Jump to content
gin

Напрежения за зареждане на акумулатор

Recommended Posts

Днес реших да измеря различни варианти на зарядното напрежение на празен ход, понеже понякога пада ниско. Наскоро си купих акумулатор и в гаранцията записаха, че зарежда с фарове на "13.7V" (под границата от 13.8V?!). Съответно реших да проверя. Нормални ли са тези стойности? В случая повечето излязоха наред, обаче има и 2 ниски стойности.

Без консуматори									14.30VФарове										14.20VФарове+Вентилатор 1								14.16VФарове+Вентилатор 4								14.06VФарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			14.00VФарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	13.99VФарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			13.10-13.15V   <===Фарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	12.65-12.80V   <===Фарове+Вентилатор 1+Климатик							14.12VФарове+Вентилатор 4+Климатик							14.03V

Забележка: Фаровете са по 35W ксенон крушки (нормалните къси са по 55W)

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да измеря различни варианти на зарядното напрежение на празен ход, понеже понякога пада ниско. Наскоро си купих акумулатор и в гаранцията записаха, че зарежда с фарове на "13.7V" (под границата от 13.8V?!). Съответно реших да проверя. Нормални ли са тези стойности? В случая повечето излязоха наред, обаче има и 2 ниски стойности.

Без консуматори									14.30VФарове										14.20VФарове+Вентилатор 1								14.16VФарове+Вентилатор 4								14.06VФарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			14.00VФарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	13.99VФарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			13.10-13.15V   <===Фарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	12.65-12.80V   <===Фарове+Вентилатор 1+Климатик							14.12VФарове+Вентилатор 4+Климатик							14.03V

Забележка: Фаровете са по 35W ксенон крушки (нормалните къси са по 55W)

Колега това са напълно нормани стойности,имайки предвид,че замерванията са направени на празен ход,но не пишеш при колко оборота на двигателя.Имай предвид,че над 2000 об/мин. се постигат максималните стойности на зарядния ток от генератора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 800 об./min или там колкото е чертичката за напълно загрял мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 800 об./min или там колкото е чертичката за напълно загрял мотор.

колега не гледай колко е загрял мотора,а колко са оборотите на двигателя.измери наново при по-високи обороти и ще видиш ,че всичко ще е ок. при всички включени консуматори и при 800 об. не знам как не е загаснала колата :P именно при по-високи оброти се създава по-голямо напрежение от генератора и се захранват всички консуматори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще загасне, нали има регулиране на празния ход чрез EACV. Добре, приемам, че всичко е наред :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай над 2000 об/мин и пак пиши какви са стойностите.разбира се,че няма да загасне мотора,така е думата.с включени всички консуматори и на 800 об.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че това не е Москвич (те и в движение не поддържат работещи нонстоп фарове), т.е. и на празен ход трябва колата да си е в работен режим, без всякакви условности.Признавам че подгрев+климатик може и да не е нормална комбинация все пак, т.е. да не е разчетена от конструкторите.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж сега колега,прдназначението на генератора на напрежение е едно и също както за Москвич,така и за Хонда.при много ниски обороти на двигателя,възбуждането на роторната намотка на генератора се извършвасамо от акомулатора.поради променливата честота на въртене на двигателя,условията за индуктирането на ток в статорните намотки на генератора също се променят.при увеличаване на честотата на въртене(при по-високи обороти на двигателя)индуктирането на ток в статорните намотки става достатъчен и по този начин да се захранят консуматорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Не мислиш ли че цялото това нещо е оразмерено така, че при празен ход (защо ли 800...?) да се поддържа едно динамично равновесие?Това което ти написах за москвича, беше че при каране на фарове, нищо не беше в състояние да поддържа акумулатора зареден, т.е. грешно оразмеряване в руските заводи...В крайна сметка въпроса ми се отнасяше до това, какви са нормалните стойности при Хондите, тъй като всяка марка си има особености.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е наред караи си колата и него мисли :tooth: Незнам защо не са го замерили при 2000/обопота :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото бях аз :blink: На 2000 ли трябва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека някой да задържи точно на 2000 оборота и тогава виж показателите :D Най много товари нагревателя на задното стъкло :blink: Ако искаш наистина да натовариш системата пускаш дългите ,аварийните ,климатика на макс нагревателя на задното стъкло и музиката/ да не е чалга че товари системата много :tooth: /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Не мислиш ли че цялото това нещо е оразмерено така, че при празен ход (защо ли 800...?) да се поддържа едно динамично равновесие?Това което ти написах за москвича, беше че при каране на фарове, нищо не беше в състояние да поддържа акумулатора зареден, т.е. грешно оразмеряване в руските заводи...В крайна сметка въпроса ми се отнасяше до това, какви са нормалните стойности при Хондите, тъй като всяка марка си има особености.

