. По време на оглед може да се направи диагностика с диагностичния софтуер на Хонда (Honda HDS). Executive изпълнение: Колата е оборудвана с всички екстри за модела, най-високо изпълнение и всички те работят отлично. Двузонов климатроник, автопилот, ел. стъкла и огледала с ел. прибиране + подгрев, автоматични чистачки, пръскалки на фаровете, ел. седалки с подрев и лумбална опора, автоматични светлини + автоматичен реглаж на височината на фаровете, автопилот, блутут, мултимедия. Навигацията разполага с фабричен диск, но мисля той не включва актуална карта за България. Гуми: Летни гуми Kleber 225/45Р17 91y Dynaxer UHP DOT1024 качени на фабричните джанти 17". Зимни гуми Kleber Krisalp HP3 205/55R16 DOT3823 качени на джанти 16 цола. И двата комплекта са на много малко километри. Оригиналната патерица 16" и инструментите са налични. Ръжда: Откъм ръжда колата е супер свежа за швейцарка. Отдолу свети. По купето няма ръжди. Боята е в много добро състояние, с дребни драскотини около дръжките и тук-таме докоснато по паркингите. Нищо фрапантно, което да се набива на очи. Такси и данъци: Годишен данък за 2024г. платен, ГО и ГТП до 01. 2025г. Обслужване и профилактика през 2024г: - сменено моторно масло с Castrol 5W30 + маслен филтър - сменени въздушни филтри - сменен антифриз с Honda Coolant Type II - сменено масло на автомата с Honda ATF-DW1 и нов оригинален маслен филтър - изцяло рециклирана хидравличната помпа с оригинални части (без течове, шумове и други проблеми) - хидравличната система е с ново масло Honda PSF - направена пълна профилактика и гресиране на всички спирачни апарати + смяна на спирачна течност и обезвъздушаване. Накладки и дискове има за над 50хил. км - нови японски иридиеви свещи NGK - нов пистов ремък и обтяжна ролка Емисии: Колата има катализатор, който покрива изискванията за Евро 4. Прилагам сертификат от направено измерване на газовете за справка. Цена: 14100лв. с двата комплекта джанти и гуми; 13500лв. със 17-ките и летните гуми; 13300лв. с 16-ките и зимните гуми. Намира се в София. Коментар на цената е възможен след оглед. Тел.: 0896255388, Боян
-
1 точкаНай-дългото пътуване с влак в света, трае около 21 дни. Това е пътуване, което започва от Португалия в Европа до Сингапур в Югоизточна Азия, с няколко места за посещение. Това пътуване започва от града от Португалия до столицата Сингапур. Влакът прекосява практически 13 държави със спирки за посещения, като се започне от Португалия, Испания, Франция, Германия, Полша, Беларус, Русия Монголия, Китай, Лаос, Тайланд, Малайзия EDulgerova
-
1 точкаВ японската култура, когато даден предмет се счупи, той се поправя със смола и златен, сребърен или платинен прах. “KINTSUGI” не скрива недостатъците, а напротив, подчертава ги; и тази промяна прави обекта много по-ценен от оригинала.
-
1 точкаИ да приключа тоя случай - "преобух се". Измих колата (та да сейфна летния сет чист) и изчаках слънцето да мине пред гаража. Уж свети, ама не грее - косо стрЕя тая гад. Облякох се тематично кат Бибендум и извадих нужното, па с ентусиазъм отпочнах. Наложи се малко високотемпературна боица да мацна по задните барабани и претпазните ламарини зад дисковете, че леко ръждица, а с чисти жанти ще ме дразни. Сложих първата иии - греда! Хромираните гайки развалят фацата. Гледам на комшийката Аудито на 18-ка и се чудя как изглеждат по-големи. Хитреци са тея шваби. Малка капачка, а гайките 17мм и с вътрешен шестограм + че са тъмни като джантите, а на туй отгоре 5х108. Моите светят в черното и са 22мм, а и 5х120. Всичко в тоя живот е баланс и пропорции, кат се почне от разликата в жените, сградите и всякакви други предмети. Наложи се да търся решение - днес. Направих си инструментче и им почерних главите. Шестостенът и без това отразява черното около себе си в отвора. Ся, 18-ки няма да станат, но до 17,5 цола ги докарах на вид. Цъкнах и 1 снимка с моите 17" стокови vs опшънъл 18" - за сравнение. Не съм и мислел да карам с нещо различно. По здраво от хондова джанта не съм срещал. Тежички са, но и "косатката" не е лека, а визуално ги олекотих и модернизирах. Заиграх си се, та приключих по здрач, но съм доволен, кат хлапак със свеж тунинг по колата си, ама новият луук ми стъпи на десетки, а не стотици левове. Имам и чесън, но с него ще "вчеша" малко екстериора, ама по-натам.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаКолега днес отидвам да прибера автобуса.. Марката е ясна.... HONDA CRV модел 2001-а 147 коня фейлифт. Всички екстри за Европейския ни пазар без шибидаха (не ми и трябва). Всичко по колата си работи. Черен металик с работещ климатик. По информация на продавача е от Австрия от 1-ви собственик на 128000км, има сервизна книжка. Сега... каза ми, че модела бил юбилеен, има заводски роубър и допълнителен хром по праговете вътре с надпис CRV. Излезе ми малко над 6200 което си е добре предвид вида на автомобила. Да ви кажа, като застане до другите CRV-та е няма такъв!! Заради роубърите ли не знам. Ето снимки: Ще продължа да споделям какво се случва и с него. Ако може заглавието да се промени по преценка на админ/модератор, за да се ориентират и други колеги ако им е интересно. За сега толкова.... да я регистрирам, че интейка я чака
-
0 точкиГоворят си двама старци. - Е, как е наборе, как е оная работа, става ли още? - А бе какво да ти кажа наборе, направо е като младеж. Аз му намирам работа, ама той няма желание.
-
0 точкиВсичко се прави за екологията, тоест за нашето здраве, уж, а не за здравето на двигателя. За това ги измислиха тия С масла през не толкова далечната 2000г. и ги въведога през 2004г.. С е съкращание на Catalyst Compatible, тоест масла съвместими със системи за отработка на газовете(дпф и катализатори) и нищо повече. Ама като гледам как цял свят е опасан от курсовете на хвърчатите и как почти празни хварчила се реят из амтосферата и бълват тонове емисии, щото видиш ли имало норматив, ами много лицемерно взе да ми идва тая еврогейщина.
-
0 точкиМисля, че би било възможно ако се смени зумерчето, което излъчва във високочестотния спектър. Предполагам,че ако се смени с някое малко говорителче може да има ефект. В този случай "проблема" е в задволанното устройство.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00