Към съдържанието


Технически проблеми с алтернатор и рейка и решаването им


  • Не можете да пишете в тази тема
2 отговора на тази тема

#1 ctnstn

ctnstn

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 25 Мнения:
  • Кара:'03 Civic 1.7 CDTi 3d
  • Място:Пловдив

Публикувано 24 ноември 2013 - 20:48

Здрасти на всички!

Наскоро и на мен ми се дръпнаха очичките с един двуврат дизелов Civic ot 2003-та година. Безкрайно доволен съм от работата на двигателя и скоростната кутия за близо 300-те й километра, които й навъртях последните 3-4 дни. Окачването е стабилно, возията е стабилна, мек волан. Отвън всичко е чудесно, интериора и най-важните уреди са с много добре съобразено местоположение, чувстваш се комфортно, всичко ти е удобно и шофирането се превръща в удоволствие. Пък база за сравнение имам и с други японски коли. Доволен съм. Но няколко проблема ме мъчат и мен, както, забелязах, и други собственици на точно тоя модел.

На първо място седи проблема с кормилния механизъм. И при мен го има тва лопане, тропане и чукане по малки неравности. Шума определено го чувам близо до щита на двигателния отсег (за разлика от тоя при разбито окачване - ниско долу), не толкова басов, колкото от носач/шарнир. Най-осезаем е на паваж, тогава направо си ебе мамата от тропане. При навиване на волана затихва. Когато колата е на място и разклатя волана наляво-надясно, също се дочува подобен шум. Лошото е, че се и усеща във волана при рязка смяна на посоката ляво-дясно и обратно. Държа да отбележа, че окачването е наред. Няма тръгнали и разлуфтени тампони и връзки. Вдигнах я на крик от двете страни, проверих външните накрайници, но нищо и там. Почетох квото имаше из форума за тоя проблем и съм почти съм сигурен, че е тая прословута пружинка и втулка на червячната връзка. Но от рейки не разбирам и си нямам и идея нито как да го оправя сам, нито как да проверя там ли е проблема. Познати със същия модел говорят и за болт на контрагайка, затягането на който прецаквало резбата и оттам - лошо. В същото време, на когото майстор съм споделил проблема в последните дни, всеки казва, че там е рисковано да се пипа. Въпроса ми - къде в Пловдив мога да отида и да бъда спокоен, че ще ми отворят рейката, ще я разглобят и ще могат да я сглобят отново, като решат и проблема? Отделно, тая проблемна пружина мога ли да я намеря по магазините за авточасти и досещате ли се за адекватен стругар, който да ми изработи тефлонова втулка? Много ме човърка тая работа с рейката, дразни ме шума, нощем го мисля преди да заспя, мира не ми дава. :D Четейки темите и не намирайки отговор или адекватно решение... или поне някой да се е похвалил с такова, започвам да се обезсърчавам.

Вторият проблем - на студен двигател и 800-900 оборота има едно играене на светлините - фарове, плафона, подсветката на таблото, и вентилацията. Първоначално като я замерих, показваше 14.5. Вчера, обаче, я оставих за 15 минути на къси с работещо радио и трудно развъртя стартера. Проблема изчезва, когато оборотите се увеличат или се повиши температурата. Тук предполагам, че проблема е в четките на алтернатора, но бих искал и друг да сподели мнение, ако се е сблъсквал с подобен проблем. Имам човек, който разбира от тоци и каза, че ще смени четките и ще почисти колектора на нормална цена, но не искам да избързвам преди да чуя и друго мнение.

Третият проблем - реотаните на джама отзад не работят. Огледах ги, видими прекъсвания няма. Ако на някого му се е случвало, нека сподели къде да оглеждам за евентуални проблеми по окабеляването. Пластмасите овътре по капака не изглеждат да са сваляни и да е имало някакви интервенции. Същото важи и за гуменото уплътнение от капака към купето. Бушона на релето в двигателния отсег също е читав.

Благодаря предварително.



  • 0

#2 ctnstn

ctnstn

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 25 Мнения:
  • Кара:'03 Civic 1.7 CDTi 3d
  • Място:Пловдив

Публикувано 25 ноември 2013 - 10:11

Благодаря за преместването. Усетих се, че не е в правилния подфорум, ама късничко. Публикувано изображение
Днес взех един мултицет та замерих зареждането и показваше едни колебливи стойности от 13.8 до 14.2. , но не и повече. Побравхме и зареждането на един колега с дизелов Фокус - там работата беше от 14.6 до 14.75. Странното е, че запалена студена двигателя си мърка и едновременно с тва се чува един добавен шум откъм пистовия ремък и алтернатора - не постоянно, а на амплитуди, съвпадащи с примигването на дветлините. И като поработи така известно време, шума спира и остава само по-слабо примигване. Забелязах тази сутрин, че и парното така духа, на амплитуди. Отделен е въпроса, че акумулатора не зарежда добре, т.к. трудно запали (имаше и мъгла, беше студено). А добавки има и за прочистване и за зимни условия в нафтата, която пък е MaxxMotion на OMV.

По въпроса с рейката - днес отново, забелязах, че като катеря наклон тропа по-малко. Еле пък ако взимам ляв завой на същия баир. Изхождайки от написаното по темата, започвам да се чудя дали не е преебан плъзгача.

Този пост е редактиран от ctnstn: 25 ноември 2013 - 10:12

  • 0

#3 didipov

didipov

    Потребител

  • Members
  • PipPip
  • 91 Мнения:
  • Кара:HONDA Accord 2.0 CL7 2007
  • Място:ppv

Публикувано 28 ноември 2013 - 09:53

Като за начало щом ти се обажда пистовия ремък или е хлабав или вече е заминал и се налага подмяна. Който и от двата случая да си резултатът ще е недозареждане на акумулатора.... Ако не се реши проблемът от там огледай всички връзки към алтернатора и чак тогава се насочваш към демонтаж и ремонт на самия алернатор...
  • 0





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

Skin Designed By Evanescence at IBSkin.com