Колега,просто свържи измервателния уред към акомулатора.Пусни всички консуматори дай газ на мотота и ако показателите са 13,8-14,2V ,значи всичко е ок.това е.и да знаеш ,че не съм съгласен за Москвича и фаровете и там всичко си е изчислено.затова ти описах подробно какво става като се подаде газ на мотора.Все пак колата е измислена да се движи и при обороти над 1200 и нагоре,зарядния ток трябва да е достатъчен за всички консуматори.ако не е така причините може да са няколко.измери го на по-високи обороти и пиши дали всичко е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
50ампера 13.5волта при 2000оборота това е максималния капацитет на динамото замери при тези обороти и вероятно всичко ще е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съществуват генератори 70 Aмпера и 120 Ампера.Вентилатора за охлаждането на радиатора не е включен в сметките .Не е отчетено и моментното състояние / степента на разреждане / на акумулатора при опитите .Теоретично генератора дава - зима 14.4 волта , лято 13.8 волта . Идеята е да се осигури нормален заряден ток - около 1/10 от капацитета на акумулатора освен захранването на всички налични консуматори тоест по-важен е зарядният ток , от колкото напрежението на зареждане .От посочените данни на замерване може да се приеме , че генератора ти е в изправност .За акумулатора важат стойностите след поне 20 минути покой след зареждане - максимална стойност 13.2 волта .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси kokodaf, такъв тип отговор търсех :) Това лято/зима обаче, кой и как го контролира?Иначе по Autodata наистина генератора ми е даден 50 ампера, 13.5V на 2000 оборота, та не знам с каква магия се правят над 14... някъде има измама :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измама няма - просто зависи до колко е зареден акумулатора и какви са включените консуматори - освен зарядният ток генератора произвежда напрежение и за текущите консуматори - фарове, запалителна система .....

Основна роля за зареждане на акумулатора играе вътрешното съпротивление на самият акумулатор. От закона на ОМ I=U/R, където I- зареждащ ток, U- напрежение( в случая би трябвало да е е константа - 14.2V , но зависи от самата схема на регулатора - дали има термичен компенсатор и обратната връзка по ток ), R- вътрешно съпротивление на акумулатора. При зареждането, PbSO4 + 2H2O = Pb + H2SO4 + H2. Демек, при зареждането се отделя водород, който редуцира оловния сулфат до олово, при което се отделя сярна киселина и плътността на електролита се увеличава, от там свободните йони в разтвора, които повишават съпротивлението и от там намалява зареждащият ток. Тоест акумулатора колкото повече се зарежда - толкова по-малко ток консумира и толкова по-високо е напрежението във веригата генератор/акумулатор .

Предполагам , че 13.5 волта от Ауто датата са средната стойност - тоест 50 % зареден акумулатор и максимално натоварен генератор .

Една добра статия от лада клуба - http://www.ladaclub-...aq/51-batteries

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички. Имам въпрос към знаещите: за какво служи контролната лампа за зареждане на акумулатора? - има 2 функции, но какви?

А сега по темата - при изправна електрическа с-ма на автомобила напрежението е функция и на темпетатурата (освен на товара). В старите реле-регулатори на напрежение и в новите електронни такива, вградени в алтернаторите, има температурна компенсация. В едни стари руски автомобили имаше превключвател зима-лято за това. Напрежението в колата почти винаги се мени - дали от темпер. или товара, както и от състоянието на акумулатора. Ако нямате литература с колата си, вижте модела на алтернатора си и направете справка в Нета, там ще има ном. напреж., заряд. ток при толкова номинални оборота и т. н. Друго важно условие е ремъка да е нормално опънат, а не да приплъзва, това често се случва (този на алтернатора) .

Две зими от време на време карам с цифров волтметър - на студено скача над 15 В, после като се стопли МАтора, пада.

Сега поради интерес от мои познати и по повод на смяната на лампи със светодиодни такива, и честото им "горене" направих цифрови волтметри за кола с LED индикация, даже с опция за регул. на яркостта. Евтините Led лампи са най-често с резистор, и то сметнат за 13.2В, което не е правилно. Мощните светодиоди по принцип се захранват с константен ток, т. е. с подходящ драйвер - колеги от другите форуми доста са напреднали /от чужбина/.

Случаите с монтиране на мощно аудио и гасненето на ДВГ - това не е мит, но е обект на отделна тема. Ако консумирания ток е по- голям от зарядния ток при конкретните моментни обороти, нормално е напражението да пада - започва да се черпи и от акумулатора.

Успех на всички и нека ТОКЪТ бъде с Вас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...